Pagina 1 van 2
sony psp
Geplaatst: 06 aug 2007 11:06
door pweerd
hallo,
ik heb 2,5 maand geleden een psp gekocht, nu is jammergenoeg zomaar het binnenste scherm geknapt, zit nu dus een dikke ster in, nu heb ik sony opgebelt en die zeggen dat ik 81 euro moet betalen voor een nieuwe psp omdat er geen garantie op dat ding zit, nu is mijn vraag kan dit zomaar? zo ja kan ik ook mijn geld terug krijgen.
alvast bedankt
Re: sony psp
Geplaatst: 06 aug 2007 11:11
door Captain Pervert
Natuurlijk zit er garantie op, maar jouw probleem valt er niet onder. Het klinkt als val- of stootschade, en daar zal Sony het ook op gooien. Ik vind 81 euro dan nog niet eens een slecht aanbod, want die ster komt er echt niet zomaar in.
En nee, natuurlijk kan je je geld niet terugkrijgen.
Re: sony psp
Geplaatst: 06 aug 2007 11:12
door D1RK
Deze Spelletjes Laptop is het zo kwetsbaar als mijn notebook!
€81 is erg voordelig.
Re: sony psp
Geplaatst: 06 aug 2007 12:41
door pweerd
81 euro voordelig??????????????????????????????????
ga uit van mijn situatie, arme student van 17
Re: sony psp
Geplaatst: 06 aug 2007 13:42
door Captain Pervert
Je hebt duidelijk geen idee wat een beeldscherm kost, of arbeidsloon voor reparateurs, of electronicareparaties in het algemeen.
Nogmaals, het is goedkoop
Re: sony psp
Geplaatst: 06 aug 2007 14:36
door Moppentappers
het is inderdaad erg goedkoop
moet je eens met een kapotte compaq komen (niet door eigen schuld!)
als de accu stuk is kost dat 400 euro ofzo (of 200 weet het niet meer precies lol)
Re: sony psp
Geplaatst: 06 aug 2007 15:15
door pweerd
hahaha, dan moet je ook geen compaq kopen mijn eigen laptop was ook zon beetje helemaal kapot nieuw scherm erin nieuw moederbord en nieuwe adapter, en alles kwam netjes vervangen en kostenloos terug,( het gaat hier om een ACER laptop) dus dat ik voor een (nieuwe) psp 81 euro moet neerleggen snap ik niet want het is toch gewoon een opgelapt ding
Re: sony psp
Geplaatst: 06 aug 2007 15:34
door Moppentappers
het was dan ook niet mijn plan om een compaq aan te schaffen, maar voor het kleine bedrijf waar ik voor werk
Re: sony psp
Geplaatst: 06 aug 2007 16:36
door pweerd
ok ja dan heb je geen keuze, maar het mag eigenlijk geen reden zijn dat het gaat omdat het duur voor hun is (vind ik) maar goed, tis jammer genoeg niet anders
Re: sony psp
Geplaatst: 08 aug 2007 16:22
door hharteman
Op E-bay kost een scherm ongeveer €30-35 incl verzenden vanuit Hongkong.
Als je een beetje handigheid hebt vrot je hem er zelf in.
Re: sony psp
Geplaatst: 08 aug 2007 19:40
door Moppentappers
is ook fijn je garantie weg lol
Re: sony psp
Geplaatst: 08 aug 2007 19:48
door magel725
hallo,
ik heb 2,5 maand geleden een psp gekocht, nu is jammergenoeg zomaar het binnenste scherm geknapt, zit nu dus een dikke ster in, nu heb ik sony opgebelt en die zeggen dat ik 81 euro moet betalen voor een nieuwe psp omdat er geen garantie op dat ding zit, nu is mijn vraag kan dit zomaar? zo ja kan ik ook mijn geld terug krijgen.
alvast bedankt
1) Je hebt een PSP gekocht. Nieuw of tweedehands, aangezien je maar een arme student bent.
2) Een dikke ster is geen fabrieksschade, dat heet "eigen schuld".
3) Voor 81 euro kom je goed weg.
4) Geld terug? Mag ik weten welke reden je hiervoor zou hebben? Zomaar omdat dat makkelijk is?
