Pagina 1 van 3

Telefuture (en verdere aanverwante bedrijven)

Geplaatst: 14 aug 2007 12:59
door DvS
Wie kent dit en krijgt hier ook ongevraagd sms-jes van. Mijn inziens heb ik mij hier op geen enekele manier op geabboneerd en toch krijg ik bij Vodafone nu 45 euries in rekening gebracht voor iets wat ik niet wil en c/q ken dit kan toch niet wie helpt mij verder. Heb het wel uit laten zetten in een Vodafone winkel maar ze kunnen zoiets niet bokkeren. Zei zijn toch mijn provider.
Help me hier eens mee.

Re: Telefuture (en verdere aanverwante bedrijven)

Geplaatst: 14 aug 2007 18:11
door kanovaarder
Ik denk dat u dit bedrijf moet hebben die als volgt ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel;

TELEFUTURE NEDERLAND B.V. 24192814
Rechtspersoon

Telefuture International Holding B.V. 24192814 0000
Spoorhaven 42 -48, 2651AV Berkel en Rodenrijs Hoofdvestiging

TELEFUTURE NEDERLAND B.V. 24192814 0000
Spoorhaven 42 -48, 2651AV Berkel en Rodenrijs Hoofdvestiging

Telefuture Nederland B.V. 24241933
Rechtspersoon

Indien u nooit een overeenkomst bent aangegaan door bijvoorbeeld een gratis ringtone o.i.d. te hebben aangevraagd kunt u ook naar een dichtstbijzijnd politiebureau voor het doen van oplichting.

Tevens is een aangetekende brief met bericht van ontvangst (track & trace) naar die Spoorstraat 24-48 in ieder geval niet overbodig.
U heeft namelijk een grote kans dat het dit bedrijf is.
als dat het geval is dan kunt u ook het teveel betaalde terug eisen.

Grootvader.

Re: Telefuture (en verdere aanverwante bedrijven)

Geplaatst: 16 aug 2007 12:16
door DvS
Ja weet niet wat ik moet want weet nog steeds niet (aangezien ik nog geen rekening heb ontvangen van vodafone) of dit echt en alleen van telefuture is maar daarna vraag ik me dus af hoe hun dan wel aan mijn nr komen beetje vreemd V/d andere kant is het slimmer om nu een nieuw nr te nemen of dat niet en is voor 45 euries wel de moeite om aan gifte te doen maar kan ik hier verder ook wat mee tegen vodafone doenbvd en alvast bedankt voor de vorige informatie.
:wink:

Re: Telefuture (en verdere aanverwante bedrijven)

Geplaatst: 17 aug 2007 12:36
door VFWEBRELATIONSBC
@DvS

graag wil ik contact met je opnemen om te achterhalen wat er aan de hand is, zodat ik eventueel kan helpen om het probleem op te lossen. Stuur, als je dat wilt, een email naar het emailadres in mijn profiel.

groet,
Bas Canton
Vodafone Web Relations

Re: Telefuture (en verdere aanverwante bedrijven)

Geplaatst: 31 aug 2007 16:30
door irma_
ook mijn zoon heeft al de nodige smsjes gekregen van telefuture
na dat hij een spel gedownload had
ben na vodafoon winkel geweest omdat wij niet konden zien waar de smsjes vanaf kwamen.er kwamen smsjes binnen als beetverklikker, haan.kermis enz enz.
dit heeft ons al bijna 100euro gekost.
vodafoon zou binnen een week bellen dit is niet gebeurd en ben ik terug gegaan na de winkel
die hebben het nageken en daarna een afmelding gedaan bij
[email protected]
is gisteren pas gedaan maar ik hoop dat het nu over is
is dit niet het geval heb ik ook nog een telefoon nummer gekregen voor af te melden
0900-4004343


gr

Re: Telefuture (en verdere aanverwante bedrijven)

Geplaatst: 03 sep 2007 14:47
door DvS
bas canton ik zie geen envelop dus en ik heb je e mail adres ook niet dus als je dat er even neer zet mail ik je bvd

Re: Telefuture (en verdere aanverwante bedrijven)

Geplaatst: 03 sep 2007 21:50
door Rolandroland
Ik heb een klacht ingediend bij de reclame code comissie. Zij gingen heel leuk in verweer dat zij alles keurig netjes melden maar ondertussen. Zij zien alleen maar dollar tekens in hun ogen. Als je een klacht hebt, praten ze daar overheen alsof alles goed is.



