LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] onterchte incasso na "onbetaald tanken ".
onterchte incasso na "onbetaald tanken ".
"Heeft iemand ervaring met een onterechte incasso door tanken zonder te betalen ?
Het is nu weekend dus ik kan niemand bereiken .
Ik heb keurig betaald zoals altijd en heb daar ook een afschrift van .Nu krijg ik een rekening van de deurwaarder die niet terecht is en moet ik nu degene zijn die bewijst dat ik het betaald heb?
Ik heb de pomp gebeld en de mevrouw zei dat ik volgende week de manager moet bellen . Ik vroeg welk bewijs zij hebben dat ik niet betaald heb.Waarop ze nogal geiiriteer reageerde en dat ze heus niet zomaar een melding doen . En dat ze heel goed naar de video kijken.
Niet dus.
Ik vind dit vervelend omdat dit hun fout is en ik het tegendeel mag gaan bewijzen en dat kost mij tijd.
Bovendien is het bedrag wat ik betaald heb voor mijn tankbeurt hoger dan het bedrag wat ik niet betaald zou hebben.Dus als zij de verkeerde pomp hebben aangeslagen is dat een dubbele fout.
Wie heeft hier ervaring mee ?
Het is nu weekend dus ik kan niemand bereiken .
Ik heb keurig betaald zoals altijd en heb daar ook een afschrift van .Nu krijg ik een rekening van de deurwaarder die niet terecht is en moet ik nu degene zijn die bewijst dat ik het betaald heb?
Ik heb de pomp gebeld en de mevrouw zei dat ik volgende week de manager moet bellen . Ik vroeg welk bewijs zij hebben dat ik niet betaald heb.Waarop ze nogal geiiriteer reageerde en dat ze heus niet zomaar een melding doen . En dat ze heel goed naar de video kijken.
Niet dus.
Ik vind dit vervelend omdat dit hun fout is en ik het tegendeel mag gaan bewijzen en dat kost mij tijd.
Bovendien is het bedrag wat ik betaald heb voor mijn tankbeurt hoger dan het bedrag wat ik niet betaald zou hebben.Dus als zij de verkeerde pomp hebben aangeslagen is dat een dubbele fout.
Wie heeft hier ervaring mee ?
-
Re: onterchte incasso na "onbetaald tanken ".
onterecht vervolgd wegens doorrijden na het tanken
Het principe is, wie eist bewijst!
Ook een deurwaarder heeft zich aan dat principe te houden.
Menig auto rijdt met valse- of gestolen kentekenplaten rond maar meestal verschillen merk en type van die auto met die van u, hetgeen vrij makkelijk geconstateerd kan worden.
De eigenaar van dat pompstation zal dmv hun camera-opnamen u het bewijs moeten leveren.
Voor de zekerheid toch ook zelf bewijzen verzamelen dat u op dat tijdstip van onbetaald tanken daar nooit geweest kan zijn.
(aankoopbonnen bijv.)
Immers, merk,type en kleur zou weleens toevallig exact gelijk zijn met uw auto.
Maar echt mij zorgen maken in deze zaak lijkt mij vooralsnog onnodig.
Immers, zo'n figuur met valse platen flikt dit doorrijden zonder te betalen hoogstwaarschijnlijk meerdere malen.
Met uw verzamelde bewijzen kan dus door met andere tankbeurten te vergelijken de werkelijke dader toch opgespoord worden.
Grootvader
Het principe is, wie eist bewijst!
Ook een deurwaarder heeft zich aan dat principe te houden.
Menig auto rijdt met valse- of gestolen kentekenplaten rond maar meestal verschillen merk en type van die auto met die van u, hetgeen vrij makkelijk geconstateerd kan worden.
De eigenaar van dat pompstation zal dmv hun camera-opnamen u het bewijs moeten leveren.
Voor de zekerheid toch ook zelf bewijzen verzamelen dat u op dat tijdstip van onbetaald tanken daar nooit geweest kan zijn.
(aankoopbonnen bijv.)
Immers, merk,type en kleur zou weleens toevallig exact gelijk zijn met uw auto.
Maar echt mij zorgen maken in deze zaak lijkt mij vooralsnog onnodig.
Immers, zo'n figuur met valse platen flikt dit doorrijden zonder te betalen hoogstwaarschijnlijk meerdere malen.
Met uw verzamelde bewijzen kan dus door met andere tankbeurten te vergelijken de werkelijke dader toch opgespoord worden.
Grootvader
-
een rekening van een deurwaarder of een incassobureau? Dat is een heel verschil!
Gravedigger : Het is inderdaad een deurwaarder.Ik dacht dat dat hetzelfde was. Gelukkig heb, hier nog nooit mee te maken gehad.
Grootvader bedankt voor je reactie. Ik heb het bankafschrift gewoon thuis van ongeveer hetzelfde tijdstip.Ze hebben gewoon verkeerd op de video gekeken.
Erg slordig.
Erg slordig.
-
Tanken.
Als dit een foutje was heeft u dan ook een excuusbrief gehad?
Of beter nog! Een attentie?
Immers, de beschuldiging is fors!
Bovendien wordt intrekken van een aanfifte nog weleens vergeten!
Als u dus excuses kreeg dan die brief zorgvuldig bewaren.
Want stelt u zich eens voor dat een detectiepoortje ten onrechtte zou afgaan en men uw naam in het opsporingsregister ziet staan.
M.vr.gr;
Grootvader
Als dit een foutje was heeft u dan ook een excuusbrief gehad?
Immers, de beschuldiging is fors!
Bovendien wordt intrekken van een aanfifte nog weleens vergeten!
Als u dus excuses kreeg dan die brief zorgvuldig bewaren.
Want stelt u zich eens voor dat een detectiepoortje ten onrechtte zou afgaan en men uw naam in het opsporingsregister ziet staan.
M.vr.gr;
Grootvader
-
Ik kan nergens in het topic lezen dat ze een fout hebben toegegeven, dus waarom zullen ze dat dan doenAls dit een foutje was heeft u dan ook een excuusbrief gehad?
-
Foutje? doorgereden na het tanken.
Heer Gravedigger,
die reden heb ik al aangegeven!
Men kan immers door dit foutje toch ten onrechte in het opsporingsregister van de politie blijven staan!!
Dit mag toch voldoende reden zijn om een schriftelijke excuusverklaring te eisen?
Grootvader
Heer Gravedigger,
die reden heb ik al aangegeven!
Men kan immers door dit foutje toch ten onrechte in het opsporingsregister van de politie blijven staan!!
Dit mag toch voldoende reden zijn om een schriftelijke excuusverklaring te eisen?
Grootvader