LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] huurbaas gek geworden

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
jordan11111975
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2007 06:28

huurbaas gek geworden

Ongelezen bericht door jordan11111975 »

is mijn huurbaas gek geworden?

ik woon alleen in een bovenwoning van een vrijstaand pand waar kapper is gehuisvesd.

ik huur particulier vn de kapper, zij huurt het pand van een derde partij.
nu het volgende...

de derde partij woont in de straat van het pand waar ik woon, dus hij weet en heeft altijd getolereerd dat er werd onderverhuurd.(ik woon, en kan dat aantonen mbv contracten, hier nu 5(!)jaar).

hij wil nu dat de kapster mij de huur opzegt, omdat hij zijn kleinkind hier in wil zetten.(!!) hij zegt mij dus de huur op via kapster.

mijn contract met de kapster is een 1-jarig contract...is dat niet verboden om voor 5 jaar lang, achter elkaar, een 1jarig contract aan te bieden aan je huurder? zit zij dus ook fout? ik heb tot december, wat moet ik doen?een rechtzaak aanspannnen? de huurcommissie aanschrijven?advocaat nemen? wat zijn mijn opties, en sta ik wel sterk genoeg t.o.v. zo'n rechtzaak? ps de kapster mag blijven, zij staat trouwens aan mijn kant, zij wil ook niet dat ik vertrek.

groeten jordan11111975

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: huurbaas gek geworden

Ongelezen bericht door kanovaarder »

5 jaar onderhuur en huurbescherming?

Dit is nu zo'n typische vraag die u aan de "woonbond" zou moeten stellen!!
Ik meen namelijk dat hier geen sprake is van onderhuur maar van huur en in dat geval heeft u recht op "huurbescherming".

Google eens op beide namen tussen haakjes.

Grootvader

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: huurbaas gek geworden

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

tis niet zo moeilijk, jij hebt steeds getekend voor dat jaarcontract en dat loopt na een jaar dus af

je hebt geluk dat het 5 jaar lang ieder jaar verlengd is en nu houd het op

je heb geen enkel recht van spreken omdat je onderhuurt van de kapper en de kapper is niet de bezitter van het pand, dat is de huurbaas en die kan bepalen wat hij met het pand doet, niet jij

je heb gewoon pech gehad (of zo naief geweest dat je dit niet zag aankomen)

scooby!!
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 okt 2005 21:18

Re: huurbaas gek geworden

Ongelezen bericht door scooby!! »

je hebt toch een huurcontract?

jij kan toch niet weten wat de kapster (jouw verhuurder) doet?

calimer
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 sep 2007 09:52

Re: huurbaas gek geworden

Ongelezen bericht door calimer »

Bij deze onderhuur heb je te maken met twee overeenkomsten, die tussen de hoofdverhuurder en de kapster, en die tussen de kapster en jouzelf. Jij hebt geen enkele overeenkomst met de hoofdverhuurder, daarom kan hij jou ook niet de huur opzeggen. De kapper hoeft dit dan ook niet te doen. Nu huurt die zelf ook, en zal geen moeilijkheden willen met de huisbaas. Alleen heeft de kapper met jou een huurovereenkomst afgesloten voor een bepaalde tijd. Dit kan niet zomaar. Er zijn maar een paar mogelijkheden om zo'n overeenkomst af te sluiten, en dat is als de bewoner er na bepaalde tijd zelf weer gebruik wil gaan makan van de gehele woning. Is dat het niet het geval, dan is de overeenkomst in deze niet rechtsgeldig, en als jij kunt aantonen dat je daar al die tijd woont, huur betaalt hebt, dan heb je een ovk voor onbepaalde tijd hiermee en kun je gewoon blijven zitten.
Of de onderlinge verhoudingen daarmee gezellig blijven is een tweede...

Gesloten