LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Te dure monitor

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
FunFun

Te dure monitor

Ongelezen bericht door FunFun »

Vorig jaar heb ik bij een computerbedrijf hier op het dorp een computer gekocht. Deze pc is bij mij thuisafgeleverd en mijn eigen programma's heeft dit bedrijf er op geinstalleerd.
Verder was de service prima, toen ik wat problemen had, is iemand van dit bedrijf bij mij thuis geweest en heeft dit verholpen.

Nu wilde ik onlangs een nieuwe monitor kopen en heb bij dit bedrijf geinformeerd. Hierop heeft dit bedrijf mij een offerte gedaan en heb ik besloten om deze monitor te kopen.
Omdat zij de monitor moesten bestellen duurde het ongeveer een week voordat zij de monitor konden afleveren. Iemand van dat bedrijf heeft de monitor aangesloten bij mij thuis.

Daags nadat de monitor was afgeleverd, kom ik er achter dat een ander bedrijf dezelfde monitor voor de helft van de prijs levert als waarvoor ik hem gekocht heb.
Ik heb het bedrijf waar ik mijn monitor gekocht heb, gebeld en gevraagd hoe dit kon. Volgens hen komt dat doordat grote bedrijven veel grotere orders maken en dezelfde monitor veel goedkoper kunnen leveren.
Dat is dus niet mijn probleem en ik wilde de monitor teruggeven en mijn geld terug.
Maar volgens dit bedrijf kan dit niet. Zij hebben mij wel aangeboden om de helft van het verschil terug te betalen, maar daar wil ik niet mee akkoord gaan.

Wat zijn mijn rechten in deze?

jor

Re: Te dure monitor

Ongelezen bericht door jor »

Duidelijk iemand die voor een kwartje op de eerste rang wil zitten! Hoe verzin je het, dat bedrijf levert dus prima service en is zelfs bij je thuis geweest om een probleem op te lossen.Nu betaal je teveel ( is Jou fout want dan had je eerst de prijzen moeten bekijken ) en zelfs nu wil dat bedrijf met je meedenken en bied de helft van dat wat je volgens jou teveel hebt betaald en jij zegt nee. Je bent echt niet goed wijs en een klant die ze beter kwijt kunnen zijn, Geeft een bedrijf eens knappe service treffen zo een ei*el als jij.Jou recht is de aanrecht. :idea:

Geoffrey

Ongelezen bericht door Geoffrey »

Ik denk niet dat je veel rechten hebt in dit verhaal. Zij hebben jou een offerte gedaan en jij bent daarmee akkoord gegaan. Als het nou nog een koop op afstand was geweest, had je het artikel binnen zeven werkdagen terug kunnen sturen. Maar de winkel is in dit geval niet verplicht om de monitor terug te nemen.

Je had gewoon van tevoren veel beter moeten rondkijken voor je akkoord ging met hun offerte. Ik vind het nog wel heel netjes van dat bedrijf dat ze een deel van het bedrag terug willen betalen. Maar die winkelier heeft ook gelijk als hij zegt dat grote bedrijven veel meer kunnen stunten met prijzen dan kleine computerboertjes, vanwege de grootte van bepaalde orders.

De situatie is dus omgekeerd dan jij hem schetst: het is niet het probleem van de winkel dat jij je van tevoren niet goed op de hoogte hebt gesteld van het aanbod. Mijn tip is dan ook om hun aanbod gewoon te accepteren en in het vervolg wat beter rond te kijken.

joopataa

Ongelezen bericht door joopataa »

Deze pc is bij mij thuisafgeleverd en mijn eigen programma's heeft dit bedrijf er op geinstalleerd.
Verder was de service prima, toen ik wat problemen had, is iemand van dit bedrijf bij mij thuis geweest en heeft dit verholpen.

En zo komt het dus dat bedrijven stoppen met service te geven. Hoe dom moet je wezen om dit neer te zetten en dan naar het bedrijf te wijzen in plaats van op jezelf.

FunFun

Je had gewoon van tevoren veel beter moeten rondkijken voor je akkoord ging met hun offerte
Doordat er iemand al diverse malen bij mij thuis geweest was om wat problemen te verhelpen, vertrouwde ik de mensen van dit bedrijf.

FunFun

Als het nou nog een koop op afstand was geweest, had je het artikel binnen zeven werkdagen terug kunnen sturen.
Waneer is het een koop-op-afstand? Ik heb de monitor niet van te voren gezien. Ik heb verteld wat voor monitor ik zocht en zij hebben mij daarop een offerte gedaan.

Kan ik mij er niet op beroepen dat ik deze monitor niet wil?

Geoffrey

En als ik jouw verhaal zo lees, denk ik dat dat vertrouwen méér dan terecht is. En "Koop-op-afstand" betekent dat je niet fysiek in de winkel aanwezig bent, maar het pakket via een webwinkel of postorderbedrijf koopt. Als je een product gewoon in de winkel koopt, heb je alleen een recht van retour als er iets mis is met het product (en nee, dan bedoel ik niet de prijs want die wist je van tevoren).