Op google zag ik dat er eerder een rechtzaak tegen Telefutere is aangespannen.

Je kan ze bellen tel. Telefuture 0900 400 43 43 (€ 0.30 minuut) 010 4286790 (het 010 nummer hoef je niet duur te betalen, de normale kosten)

www.vraagalex.nl voor meerdere nummers.

Re: Telefuture (en verdere aanverwante bedrijven)

Geplaatst: 04 sep 2007 11:05
door Rolandroland
Je kan TeleFuture ook bereiken op hun gratis nummer (bel allen zodat zij een hoge rekening krijgen) 08004021120! Bel vanaf je mobiel dat kost hun 30 euro cent per minuut nl.

Re: Telefuture (en verdere aanverwante bedrijven)

Geplaatst: 03 jan 2008 11:32
door rosalie stroomer
Ik heb een maand geleden een mailtje ontvangen van een vriendin waarmee ik een memory spelletje kon spelen. Met dit spel kon je een
iphone winnen. In het mailtje stond dat alles gratis was en dat ze
en dat ze niets met je informatie zouden doen. Ik speel normaal gesproken nooit van dit soort spelletjes, maar deze keer dacht ik dat
het wel goed zat en wilde maar wat graag die iphone winnen. Nadat ik
het spelletje had gespeeld kreeg ik dagelijks 1 a 2 smsjes. Deze smsjes
waren afkomstig van het nummer 5858 en verder stond er geen informatie in. Ik vond dit natuulijk wel erg vervelend maar dacht ach het is toch gratis laat maar gaan. Maar nu kreeg ik van de week mijn bankafschrift en er is al 27,95 van dit nummer afgeschreven. Het betekende dat ik 1 euro 20 per bericht moest betalen. Na die tijd heb ik zeker nog iets van 25 berichten gehad dus ik zit nu al over de 50 euro aan kosten. Ik maak mij hier erg boos over omdat ik er maar niet vanaf kom. Ik heb kpn al gebeld maar ze kunne het niet blokkeren. Ik heb het bedrijf zelf al gebeld maar ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd en het kost zelfs nog 90cent per minuut. Ik heb ook een klacht ingesproken bij telefutere maar dat is al een week geleden en ik heb er nog niets van terug gehoord.
Nu hoorde ik zondag van nog eens 4 vrienden van mij die met dit zelfde probleem zit. Want zodra je heb mailtje met het spelletje opent stuurt hij het naar je hele msn lijst dus verschillende vrienden van mij hebben het spel ook gespeeld en zitten met hetzelfde probleem. Iedereen heeft al vele euros aan dit bedrijf gespendeerd, terwijl wij hier helemaal niet om gevraagd hebben. En hoe kom je er van af? Ik ben bang dat ik naar mijn geld kan fluiten! :evil:

Re: Telefuture (en verdere aanverwante bedrijven)

Geplaatst: 03 jan 2008 11:44
door BBCS
Mijn inziens heb ik mij hier op geen enekele manier op geabboneerd en toch krijg ik bij Vodafone nu 45 euries in rekening gebracht voor iets wat ik niet wil en c/q ken dit kan toch niet wie helpt mij verder. Heb het wel uit laten zetten in een Vodafone winkel maar ze kunnen zoiets niet bokkeren. Zei zijn toch mijn provider.
De provider is nooit aansprakelijk en verantwoordelijk voor die zaken.

Je moet altijd bij de afzender zijn en de provider hierop aan te spreken is totaal niet juist.

Je moet bij Telefuture zijn en niet bij de provider.

