LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
edkamuna
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 jul 2007 22:45

Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door edkamuna »

Iedereen die heeft geboekt bij TOURPLAN opgelet.
Hotel Grand Iskandil is niet failliet volgen Tourplan.
Zij hebben daar geinformeert bij hun agentschap en er is nu iemand in het hotel die dit niet bevestigd.
Laatst gewijzigd door edkamuna op 30 jul 2007 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door Zarine »

Ok bereid u voor in Turkije voor een 'overboeking'.

Niets aan de hand, alleen u eist wel een gelijkwaardig alternatief. Altijd veel klachten gezien over Grand Iskandil, dus slechter kunt u niet terecht komen.

Tourplan
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2007 18:49

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door Tourplan »

Geachte heer/mevrouw,

Namens Tourplan willen wij graag op uw reactie reageren.

Op het internet gaan er verschillende geruchten over een eventueel op handen zijnde faillisement van hotel Grand Iskandil in Bodrum.

Onderzoek en rapportage van onze medewerkers ter plaatse leert ons echter dat er in geen enkel opzicht sprake is van een financieel onvermogen van deze accommodatie.

Voor verdere reacties of vragen betreffende dit onderwerp stellen wij het zeer op prijs wanneer (aanstaande) klanten zich wenden tot Tourplan, dit om een hoop vervelende geruchten en onrust te voorkomen.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Tourplan Zonvakanties
Afdeling clientenservice

edkamuna
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 jul 2007 22:45

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door edkamuna »

Hallo Tourplan, wel erg vreemd dat u via radar wel reageert maar niet om mijn mails naar u e-mailadres!
Dit is de eerste reactie van u kant die ik nu krijgt.
Laatst gewijzigd door edkamuna op 30 jul 2007 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.

edkamuna
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 jul 2007 22:45

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door edkamuna »

Tourplan blijft volhouden dat er niets aan de hand is en dat alle geruchten niet waar zijn.
Ik ga er morgen heen en we zullen zien of tourplan gelijk heeft en niet de boel in de malling neemt.
Ik zal na mijn vakantie iedereen die dit forum leest op de hoogte berengen.
Laatst gewijzigd door edkamuna op 17 aug 2007 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door hharteman »

Volgens mij is Grand Iskandil een paar jaar terug in andere handen overgegaan.
Daarvoor was het een puinhoop.
Ik heb ze de laatste jaren veel zien renoveren daar.
De reacties op reiswijzer waren dan ook beter de laatste jaren.
Was voor mij reden om maar eens voor September te boeken.

Op reiswijzer zijn nu een aantal mensen het hotel in een kwaad daglicht aan het stellen.
Zal wel een grond van waarheid in zitten maar voor mij nog geen reden om de boeking veranderd te krijgen.
Heb ook net een gesprek met Tourplan achter de rug en men verzekerde mij dat er op het moment geen problemen zijn.
Ik ga er dan ook van uit dat we gewoon gaan zonder al te veel narigheid.

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door Chief »

Ik hoop van harte dat de verhalen op vakantiereiswijzer echt roddels zijn, er komen er steeds meer bij. Het gaat dan wel niet over een failisement maar wel over een heel slecht hotel met wel heel veel klachten. Hoop van harte dat de reisoprganisaties dit toch wel checken,
je ziet het als het foute boel is word je hier zo bij naam genoemd, en als het tegen zit kunnen er wel meer hun toko gaan sluiten.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door hharteman »

Tja, wat ervan te denken.
De reacties zijn nogal wisselend.
Voor de een is het geweldig en voor de ander waardeloos.
Wat te geloven?
30 reacties zijn inmiddels verwijderd door V-reiswijzer.
Er zit waarschijnlijk een groepje gewoon te zieken daar.
Nou krijgt ieder hotel waarvan de burgermeester bevriend is met de hoteleigenaar in Gumbet 1 gratis Turkse ster.
Ik tel dus 4 voor 3* en niet Europeesche.
De prijs was laag, dus mijn verwachting niet al te hoog.
Oad, Tourplan, Vakantiediscounter bieden deze reis nog gewoon aan.
Als het structureel mis zou zijn dan zou deze reis in ieder geval bij OAD zeker niet meer te boeken zijn.

