Marquant MPDM 19 (Portable DVD Speler)
Geplaatst: 10 aug 2007 11:17
Hallo allemaal,
Mijn vader heeft 3 maanden geleden een DVD speler gekocht. Een Marquant MPDM 19. Dit apparaat ging na 2 weken kapot. Het leesgedeelte was niet goed en het beeld en geluid werd niet goed naar het scherm geprojecteerd waardoor je alleen maar een blauw scherm, of storing op het scherm zag. Er werd gelijk een nieuwe geleverd want Allied Electronics zei dat de fout niet binnen de consument vandaan kwam. Binnen 2 weken had mijn vader een nieuw apparaat. Tot zover ging alles goed.
Dit nieuwe apparaat ging echter ook weer na 2 weken kapot. Mijn vader gebruikt de speler om DVD's te kijken in de vrachtwagen, dus erg veel films had hij er nog niet op gekeken. Na de 1e film ontstonden er al storingen. Het geluid ging af en toe wel door, maar het beeld niet. Na 1,5 uur zat er een dode pixel in het scherm, en mijn vader belde met Carview, om de storing te melden. Hij kon het apparaat niet gelijk komen brengen, want hij zat heel die week in Duitsland. Dit was geen probleem, het mocht ook volgende week afgeleverd worden.
Het apparaat werd opgestuurd naar Allied Electronics, waar ze het open maakten en vervolgens de conclusie trokken dat het onze eigen schuld is. De speler heeft een scherm wat 180° gedraaid kan worden, maar mijn vader zou het 360° of meer gedraaid hebben. Hierdoor was het apparaat door zijn as gegaan, en de draden die rond die as liepen gebroken. Ook is de printplaat kapotgetrokken. Ook zou de dode pixel in het scherm hierdoor ontstaan zijn, en verder ook alle andere storingen.
Nu is het dus zo dat mijn vader dit niet gedaan heeft. Echter, Allied Electronics en Carview willen de reparatie niet vergoeden. Beide bedrijven zeggen niet schuldig te zijn aan dit mankement. Allied Electronics heeft ook een foto gestuurd waarbij ze zeggen te bewijzen dat mijn vader die draden verdraaid heeft.
Hoe is dit op te lossen? De reparatiekosten lopen sowieso al op in de €100,- exclusief BTW, aldus Pascal, degene waarmee wij inmiddels ook contact hebben. Pascal is degene die de reparatieafdeling leidt, en is er van overtuigd dat dit gedraaide scherm niet bij hun vandaan komt. Ik heb gelezen op dit forum dat het bedrijf keihard moet kunnen aantonen dat mijn vader dit scherm gedraaid heeft, en het geen fabricagefout of iets dergelijks is.
Echter, ik weet ook dat een dode pixel er al vanaf fabriek in zit, en duur is om te repararen. Vaak draait het er dan op uit dat het hele scherm vervangen moet worden. Pascal zei ook dat ze dat pas doen na 3 dode pixels. Maar als die dode pixel erin zit, dan kun je er als consument toch vanuit gaan dat, mochten er andere mankementen zijn, het hele apparaat niet goed is? Ik lees hier op dit forum dat het bedrijf binnen 6 maanden moet aantonen dat de klant het gedaan heeft, en na 6 maanden de klant moet aantonen dat hij het niet gedaan heeft.
Kunnen jullie mij hierin helpen? Het apparaat kostte sowieso al €240,-. Hier zouden dan nog €120,- aan reparatiekosten bijkomen, wat het wel een erg dure speler maakt, waar sowieso nog geen film op gespeeld is. Ook is het toch wel opmerkelijk dat het apparaat inmiddels uit de handel is gehaald...Met een verwijzing naar het wetboek waarin staat dat de consument in het voordeel wordt getrokken bij twijfel in die 6 maanden zouden wij al heel blij zijn. Hiermee kan ik aantonen aan Pascal dat wij in ons recht staan, en hij dus verplicht is om het te repareren.
