TELE2 gaat echt te ver!!!!! (vervolg)
Geplaatst: 03 aug 2007 08:47
Jazeker,
Er is een vervolg... Ik word met de dag kwader op dit bedrijf, maar kan hier niks tegen doen lijkt. Maar toch denk ik dat ik het maar eens wat hoger op ga zoeken, ondanks de personen die zich wel proberen in te zetten...
"Er word een spelletje met me gespeeld". Dit gevoel krijg ik bij datgene wat me nu weer is overkomen met Tele2.
Zoals al eerder vermeld ben ik al ruim 3 maand bezig met het overzetten van mijn Internet naar mijn nieuwe adres. Aangezien dit te veel problemen heeft veroorzaakt en er teveel mis is gegaan aan de kant van Tele2, mag ik overstappen naar een andere provider.
Na een mailconversatie en een belletje naar Tele 2 zou eerst rond 26 Juli de lijn vrijgegeven worden, waardoor mijn nieuwe provider aan het werk kan om de boel weer in beslag te nemen.
Tot zo ver zag het er goed uit: Maar Tele2 is Tele2 niet als ook dit VERNEUKT word.
Ik krijg eerst een mailtje waar ik nog mee kan leven na alle ellende, en dat is dat de lijn 1 Aug. vrij komt. Weer iets later, maar dat heb ik doorgegeven aan mijn nieuwe provider. (Vervelend, maar geen probleem).
Nu komt het probleem dat op 1 Aug. mijn lijn niet vrij is gegeven, en ook 2 Aug. niet! Dus ik bel 's avonds naar de helpdesk (NON SKILLED en zeer Passieve Helpdesk).
En krijg een meid aan de lijn die mij om mijn oude thuis gegeven vraagt (Waar de lijn ook nog steeds actief is, terwijl de lijn per direct afgesloten kan worden). Je voelt het probleem al... ik krijg de datum door dat mijn verhuizing staat geplanned, dus ik moet WEER uitleggen (elk telefoontje alles opnieuw uitleggen, ze zijn te lui om een open ticket erbij te pakken).
Ik geef aan dat mijn lijn word opgezegd, en dat per 1 Aug. de lijn op mijn nieuwe thuisadres ook vrij zou worden gegeven, en dat ik graag wil weten wat de status hier van is. Daarop geeft ze al aan dat ze het niet meer snapt, en praat dwars door mij heen terwijl ik nog een zin aan het afmaken ben.
Telkens als ik nu wat zeg, word ze geiriteerd en laat ze me geen enkele keer uitpraten. Als ik vervolgens weer een keer aan de praat ben en mijn zin wil afmaken, word ik tijdens het praten on hold gezet. (WAT EEN KLANTENSERVICE!!!!!).
Dan komt ze terug en geeft ze aan dat ze me niet kan helpen omdat ik op mijn huidige adres geen internet heb van Tele2. HOEZO Passief!!! In de computer staat dat er op dit huisadres geen internet word geleverd, dus dan is het zo.
Heel vreemd want tijdens het wachten sluit ik de modem aan en heb gewoon een lijn van de vorige bewoner met o.a. zijn dns name enz.
Ik vertel dit en krijg hierop als antwoord dat ik geen internet heb en dat dit een draadloze verbinding is die opgepakt is door mijn computer. En ze zegt me goedendag!
Dit is het moment dat ik ontvlieg van woede....
Ik geef haar aan dat als ze de telefoon oplegt dat ze hier dan nog wat meer van te horen krijgt. (Dit omdat ik haar naam genoteerd had).
Dan lijkt het erop dat ze er bijna doorheen zit en zegt ze dat ze even wat gaat navragen. Vervolgens word ik in hold gezet en niet meer terug genomen. (+/- 20 min). Waardoor ik maar eens met een 2de telefoon naar de servicedesk bel (Telefoon aangesloten op Tele2 modem).
