Mijn vriendin koopt voor haar dochtertje een splinternieuwe ZIP snorscooter. Contant betaald.
De scooter wordt aan de deur afgeleverd. Gebruiksklaar, rijklaar, dus ik neem aan: Rijtechnisch in orde, tanken en rijden maar, toch?
Niet dus
Geprobeerd te starten. Hij start wel, maar valt meteen weer uit.
Steeds weer opnieuw, maar het wil niet lukken.
Er komt wel heel veel damp onder het blok uit
Gebeld naar de scooterzaak waar dat ding gekocht is.
Deze meneer zegt dat hij de scooter op komt halen en dit gebeurt dus ook.
Dan hoor ik dat de scooter eigenlijk geldt als totalloss ??
De scooter heeft nog geen km. gereden.
Zij vraagt, dus "wat nu?"
De verkoper zegt, dat de scooter teruggaat naar de leverancier en evt. een nieuwe blok eronder wordt gezet. Ze moeten dus maar even wachten, hoelang kan hij niet zeggen.
Ik ben het daar niet mee eens.
Dus ze heeft nu zo`n € 1300,- tot € 1400,- betaald voor een kapotte scooter, betaalt nu verzekering voor een scooter die ze helemaal niet hebben en de verkoper van die scooterzaak, niet kan zeggen hoelang dit zal gaan duren.
Dit is toch geen reclame of service.
Ik had wel anders verwacht van een merk als
PIAGGIO.
Wij zijn zelf in bezit van 3 scooters en hebben nog nooit zoiets aan de hand gehad.
Mijn vriendin is alleenstaande moeder en heeft hèèl hard moeten sparen om deze scooter voor haar dochter te kunnen kopen.
Haar dochtertje, dus nèt 16, nèt geslaagd voor haar scooterrijbewijs en moet nu met lede ogen aanzien, hoe dit allemaal fout gaat...
Dat er geen enkele vorm van verklaring of tegenmoetkoming tegenoverstaat, noch van de scooterverkoper/importeur, noch van de alom bekende makers van Piaggio ??
Tot wie kunnen wij ons wenden ?
Moet dat kind nou gewoon afwachten wat er gaat gebeuren ?
Een nieuwe scooter, die al gerepareerd wordt voordat ze erop gereden heeft ??
Daar moet toch iets aan te doen zijn, toch !!
Met vriendelijke groet,
EM