LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dynabyte

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Dynabyte

Ongelezen bericht door Bailey »

Wat zijn de ervaringen met Dynabyte? Service enzo?

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door jor »

Kijk hier eens

http://tweakers.net/shopreview/145

Geeft meestal een redelijk beeld.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door Moppentappers »

ligt eraan wat je wilt gaan kopen, een computer zou ik er in elk geval niet gaan kopen (geld dus ook voor laptop)

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door Marco Polo »

....een computer zou ik er in elk geval niet gaan kopen (geld dus ook voor laptop)
Zonder motivatie is dit een loze opmerking!
Graag motiveren!

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door Bailey »

Ja waarom zou ik daar niks kopen?

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Omdat ik niet denk dat ze daar genoeg expertise voor hebben.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door gravedigger »

Jij ziet dus Dynabyte niet als computerspeciaalzaak. Als wat dan?

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Dynabite of ........

toch een andere zaak om een PC of laptop te kopen.

Weliswaar is Dynabite wel degelijk een computerwinkel maar ik persoonlijk vind hun schreeuwende reclame beslist niet overtuigend.
In het naaste verleden kocht ik weleens een blad zoals PC-Totaal en vergeleek testresultaten.

Op grond daarvan was Mycom opvallend regelmatig in dit soort tests aanwezig en scoorden niet eens zo slecht.
Mycom bouwt ook zelf PC's zoals trouwens ook vele kleine speciaalzaken dit doen,
De klant heeft daarbij een vinger in de pap waar het gaat om kwaliteitsspullen die in zo'n kast gestopt worden en bepaald mede aan de hand van zijn wensen en portemonnaie ook de prijs.
Die prijs hoeft beslist niet hoger te zijn dan een " MerkPC" terwijl ik zelf nooit zo'n merkPC zou willen hebben.

De garantie bij problemen die zeker de beginnende computeraar zal treffen is bij de computerboer ' om de hoek' vaak ook beter en zeker veel minder gecompliceerd dan zo'n " merkPC".

Laptops is wat dat betreft dus een stuk moeilijker omdat men dan WEL aangewezen is op een merk.
Toch ook in dat geval heeft de computerboer mijn voorkeur omdat veel problemen softwarematig zijn en door iemand met veel ervaring makkelijk op te lossen valt.

Let er overigens wel op dat men de orginele installatieCD-Roms van het OEM-besturingssysteem, het moederbord, de drivers voor geluid/beeld/branden ook meekrijgt!!
Dat laatste schijnt eerder uitzondering dan regel te zijn!!

Grootvader

ikbenik

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door ikbenik »

Jij ziet dus Dynabyte niet als computerspeciaalzaak. Als wat dan?
Prutsers, en nog meer irritaties.

Als een andere klant bij de balie staat en die belt naar huis, dan mag je niet snel iets kort aan de verkoper vragen. Zijn antwoord is dan dat hij al met een andere klant bezig is.

Geven weinig informatie, willen altijd de computer innemen.

Kunnen niet fatsoenlijk een computer assembleren en na het assembleren testen ze niet uitvoerig of alle onderdelen goed werken of goed zijn aangesloten (bijvoorbeeld het kabeltje naar de front-aansluitingen.)

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Prutsers, en nog meer irritaties.


Typisch gevalletje van broodnijd!

ikbenik

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door ikbenik »

Typisch gevalletje van broodnijd!
Dacht je dat nu werkelijk?

Ik heb Dynabyte hier in de buurt altijd al een ballentent gevonden.

Voordat ik voor mezelf begon, kwam ik daar ook wel eens.

Ook toen bij Memo en Vobis.

Later ook bij Mycom.

Heel in het begin ook bij Escom.

Escom was helemaal een ramp.

Bij Memo en bij Vobis heb ik eigenlijk nooit problemen gehad.

En Dynabyte?
Als ze die manager daar lozen, kan het nog wel wat worden.
Die manager is een rasechte verkoper en rasechte verkopers zijn hufters.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door Bailey »

Waarom staan er op Tweakers dan nagenoeg alleen maar positive verhalen? En waarom staan er hier geen klachten? Ik denk dat er altijd wel ergens iets is.

Ik heb altijd pc's gehad via pc prive projecten, maar dat kan niet meer. De laatste keer mocht je zelf een pc kopen en dan de rekening indienen en omdat ik al jaren een Dell, ben ik zo stom geweest om die te kopen. Nu ben ik wel weer aan een nieuwe toe en wil er gewoon eentje in een winkel kopen.

In eerste instantie wilde ik dat bij Office Centre doen, want de personen die ik ken en die daar pc's hebben gekocht hebben geen klachten. Maar ik zag laatst een folder dan Dynayte en dat zag er niet slecht uit. Ben nu een beetje aan het orienteren, vooral naar de prijs en de service, want ik weet wel ongeveer wat voor soort pc ik wil. Nu nog de winkel.

ikbenik

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door ikbenik »

Vergeet niet dat bij Office Center de consumentenregels niet van toepassing zijn.

Voor de rest is Office Center een goede zaak.

Als je naar een normale computerwinkel wilt gaan, kun je ook kiezen voor Vobis of Mycom.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door Moppentappers »

office center is inderdaad goede zaak, je moet wel beetje goed merk uitzoeken daar maar verder prima zaak.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door Bailey »

ikbenik, wat zijn dan precies de consumentenregels?

trappist
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 okt 2003 11:02

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door trappist »

Dynabyte is "familie" van Dixons, leuke spullen en gadgets, maar verwacht weinig service. Ik zou idd kiezen voor bijv, Mycom of Paradigit :)

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Paradigit is wel goed.

ikbenik

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door ikbenik »

Dixons heeft al helemaal een slechte service.

Ik krijg regelmatig klachten van klanten die daar hun computer hebben laten repareren.

Dat soort winkels weigeren om de persoonlijke bestanden van de klanten veilig te stellen.

Zelfs als de klanten daar een verzoek voor doen.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

ikbenik: kan ik mischien via de mail contact met je krijgen omtrend een probleem, heb verder je adres gegevens niet nodig.

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Martin Ammerlaan
Ik wil dynabite een warme douche gegeven voor de goede service die het geeft. Ik had een aantal maanden geleden een headset gekocht, een logitecht internet chatset, een prima headset. Na een aantal maanden trad er een draadbreuk op in het aparaat. Dus ik ben terug gegaan naar de dynabite, waar ik een gelijkwaardige headset mocht uitzoeken. Dit werd de logitech USB 3.0 headset.. Dit is een prima headset maar boodt niet zoveel gebruikersgemak als wat de eerdere headset deed. Ik ben hiermee naar de Dynabite gegaan en hebben zij mij kostenloos ( ik kreeg zelfs geld toe ) een nieuwe exemplaar van de logitech chatsset kunnen bieden. Voor als deze service en klantvriendelijkheid wil ik de dynabite een warme douche geven.

Gesloten