Ik kocht onlangs in de US een apparaatje, niets bijzonders, en liet dat door USPS naar Nederland versturen. In Nederland aangekomen gaat het langs de douane, en vervolgens zorgt TNT dat het bij je thuis bezorgd wordt. Ik heb gekozen voor USPS express mail international, omdat ik het apparaatje graag snel in huis wilde hebben. Je betaalt dan zo'n $50,- voor een klein pakketje, maar het is wel verzekerd, en het zou binnen 3-5 dagen bezorgd moeten zijn.
Op 23 juli zag ik via de online track&trace, dat het pakketje verzonden was, en op 25 juli was het in Nederland aangekomen. Nu, ruim een week later is die status niet veranderd. Ik ben aan het bellen gegaan, en via de TNT klantenservice was ik er vrij snel achter dat het pakketje nog bij de douane ligt.
Ik kreeg het nummer van de douane, en na bijna een half uur in de wacht gehangen te hebben (!!) kreeg ik iemand aan de telefoon. Nadat het verzendnummer was nagekeken wist ze me doodleuk te vertellen dat het pakketje nog ergens op een container lag, en dat ze er nog niets mee gedaan hadden. Het zou dan nog minstens een week gaan duren voordat ze aan mijn pakketje zouden toekomen. Ik reageerde nogal verbaasd, maar de enige verklaring was dat het nogal druk was omdat er mensen op vakantie waren.
Ik heb nog gemeld dat ik het pakket dringend nodig heb, maar ik kan niet veel meer doen dan hopen dat het niet nog veel langer dan een week gaat duren..
Die 3-5 dagen beginnen meer op 3-5 weken te lijken dus, de volgende keer kan ik het beter zelf met een bootje gaan halen. Dit is niet de eerste keer dat ik zolang heb moeten wachten, ook hoor ik veel verhalen om me heen van mensen met soortgelijke problemen. Het lijkt erop dat USPS en TNT hun zaken prima op orde hebben, maar dat de douane op deze manier er een grote zooi van maakt. Dat kan toch niet de gang van zaken zijn..?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Douane
-
Re: Douane
Ja Tinus, wij kunnen er ook niets aan doen dat je nog nooit van de douane hebt gehoord.
Ik stel voor om op een forum dit verhaal weg te zetten en erover gaan klagen.
Ik stel voor om op een forum dit verhaal weg te zetten en erover gaan klagen.
Re: Douane
Blijft wel een feit dat er diensten worden aangeboden waar veel geld voor gevraagd wordt die niet nagekomen worden.
Ik vind het persoonlijk een beetje als de garderobe die niet verantwoordelijk is voor het kwijtmaken van je jas,
of de bewaakte fietsenstalling die niet verantwoordelijk is voor schade aan je fiets.
Allemaal betaalde diensten die niet verantwoordelijk claimen te zijn waneer die diensten niet geleverd worden.
En als het nu incidenten waren,
tot nu toe zijn al mijn pakketjes verstuurt via expressdiensten van DHL en UPS altijd veel later aangekomen dan pakketjes die via de reguliere post verstuurt zijn.
En dan niet een paar dagen vertraging maar een paar weken,
het lijkt eerder beleid dan een incident om express-pakjes lange tijd vast te houden.
Ook als het pakje wél meteen langs de douane gaat heeft het toch de neiging toch weer ergens anders op een hoofdkantoor te blijven liggen,
geen idee waarom dit is, mischien toeval?
ik maak er in ieder geval geen gebruik meer van,
sindsdien heb ik al mijn pakjes op tijd.
De webwinkel waar ik kocht heeft zelfs toen de express optie afgeschaft omdat bij al hun klanten vanuit verschillende landen die van de duurdere (dhl) express optie gebruik maakten hun pakjes later kregen dan de standaart verzonden pakjes.
Dan is er toch iets aan de hand lijkt mij, als het zo consequent gebeurt.
Ik vind het persoonlijk een beetje als de garderobe die niet verantwoordelijk is voor het kwijtmaken van je jas,
of de bewaakte fietsenstalling die niet verantwoordelijk is voor schade aan je fiets.
Allemaal betaalde diensten die niet verantwoordelijk claimen te zijn waneer die diensten niet geleverd worden.
En als het nu incidenten waren,
tot nu toe zijn al mijn pakketjes verstuurt via expressdiensten van DHL en UPS altijd veel later aangekomen dan pakketjes die via de reguliere post verstuurt zijn.
En dan niet een paar dagen vertraging maar een paar weken,
het lijkt eerder beleid dan een incident om express-pakjes lange tijd vast te houden.
Ook als het pakje wél meteen langs de douane gaat heeft het toch de neiging toch weer ergens anders op een hoofdkantoor te blijven liggen,
geen idee waarom dit is, mischien toeval?
ik maak er in ieder geval geen gebruik meer van,
sindsdien heb ik al mijn pakjes op tijd.
De webwinkel waar ik kocht heeft zelfs toen de express optie afgeschaft omdat bij al hun klanten vanuit verschillende landen die van de duurdere (dhl) express optie gebruik maakten hun pakjes later kregen dan de standaart verzonden pakjes.
Dan is er toch iets aan de hand lijkt mij, als het zo consequent gebeurt.