Re: Telefuture (en verdere aanverwante bedrijven)

Geplaatst: 04 jan 2008 09:45
door W.Jon1
Hallo, ik heb het zelfde probleem met Telefuture.
Heb onlangs opnieuw een e-mail verzonden aan helpdesk@telefuture om mijn gsm nummer te laten blokkeren.
Hoop dat dit nu afdoende is. Ben al zeker € 80,00 kwijt aan deze berichtjes van Telefuture. :twisted:

Re: Telefuture (en verdere aanverwante bedrijven)

Geplaatst: 16 jan 2008 16:16
door caroline66
Ook ik ontdekte dat het beltegoed van mijn zoontje (12) wel heel snel er door was, 4 dagen, terwijl hij er een maand mee moet doen.
Simyo was zo vriendelijk om door te geven welke sms diensten het waren en kwam met telefuture.
Ik heb gebeld met het nummer van telefuture wat hier in dit forum eerder was vermeld 010 4286790 en zij kon direct zeggen wat voor abonenment etc. het was.
Zij zei dat ze het direct heeft afgemeld. Ik ben erg benieuwd, morgen bel ik weer om te kijken of het inderdaad is afgemeld :D want je kan er niet vanuit gaan dat het idd ook gebeurt is. ik zie me al het beltegoed weer opwaarderen en het direct weer kwijt zijn aan beltonen die hij niet eens ontvangen heeft. :oops:
dus mensen bel dat nummer, meldt je af en check het of het werkelijk is gebeurt. Daarbij dien ik ook een klacht in bij spamklacht omdat ik het idee heb dat het niet legaal is gegaan!!

Re: Telefuture (en verdere aanverwante bedrijven)

Geplaatst: 24 jan 2008 10:58
door Monique'je
Ook ik heb problemen met Telefuture. Ik heb al een klacht ingediend bij OPTA (www.spamklacht.nl).

Ik heb de link nog nooit geopend. Ik wist tot gister niet eens wat het was! Telefure zegt dat ik mij heb aangemeld. Maar dat heb ik helemaal niet gedaan. Ik had vanmorgen een heel onvriendelijke vrouw aan de lijn van telefuture, nasha ofzo? Zij heeft mij nu wel afgemeld maar ik was in de maand december hieraan wel 38euro kwijt en dan komt de maand januari er nog bij.

23 januari kreeg ik een smsje van vodafone dat mijn rekening online stond. Die bekijk ik en heb ik opeens een rekening van bijna 60euro! Dat heb ik nooit. Nou blijkt dus dat Telefuture dit heeft gedaan, ik had geen idee wat dat is tot ik dus vodafone gister ging bellen. Zo doende kwam ik erachter dat het abbonement diensten zijn. Ik heb het nog nooit geopend direct altijd verwijderd. Mijn telefoon geeft het ook aan als een serverbericht.

Ik ben hier niet van gediend. Is er nog een mogelijkheid dat ik mijn geld terug krijg? Of kan ik alleen nog aangifte doen van oplichterij? Weet iemand of KASSA hier al iets mee heeft gedaan?

Re: Telefuture (en verdere aanverwante bedrijven)

Geplaatst: 24 jan 2008 16:41
door Aardbei
Ik krijg telefuture geneens te pakken niet via het 010 nummer en niet via 0900, ze zeggen al te zijn gesloten, (wij zijn geopend van half 9 tot 17uur) terwijl het nog geen 17uur is en ik al vanaf 15uur probeer te bellen. Ik heb iig een nieuw nummer nu, maar of dat helpt is maar de vraag. Ook heb ik telefuture gespamt met emailtjes, maar tot nu toe geen reactie... Enige wat te doen is afwachten en hopen dat de telefoonrekening geen sms-informatiedienstenkosten vertoond volgende maand :? En morgen misschien nog eens proberen te bellen naar Telefuture... Hi gebeld, die zeiden dat ze ermee bezig waren om ervoor te zorgen dat ze iets tegen die diensten kunnen doen, maar ze konden nu helemaal niets doen, geneens blokkeren, echt raar.

Re: Telefuture (en verdere aanverwante bedrijven)

Geplaatst: 25 jan 2008 14:10
door Monique'je
Nou ik heb mail gehad van telefuture, namelijk:
Hallo,

Wij hebben de dienst stopgezet. Er is vanaf uw nummer een aanmelding geweest op 29-11-07, het betreft hier een dienst van onze klant Wizz Mobile voor verdere vragen/klachten moet ik u dan ook naar hen doorverwijzen www.mobqo.nl .

Met vriendelijke groet,
Webmaster.


