Pagina 1 van 1
Slechte service Woonboulevard Poortvliet
Geplaatst: 05 sep 2007 20:01
door mklant
Woonboulevard Poortvliet service beneden alle peil, klacht afhandeling lijkt nergens op.
Begin okt. 2006 heben we eetkamertafel en stoelen besteld, levertijd zou 10 á 12 weken zijn, werd uiteindelijk 19 weken en werden verkeerde tafelpoten gemonteerd. Na onze klachtmelding (klachtafd. telefonisch steeds in gesprek dat zegt natuurlijk ook al iets) zouden zo spoedig mogelijk nieuwe tafelpoten geleverd worden. En inderdaad na 7 weken werd door Poortvliet nieuwe tafelpoten geleverd, echter weer de verkeerden, konden nu zelfs niet onder de tafel bevestigd worden. Twee weken later deelt Poortvliet mee dat nu de juiste tafelpoten geleverd kunnen worden (wij vroegen ons toen wel af hoe dat nu zo snel kon, immers zouden weer bij de leverancier besteld moeten worden en net als de eerste keer daar in productie genomen moeten worden) Twee weken later leveren zij opnieuw en wat blijkt, ook nu weer werden verkeerde tafelpoten geleverd. Opnieuw klacht ingediend, en uiteindelijk na weer 6 weken worden nu inderdaad de juiste tafelpoten geleverd en gemonteerd. Dit is ongeveer 17 weken na de eerste levering en klachtmelding Hieruit is eenvoudig de conclusie te trekken dat men ons aan het lijntje heeft gehouden en tot 2x toe bewust heeft laten vrij nemen om thuis te zijn voor de levering van verkeerde tafelpoten. Immers de normale levertijd bij Poortvliet is 17 á 19 weken.
Poortvliet weigert nu een redelijke financiele vergoeding voor het feit dat tot 4x toe een halve vrije dag opgenomen moest worden.
Voor ons is dit de eerste en meteen ook de laatste keer dat wij ook maar iets bij Woonboulevard Poortvliet kopen.
Zijn er mensen met dezelfde ervaringen bi Poortvliet, dan vernemen wij dat graag.
Re: Slechte service Woonboulevard Poortvliet
Geplaatst: 06 sep 2007 11:57
door foxman
Heb enkel positieve ervaringen met woonboulevard Poortvliet
Er werd bij ons enkel maar eerder geleverd ipv later
Ook qua service vinden wij ze perfect en kunnen ons niet vinden in deze brief, maar er kan altijd iets fout gaan he
Veel succes met de afhandeling van jullie probleem
Re: Slechte service Woonboulevard Poortvliet
Geplaatst: 06 sep 2007 20:13
door foha
ik ben het met vorige schrijver eens.Dit bedrijf verleent geweldige service. Daar staan zij juist om bekend.Zij gaan verder dan vele anderen zouden doen.
Re: Slechte service Woonboulevard Poortvliet
Geplaatst: 09 sep 2007 12:47
door mklant
Begrijpelijk dat het ook wel eens goed verloopt bij het bewuste bedrijf net als bij elk andere meubelzaak.
Wij hebben zelf echter nog nooit ook maar iets positiefs vernomen over de serviceverlening door Poortvliet en iedereen zal het met ons eens zijn dat de wijze waarop wij behandeld zijn beneden alle peil is.
Daarom nogmaals een verzoek om van andere te vernemen hoe zij hun probleem met Woonboulevard Poortvliet hebben opgelost, en of dit uber haupt wel tot tevredenheid van de klant afgehandeld kon worden.
Re: Slechte service Woonboulevard Poortvliet
Geplaatst: 10 sep 2007 20:47
door snoesje
Ook wij hebben meubelen bij Woonboulevard Poortvliet gekocht. De levering verliep keurig netjes en ook de servicedienst, die wij nodig hadden voor een kleine beschadiging, heeft ons netjes en uitgebreid te woord gestaan. Zeer vakkundige lui, daar bij Poortvliet. Wij kunnen ons echt niet vinden in uw beleving van dit bedrijf.
Re: Slechte service Woonboulevard Poortvliet
Geplaatst: 11 sep 2007 11:33
door Polly Parker
Ik heb persoonlijk geen ervaring met deze firma; wat echter wel tekenend is voor de Nederlandse consument is deze reactie
Wij hebben zelf echter nog nooit ook maar iets positiefs vernomen over de serviceverlening door Poortvliet en iedereen zal het met ons eens zijn dat de wijze waarop wij behandeld zijn beneden alle peil is.
