Pagina 1 van 1

Bankstel Morres Meubelen

Geplaatst: 28 mei 2002 13:06
door Monique Baars
In februari 2002, twee stuks 2,5 zitbanken gekocht. Volgens brochure uitgevoerd met stevige zitvlakken. Echter, binnen 14 dagen, zakken de zittingen in en kwamen er enorme plooien in het rund-leder.
Na bezoek service-monteur mocht dit niet gebeuren. Vervolgens brief ontvangen vanuit Morres dat zij het niet eens zijn met mening van de service-monteur. Zij geven aan dat dit een normaal verschijnsel is, daar dit type bankstel (van Italiaanse makelij) een zachtzitcomfort biedt. Dit is echter in tegenspraak met de tekst van de brochure. Tijdens ons bezoek aan de showroom in Deventer hebben wij ook een stevig zitkussen geconstateerd.
Na een schriftelijke reactie van onze zijde werden wij telefonisch benaderd door Morres Meubelen. Wij kregen geen kopie van het bezoekrapport waarom wij schriftelijk verzocht hadden. Na een verhit telefoongesprek was men uiteindelijk bereid om de bank op te halen en de zitvlakken te verstevigen c.q. herstellen. Op woensdag 15 mei j.l. heeft men inderdaad de banken opgehaald.
Echter op zaterdag 25 mei j.l. ontvingen wij wederom een brief, waarin men aangaf dat het geen klacht betrof, maar een normaal gebruiksverschijnsel (dit was dus reeds na 14 dagen al!!) In de brief vermeld men dat het materiaal bestaat uit polyeterwatten, hetgeen een zacht zitcomfort biedt. Dit is wederom in tegenspraak met de tekst in de brochure. Conclusie: Morres levert niet datgene aan ons wat wij vanuit de brochure mochten verwachten. Uit "service-overweging" biedt men ons aan om een ander bankstel uit te kiezen en wel binnen 4 weken. Echter wij willen gewoon de bank geleverd krijgen die we uitgezocht hebben en zo niet zouden wij graag ons geld retour ontvangen, zodat we elders een keuze kunnen maken.
Wij zullen wederom naar Morres schriftelijk reageren, dat wij het niet eens zijn met hun voorstel. Wij houden u op de hoogte.

Re: Bankstel Morres Meubelen

Geplaatst: 20 jun 2002 23:58
door Helpende Hand
morres bied anders wel een oplossing aan, dat is in ieder geval een stuk beter dan de meeste zaken in dit forum.

Re: Bankstel Morres Meubelen

Geplaatst: 24 jun 2002 07:49
door hethof
Ik heb bij Morres eens een dure lere bureaustoel aangeschaft. Na de eerste slijtageplekken bleek slechts de rugleuning van leer te zijn en derder niets. Hier bood men helemaal geen regeling aan. Mij zullen ze daar nooit meer zien.

Re: Bankstel Morres Meubelen

Geplaatst: 28 jun 2002 20:07
door J. Lippers
Ik krijg de catalogus nooit meer van Morres, hoe zou dat komen?

Re: Bankstel Morres Meubelen

Geplaatst: 07 aug 2002 16:48
door Non-Morresfan
Wij hebben voor een flink bedrag gekocht bij Morres maar het is kopen, wegwezen en nooit meer zeuren of klagen. Erg klantgericht zijn ze daar niet en dat wordt alleen maar erger. Dat jij kosten maakt is niet erg als zij het maar niet hoeven te doen! Niet voor niets heb ik Morres een koude douche gegeven hier op deze internetsite.

Re: Bankstel Morres Meubelen

Geplaatst: 13 jan 2004 12:50
door Gast
J. Lippers, gewoon weer aanvragen 8)

Re: Bankstel Morres Meubelen

Geplaatst: 06 jan 2007 18:01
door boconcept
ik kan me de frustratie idd voorstellen als het zo snel al gebeurd. Maar ik moet wel zeggen (voor Deventer tenminste) dat ik de service erg goed vind. het is absoluut niet kopen en wegwezen (ons insziens) Wij zijn beleefd en vriendelijk geholpen en er werd de tijd voor ons genomen (wij waren er de 2e keer zo;n 1,5uur bezig) Er werd ook goede informatie verteld (voor zover wij nu nog merken aan onze banken) Tenslotte.. (onze verkoper) kwam oprecht over. Iets waar wij veel waarde aan hechten. Dus mijnsziens valt het bij Morres (op misschien een paar uitzonderingen na) best wel mee