Ik heb nog even de tijd.
We gaan pas in september.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door G7 »

Als het structureel mis zou zijn dan zou deze reis in ieder geval bij OAD zeker niet meer te boeken zijn.
Reken daar ook maar niet op Harteman. Maargoed, alles is goed daar toch? Nee, geen onvertogen woord over Turkije, want dat is niet waar. Tuurlijk niet. We zullen zien. Ik raad jou aan, de boel maar goed in de gaten te houden. We spreken elkaar nog wel! :wink:

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door hharteman »

Quote G7
----------
Nee, geen onvertogen woord over Turkije.
-----------------------------------------------

Ik probeer objectief te blijven.
Er is op elke accommodatie wel wat aan te merken.
Het hangt ervan af wat voor centen je ervoor neerlegt in een bepaalde periode.
De periodes dat ik ga zijn meestal voor of naseizoen.
In juli/augustus wil ik daar niet zitten.
Hotels zijn dan meestal niet vol en hebben ze wat meer tijd voor je.
Ook zijn de slechte kamers dan buiten gebruik.
Daardoor zijn mijn ervaringen meestal goed.

Verhalen op reiswijzer over deze accommodatie.

Er was geen patat bij het avondeten.
Schokkend hoor.

Het was glad bij het zwembad.
Dat is bij elk zwembad zo.

De kamers zijn verouderd.
Mijn huis stamt ook uit de tijd van Tom Poes maar er is goed te wonen hoor.

Drinken uit plastic bekers.
Hoort ook zo bij een zwembad.

Eten koud.
Is overal zo in Turkije.

Kakkerlakken.
Waarschijnlijk kevers, en komen in alle zuid-europeesche landen behoorlijk vaak voor.
Ik maak me meer ongerust als ze er niet zijn.
Er is dan namelijk flink met gif gegooid, en die voldoet niet aan onze normen.

Ik wil niets bagatelliseren maar veel recensies snijden geen hout.

edkamuna
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 jul 2007 22:45

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door edkamuna »

Iedereen opgelet ýk zýt nu momenteel in iskandýl en alle geruchten zýjn waar.ik zýt hýer nu 2 dagen en er zýjn veel klachten.Vanmorgen ýs er veel gebeurt en mensen hebben allemaal hun hostes laten komen ý.v.m veel klachten over onhygýenýsche zwemband electrýcýteýt kabel rond het zwembad waar kýnderen zých aan vasthouden als ze uýt de wýldwaterbaan komen.Dýt breng natuurlýjk onveýlýge sýtuatýe met zých mee.Hierbýj kan ik u melden dat Tourplan ýnmýddels de problemen onderkent en de mensen probeert ergers anders onder te brengen.
Nu net hebbenveel mensen een klachtenformulýer ýngevuld deze ýs ondertekend met de hostess van Tourplan.
Wel een heel vreemd formulýer waarýn we moeten ondertekenen dat we afzýen van klachten býj terugkomst.zoýets.
We hebben er ondergezet dat we dýt nýet zýjn.De hosters wou het formulýer nýet tekenen als we dýt zouden doorstrepen.
Weet iemand hoe dýt nu zýt? Want ze proberen zých juridýsch wel in te dekken.
Als het goed is haalt TOURPLAN nu Grand iskandil nu uit zýjn programma!
Mijn advýes omboeken of annuleren.Nýet gaan!

Tourplan beloofde beterschap en heeft dýt nýet waargemaakt en ik hoop dat ze nu eýndelijk het de problemen hier onderkennen.ý.p.v zoete broodjes te bakken.
De plaatselýjke reisagent ýs op de hoogte van dýt alles2dus laat u niets wýjs maken.

hans67
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 aug 2007 16:56

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door hans67 »

Ik hoor alleen maar hele slechte dingen, en tourplan laat ons gezin er gewooon heengaan en ontkennen dat er problemen zijn. Terwijl ik vele reacties op vakantiereiswijzer gelezen heb dat meerdere touroperators de reis uit hun bestand gehaald hebben.
Nu kunnen we overboeken naar een ander hotel, maar er is haast helemaal niets meer. Alleen de duurdere hotels met een flinke meerprijs zijn beschikbaar. Dat is voor een gezin niet te betalen.