Zodra het fout gaat, schreeuwen we dat van de daken.
Zodra als iets goed gaat, houden we dat voor ons zelf.
Uw eerste posting staat vol conclusies die u trekt nadat het fout is gegaan. U concludeert dat dit allemaal bewust is gedaan door de firma.
Dat zijn uw conclusies, helaas zie ik nergens een bewijs daarvoor.
Jammer, misschien bent u een gevalletje pech? Verdient het inderdaad geen schoonheidsprijs, maar is het een uitzondering?
Ik hoop dat u kunt genieten van uw tafel, want daar gaat het toch om?
Re: Slechte service Woonboulevard Poortvliet
Geplaatst: 11 okt 2007 16:44
door keani
Ook wij hebben veel problemen met poortvliet.
Ze zijn inmiddels ook al 4 keer langs geweest om alles te herstellen van onze nieuwe slaapkamer. En nog is het niet in orde.
Het personeel is niet capabel genoeg om meubelen te herstellen. Wij hebben inmiddels ook al 4 keer een middag vrij moeten nemen en nu worden we afgescheept met de woorden van de heer Aad of ze de meubelen allemaal op komen halen en wij ons geld terug krijgen. Dat is natuurlijk een gemakkeijke oplossing voor hen maar wij beginnen daar niet aan.
Re: Slechte service Woonboulevard Poortvliet
Geplaatst: 16 okt 2007 21:23
door mklant
Keani,
Wij vinden dat jullie veel geduld hebben met Poortvliet, wanneer na 4 reparaties de nieuwe slaapkamer nog niet naar jullie tevredenheid hersteld is.
Wij hadden juist Poortvliet het ultimatum gesteld dat zij voor een bepaalde week de juiste tafelpoten moesten leveren, anders konden ze ons geld terugstorten en de meubels weer meenemen.
Moeilijker wordt het natuurlijk wanneer je geen slaapkamer meubels meer zou hebben en je weer op zoek moet naar andere meubels en er dan nog gewacht moet worden op de nieuwe levering. Een levertijd van 12 weken heb je al gauw.
Wij wensen jullie heel veel succes om tot een acceptabele oplossing te komen met Poortvliet.
Re: Slechte service Woonboulevard Poortvliet
Geplaatst: 12 apr 2008 17:54
door sjaalom
ik heb gemengde ervaringen.
Twee bestellingen. De eerste kwam volgens planning en werd keurig netjes geleverd en gemonteerd. Zeer nette en beleefde mensen van een verhuisbedrijf. Niets meer dan lof. Ook voor de serviceafdeling die tussentijdse info gaf over de levering.
De tweede bestelling was een grote fiasco. Het kwam door de leverancier, dat moet ik toegeven, maar Poortvliet's servicecenter kon er ook wat van. Bestelling zou na 12 weken worden geleverd. Is 14 weken geworden (per brief). Na 16 weken gebeld waar het blijft, en dat meermaals totdat in week 20 eindelijk werd geleverd. Met manco's. Ik heb ettelijke malen gebeld, gemaild. De leverancier zelf komt zelfs langs om te inventariseren wat de manco is en gaf meteen toe. Zou zelf oplossen. Maand later nog niets gehoord. De ene keer was er dit, de andere keer dat. In deze maanden nooit reactie van Poortvliet ontvangen, ik moest altijd zelf bellen, zeuren en mailen... Ben ik een schoolmeester/juf? Uiteindelijk, 40 weken na bestelling en 20 weken na de initiele levering, heb ik ze in gebreke gesteld en geld terug geeist. Binnen een week was het opeens wel mogelijk om alles op te lossen. Schuld werd gelegd bij leverancier, maar Poortvliet deed zelf weinig om hierachteraan te gaan toen het al mis was.
En nee, meneer/mevrouw servicecenter als u meeleest, pas als ik belde werd er wat gedaan. Ik werd zelfs toevallig gebeld op hetzelfde moment dat ik de ingebreke brief schreef "is dit ordernummer inmiddels afgehandeld".. vroeg de servicecenter. Nou ja zeg, als zij het niet weten, wie dan wel...?
