Ondanks dat mijn kosten bij telefuture laag zijn (8 euro) heb ik ook het zelfde probleem. Een rekening maar niet aangemeld!
HI doet de zaak af met neem contact met ze op.. Op mijn HI factuus staat ook geen 4 cijferig nummer maar bv TFN[54].
Heb direct een e-mail verzonden aan helpdesk@telefuture om af te melden maar of dit lukt geen idee. Ik heb er weinig vertrouwen in.
Reacte van telefuture op mijn email:
Telefuture dankt u voor uw email aan onze helpdesk. Uw mail wordt niet door iemand gelezen. Ga zorgvuldig door de uitleg en tips in dit mailbericht en onderneem de passende actie !
Om het proces voor u en voor ons snel te laten verlopen hebben we de volgende tips en uitleg.
TELEFOON en MOBIELE OPERATOR
Om gebruik te kunnen maken van betaalde sms diensten heeft u een mobiele telefoon nodig en een abonnement of prepaid kaart bij een mobiele operator zoals KPN, Vodafone, Orange, Tmobile, Telfort of Tele2.
SHORTCODE en KEYWORD
Hiermee is het mogelijk te sms´en naar een SHORTCODE. U stuurt bijvoorbeeld een sms bericht met de inhoud WEER naar 1234. De cijfers 1234 vormen de shortcode, het woordje weer heet een KEYWORD.
SMSGATEWAY EN DIENSTAANBIEDER
Het inzenden van een sms bericht kan tegen uw normale sms kosten zijn of tegen een extra tarief, een premium tarief. Dit ingezonden bericht, MO-bericht geheten (Mobile Originated) gaat vanaf uw telefoon naar uw mobiele operator en van uw mobiele operator naar een partij als TELEFUTURE, een SMSGATEWAY. De rol van een SMSGATEWAY is het om een DIENSTAANBIEDER als bijvoorbeeld Meteoconsult (voor het weer) of RTL (met Idols) techniek te leveren waarmee zij betaalde, premium sms diensten aan de consument kunnen aanbieden. Al deze SMSGATEWAYS hebben een overeenkomst met de mobiele operators om dit sms verkeer te kunnen afhandelen.
UW REKENING
Op uw telefoonrekening van uw mobiele operator vindt u altijd de naam terug van de SMSGATEWAY omdat zij de overeenkomst hebben met de mobiele operator, en dus niet van de DIENSTAANBIEDER. De helpdesk bij uw operator heeft een lijst met alle werkende SHORTCODES in Nederland en wie daarbij de SMSGATEWAY en DIENSTAANBIEDER is zodat u snel en direct bij de juiste partij uw klacht kunt neerleggen.
UW KLACHT
Het is belangrijk bij het snel kunnen inventariseren van uw klacht duidelijk te hebben met welke SHORTCODE u problemen heeft. Deze shortcode staat op uw telefoonrekening, in de header van het ontvangen sms bericht of in het sms bericht zelf. Het gaat dus altijd om 4 cijfers.
Gaat uw klacht over het niet meer willen ontvangen van sms berichten welke u op dit moment nog wel ontvangt en u weet niet hoe u zich moet afmelden ? Het sturen van STOP naar SHORTCODE moet altijd werken. Lukt dit toch niet kunt u contact opnemen met onze helpdesk via het volgende mailadres:
[email protected] . Zet in het onderwerp van het mailbericht STOP + uw mobiele nummer. Wij zullen u dan afmelden waarvan u ook een bevestigingsbericht op uw telefoon ontvangt. U kunt ook onze helpdesklijn bellen 0900-4004343 (30 cent per minuut), de shortcode intoetsen en uw klacht inspreken. U bericht komt dan direct bij de DIENSTAANBIEDER uit die u verder zal helpen.
Gaat uw klacht over de hoogte van uw rekening of andere inhoudelijke zaken rond de dienst kan de SMSGATEWAY u niet verder helpen en verzoeken wij u onze telefonische helpdesklijn te bellen, de shortcode in te toetsen plus uw klacht in te spreken zodat wij uw klacht kunnen doorgeven aan de juiste DIENSTAANBIEDER. U kunt ons ook mailen naar
[email protected]. Zet in het onderwerp van het mailbericht de juiste 4-cijferige SHORTCODE + uw mobiele nummer.
TOT SLOT
Het is mogelijk dat uw na uw contact met de mobiele operator en met Telefuture als SMSGATEWAY wordt doorverwezen naar een DIENSTAANBIEDER die u opnieuw doorverwijst omdat ook hij zijn infrastructuur heeft doorverhuurd aan een derde partij. Dit is toegestaan maar kan wel inhouden dat de behandeling van uw klacht wat langer op zich laat wachten, tot meer dan een week. Het opnieuw met de SMSGATEWAY contact opnemen heeft dan nog geen zin daar ook wij dit proces niet kunnen verspoedigen.
Onze dank voor uw medewerking,
TELEFUTURE HELPDESK.
Ik heb ook de website gegevens er nog even bijgepakt voor geinterreseerden:
Domeinnaam telefuture.nl
Status actief
Houder TEL002349-FLBOX
Telefuture International Holding
Albert Plesmanweg 57
3088GB ROTTERDAM
Netherlands
Administratieve contactpersoon LAN009190-FLBOX
Arhtur de Lange
+31 (0)104286790
[email protected]
Deelnemer Flatbox Facilities B.V.
Spoorhaven 42 48
2651AV BERKEL EN RODENRIJS
Netherlands
Technische contactpersonen HOS002774-FLBOX
Flatbox Hostmaster
+31 (0)105140660
[email protected]
Domeinnaamservers ns1.flatbox-facilities.net
ns2.flatbox-facilities.net
ns3.flatbox-facilities.net
Datum registratie 27-04-1994
Datum laatste wijziging 10-09-2007
Administratie door NL Domain Registry
Lieve Radar doe er iets aan!!!! Plsssss