Ik heb nu die wizz mobile gemaild. Waar ik overigens nog nooit van had gehoord. Dus even afwachten wat zei zeggen. En misschien dat ik dan toch nog aangifte ga doen van oplichterij. OPTA heeft sowieso een mail van mij gehad, misschien ook nog een goed idee om die Wizz mobile bij OPTA te melden.

Maar ik heb mij dus nooit voor deze dienst aangemeldt. Maar ik ben bang dat ik hier tegen niets kan beginnen. Ik heb namelijk mijn rekeningen erbij gepakt en nou blijkt dus dat er vanaf mijn toestel wel een smsje is gestuurd naar 5858 (weet nu ook welk nummer mij dus iedere keer die smsjes verstuurde, er stond namelijk iedere keer serverbericht). Maar wat ik dan wel raar vind is dat er bij het smsje Geen nummer staat en ook niet wordt aangegeven hoe je je kan afmelden. Anders had ik mij direct weer afgemeldt. Ik wist namelijk niet wat voor een smsjes dat waren, mede omdat er SERVERBERICHT bij staat. Dus ik dacht ach dat komt van vodafone ofzo.. :S

Ik vraag mij af of ik hier nog wel wat tegen kan doen. Mijn vriend heeft ook nog naar telefuture gebeldt. Die Nasja/nisja zei tegen hem dat ik mijn telefoonrekening plus id kaart naar hun moet mailen. Dan sturen zij mij het bewijs dat ik mij heb aangemeldt.

Maar als jij je er niet bewust van bent dat je dat gedaan hebt en er staan ook geen afmeldgegevens of een telefoonnummer bij, kun je er dan nog iets tegen doen?

Re: Telefuture (en verdere aanverwante bedrijven)

Geplaatst: 26 mar 2008 17:39
door F23D
Ik heb 2 weken geleden een nieuw abonnement bij KPN afgesloten voor een reservetoestel. Dat toestel heeft 2 weken in de kast gelegen en ik heb er 2x mee gebeld en 2 sms-jes verstuurd. Tot mijn stomme verbazing word ik vanaf vorige week in 1 keer plat ge-smst (10 stuks binnen een minuut) met casino dit en casino dat. (door Telefuture) Ik heb geen ringtones of wat dan ook gedownload en ik heb ook helemaal niks met casino's of andere goktenten. Sterker nog, ik heb er zelfs een hekel aan.

Ik heb KPN al gebeld omdat zij de enige zijn die dit 06 nummer weten en ik de telefoon verder niet gebruikt heb, KPN claimt dat zij van niks weten. Het zal nu toch niet zo zijn dat de mobiele providers 06 nummer doorgeven aan dit soort instellingen voor geld? Het is gewoon SPAM maar dan via SMS ipv mail. Enorm irritant dit. Ik heb overigens ook een abbo bij T-Mobile en Vodafone lopen, daar heb ik deze problemen totaal niet (gehad).

Re: Telefuture (en verdere aanverwante bedrijven)

Geplaatst: 01 apr 2008 20:33
door joppertje
Ondanks dat mijn kosten bij telefuture laag zijn (8 euro) heb ik ook het zelfde probleem. Een rekening maar niet aangemeld!

HI doet de zaak af met neem contact met ze op.. Op mijn HI factuus staat ook geen 4 cijferig nummer maar bv TFN[54].
Heb direct een e-mail verzonden aan helpdesk@telefuture om af te melden maar of dit lukt geen idee. Ik heb er weinig vertrouwen in.

Reacte van telefuture op mijn email:

Telefuture dankt u voor uw email aan onze helpdesk. Uw mail wordt niet door iemand gelezen. Ga zorgvuldig door de uitleg en tips in dit mailbericht en onderneem de passende actie !

Om het proces voor u en voor ons snel te laten verlopen hebben we de volgende tips en uitleg.

TELEFOON en MOBIELE OPERATOR
Om gebruik te kunnen maken van betaalde sms diensten heeft u een mobiele telefoon nodig en een abonnement of prepaid kaart bij een mobiele operator zoals KPN, Vodafone, Orange, Tmobile, Telfort of Tele2.

SHORTCODE en KEYWORD
Hiermee is het mogelijk te sms´en naar een SHORTCODE. U stuurt bijvoorbeeld een sms bericht met de inhoud WEER naar 1234. De cijfers 1234 vormen de shortcode, het woordje weer heet een KEYWORD.

