Abbonementskosten Tiscali
Geplaatst: 09 aug 2007 21:58
Tot half juni had ik een ADSL abbonement van Planet Internet.
De kosten hiervoor waren opgebouwd uit 2 delen: E14,95 voor Planet Internet, en E19,95 voor KPN ( die het per 2 maanden op de telefoonrekeningnota vermeldde).
Ik woon bij mijn ouders thuis, en toen ik Planet Internet nam ( heette toen nog "World Acces") hadden mijn ouders een telefoonabbonement bij KPN, wat ze tot vorig jaar hadden gehad voordat ze (helaas) ook in de praatjes van "Pretium Telecom" zijn getrapt.
Omdat de machtiging voor die E19,95 ( KPN deel adsl) al liep voordat ze helemaal overgingen naar Pretium, werd dit ook gewoon van hun rekening afgeschreven (ik betaalde hen dat dan weer terug).
Per 23 juni j.l. heb ik dus geen Planet meer, maar Tiscali.
Vorige week kreeg mn pa een rekening van KPN Breedbanddiensten in Rotterdam in de bus, met als onderwerp "automatische incasso mislukt."
(het betrof de periode van 23 juni t/m 30 juni; omgerekend is dit precies 4, 66 . het percentage van 7 dagen van het maandelijkse abbonementsgeld van het KPN Deel van E 19,95.
Ik belde die juffrouw van KPN op, en die vertelde mij ( nadat ik mijn rekeningnummer had doorgegeven om in het vervolg daarvan dat kpn deel , waarvan mij verteld werd dat dit ook voor het Tiscaliabbonement geldt, te betalen).
Wat ik niet snap is, is dat op de Tiscalisite te lezen stond " Tiscali T5 Abbonement voor E 15,95...als je geen KPN abbonement hebt, moet je E 9,95 extra betalen ( voor het huren van de KPN Lijn van Tiscali dan moet doen).
Alleen snap ik niet: als wij hier thuis niets, noppes en nada van KPN hebben, waarom moet ik dan naast die E 15,95 van Tiscali dan ook nog die E 19,95 voor KPN betalen ? Die juffrouw van KPN vertelde dat er niets verschilde in mn Planet Internetabbonement en Tiscali; bij beiden moet je die E 19,95 betalen NAAST dat bedrag wat je aan de Provider moet betalen.
De kosten hiervoor waren opgebouwd uit 2 delen: E14,95 voor Planet Internet, en E19,95 voor KPN ( die het per 2 maanden op de telefoonrekeningnota vermeldde).
Ik woon bij mijn ouders thuis, en toen ik Planet Internet nam ( heette toen nog "World Acces") hadden mijn ouders een telefoonabbonement bij KPN, wat ze tot vorig jaar hadden gehad voordat ze (helaas) ook in de praatjes van "Pretium Telecom" zijn getrapt.
Omdat de machtiging voor die E19,95 ( KPN deel adsl) al liep voordat ze helemaal overgingen naar Pretium, werd dit ook gewoon van hun rekening afgeschreven (ik betaalde hen dat dan weer terug).
Per 23 juni j.l. heb ik dus geen Planet meer, maar Tiscali.
Vorige week kreeg mn pa een rekening van KPN Breedbanddiensten in Rotterdam in de bus, met als onderwerp "automatische incasso mislukt."
(het betrof de periode van 23 juni t/m 30 juni; omgerekend is dit precies 4, 66 . het percentage van 7 dagen van het maandelijkse abbonementsgeld van het KPN Deel van E 19,95.
Ik belde die juffrouw van KPN op, en die vertelde mij ( nadat ik mijn rekeningnummer had doorgegeven om in het vervolg daarvan dat kpn deel , waarvan mij verteld werd dat dit ook voor het Tiscaliabbonement geldt, te betalen).
Wat ik niet snap is, is dat op de Tiscalisite te lezen stond " Tiscali T5 Abbonement voor E 15,95...als je geen KPN abbonement hebt, moet je E 9,95 extra betalen ( voor het huren van de KPN Lijn van Tiscali dan moet doen).
Alleen snap ik niet: als wij hier thuis niets, noppes en nada van KPN hebben, waarom moet ik dan naast die E 15,95 van Tiscali dan ook nog die E 19,95 voor KPN betalen ? Die juffrouw van KPN vertelde dat er niets verschilde in mn Planet Internetabbonement en Tiscali; bij beiden moet je die E 19,95 betalen NAAST dat bedrag wat je aan de Provider moet betalen.