Pagina 1 van 1

Neckermann Reizen

Geplaatst: 16 aug 2007 19:43
door Bert W.
Waardebonactie van Neckermann Reizen

In februari 2007 stond er een bon in de weekbladen t.w.v. 50 euro van Neckermann. Als men voor een bepaalde datum boekte, dan kreeg men bij inzending van de bon 50 euro op de bankrekening gestort binnen 6 weken na thuiskomst van de geboekte reis. Op de bon moesten de NAW gegeven worden ingevuld, alsmede het bankrekeningnummer en het reserveringsnummer van de reis. Na 7 weken geen reactie. Gerappeleerd. Men was mijn rekeningnummer zoekgeraakt, was het antwoord. Niemand had echter het initiatief genomen om mij te benaderen voor dat zoekgeraakte bankrekeningnummer. Bankrekeningnummer weer opgegeven. Nu een maand verder en nog steeds niets gehoord. Valt me tegen van een bedrijf dat er als de kippen bij is wanneer de restbetaling van de geboekte reis niet op tijd (6 weken voor aanvang reis) is over gemaakt.

Heb de indruk, omdat ik Neckermann een beetje heb leren kennen, dat ze liever niet herinnerd willen worden aan geld dat ze nog moeten uitbetalen. Zijn er nog anderen met dezelfde klacht?

Re: Neckermann Reizen

Geplaatst: 17 aug 2007 10:10
door dees
:lol: Had aan vrienden van mij ook het bestaan van de Neckermann bon doorgegeven.
Zij belde mij gisteren op om te vertellen dat de 50 euro op hun rekening stond.
Wij zijn nu 3 weken terug en ik wacht af.
Maar deze mensen hebben hun 50 euro wel ontvangen.

Re: Neckermann Reizen

Geplaatst: 17 aug 2007 10:21
door Uncle Willy
Zou het nu eens waar kunnen zijn dat Neckermann het onjuiste bankrekeningnummer had, mogelijk verkeerd overgenomen, en dat je daarom je € 50 niet op tijd hebt ontvangen?

Uncle Willy

Re: Neckermann Reizen

Geplaatst: 17 aug 2007 14:07
door Bert W.
Beste Uncle Willy

Ik schrijf dit bericht niet zomaar op het forum. Bij herhaling blijkt dat Reisorganisaties berichten via email of post niet ontvangen. Zelf meegemaakt bij zowel Neckerman als Arke. In dit geval heb ik twee reizen bij Neckermann geboekt. De tweede reis moet nog aanvangen (eind september) Voor hen een kleine moeite om na te gaan via welk rekeningnummer de aanbetaling is binnen gekomen. Een nummer kan zoekraken, maar waarom dan niet even kontakt opgenomen. Nee, ze kiezen de weg van de minste weerstand, d.w.z, niets doen. Het gaat mij zeker niet om de 50 euro, maar om de slordigheid/onzorgvuldigheid waarmee wordt gewerkt.

Na het rappeleren is er beloofd, de volgende maand. Maar, nog steeds niets. Ik zou me als bedrijf daarvoor generen.

Re: Neckermann Reizen

Geplaatst: 17 aug 2007 16:43
door Marjolijn Blok
Beste Bert W.,

Neckermann doet er alles aan om de klant zo goed mogelijk van dienst te zijn. De €50 teruggave is een gebaar naar de klant en zeker niet bedoeld om te frustreren. Wij vinden uw onvrede dan ook zeer vervelend. Ik wil u vragen om uw gegevens door te geven aan mijn collega via emailadres [email protected] en dan zoeken we onmiddelijk uit wat hier niet goed is gegaan. Als u inderdaad onterecht de €50 niet heeft ontvangen, maken we deze direct aan u over.

vriendelijke groeten,
Marjolijn Blok
Thomas Cook/Neckermann reizen

Re: Neckermann Reizen

Geplaatst: 17 aug 2007 17:26
door Marjolijn Blok
Beste Bert W.,

Ter aanvulling: navraag bij mijn collega leert dat oorzaak (ontbrekende/onjuiste bankrekening) is achterhaald en dat het inmiddels voor u in orde is gemaakt. U kunt het bedrag een dezer dagen verwachten.

vriendelijke groeten,

Marjolijn Blok
Thomas Cook/Neckermann reizen

Re: Neckermann Reizen

Geplaatst: 17 aug 2007 17:50
door Bert W.
Beste Marjolijn,

Voor alle duidelijkheid, voor Neckermann en iedere lezer van dit forum:

Ik heb een copy van de kaart achtergehouden en alle gegevens staan correct en duidelijk geschreven vermeld. Eind mei zijn we van vakantie teruggekomen. Nadat ik begin juli voor de 1e keer rappeleerde heb ik wederom, op verzoek, mijn rekeningnummer opgegeven. Half augustus nog niets ontvangen en ik heb nu eenmaal de ervaring dat bij Neckermann vaak iets fout gaat (niet bij de afhandeling van een reis, laat dat duidelijk zijn!).

