Bankstel Morres Meubelen
Geplaatst: 28 mei 2002 13:06
In februari 2002, twee stuks 2,5 zitbanken gekocht. Volgens brochure uitgevoerd met stevige zitvlakken. Echter, binnen 14 dagen, zakken de zittingen in en kwamen er enorme plooien in het rund-leder.
Na bezoek service-monteur mocht dit niet gebeuren. Vervolgens brief ontvangen vanuit Morres dat zij het niet eens zijn met mening van de service-monteur. Zij geven aan dat dit een normaal verschijnsel is, daar dit type bankstel (van Italiaanse makelij) een zachtzitcomfort biedt. Dit is echter in tegenspraak met de tekst van de brochure. Tijdens ons bezoek aan de showroom in Deventer hebben wij ook een stevig zitkussen geconstateerd.
Na een schriftelijke reactie van onze zijde werden wij telefonisch benaderd door Morres Meubelen. Wij kregen geen kopie van het bezoekrapport waarom wij schriftelijk verzocht hadden. Na een verhit telefoongesprek was men uiteindelijk bereid om de bank op te halen en de zitvlakken te verstevigen c.q. herstellen. Op woensdag 15 mei j.l. heeft men inderdaad de banken opgehaald.
Echter op zaterdag 25 mei j.l. ontvingen wij wederom een brief, waarin men aangaf dat het geen klacht betrof, maar een normaal gebruiksverschijnsel (dit was dus reeds na 14 dagen al!!) In de brief vermeld men dat het materiaal bestaat uit polyeterwatten, hetgeen een zacht zitcomfort biedt. Dit is wederom in tegenspraak met de tekst in de brochure. Conclusie: Morres levert niet datgene aan ons wat wij vanuit de brochure mochten verwachten. Uit "service-overweging" biedt men ons aan om een ander bankstel uit te kiezen en wel binnen 4 weken. Echter wij willen gewoon de bank geleverd krijgen die we uitgezocht hebben en zo niet zouden wij graag ons geld retour ontvangen, zodat we elders een keuze kunnen maken.
Wij zullen wederom naar Morres schriftelijk reageren, dat wij het niet eens zijn met hun voorstel. Wij houden u op de hoogte.
Na bezoek service-monteur mocht dit niet gebeuren. Vervolgens brief ontvangen vanuit Morres dat zij het niet eens zijn met mening van de service-monteur. Zij geven aan dat dit een normaal verschijnsel is, daar dit type bankstel (van Italiaanse makelij) een zachtzitcomfort biedt. Dit is echter in tegenspraak met de tekst van de brochure. Tijdens ons bezoek aan de showroom in Deventer hebben wij ook een stevig zitkussen geconstateerd.
Na een schriftelijke reactie van onze zijde werden wij telefonisch benaderd door Morres Meubelen. Wij kregen geen kopie van het bezoekrapport waarom wij schriftelijk verzocht hadden. Na een verhit telefoongesprek was men uiteindelijk bereid om de bank op te halen en de zitvlakken te verstevigen c.q. herstellen. Op woensdag 15 mei j.l. heeft men inderdaad de banken opgehaald.
Echter op zaterdag 25 mei j.l. ontvingen wij wederom een brief, waarin men aangaf dat het geen klacht betrof, maar een normaal gebruiksverschijnsel (dit was dus reeds na 14 dagen al!!) In de brief vermeld men dat het materiaal bestaat uit polyeterwatten, hetgeen een zacht zitcomfort biedt. Dit is wederom in tegenspraak met de tekst in de brochure. Conclusie: Morres levert niet datgene aan ons wat wij vanuit de brochure mochten verwachten. Uit "service-overweging" biedt men ons aan om een ander bankstel uit te kiezen en wel binnen 4 weken. Echter wij willen gewoon de bank geleverd krijgen die we uitgezocht hebben en zo niet zouden wij graag ons geld retour ontvangen, zodat we elders een keuze kunnen maken.
Wij zullen wederom naar Morres schriftelijk reageren, dat wij het niet eens zijn met hun voorstel. Wij houden u op de hoogte.