Daar krijg ik een 2de medewerker waar ik aan aangeef dat ik de actie die nu uitgevoerd word niet echt op prijs stel. En of het normaal is dat iemand je in de wacht laat staan en je niet meer terug neemt. Waardoor binnen enkele seconde de telefoon weer word terug genomen.
Dezelfde medewerker lijkt een andere medewerker nu er een 3de persoon meeluisterd op het gesprek en haar verdere instructies geeft.
Ze geeft aan dat het systeem aangeeft dat ik geen internet heb, en dat ze er verder niks aan kan doen dan dat de oude bewoner moet bellen en zijn oude gegevens moet doorgeven, waardoor ze kunnen nakijken wanneer de lijn vrij komt.
HUH? Die gegevens heb ik net doorgegeven (Nieuwe postcode + Huisnummer) en daar stond niks meer op vermeld, maar toch heb ik internet.
Dus nu weet ze niet meer wat ze moet doen, dus ik besluit op het moment van gesprek met de telefoon aangesloten op de Tele2 lijn naar de oude bewoner te bellen. Deze neemt op en vraagt verbaasd hoe er iemand met zijn oude telefoonnummer naar hem kan bellen.
Ik geef aan dat ik de oude bewoner ben en voer een soort van 3way gesprek met de oude bewoner en de Tele2 medewerker.
Hier komen een aantal nieuwe dingen aan het licht en dat is o.a. dat de oude bewoner al een internet verbinding heeft sinds vorige week en 2 nieuwe telefoonnummers. Daarna hebben ze in het systeem zijn gegevens van het oude adres verwjiderd, maar niet zijn verbinding....
(Tja, waarom zou je ook! ).
De tele2 medewerker stapt uit het gesprek omdat ze genoeg heeft gehoord, en vraagt me mijn datum af te wachten dat mijn lijn van mijn oude adres vrij komt. (HIER HEB IK NIKS AAN, IK WOON HIER NIET MEER... dus heeft het vrijgeven van deze lijn ook geen invloed op mijn nieuwe adres).
Maar goed, ik geef aan dat ik deze week nog wel een belletje pleeg met Tele2 (ong. 20ste).
Na ongeveer een kleine 2 uur, merk ik ineens dat het internet eraf gegooid word. Dus heeft men wel iets gedaan met de informatie die ze hebben gekregen. Alleen ondervind ik het smerige aan dit zaakje dat ze puur mijn dns gegevens niet meer doorsturen, waardoor ik geen internet meer heb, en het lijkt alsof de lijn dood is. Ze zullen wel gedacht hebben: "Dan zijn we er even vanaf, totdat het opgelost is en hebben we wat extra dagen speling". (WTF, nog meer dagen speling? Mij word per week een andere datum verteld, of een datum beloofd wat men niet nakomt! En dan nog zo'n actie zoals deze?)
Ze denken dat de klant achterlijk is, maar deze jongen zit al jaren in de ICT en heeft ook met deze gegevens te maken en o.a. ook VOIP gedaan. Daarnaast ken ik de Servicedesk procedures maar al te goed.
Die stomme lui hebben de lijn niet vrij gegeven, want er is nog steeds een lijn actief. De VOIP loopt namelijk nog over deze lijn, daarnaast kun je nog checken of de lijn actief is, want als ik eenmaal een dode lijn zou hebben, dan zou mijn modem geen IP krijgen. Dit krijgt hij wel! Dus hou me niet voor de gek!
Mijn vraag aan iedereen hier is of ze weten hoe ik hier actie op moet/kan ondernemen. Ik wil het graag hogerop zoeken, maar Tele2 zelf lijkt hier niks om te geven. Dus moet ik een externe organisatie hebben die hier actie op onderneemt, want een situatie als dit kan gewoon niet. En hoe moet ik het doen met de kosten die ik heb gemaakt? Declareren? Ik weet niet eens of ik het vergoed krijg, als de overige situaties al zo slecht zijn geregeld, hoe zal dit dan geregeld worden?