Deze slechte ervaring en nogeens niet het fatsoen hebben om excuses aan te bieden of een financiele tegemoetkoming te willen doen, dat is onuitwisbaar. Poortvliet is een goede zaak met goede voorwaarden en service, maar owee als de levering niet volgens planning gaat en de procedures ietwat moeilijker worden, want dan laat Poortvliet echt grote steken vallen. Meneer van de servicecenter gedroeg zich overigens als een (sorry) hork, Patricia deed wel alles om problemen echt op te lossen. Jammer dat zij in het laatste deel van de 40 weken niet betrokken was...
Re: Slechte service Woonboulevard Poortvliet
Geplaatst: 14 apr 2008 16:47
door Cr@m
Ik weet wel dat ik er niets meer koop.
Re: Slechte service Woonboulevard Poortvliet
Geplaatst: 03 mei 2008 17:44
door dessapneu
ook wij hebben tot nu toe ellende met Poortvliet.
wat waren wij blij met onze mooie tafel en maar liefst 6 leren luxe stoelen! een behoorlijk bedrag neergelegd en na veel wachten (maar dat hadden we er wel voor over) kwam t dan...
alles ok, behalve 1 van de stoelen, die was zo krom als t maar kon.
dus die ging mee terug, ik heb wel in goed vertrouwen betaald.
dan na weer een hele tijd eindelijk ons stoeltje.. nog steeds krom!
dus weer mee terug!
we hoorden niks van hun, dus zelf maar weer bellen.. er werden mij 6 nieuwe stoelen (helemaal perfekt, alle 6 dit keer) beloofd en ze waren al besteld, dat gaf ons weer hoop.
helaas hoorden we er weer niks van en toen mijn vriend had gebeld (ze waren ons weer totaal vergeten...) kregen we een voicemailberichtje dat we de stoelen moesten opmeten (??????)
weer bellen dus, weer het hele verhaal...
inmiddels zijn we 7 maanden en vele telefoontjes, verder...
en nog geen 6 nieuwe stoelen!
onlangs hebben we bericht gekregen dat we 1 nieuwe stoel krijgen, zonder overleg..
er is ons, vanuit Poortvliet zelf, beloofd (vanwege kleurverschil ed) dat we 6 nieuwe stoelen krijgen. een mondelinge overeenkomst is ook rechtsgeldig dus we gaan niet akkoord en er gaat binnenkort dus een brief richting hun de deur uit.
wordt vervolgd....
Re: Slechte service Woonboulevard Poortvliet
Geplaatst: 08 mei 2008 20:34
door N Hollander
Gister avond heb ik hier een bericht geplaatst met mijn klacht.
Deze is inmiddels toch in behandeling genomen. Ik ben deze ochtend terug gebeld en ze zijn accoord gegaan met mijn vergoeding voor de kast.
Afgesproken is dat dit bedrag op korte termijn terug word gestort op mijn rekening.
Ik ga ervan uit dat ze dat ook netjes zullen doen.
Gebeurt dit niet, zal mijn klacht wederom op deze website verschijnen.
Gebeurt dit wel zal ik dit ook netjes vermelden!
Ik hoop dat voor mij nu alles netjes afgehandeld word en voor de rest van de mensen met klachten dat deze ook in behandeling genomen zullen worden en netjes afgehandeld zullen worden!
groetjes Nathalie Hollander
Re: Slechte service Woonboulevard Poortvliet
Geplaatst: 08 mei 2008 21:24
door 16again
Als je als consument spullen via internet bestelt, is het vrij eenvoudig: op grond van de wet koop op afstand heb je 8 dagen lang het recht om spul te retourneren, en krijg je koopsom retour.
Dit zonder opgaaf van reden.
Wel moet je zelf verzendkosten voor het terugsturen betalen.
Re: Slechte service Woonboulevard Poortvliet
Geplaatst: 18 aug 2008 12:00
door Joepie1975
Jammer zeg, al dat geklaag over hoe verschrikkelijk je wordt behandeld bij deze firma.
Ik heb gelukkig niets dan lof! Voor mijn zoon had ik een kinderkamer besteld. De levertijd is me keurig schriftelijk medegedeeld. Twee weken voor de beloofde leverweek ontving ik een brief dat de bestelling al binnen was en of ik een afspraak wilde maken! Geweldig dus, net als de levering en de medewerkers (zowel in de winkel, aan de telefoon en de bezorgers).
Ik sluit me aan bij een van de vorige schrijvers: als t mis gaat, blaast iedereen hoog van de toren, wanneer het goed gaat, hoor je niks... Stel je eens anders op tegenover de medewerkers, waarschijnlijk merk je dan dat je veel verder komt!
