Pagina 1 van 1

Problemen met Hi

Geplaatst: 25 aug 2007 15:33
door arjanpvt
Hallo!

Ik heb sinds kort een abonnement bij Hi. Telefoon + abonnement besteld, en aangegeven dat ik mijn oude nummer vanaf Vodafone wilde meenemen. In eerste instantie ging alles snel en goed, maar op 30 juli ging het fout.

Ik had duidelijk op hun formulier aangegeven dat ik wilde dat het nieuwe abonnement in zou gaan op 25 augustus. In plaats daarvan ging het nieuwe abonnement dus al in op 30 juli! Mijn vodafone abonnement was nog niet afgelopen, maar door het overzetten van het nummer beeindigde Vodafone mijn abonnement. Dat vind ik logisch vanuit Vodafone gezien. Ik was op de 30e net op vakantie, en ik had de nieuwe simkaart niet bij me. Hierdoor was ik dus een week niet meer bereikbaar. Erg lastig! Maargoed, doordat mijn vodafone abonnement werd stopgezet, heb ik dus wél nog voor 1,5 maand belbundel moeten betalen maar niet opbellen.
Ik heb hi gemaild over dit probleem en die blijven de schuld maar geven aan Vodafone :? Vodafone heeft er niks mee te maken, De fout ligt gewoon bij Hi!

2e probleem kwam gisteren. Ik had bij mijn abonnement een onbeperkt internet abonnement genomen voor 10 euro per maand. Nu stond op de rekening dat onbeperkt internet abo niet, maar wél 95 euro aan internetkosten! :o Daarover gebeld, en dit zouden ze corrigeren. Ik hoop het maar..

Maargoed, mijn vraag is vooral: Sta ik in mijn recht als ik een schadevergoeding eis van Hi aangezien ze mijn abonnement veel te vroeg hebben laten ingaan? Ik heb op het formulier op hun site duidelijk aangegeven dat ik wilde dat het pas op 25 augustus in moest gaan.

Alvast bedankt!

Re: Problemen met Hi

Geplaatst: 25 aug 2007 20:08
door kanovaarder
Hi-abonnement.

Via internet dit abonnement aangevraagd?
Ja,natuurlijk zo heb ik begrepen.
Nu echter dit probleem dat voorkomen had kunnen worden door met Alt-Printscreen een copie te plakken in Word (of willekeurig in welk andere tekstverwerker ook)..

Dit is echter praten achteraf.
Het is nu eenmaal zo gegaan.
Vriendelijk vragen om een afdruk van dat aanvraagformulier zal (om Vodafoon begrijpelijke redenen) niet gehonoreerd worden maar....
U kunt wel eisen dat Vodafoon bewijst dat u niet als aanvangsdatum de datum heeft ingevuld zoals hier op dit forum geschreven is.

In dit geval weer de meest gebruikelijke en veiliger weg is een aangetekende brief met bericht van ontvangst (track&trace) waarin u dit bewijs verlangd dat u al op die 30-e dit abonnement had willen laten ingaan.

Voortaan overigens met dat Alt-printscreen ook internetsites met beloften, uw bestelling(en) bij zo'n bedrijf en de eventuele e-mailcorrespondentie op die manier opslaan.
Er gaat naar mijn mening het te vaak fout in de wereld vol voetangels en klemmen.
Indien er geen problemen zijn dan is het toch makkelijk genoeg om e.e.a. weer weg te gooien?

Grootvader

Re: Problemen met Hi

Geplaatst: 29 aug 2007 10:24
door arjanpvt
Is er iemand de me kan helpen?
Aan het vorige antwoord had ik niet echt iets..

Re: Problemen met Hi

Geplaatst: 29 aug 2007 16:13
door kanovaarder
Hi-abonnement.

Wanneer u zelf geen bewijzen heeft bewaart van uw verhaal dan heeft u er dan ook niets aan!

Immers, wie eist bewijst!
En in uw geval eist U en niet KPN.

Bovendien acht ik het niet onwaarschijnlijk dat u, niets lerend van mijn antwoord ook later veel problemen zult krijgen met onzorgvuldig abonnementen afsluiten en internetaankopen doen.

Grootvader