Pagina 1 van 1

verkeerde levering/ doos opengemaakt

Geplaatst: 29 jul 2007 13:15
door bombadil
Ik heb een videokaart besteld bij een online winkel. Enige dagen later heb ik deze ook netjes gekregen.

Nadat ik de doos uitgepakt heb, en de videokaart wilde monteren in mijn computer bleek dat het een verkeerde kaart te zijn.

Er zijn namelijk 2 soorten, een agp uitvoering en een pci-express. De bestelde kaart is een agp uitvoering maar de geleverde een pci-express. Bovendien is de prijs van een pci-express lager dan een agp versie.

Op de verpakking staat vermeld dat het om een pci-express gaat.
Op een (magazijn?)etiket dat op de doos geplakt is, staat het artikelnummer dat ik heb besteld.
Ik heb de juiste kaart (agp)besteld, volgens de orderbevestiging. De verwisseling is dus geen bestelfout van mij.

In de leveringsvoorwaarden staat dat ze geen retour accepteren nadat de doos geopend is. Maar de doos is dus wel open geweest.

Wie weet waar ik recht op heb, en kan ik de kaart ruilen.

Re: verkeerde levering/ doos opengemaakt

Geplaatst: 29 jul 2007 17:03
door kanovaarder
een verkeerd geleverde kaart.

U heeft het consumentenrecht aan uw zijde.
Men mag niet stellen dat een verkeerd verstuurd (ingepakt) product niet teruggenomen kan worden als de doos waarin het product zat door u is opengemaakt.

Ja zeg, dat zal lekker wezen!
Diamanten bestellen en stenen leveren en zich dan beroepen op "een geopende doos!"

Verpak het geheel maar netjes met daarop uw brief waarin u eist om het juiste artikel alsnog te verzenden en laat dit dan op kosten van dit internet"bedrijf-je-) zijn.

Het is immers duidelijk HUN fout?
Daar hoeft u NIET de dupe van te wezen.

Als men lastig doet geef dan hier even hun e-mailadres op.

Wie weleens mijn stukjes gelezen heeft weet dat er dan een pittige reactie te verwachten is door;

Grootvader

Re: verkeerde levering/ doos opengemaakt

Geplaatst: 21 aug 2007 23:59
door Mark0s
Bij een aankoop via het internet (op afstand) heb je meen ik 8 dagen bedenktijd o.i.d. Je zou het zelfs mogen gebruiken, en daarna nog retouneren. Enige eis is originele verpakking en de bon uiteraard..

Re: verkeerde levering/ doos opengemaakt

Geplaatst: 22 aug 2007 09:22
door Polly Parker
Je zou het zelfs mogen gebruiken
????????

Re: verkeerde levering/ doos opengemaakt

Geplaatst: 22 aug 2007 09:31
door ikbenik
Ik heb een videokaart besteld bij een online winkel. Enige dagen later heb ik deze ook netjes gekregen.

Nadat ik de doos uitgepakt heb, en de videokaart wilde monteren in mijn computer bleek dat het een verkeerde kaart te zijn.


In de leveringsvoorwaarden staat dat ze geen retour accepteren nadat de doos geopend is. Maar de doos is dus wel open geweest.

Wie weet waar ik recht op heb, en kan ik de kaart ruilen.
Bij een webwinkel is ten aller tijden de wet koop op afstand van toepassing.

Daarnaast heb je iets anders gekregen dan wat je besteld had.

Dus naast de wet koop op afstand is hier ook het artikel 17 van het wetboek 7 van toepassing.

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

De webwinkel heeft 2 opties:

- Ze ruilen de kaart om voor een goede kaart.

- Of ze geven je het geld terug.