Het is heel simpel, FunFun... jij hebt met die winkel een overeenkomst gesloten. Zij hebben aan hun kant van de deal voldaan door de monitor die je wilde te leveren (en ook specifiek die monitor die jij wilde hebben en die ze toevallig niet op voorraad hadden). Dus jij zult moeten voldoen aan jouw kant van de deal door het afgesproken bedrag te betalen (of het nieuwe voorstel van de winkel, dat allerzins redelijk is).

Kijk nou ook gewoon eens wat de adviesprijs van die monitor is! Dat kun je vaak op internet vinden en dan kun je op basis daarvan concluderen of je teveel betaald hebt. Want een andere winkel kan best eens stunten met prijzen, of een executie-uitverkoop hebben (alles moet weg). Dan kun je het jouw buurtcomputerboer toch niet kwalijk nemen dat ze daarmee niet kunnen concurreren?

Ik snap dat je baalt, maar ik vind je gedachtengang erg onlogisch.

jor

Geplaatst op 10 Aug 2007 09:00 door FunFun

--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
Als het nou nog een koop op afstand was geweest, had je het artikel binnen zeven werkdagen terug kunnen sturen.

Waneer is het een koop-op-afstand? Ik heb de monitor niet van te voren gezien. Ik heb verteld wat voor monitor ik zocht en zij hebben mij daarop een offerte gedaan.

Kan ik mij er niet op beroepen dat ik deze monitor niet wil?

Wees nu eens redelijk en denk wat je zegt, Dit bedrijf heeft volgens je eigen woorden een prima service en levert ook nazorg.Je bent in het bezit van internet en hebt een bepaalde monitor op het oog, dan kijk je toch eerst wat deze gemiddeld kost en dat heeft niets te maken met dat jij de computerwinkel vertrouwde want zij hebben dat vertrouwen helemaal niet beschaamd. Misschien is hun prijs hoger dan de grote shops maar dat is normaal. De winstmarge is veel lager en de monitor is voor jou besteld. Zelfs toen wilde deze zaak jou nog tegemoet komen met de helft van het verschil!! en dat hoeven ze niet te doen. Jij kocht het en nam vooraf geen enkele info. Om nu dit aan deze firma te verwijten zegt veel meer van jou houding dan die van hun.Helaas zijn klanten zoals jij bent toch echt de oorzaak dat service verdwijnt omdat men zich gaat afvragen, Waar doe ik het voor, achteraf zeuren ze toch.Triest om te lezen hoe je jezelf onder deze koop uit wil wringen.

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Het is natuurlijk oliedom om een monitor te kopen die je nooit hebt gezien, blind ook nog, en niet eens de prijs te vergelijken. Nog dommer is het dat je iemand langs laat komen om hem aan te sluiten, want dat is doodsimpel.

En het ergste is nog dat je dan gaat klagen. Ga toch weg.

FunFun

Nog dommer is het dat je iemand langs laat komen om hem aan te sluiten, want dat is doodsimpel.
Ik heb niemand laten komen, zij hebben die monitor bij mij thuis afgeleverd... en aangesloten.

jor

Ik heb niemand laten komen, zij hebben die monitor bij mij thuis afgeleverd... en aangesloten.

Waar vind je deze service nog??
Zoals Captain Pervert als vermelde, Ga toch weg!!!!.

magel725

Ongelezen bericht door magel725 »

Inderdaad opzouten. Ze zouden JOU extra moeten rekenen voor beschaamd vertrouwen in je als klant.

Jij koopt een monitor voor een prijs waar je het blijkbaar mee eens bent. Later zie je ergens een andere prijs en dan begint de ellende. Weg FunFun.
Daags nadat de monitor was afgeleverd, kom ik er achter dat een ander bedrijf dezelfde monitor voor de helft van de prijs levert als waarvoor ik hem gekocht heb.
Ik heb het bedrijf waar ik mijn monitor gekocht heb, gebeld en gevraagd hoe dit kon.
Tja, hoe is het MOGELIJK dat niet iedereen in Nederland voor elk artikel precies dezelfde laagste bodemprijs hanteert. RAAR!
Dat is dus niet mijn probleem en ik wilde de monitor teruggeven en mijn geld terug.
Sorry? Maak jij uit of het jou probleem is? Jij vergelijkt prijzen pas ACHTERAF.
Maar volgens dit bedrijf kan dit niet. Zij hebben mij wel aangeboden om de helft van het verschil terug te betalen, maar daar wil ik niet mee akkoord gaan.
Als je een KLEIN beetje ZELFRESPECT zou hebben ga je hier inderdaad niet mee akkoord en betaal je gewoon de prijs die je eerst had afgesproken.
En als laatste ook nog snel even klagen over het feit dat ze extra service leveren. Ik weet nog wel een boom met een touw voor je. FunFun is je naam, maar LijkenpikkerLijkenpikker lijkt me beter.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag magel725