Er is een vervolg... Ik word met de dag kwader op dit bedrijf, maar kan hier niks tegen doen lijkt. Maar toch denk ik dat ik het maar eens wat hoger op ga zoeken, ondanks de personen die zich wel proberen in te zetten...
"Er word een spelletje met me gespeeld". Dit gevoel krijg ik bij datgene wat me nu weer is overkomen met Tele2.
Zoals al eerder vermeld ben ik al ruim 3 maand bezig met het overzetten van mijn Internet naar mijn nieuwe adres. Aangezien dit te veel problemen heeft veroorzaakt en er teveel mis is gegaan aan de kant van Tele2, mag ik overstappen naar een andere provider.
Na een mailconversatie en een belletje naar Tele 2 zou eerst rond 26 Juli de lijn vrijgegeven worden, waardoor mijn nieuwe provider aan het werk kan om de boel weer in beslag te nemen.
Tot zo ver zag het er goed uit: Maar Tele2 is Tele2 niet als ook dit VERNEUKT word.
Ik krijg eerst een mailtje waar ik nog mee kan leven na alle ellende, en dat is dat de lijn 1 Aug. vrij komt. Weer iets later, maar dat heb ik doorgegeven aan mijn nieuwe provider. (Vervelend, maar geen probleem).
Nu komt het probleem dat op 1 Aug. mijn lijn niet vrij is gegeven, en ook 2 Aug. niet! Dus ik bel 's avonds naar de helpdesk (NON SKILLED en zeer Passieve Helpdesk).
En krijg een meid aan de lijn die mij om mijn oude thuis gegeven vraagt (Waar de lijn ook nog steeds actief is, terwijl de lijn per direct afgesloten kan worden). Je voelt het probleem al... ik krijg de datum door dat mijn verhuizing staat geplanned, dus ik moet WEER uitleggen (elk telefoontje alles opnieuw uitleggen, ze zijn te lui om een open ticket erbij te pakken).
Ik geef aan dat mijn lijn word opgezegd, en dat per 1 Aug. de lijn op mijn nieuwe thuisadres ook vrij zou worden gegeven, en dat ik graag wil weten wat de status hier van is. Daarop geeft ze al aan dat ze het niet meer snapt, en praat dwars door mij heen terwijl ik nog een zin aan het afmaken ben.
Telkens als ik nu wat zeg, word ze geiriteerd en laat ze me geen enkele keer uitpraten. Als ik vervolgens weer een keer aan de praat ben en mijn zin wil afmaken, word ik tijdens het praten on hold gezet. (WAT EEN KLANTENSERVICE!!!!!).
Dan komt ze terug en geeft ze aan dat ze me niet kan helpen omdat ik op mijn huidige adres geen internet heb van Tele2. HOEZO Passief!!! In de computer staat dat er op dit huisadres geen internet word geleverd, dus dan is het zo.
Heel vreemd want tijdens het wachten sluit ik de modem aan en heb gewoon een lijn van de vorige bewoner met o.a. zijn dns name enz.
Ik vertel dit en krijg hierop als antwoord dat ik geen internet heb en dat dit een draadloze verbinding is die opgepakt is door mijn computer. En ze zegt me goedendag!
Dit is het moment dat ik ontvlieg van woede....
Ik geef haar aan dat als ze de telefoon oplegt dat ze hier dan nog wat meer van te horen krijgt. (Dit omdat ik haar naam genoteerd had).
Dan lijkt het erop dat ze er bijna doorheen zit en zegt ze dat ze even wat gaat navragen. Vervolgens word ik in hold gezet en niet meer terug genomen. (+/- 20 min). Waardoor ik maar eens met een 2de telefoon naar de servicedesk bel (Telefoon aangesloten op Tele2 modem).