Ik heb Mevr. Soeprapto op 15 augustus jl., voor de 2e maal een email gestuurd die qua tekst er niet om loog. Toch werd er niet gereageerd. Er komt nu wel, via dit forum, een reactie omdat iedereen nu mee kan lezen.

In het laatste bericht suggereren jullie nog dat ik zelf een foutief rekeningnummer heb vermeld of dat ben vergeten te vermelden. Willen jullie nog een copy hebben van de aan jullie toegezonden kaart?
Natuurlijk, bij iedereen kan er iets fout gaan, ook bij Neckermann. Dat neem ik jullie niet kwalijk. Feit blijft, dat jullie geen enkele actie hebben ondernomen toen bleek dat jullie het geld niet naar mij konden overmaken. Wat zou er gebeurd zijn als ik niet had gerappeleerd?

Vorig jaar nog heb ik via het reguliere kanaal een klacht bij jullie onder de aandacht gebracht. Geen klacht over de reis maar wel iets waar Neckermann iets aan had kunnen doen. Er werd in het geheel niet gereageerd. Er kwam pas een reactie nadat ik divere malen de Directie van Thomas Cook heb aangesproken over het uitblijven van welke reactie dan ook.

Wat mij betreft einde van deze voorstelling, ik hoop dat Neckermann voortaan alerter omgaat met brieven, emails etc.

Re: Neckermann Reizen

Geplaatst: 17 aug 2007 21:49
door bert1961
Hallo
Wij zijn vandaag ook weer gekomen van 14 dagen Kreta
En daar liepen deze mensen ook rond je werdt in de Stad Rethymnon
echt overvallen werdt je door deze mensen
En eigenlijk wat ik hier heb gelezen,komt overeen met wij hebben meegemaakt,en wij hadden ook een prijs gewonnen een zesdaagse reis naar.......
Ach en eigenlijk lag het er al duidelijk boven op dat het bedrog was het droop er gewoon af
We zijn er niet voor gewaarschuwd,eigenlijk jammer
Maar goed we zijn weer een ervaring rijker

Re: Neckermann Reizen

Geplaatst: 23 aug 2007 09:18
door dees
:lol: Zag net dat de 50 euro op 22-8-2007 op mijn giro is gestort.
Wij zijn op 1-8-2007 teruggekomen van vakantie.
Zeer goede service van Neckermann.

Re: Neckermann Reizen

Geplaatst: 23 aug 2007 16:50
door Captain Peacock
Wat jammer dat je de goede bedoelingen van Thomas Cook/Neckermann zo en plein publique te grabbel gooit. Ze doen moeite, hetgeen wat je vraagt, is het nog niet goed.

:x

Re: Neckermann Reizen

Geplaatst: 10 okt 2007 22:21
door Fam. Vaasen
De 50 euro retour actie van Neckermann reizen is bij ons helemaal verkeerd gevallen. Half juni (!!!) op vakantie geweest en nog steeds geen geld retour ontvangen. Hier een opsomming wat ik al heb gedaan om het bedrag retour te krijgen.

27.07
1e keer nagevraagd per email bij Neckermann.
01.08
Reactie ontvangen dat een vertraging was met de uitbetalingen.
12.08
2e keer nagevraagd per email bij Neckermann.
20.08
3e keer nagevraagd per email bij Neckermann.
21.08
Reactie op 2e mail ontvangen dat er nog steeds vertraging was bij uitbetalingen.
24.08
Reactie op 3e mail ontvangen dat er nog steeds vertraging was bij uitbetalingen.
11.09
4e keer nagevraagd per email bij Neckermann.
12.09
Reactie op 4e mail ontvangen (van mevr. Soeprapto welke op dit forum wordt genoemd door Neckermann als contactpersoon) dat er 22.08 betaald zou zijn (is echter onwaarschijnlijk gezien de mail van Neckermann op 24.08). Het bleek echter op een verkeerd banknummer betaald te zijn. Hierop direct het correcte banknummer nogmaals doorgegeven en op 13.09 wordt per email gemeld dat de betaling opnieuw zou worden uitgevoerd en wel begin oktober.
10.10
5e keer nagevraagd per email bij Neckermann.

Ik begin het vertrouwen in Neckermann te verliezen. Volgens mij allemaal smoesjes om maar niet uit hoeven betalen.

Re: Neckermann Reizen

Geplaatst: 11 okt 2007 11:28
door Captain Peacock
wederom worden er gewoon namen van medewerkers genoemd, je doet zaken met een organisatie...respecteer de privacy een beetje...

wel zo netjes om zelf gewoon correct te blijven handelen, ook al is er een meningsverschil

:!:

Re: Neckermann Reizen

Geplaatst: 16 jun 2008 19:57
door egeltje
Ja netjes blijven is moeilijk bij zoveel frustratie maar ook begrijpelijk.