Re: sony psp
Geplaatst: 14 aug 2007 16:13
door MusicMaker
Hallo Sony Service Center,
Zojuist heb ik met een van de medewerkers van het callcenter gesproken op 0495-578173 en de dame die ik aan de lijn kreeg lepelde een verhaal op welke ze blijkbaar al erg vaak heeft moeten vertellen, of op leest uit een instruktieboekje. Vanuit haar werkplek heeft uw "mederwerker" kunnen zien dat de PSP door breuk kapot is. Erg knap. Ze zou eigenlijk service medewerker van de maand moeten worden. Internet is een mooi medium en als je daar gaat zoeken op problemen PSP scherm komen er veel zelfde gevallen naar voren bijv deze: " De PSP heeft tot eergisteren prima gewerkt, heb er alles mee kunnen doen, maar sinds vanmorgen heeft het scherm de geest gegeven, terwijl er helemaal niets bijzonders mee gebeurt is.
Het scherm vertoond aan de rechterkant een grote vlek (ong. de helft oppervlakte) en als hij aanstaat lijkt het alsof er diepe krassen in het scherm zitten waar het licht doorheen schijnt.
Als de PSP uit staat is geen enkele kras te zien overigens, dus dit is het probleem niet." Quote nummer 2: "Ik heb precies hetzelfde probleem...Sony zegt dat dit niet onder de garantie valt. Maandag eventjes de rechtbijstands verzekering aanspreken." Quote 3: "Als er verder geen valschade valt te zien moe tje dat melden en een nieuwe psp eisen! Sony heeft zich gvd aan de wet te houden als ze slechte producten leveren en als het nodig is massaal naar kassa stappen, heeft ook met die dode pixels gewerkt...."
Heee een zelfde probleem als die van mijn zoon, ook op de site van Tros Radar is een zelfde probleem te lezen. Goed Sony zou Sony niet zijn als ze hier ook weer een oplossing voor zouden hebben. En ziedaar Sony heeft een oplossing: € 89,00 betalen en dan is het weer helemaal klaar. Zoals uw "Mederwerker" al zei, "ja meneer dit is een gereduceerd tarief". En op mijn vraag waarom Sony daar een Special Price voor maakt en niet de normale prijs gooide de dame "de Service Medewerker van de maand" in spee, de hoorn op de haak, cq drukte het gesprek weg van haar headset. Mijn vraag stond zeker niet in het boekje met de FAQ's of probleemgevallen die ze voor zich had liggen in het callcenter. Ongelovelijk. Dat u een gereduceerd tarief aanbiedt geeft toch al aan dat de schermpjes regelmatig kapot zijn. En heel vreemd is dat het probleem van het schermpje via meerdere internetsites, forums te lezen is. De redaktie van Tros Radar zal ik ook de tip geven om deze sites en forums te bestuderen. Marketing technisch wel een mooi verhaal, je verlaagd de aankoopprijs omdat je weet dat je korte tijd later weer omzet maakt met de vervanging van onderdelen van het produkt! Slim.
Re: sony psp
Geplaatst: 14 aug 2007 16:14
door MusicMaker
Hallo Sony Service Center,
Zojuist heb ik met een van de medewerkers van het callcenter gesproken op 0495-578173 en de dame die ik aan de lijn kreeg lepelde een verhaal op welke ze blijkbaar al erg vaak heeft moeten vertellen, of op leest uit een instruktieboekje. Vanuit haar werkplek heeft uw "mederwerker" kunnen zien dat de PSP door breuk kapot is. Erg knap. Ze zou eigenlijk service medewerker van de maand moeten worden. Internet is een mooi medium en als je daar gaat zoeken op problemen PSP scherm komen er veel zelfde gevallen naar voren bijv deze: " De PSP heeft tot eergisteren prima gewerkt, heb er alles mee kunnen doen, maar sinds vanmorgen heeft het scherm de geest gegeven, terwijl er helemaal niets bijzonders mee gebeurt is.
Het scherm vertoond aan de rechterkant een grote vlek (ong. de helft oppervlakte) en als hij aanstaat lijkt het alsof er diepe krassen in het scherm zitten waar het licht doorheen schijnt.
Als de PSP uit staat is geen enkele kras te zien overigens, dus dit is het probleem niet." Quote nummer 2: "Ik heb precies hetzelfde probleem...Sony zegt dat dit niet onder de garantie valt. Maandag eventjes de rechtbijstands verzekering aanspreken." Quote 3: "Als er verder geen valschade valt te zien moe tje dat melden en een nieuwe psp eisen! Sony heeft zich gvd aan de wet te houden als ze slechte producten leveren en als het nodig is massaal naar kassa stappen, heeft ook met die dode pixels gewerkt...."