SMSGATEWAY EN DIENSTAANBIEDER
Het inzenden van een sms bericht kan tegen uw normale sms kosten zijn of tegen een extra tarief, een premium tarief. Dit ingezonden bericht, MO-bericht geheten (Mobile Originated) gaat vanaf uw telefoon naar uw mobiele operator en van uw mobiele operator naar een partij als TELEFUTURE, een SMSGATEWAY. De rol van een SMSGATEWAY is het om een DIENSTAANBIEDER als bijvoorbeeld Meteoconsult (voor het weer) of RTL (met Idols) techniek te leveren waarmee zij betaalde, premium sms diensten aan de consument kunnen aanbieden. Al deze SMSGATEWAYS hebben een overeenkomst met de mobiele operators om dit sms verkeer te kunnen afhandelen.

UW REKENING

Op uw telefoonrekening van uw mobiele operator vindt u altijd de naam terug van de SMSGATEWAY omdat zij de overeenkomst hebben met de mobiele operator, en dus niet van de DIENSTAANBIEDER. De helpdesk bij uw operator heeft een lijst met alle werkende SHORTCODES in Nederland en wie daarbij de SMSGATEWAY en DIENSTAANBIEDER is zodat u snel en direct bij de juiste partij uw klacht kunt neerleggen.

UW KLACHT

Het is belangrijk bij het snel kunnen inventariseren van uw klacht duidelijk te hebben met welke SHORTCODE u problemen heeft. Deze shortcode staat op uw telefoonrekening, in de header van het ontvangen sms bericht of in het sms bericht zelf. Het gaat dus altijd om 4 cijfers.

Gaat uw klacht over het niet meer willen ontvangen van sms berichten welke u op dit moment nog wel ontvangt en u weet niet hoe u zich moet afmelden ? Het sturen van STOP naar SHORTCODE moet altijd werken. Lukt dit toch niet kunt u contact opnemen met onze helpdesk via het volgende mailadres: [email protected] . Zet in het onderwerp van het mailbericht STOP + uw mobiele nummer. Wij zullen u dan afmelden waarvan u ook een bevestigingsbericht op uw telefoon ontvangt. U kunt ook onze helpdesklijn bellen 0900-4004343 (30 cent per minuut), de shortcode intoetsen en uw klacht inspreken. U bericht komt dan direct bij de DIENSTAANBIEDER uit die u verder zal helpen.

Gaat uw klacht over de hoogte van uw rekening of andere inhoudelijke zaken rond de dienst kan de SMSGATEWAY u niet verder helpen en verzoeken wij u onze telefonische helpdesklijn te bellen, de shortcode in te toetsen plus uw klacht in te spreken zodat wij uw klacht kunnen doorgeven aan de juiste DIENSTAANBIEDER. U kunt ons ook mailen naar [email protected]. Zet in het onderwerp van het mailbericht de juiste 4-cijferige SHORTCODE + uw mobiele nummer.

TOT SLOT

Het is mogelijk dat uw na uw contact met de mobiele operator en met Telefuture als SMSGATEWAY wordt doorverwezen naar een DIENSTAANBIEDER die u opnieuw doorverwijst omdat ook hij zijn infrastructuur heeft doorverhuurd aan een derde partij. Dit is toegestaan maar kan wel inhouden dat de behandeling van uw klacht wat langer op zich laat wachten, tot meer dan een week. Het opnieuw met de SMSGATEWAY contact opnemen heeft dan nog geen zin daar ook wij dit proces niet kunnen verspoedigen.

Onze dank voor uw medewerking,

TELEFUTURE HELPDESK.