Klopt het dat per 14/8 al het personeel daar ontslagen gaat worden?

marcel jochems
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 aug 2007 17:06

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door marcel jochems »

ik ben net een paar weken terug van iskandil toen ik er aan kwam leek alles super
Maar helemaal beetje daar rond te gaan lopen bleek het al snel goed mis te zijn
slecht eten
dingen op
drinken op of zonder prik
etc etc etc
ik moet het hotel 1 pluim ja het personeel daar die hebben er nog voor gezorgd door hun vriendelijk heid dat de vakantie nog gezellig bleef
die mensen die daar 15 uur per dag werken vor 10 euro :shock: en die nu al 3 maanden geen loon hebben gehad egt 3erg hoor
ik heb contact met 1 meisje van het hotel en die heb ik gister gebeld en die zei dat ze het werk hebben stilgelegd nou mensen als je daar heen gaat s6 de manager van het hotel sluist geld door naar een ander hotel dus wij zaten in de drap i
In ned terug aangekomen ineens klacht in gediend want ik ga niet voor 4 sterren betalen als het max maar 2 of minder waard is gr marcel

marcel jochems
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 aug 2007 17:06

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door marcel jochems »

een kok die met zn mes het restaurant binnen stormt omdat mensen klagen over eten
eten koud is
drinken op is
personeel staat te janken 8ter de bar
3 maanden geen loon
personeel dat nu staakt
met een mes waar rauwe kip met gesneden word ook in je hamburger snijd
een hotel waar al vaker salmonella is geweest
mensen all in boeken en toch buiten de deur gaan eten en drinken
nee het was een super hotel maar nu is het geen ster waardig mvg marcel ps me email en naam staan erbij ik steek niks oonder de grond je mag me altijd vragen stellen ik heb nog contact met een turks meisje wat er werkt

marieke123
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 aug 2007 17:09

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door marieke123 »

hoi,

Mensen die het niet geloven of het aleen maar goed willen praten,mensen het is gewoon slecht!!!!
Ben zelf net terug en heb t met mn eigen ogen meegemaakt!!!
Heb nu contact met een meisje wat in het hotel werkt,en zij houd ons elke dag op de hoogte.Er wordt al weken beloofd dat ze hun salaris krijgen,maar telkens worden ze weer met lege handen teruggestuurd en dit is al vele malen gebeurd.Ze zitten nu al bijna 3 maanden zonder salaris,is dit niet triest?Ze werken dr benen onder dr kont vandaan voor een hongerloontje wat ze nog niet eens krijgen!!!!!heb gewoon medelijden met ze!!!Vinden ze het gek dat er gejat wordt daar.
En dan niet over de rest gesproken,Het hotel op zich was leuk en gezellig,maar het eten,houdt er over op!!
Ook jammer dat het personeel de klachten op moeten vangen,hun kunnen er echt niks aan doen al zouden ze het graag willen.!!
Oke als ik een superdeluxe hotel had willen hebben had ik meer moeten betalen en naar een 5 sterren hotel moeten gaan,maar je mag toch wel iets verwachten voor je geld wat je betaald.
Ook wij hebben een klachtenformulier ingevuld en opgestuurd naar ons reisbureau,deze is in behandeling,eis 30 procent terug!!
Oke de reisbureaus kunnen er ook niks aan doen.
Onze hostess heeft ons uitstekend geholpen en staat ook volledig achter ons,pluimpje voor haar.
Als je iets wil weten plaats een reactie en ik zal zeker reageren.

groetjes marieke

hans67
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 aug 2007 16:56

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door hans67 »

Wat fijn dat jullie reageren!

Maar waarom neemt tourplan het risico om daar wel gezinnen naar toe te laten gaan de komende weken? Wij gaan, ik las nog een reactie van een ander gezin dat daarheen gaat komende tijd.
Terwijl het ze inmiddels toch wel duidelijk is dat je na terug komst een flinke klacht gaat indienen? Dat kost ze dan toch meer uiteindelijk?

Volgens tourplan waren er problemen die opgelost zijn.

Nu kunnen we wel een ander hotel kiezen, daar willen ze dus wel aan mee werken, maar er is gewoon haast niets meer.

