LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontvangst rtl4 bij UPC zeer slecht

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.

Ik heb ook slechte ontvangst RTL4 bij UPC

Ja
3
21%
nee
11
79%

Totaal aantal stemmen: 14

Gerda_T

Ontvangst rtl4 bij UPC zeer slecht

Ongelezen bericht door Gerda_T »

Ik keek nooit naar RTL4, maar nu het de voetbalzender is geworden wordt ik geconfronteerd met iets dat ik al wel wist, maar nooit last van had: zeeeeeer slecht beeld, veel sneeuw en zeer licht.
Alle andere zenders zijn haarscherp, maar RTL4 is gewoon ruk!!

Ik heb geen digitale tv, gewoon kabel. Ik woon in centrum Amsterdam.
Het is toch niet te geloven dat UPC de zender waar nu veel mensen naar kijken niet 'normaal' kan afleveren!!

Wie heeft nog meer slechte ervaringen??

roro25

Re: Ontvangst rtl4 bij UPC zeer slecht

Ongelezen bericht door roro25 »

misschien de finetuner gebruiken. Heb hier nog nooit van gehoord in het midden van een stad

Gerda_T

Ongelezen bericht door Gerda_T »

Ik ben niet de enige met problemen. Mijn buren hebben ook geen goede ontvangst van RTL4 en collega's van me die elders in Amsterdam wonen komen met dezelfde klachten.

Paullus

Ongelezen bericht door Paullus »

Dit probleem komt door instraling op slecht afgeschemde kabels, splitters met een wit kapje en/of pluggen met een plastic kapje van signalen uitgezonden door KPN op de dezelfde frequentie als waar RTL 4 analoog wordt doorgegeven bij UPC in regio Amsterdam.
Oplossing:
Koop goede pluggen, splitters en bekabeling die voldoende afgeschermd zijn.
Ik geef toe: vervelend dat je moet investeren door een probleem van buiten maar het resultaat zal je verbazen: glashelder beeld op alle zenders. Natuurlijk moet het binnenkomende signaal van UPC dan wel goed zijn.

remark6

Ongelezen bericht door remark6 »

Ook in Haarlem slechte ontvangs, alle kabels vervangen maar geen succes.
Tot het moment dat UPC het van Kabel Haarlem overnam was er niks aan de hand. Sinds UPC alleen maar sneeuw op RTL 4 en sinds een week helemaal geen beeld meer.

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

Koop goede pluggen, splitters en bekabeling die voldoende afgeschermd zijn.
Ik geef toe: vervelend dat je moet investeren door een probleem van buiten maar het resultaat zal je verbazen: glashelder beeld op alle zenders. Natuurlijk moet het binnenkomende signaal van UPC dan wel goed zijn.

Of zie aan een (goede, niet van de bouwmarkt) kabel te komen om te testen vanuit de meterkast of waar het eerste aansluitpunt van upc zit om te testen of het beeld dan goed is.
Ik had ook een probleem met een zender en was er van overtuigd dat mijn bekabeling goed was.
Voor ik besloot UPC te bellen bood iemand me aan even een 10 meter lange kabel van hem te lenen, deze heb ik rechtstreeks vanaf de meterkast op de tv aangesloten en ik had goed beeld, vervolgens ben ik per koppeling of splitter gaan testen vanaf welk punt het probleem ontstond en vond de fout. Een goedkope aansluitdoos (muurdoos) van de Praxis.
Had er monteur van UPC gekomen en deze fout gevonden, dan had ik gewoon moeten betalen.

Het verhaal van het digitale signaal wat jouw analoge ontvangst verstoord is ook een regelmatig voorkomend iets, ook dit kun je met een losse kabel testen.
Niet zo'n dun kabeltje van de bouwmarkt, maar een goede die afgeschermd is tegen storing van digitale bronnen.
Vervang ook, als je die hebt, de plastic stekkertjes die vaak aan de antennekabel zitten voor goede metalen exemplaren.
De UPC winkel verkoopt deze, maar een goede zaak die b.v. schotels verkoopt zal dit ook hebben.

montello

Ongelezen bericht door montello »

Ik weet zeker dat upc dit expres doet zodat je overstapt naar digitale tv. Voordat digitale tv bestond hadden we geen enkel probleem met rtl4.

Ik woon ook in het centrum van Amsterdam en nu is het wel heel erg, zelfs de kleur is nu weg!
UPC is heel idioot, zelfs als je een factuur graag opnieuw wil ontvangen vragen zij er 10 euro voor.

Extreme-user

Ongelezen bericht door Extreme-user »

montello, in de reacties hierboven staat gewoon de oplossing voor je probleem.
Koop een Hirschmann kabel met bijbehorende stekkers en als dat niet helpt kun je verder klagen.
En natuurlijk had je voor de komst van digitale tv geen last want rond die tijd is digitenne ook pas begonnen met het verstoren van het signaal van alle kabelboeren in nederland.

Hiervoor hebben ze een vergunning omdat is aangetoond dat problemen bij kabelklanten wel konden worden opgelost met goede kabels en stekkers.

Als je echt iets wilt kijk dan op www.stai.nl en misschien kom je in aanmerking voor een gratis kabelsetje

Maarten1234

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Helemaal mee eens. In deze tijd waar veel draadloos of steeds meer signalen van buiten af komen, kun je niet altijd meer uit de voeten met goedkoop materiaal..

Goedkoop is meestal duurkoop....Zeker met signalen.

Goedkope dunne kabels, goedkope stekkers en splitters en kabeldozen zijn veelal het probleem van dergelijke storingen.

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

Goedkope dunne kabels, goedkope stekkers en splitters en kabeldozen zijn veelal het probleem van dergelijke storingen.
Kabels (van mindere kwaliteit) gaan ook achteruit.
Zelf had ik ooit een kabel onder de vloer door gelegd omdat ik hem niet door de hele kamer wilde zien.
Toen het beeld na een jaar of twee niet meer om aan te zien was bleek dat de kabel vanbinnen was gaan oxyderen, nooit aan gedacht, hij was toch pas twee jaar oud en het beeld was aanvankelijk immers perfect?
UPC kreeg de schuld, maar met een nieuw proefkabeltje door de huiskamer was het beeld ineens weer als vanouds.

Later met digitaal (in een ander huis) heb ik ook wat problemen gehad die als sneeuw voor de zon verdwenen met een goede kabel en goede stekkers.
Niet van de bouwmarkt, maar van een speciaalzaak en van een bekend merk.

Gesloten