Heee een zelfde probleem als die van mijn zoon, ook op de site van Tros Radar is een zelfde probleem te lezen. Goed Sony zou Sony niet zijn als ze hier ook weer een oplossing voor zouden hebben. En ziedaar Sony heeft een oplossing: € 89,00 betalen en dan is het weer helemaal klaar. Zoals uw "Mederwerker" al zei, "ja meneer dit is een gereduceerd tarief". En op mijn vraag waarom Sony daar een Special Price voor maakt en niet de normale prijs gooide de dame "de Service Medewerker van de maand" in spee, de hoorn op de haak, cq drukte het gesprek weg van haar headset. Mijn vraag stond zeker niet in het boekje met de FAQ's of probleemgevallen die ze voor zich had liggen in het callcenter. Ongelovelijk. Dat u een gereduceerd tarief aanbiedt geeft toch al aan dat de schermpjes regelmatig kapot zijn. En heel vreemd is dat het probleem van het schermpje via meerdere internetsites, forums te lezen is. De redaktie van Tros Radar zal ik ook de tip geven om deze sites en forums te bestuderen. Marketing technisch wel een mooi verhaal, je verlaagd de aankoopprijs omdat je weet dat je korte tijd later weer omzet maakt met de vervanging van onderdelen van het produkt! Slim.
Re: sony psp
Geplaatst: 14 aug 2007 16:34
door MAXIEM
Dag MusicMaker,
Sony is naar mijn mening al jaren geen A-merk meer en de aftersalesservice is "bagger" als ik de vele klachten op de verschillende consumentensites moet geloven.
Vriendelijke groet, Maxiem.
Re: sony psp
Geplaatst: 14 aug 2007 17:15
door gozik
Sony? Zo niet....
Sony is gepasseerd door merken als Samsung, die maken zelfs al auto's, Wasmachines en meer en betere telefoons...
Dus Maxiem, ik ben het met je eens....
Maar die schermpjes sneuvelen bij meerdere merken omdat ze anders te duur zouden worden, niet vallen maar even klem in borstzak, het is toch portabele.....
Als je een oude LCD computer monitor met defecte pixels ziet, even stevig met vingens drukken en je ziet hoe zwak ze zijn, dus na veel gevinger, onbruikbaar...
Daarom zitten op school er plastic Lexan platen op de notebooks, desktops worden gestolen en de laptops gaan in de kluis elke avond!
Re: sony psp
Geplaatst: 14 aug 2007 19:01
door Moppentappers
ik vind sony prima merk, playstation laten vallen en werd allemaal prima geregeld
Re: sony psp
Geplaatst: 14 aug 2007 19:20
door MAXIEM
Dag moppentappers,
Veel SONY kopen, zou ik zeggen!!!
Groetjes, Maxiem.
Re: sony psp
Geplaatst: 14 aug 2007 20:50
door bhsado
@MAxiem,
Zelf die ervaring ook gehad met Sony producten?. Consumenten sites en forums zijn erg vaak gekleurt. Er wordt enorm veel op gepost.... bij problemen.
Sony is zeker een A merk... Samsung is ook zeker goed en is altijd al een A merk geweest. Dat mensen hier in de EU bij Samsung een beetje aan Yoko denken is onterecht.
Beetje flauw is ook om Sony ook als B merk te gaan zien. Zeker met hun HD lijn staan ze helemaal bovenaan
Uiteraard zullen sommige de problemen met de notebook accu's aanhalen en defecte (dead-pixels) PSP schermen en problemen met de PS2 aanhalen. Die problemen zijn opgelost. De PSP en PS3 zijn kwaliteits producten. Gezien de technische complexiteit en innovatie is de Playstation3 het beste product dat Sony in de game wereld heeft gezet. Vergeleken met de X360 is de PS3 zeker een AAA product
Re: sony psp
Geplaatst: 14 aug 2007 21:08
door Moppentappers
een sony TV hoef ik niet, maar mijn PSP en mijn PS2 doen het prima (PSP zelfs een paar keer gevallen, werkt nog steeds prima)