Volkomen terecht dat je funfun van katoen geeft. Wel lijkt me
En als laatste ook nog snel even klagen over het feit dat ze extra service leveren. Ik weet nog wel een boom met een touw voor je. FunFun is je naam, maar LijkenpikkerLijkenpikker lijkt me beter.
bovenstaande quote wat overdreven. Inhoudelijk ben ik het dus helemaal met je eens, maar de laatste zin lijkt me sterk overdreven en verre van netjes.

Collegiale groet, Maxiem.

Bailey

Ongelezen bericht door Bailey »

Het is ook nooit goed he? Is er eindelijk een bedrijf dat service biedt, is het weer niet goed! Ik heb nu een Dell, leuke pc hoor, maar de service is 3 keer niks. Als er iets kapot is moet ik het opsturen! Begin volgend jaar ga ik een nieuwe pc kopen. Weet nog waar, maar wel ergens waar ze nog een beetje service hebben. Sorry, maar ik vind je een mieren neuker en ik vind dat je jezelf moet schamen!

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Zoals ik het lees is de wet "koop op afstand" gewoon van toepassing.

Deze geldt o.a. bij bestellingen via internet/telefoon/schriftelijk.
Je hebt dus weldegelijk recht op geld terug (minus retour verzendkosten)

Ik ben het met andere posters eens dat je simpel vooraf prijs had kunnen checken....

Geoffrey

Een bestelling geldt alleen als je het zelf doet bij een verkopende partij op afstand. Als je het via een winkel of reseller doet (waar je dus wel fysiek bij aanwezig bent), dan gaat die vlieger niet op.

magel725

Ongelezen bericht door magel725 »

Dag magel725

Volkomen terecht dat je funfun van katoen geeft. Wel lijkt me

Quote:

bovenstaande quote wat overdreven. Inhoudelijk ben ik het dus helemaal met je eens, maar de laatste zin lijkt me sterk overdreven en verre van netjes.

Collegiale groet, Maxiem.
Je hebt gelijk. Gelukkig kom je dit soort figuren niet al te vaak tegen, maar wanneer je ze ziet dat werkt het bij mij als een rode lap op een stier. Mensen die zo onrechtvaardig kunnen zijn is iets waar ik heel slecht tegen kan.

jor

Gelukkig kom je dit soort figuren niet al te vaak tegen, maar wanneer je ze ziet dat werkt het bij mij als een rode lap op een stier.

Ook mij maakte het echt link, Vandaar mijn felle eerste reactie op deze ( klant ).
:arrow:
Geplaatst op 10 Aug 2007 08:26 door jor

--------------------------------------------------------------------------------

Duidelijk iemand die voor een kwartje op de eerste rang wil zitten! Hoe verzin je het, dat bedrijf levert dus prima service en is zelfs bij je thuis geweest om een probleem op te lossen.Nu betaal je teveel ( is Jou fout want dan had je eerst de prijzen moeten bekijken ) en zelfs nu wil dat bedrijf met je meedenken en bied de helft van dat wat je volgens jou teveel hebt betaald en jij zegt nee. Je bent echt niet goed wijs en een klant die ze beter kwijt kunnen zijn, Geeft een bedrijf eens knappe service treffen zo een ei*el als jij.Jou recht is de aanrecht.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik heb het bedrijf waar ik mijn monitor gekocht heb, gebeld en gevraagd hoe dit kon. Volgens hen komt dat doordat grote bedrijven veel grotere orders maken en dezelfde monitor veel goedkoper kunnen leveren.

Wat zijn mijn rechten in deze?
Helemaal niks.

Koop = Koop.

Wat verklaard dan het verschil in prijs.

Simpel, de winstmarges.

De winkel waar jij die monitor gekocht hebt zal wel een winstmarge van 20% of 25% rekenen en die veel goedkopere winkel bijvoorbeeld maar 5%.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Zoals ik het lees is de wet "koop op afstand" gewoon van toepassing.

Deze geldt o.a. bij bestellingen via internet/telefoon/schriftelijk.
Je hebt dus weldegelijk recht op geld terug (minus retour verzendkosten)

Ik ben het met andere posters eens dat je simpel vooraf prijs had kunnen checken....
Wat een onzin zeg!!!!!!

De wet koop op afstand IS NOOIT IN EEN NORMALE WINKEL VAN TOEPASSING!!!!

Als ik iets niet op voorraad heb en ik moet dat gevraagde onderdeel bestellen, is dan opeens de wet koop op afstand van toepassing?

GA TOCH BANANEN RECHTBUIGEN!!!!

Gesloten