Bij voorbaat heel veel dank voor jullie hulp.
Mijn vader heeft 3 maanden geleden een DVD speler gekocht. Een Marquant MPDM 19. Dit apparaat ging na 2 weken kapot. Het leesgedeelte was niet goed en het beeld en geluid werd niet goed naar het scherm geprojecteerd waardoor je alleen maar een blauw scherm, of storing op het scherm zag. Er werd gelijk een nieuwe geleverd want Allied Electronics zei dat de fout niet binnen de consument vandaan kwam. Binnen 2 weken had mijn vader een nieuw apparaat. Tot zover ging alles goed.
Dit nieuwe apparaat ging echter ook weer na 2 weken kapot. Mijn vader gebruikt de speler om DVD's te kijken in de vrachtwagen, dus erg veel films had hij er nog niet op gekeken. Na de 1e film ontstonden er al storingen. Het geluid ging af en toe wel door, maar het beeld niet. Na 1,5 uur zat er een dode pixel in het scherm, en mijn vader belde met Carview, om de storing te melden. Hij kon het apparaat niet gelijk komen brengen, want hij zat heel die week in Duitsland. Dit was geen probleem, het mocht ook volgende week afgeleverd worden.
Het apparaat werd opgestuurd naar Allied Electronics, waar ze het open maakten en vervolgens de conclusie trokken dat het onze eigen schuld is. De speler heeft een scherm wat 180° gedraaid kan worden, maar mijn vader zou het 360° of meer gedraaid hebben. Hierdoor was het apparaat door zijn as gegaan, en de draden die rond die as liepen gebroken. Ook is de printplaat kapotgetrokken. Ook zou de dode pixel in het scherm hierdoor ontstaan zijn, en verder ook alle andere storingen.
Nu is het dus zo dat mijn vader dit niet gedaan heeft. Echter, Allied Electronics en Carview willen de reparatie niet vergoeden. Beide bedrijven zeggen niet schuldig te zijn aan dit mankement. Allied Electronics heeft ook een foto gestuurd waarbij ze zeggen te bewijzen dat mijn vader die draden verdraaid heeft.
Hoe is dit op te lossen? De reparatiekosten lopen sowieso al op in de €100,- exclusief BTW, aldus Pascal, degene waarmee wij inmiddels ook contact hebben. Pascal is degene die de reparatieafdeling leidt, en is er van overtuigd dat dit gedraaide scherm niet bij hun vandaan komt. Ik heb gelezen op dit forum dat het bedrijf keihard moet kunnen aantonen dat mijn vader dit scherm gedraaid heeft, en het geen fabricagefout of iets dergelijks is.
Echter, ik weet ook dat een dode pixel er al vanaf fabriek in zit, en duur is om te repararen. Vaak draait het er dan op uit dat het hele scherm vervangen moet worden. Pascal zei ook dat ze dat pas doen na 3 dode pixels. Maar als die dode pixel erin zit, dan kun je er als consument toch vanuit gaan dat, mochten er andere mankementen zijn, het hele apparaat niet goed is? Ik lees hier op dit forum dat het bedrijf binnen 6 maanden moet aantonen dat de klant het gedaan heeft, en na 6 maanden de klant moet aantonen dat hij het niet gedaan heeft.
Kunnen jullie mij hierin helpen? Het apparaat kostte sowieso al €240,-. Hier zouden dan nog €120,- aan reparatiekosten bijkomen, wat het wel een erg dure speler maakt, waar sowieso nog geen film op gespeeld is. Ook is het toch wel opmerkelijk dat het apparaat inmiddels uit de handel is gehaald...Met een verwijzing naar het wetboek waarin staat dat de consument in het voordeel wordt getrokken bij twijfel in die 6 maanden zouden wij al heel blij zijn. Hiermee kan ik aantonen aan Pascal dat wij in ons recht staan, en hij dus verplicht is om het te repareren.
Bij voorbaat heel veel dank voor jullie hulp.