Daar krijg ik een 2de medewerker waar ik aan aangeef dat ik de actie die nu uitgevoerd word niet echt op prijs stel. En of het normaal is dat iemand je in de wacht laat staan en je niet meer terug neemt. Waardoor binnen enkele seconde de telefoon weer word terug genomen.
Dezelfde medewerker lijkt een andere medewerker nu er een 3de persoon meeluisterd op het gesprek en haar verdere instructies geeft.
Ze geeft aan dat het systeem aangeeft dat ik geen internet heb, en dat ze er verder niks aan kan doen dan dat de oude bewoner moet bellen en zijn oude gegevens moet doorgeven, waardoor ze kunnen nakijken wanneer de lijn vrij komt.
HUH? Die gegevens heb ik net doorgegeven (Nieuwe postcode + Huisnummer) en daar stond niks meer op vermeld, maar toch heb ik internet.
Dus nu weet ze niet meer wat ze moet doen, dus ik besluit op het moment van gesprek met de telefoon aangesloten op de Tele2 lijn naar de oude bewoner te bellen. Deze neemt op en vraagt verbaasd hoe er iemand met zijn oude telefoonnummer naar hem kan bellen.
Ik geef aan dat ik de oude bewoner ben en voer een soort van 3way gesprek met de oude bewoner en de Tele2 medewerker.
Hier komen een aantal nieuwe dingen aan het licht en dat is o.a. dat de oude bewoner al een internet verbinding heeft sinds vorige week en 2 nieuwe telefoonnummers. Daarna hebben ze in het systeem zijn gegevens van het oude adres verwjiderd, maar niet zijn verbinding....
(Tja, waarom zou je ook! ).
De tele2 medewerker stapt uit het gesprek omdat ze genoeg heeft gehoord, en vraagt me mijn datum af te wachten dat mijn lijn van mijn oude adres vrij komt. (HIER HEB IK NIKS AAN, IK WOON HIER NIET MEER... dus heeft het vrijgeven van deze lijn ook geen invloed op mijn nieuwe adres).
Maar goed, ik geef aan dat ik deze week nog wel een belletje pleeg met Tele2 (ong. 20ste).
Na ongeveer een kleine 2 uur, merk ik ineens dat het internet eraf gegooid word. Dus heeft men wel iets gedaan met de informatie die ze hebben gekregen. Alleen ondervind ik het smerige aan dit zaakje dat ze puur mijn dns gegevens niet meer doorsturen, waardoor ik geen internet meer heb, en het lijkt alsof de lijn dood is. Ze zullen wel gedacht hebben: "Dan zijn we er even vanaf, totdat het opgelost is en hebben we wat extra dagen speling". (WTF, nog meer dagen speling? Mij word per week een andere datum verteld, of een datum beloofd wat men niet nakomt! En dan nog zo'n actie zoals deze?)
Ze denken dat de klant achterlijk is, maar deze jongen zit al jaren in de ICT en heeft ook met deze gegevens te maken en o.a. ook VOIP gedaan. Daarnaast ken ik de Servicedesk procedures maar al te goed.
Die stomme lui hebben de lijn niet vrij gegeven, want er is nog steeds een lijn actief. De VOIP loopt namelijk nog over deze lijn, daarnaast kun je nog checken of de lijn actief is, want als ik eenmaal een dode lijn zou hebben, dan zou mijn modem geen IP krijgen. Dit krijgt hij wel! Dus hou me niet voor de gek!
Mijn vraag aan iedereen hier is of ze weten hoe ik hier actie op moet/kan ondernemen. Ik wil het graag hogerop zoeken, maar Tele2 zelf lijkt hier niks om te geven. Dus moet ik een externe organisatie hebben die hier actie op onderneemt, want een situatie als dit kan gewoon niet. En hoe moet ik het doen met de kosten die ik heb gemaakt? Declareren? Ik weet niet eens of ik het vergoed krijg, als de overige situaties al zo slecht zijn geregeld, hoe zal dit dan geregeld worden?