Bij deze dus:
LOF!!!
Re: Slechte service Woonboulevard Poortvliet
Geplaatst: 16 okt 2008 11:17
door strookman
ZEER slechte service ,klacht eastborn matrassen na 24 maanden nog niet opgelost,ruim 2500,- euro achter gelaten voor 2 zeer slechte matrassen. In de matrassen is een nieuw binnenwerk geplaatst met een harder soort verenstaal(bevestigd door eastborn)maar ontkent door Poortvliet ,is niet meer op te liggen,dit is een zeer laffe manier om zich met een jantje van leien er af te maken .Start nu een procedure op om de koop te ontbinden !!!
Re: Slechte service Woonboulevard Poortvliet
Geplaatst: 15 nov 2008 22:33
door J. De Rooy
Net zo als veel anderen heb ik uitstekende ervaringen met Woonboulevard Poortvliet. Wij hadden iets gekocht in de showroom en konden het gelijk afhalen op een afhaalcentrum. Daar was de service uitstekend, het stond al gereed en we konden het zo meenemen. Niets dan lof voor Woonboulevard Poortvliet!
Re: Slechte service Woonboulevard Poortvliet
Geplaatst: 08 jan 2009 14:53
door Rottier
Ik heb wel ervaring met Meubelcentrum Poortvliet. Ik heb voor ruim 40 duizend euro aan nieuwe meubelen besteld- en afgeleverd gekregen van Poortvliet. Bij levering en installatie waren er in totaal 6 zaken die niet klopte, dan wel bij levering ontbraken of kapot waren. Maar dat soort zaken kunnen uiteraard gebeuren. Waar gehakt wordt vallen spaanders, zullen we maar zeggen.
De monteurs hebben keurignetjes servicebonnen gemaakt en een aantal van deze 6 problemen zijn inmiddels opgelost. Echter bij 1 servicebezoek zien de heren van Poortvliet ook nog kans om een aantal beschadigingen te maken aan het plafond en aan een TV, maar ook dat wordt (hoogstwaarschijnlijk) opgelost.
De problemen beginnen zich voor te doen op het moment dat ik geen genoegen wens te nemen met een eventuele reparatie van een nieuwe eetkamertafel. Bij aflevering blijkt namelijk dat er in het tafelblad een behoorlijke deuk zit die is veroorzaakt tijdens de aflevering. De servicemonteur die 2 weken later komt probeert de schade te herstellen, maar dit lukt niet. Hij neemt foto's voor de fabrikant en ik krijg bericht dat de tafel wordt opgehaald. Ik krijg dan een leentafel en de fabrikant gaat kijken of hij de schade kan herstellen of dat er een nieuwe tafel geleverd moet worden.
Kijken of hij gerepareerd kan worden????? Het lijkt mij niet meer dan normaal dat de tafel geruild wordt. Het is een splinternieuwe tafel, waarvan tijdens de montage door de monteurs van Poortvliet is geconstateerd dat de schade is ontstaan tijdens hun transport! Dan is het toch niet meer dan normaal dat de tafel wordt omgeruild en niet (eventueel) een gerepareerde tafel terugkrijg? Maar nee hoor, men wijst dit van de hand en verwijst naar hun CBW lidmaatschap waarin dit wordt afgedekt. Tuurlijk, in deze voorwaarden zal ongetwijfeld staan dat men het recht heeft om eerst te proberen om de schade te herstellen.
Maar waar is mijn recht op een nieuwe, onbeschadigde tafel, waar ik per slot van rekening ook nog eens heel veel geld (3.000,- euro) voor betaald heb? Het is toch niet mijn schuld dat de tafel tijdens het transport beschadigd is geraakt? Een schandelijke vertoning en superslechte service van Poortvliet. Mij zien ze daar dus niet meer...........!
Re: Slechte service Woonboulevard Poortvliet
Geplaatst: 08 jan 2009 19:48
door 16again
men wijst dit van de hand en verwijst naar hun CBW lidmaatschap waarin dit wordt afgedekt.
En vervolgens kan jij naar het burgerlijk wetboek wijzen! Hierin staat dat de keus voor reparatie dan wel vervanging aan de koper is. Burgerlijk wetboek gaat boven de algemene voorwaarden, als je je poot stijf houdt, heb je gewoon recht op een nieuwe tafel.
(Vervanging van het blad zou al voldoende moeten zijn)