Telfort rekent door na einde abonnement
Geplaatst: 09 aug 2007 10:47
Vandaag ontving ik een faktuur voor het abonnement van mijn mobiele telefoon. Ik zag direkt dat het bedrag hoger was dan normaal, namelijk het dubbele. Dus ik de klantenservice opgebeld, mmm kost tegenwoordig 20 eurocent per minuut, lekkere minpunt voor de klantenservice. Krijg een stugge mevrouw aan de telfoon waaraan ik uitleg vraag. Er wordt mij verteld dat mijn contract tot 23 augustus loopt en deze is door mij al ruim 4 maanden geleden opgezegd omdat het toestel was verloren. Echter volgens de mevrouw lopen de kosten door tot ergens in september, dus buiten mijn einddatum van het contract. De korting die normaal wordt gegeven wordt daarom na 23 augustus niet meer verrekend en moet ik een veel hoger bedrag betalen. Maar ik leg uit dat ik het contract heb afgesloten tot 23 augustus, deze ruim op tijd heb opgezegd en ik niet van plan ben te gaan betalen voor de periode daarna. Krijg ik een grote mond en wordt mij gezegd dat ik dan in de problemen ga komen??? Ik moet gewoon betalen en na een tijdje ontvang ik dan een eindafrekening waar het teveel betaalde dan weer wordt terug gestort.
Kan Telfort mij dwingen te betalen nadat mijn abonnement is beeindigd? Ik vind dit nogal een vreemde zaak, als je een contact afsluit tot een bepaalde datum kan het toch niet zomaar even verlengt worden ook al krijg je later het geld terug??
Ik ben een beetje klaar met Telfort, al eerder problemen mee gehad en heb nu toch wel ernstig spijt dat ik daar nog niet eerder ben weg gegaan.
Kan Telfort mij dwingen te betalen nadat mijn abonnement is beeindigd? Ik vind dit nogal een vreemde zaak, als je een contact afsluit tot een bepaalde datum kan het toch niet zomaar even verlengt worden ook al krijg je later het geld terug??
Ik ben een beetje klaar met Telfort, al eerder problemen mee gehad en heb nu toch wel ernstig spijt dat ik daar nog niet eerder ben weg gegaan.