Ik heb ook de website gegevens er nog even bijgepakt voor geinterreseerden:

Domeinnaam telefuture.nl
Status actief
Houder TEL002349-FLBOX
Telefuture International Holding
Albert Plesmanweg 57
3088GB ROTTERDAM
Netherlands
Administratieve contactpersoon LAN009190-FLBOX
Arhtur de Lange
+31 (0)104286790
[email protected]
Deelnemer Flatbox Facilities B.V.
Spoorhaven 42 48
2651AV BERKEL EN RODENRIJS
Netherlands
Technische contactpersonen HOS002774-FLBOX
Flatbox Hostmaster
+31 (0)105140660
[email protected]
Domeinnaamservers ns1.flatbox-facilities.net
ns2.flatbox-facilities.net
ns3.flatbox-facilities.net
Datum registratie 27-04-1994
Datum laatste wijziging 10-09-2007
Administratie door NL Domain Registry

Lieve Radar doe er iets aan!!!! Plsssss

Re: Telefuture (en verdere aanverwante bedrijven)

Geplaatst: 08 mei 2008 09:38
door quats
Nou, ik had dus ook die diensten lopen, met het mailtje van 'win een gratis i-pod' erin gestonken en ook gedacht, het komt van een vriend, dan zal het wel goed zijn...

Niet dus. Heb nu al twee maanden smsjes ontvangen en DURF niet eens op mijn telefoonrekening te kijken...

Ik heb het 010 nummer gebeld dat op dit forum genoemd werd, en gezegd dat ik de service van 5858 op wilde zeggen. Ene Micha wist me te vertellen dat Telefutere sms-diensten verhuurt (?) aan bedrijven ofzo, vaag... maar ze gaf me het nummer van Target Media, blijkbaar de daadwerkelijke boosdoener in dit verhaal. Gebeld, kreeg computer, moest het 4-cijferige nummer intoetsen waarvan ik de smsjes kreeg en vervolgens mijn telefoonnummer. Heb ik gedaan, hoop dat er niet opnieuw misbruik van gemaakt wordt...

Vervolgens kreeg ik meteen een smsje van 5858 met de volgende tekst: u bent nu afgemeld voor de dienst SMURFEN via 5858. Datum: 8-5-2008.

Ik ga er vanuit dat het goed is nu, sjongejonge wat een gezeik altijd met dit soort dingen! ik heb nooit een smurf gezien in al die smsjes, alleen maar rare codes die behoorlijk irritant waren.

Vreemde zaak. Ik hoop dat ik ervan af ben, en dat ik hiermee anderen heb geholpen!

Groet!

Re: Telefuture (en verdere aanverwante bedrijven)

Geplaatst: 18 mei 2008 22:20
door yenko
ik ben er achter gekomen dat ik het nu ook heb
ik krijg dan geen sms jes
maar word wel van mijn rekening gehaald....
ik zie op mijn afschrift
Telefuture-omschrijving 3313010 mt billing
ik had geen idee wat dit was
tot ik dit las
hoe kom ik er nu van af
via mail?en wat voor code moet je dan invullen

Re: Telefuture (en verdere aanverwante bedrijven)

Geplaatst: 02 jun 2008 19:14
door speedykat
hoi
mijn vriend heeft nu het zelfde probleem en het kost hem nu al 40 euro extra terwijl hij ook echt niet weet hoe hij er aan komt
maar hij heeft aan het begin al problemen met vodafoon sins dat vodafoon het heeft over genoemen van t-mobile is er al een probleem met van alles we hebben zelf rekeningen gehad van 180 euro alleen omdat er dus iemand ons nummer gebruikt wat wij nog steeds niet snappen heo dat kan en vodafoon al zeker niet
nee er werden 0909 en 0609 nummers gebeld dat zijn sex lijnen en op de raarste tijden en vodafoon maar zeggen ja meneer er staat toch echt dat het met uw telefoon word gebeld en uw nummer ja u doet dat toch zeker zelf niet dus nou hebben we na 3 maanden alle 0900 nummer laten blokeren wand de rekening werd steeds hoger ????
en nu sins 2 maanden hebben we dit weer en het is nog geen 3 maand geleden dat we die nummer hebben laten plokeren

dus nu weer een hoge rekening maar dan op een andere manier dan vraag ik me toch af of het niet gewoon vodafoon is die dit doen zo blijf je veel betalen terwijl wij er nooit last van hadden bij t-mobile maar we zijn over gestapt omdat we via hun geen berijk hadden en nu hebben we dit gezeik echt hoor ik snap het niet meer en wil er eigenlijk wel van af en een gewoone rekening krijgen in plaats van die hoge waar wij niets vanaf weten

ik hoop wel dat iemand mij kan helpen
doeidoei