Maar momenteel staken ze daar dus? Zijn er daar nog veel nederlanders? Misschien kunnen die ook reageren hiero. Misschien dat TOURPLAN dan uiteindelijk wel de ernst van de situatie inziet.

wat zegt dat meisje ervan waar jullie contact mee hebben dan? Ze staken daar momenteel en de gasten dan?

margrietwilmsen
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 aug 2007 18:50

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door margrietwilmsen »

Ook wij hebben geboekt maar dan bij OAD en gaan 14 augustus met twee kinderen,verleden week hadden wij ook gebeld met oad en die erkende wel dat er problemen waren maar dat die nu opgelost zouden worden,er is nu een week bijna voorbij en ik zie aan de reactie dat het nog steeds niet is opgelost

Heb dit nog nooit meegemaakt,weet nu niet meer wat wij doen moeten misschien toch proberen om over te boeken?of er toch naar toe gaan

Vindt het allemaal wel heel onzeker,normaal hebben wij hartstikke zin in de vakantie maar nu weten wij eigenlijk niet meer of wij nog wel zin heb in die vakantie

Groetjes
Laatst gewijzigd door margrietwilmsen op 07 aug 2007 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.

marieke123
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 aug 2007 17:09

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door marieke123 »

hoi,

Weet je wat ik denk dat sommige reisorganisaties er proberen onderuit te komen en ons geen gelijk willen geven.En ja dat wij dan na onze vakantie een klacht indienen en geld terugeisen,dat weet ik ook niet.Maar hebben hun daar ook niet de sgr voor of een of andere verzekering?Die mensen van tourplan enz hebben makkelijk praten zijn hun daar nu in deze periode op vakantie geweest?nee,dus wie kunnen er dan het beste over oordelen?de gasten natuurlijk.
Kreeg toevallig net een sms dat het meisje waar ik contact mee heb niet op msn kan komen(moet ze voor betalen)omdat ze geen geld meer heeft.Hun paspoorten worden ingehouden kunnen dus niet weg bij dit hotel.En hebben al helemaal geen geld om terug naar hun woonplaats te gaan.Erg he!!!Dus ze zitten daar gewoon vast.Het enige wat ze nog hebben is onderdak en eten daar.Dus ze kunnen nog net overleven.De meeste hebben dus hun werk daar neergelegd maar er werken er nog wel een aantal,maar hoe dat verder gaat dat durf ik niet te zeggen.
Het hotel bestaat ongeveer uit zon 70% nederlanders maar of hun hier op trosradar zullen komen,ik hoop het.
Mischien gaat het er echt wel beter op worden maar nu in ieder geval nog niet.
Als jullie naar dit hotel gaan hoop ik dat het beter is,en ja zoveel geld bijbetalen voor een ander hotel is ook wat zeg!Je bent nu al een aardig centje kwijt toch!
Maar als je gaat en gaat na een paar dagen buiten het hotel eten(hebben wij ook gedaan)bewaar je bonnetjes en stuur ze dan mee op!
Maar al met al hebben wij wel een gezellige vakantie gehad ondanks dat,het speelde zeker mee maar hebben er niet onze vakantie door laten verpesten en hebben leuke dingen gedaan.Het plaatsje is ontzettend gezellig en veel te beleven.En de ligging van het hotel,kan niet beter.erg jammer dat het hotel zo is.
Maar als jullie naar iskandil gaan wens ik jullie het allerbeste,en mischien hoor ik nog wel een reactie over hoe het geweest is.

groetjes marieke

Peggie
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2007 19:18

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door Peggie »

Beste mensen.
Al enige tijd geleden heb ik een reis geboekt bij Tourplan naar dit hotel.
Regelmatig kijk ik op Zoover en ik kwam tot de conclusie dat de beoordelingen steeds slechter werden.
Vervolgens heb ik contact opgenomen met Tourplan om te vragen of wij nog konden ruilen van locatie. Dat was geen enkel probleem. Het hotel waar we nu voor gekozen hebben is iets duurder, ook kwam er 28 euro aan administratiekosten bij. Maar in totaal zijn we 60 euro meer kwijt voor onze vakantie, maar dan naar een beter aangeschreven hotel.
Bij Tourplan zijn ze zeer flexibel en er is veel mogelijk.

Jan Been
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 aug 2007 19:20

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door Jan Been »

Ook wij zijn in Juni geweest,maar de verhalen zijn allemaal waar.Het personeel doet hun uiterste best die kunnen er niets aan doen.Maar het eten als het op is werd niet bijgevuld of door wat anders vervangen.
Dit hotel is beslist af te raden om naar toe te gaan.
Maar diegene die er wel naar toe moeten gaan wens ik veel succes,en amuseer jullie dan buiten het Hotel.

Groet Jan.

Gesloten