Nuon maakt fout bij aansluiting in sept. 2006
Geplaatst: 13 sep 2007 11:46
Hallo
Ik heb een vraag voor mijn ouders.
Zij waren vorig jaar afgesloten en in september 2006 weer aangesloten. Zij kregen een brief daarna met dat ze maandelijks een geld bedrag terug kregen. Mijn moeder en zelfs ik hebben meerdere malen gebeld om te vragen of dit wel klopt. Het verhaal was ja het klopt zo staat het ook in mijn systeem.
Nu het mooiste, ik kreeg vandaag een meneer van de nuon die bij mij een bedrag kwam incasseren. Daar heb ik verder geen problemen mee. Maar mijn moeder is ook hier en heeft toen de vraag gesteld van hoe kan het dat ik elke maand geld terug krijg en dat al een jaar lang. Ook heb ik een brief ontvangen van nuon met de mededeling dat ik over het jaar 2008 ook niet hoef te betalen en ik heb een eind afrekening gister gekregen en ik krijg 158 euro terug.
Mijn moeder heeft een slechte ervaring met nuon en vertrouwt dit niet en heeft het aan de incasseerder gevraagd om uitleg.
Hij begreep het zelf ook niet en heeft toen naar kantoor gebeld met het verhaal wat hij van me moeder te horen heeft gekregen.
Zij hebben toen in de computer gekeken en wat bleek, ze hebben mijn moeder aangesloten in september 2006 maar vergeten de slotjes die onder in het scherm komen te staan te verwijderen.
Nuon dacht aldoor dat mijn moeder afgesloten was.
Die meneer die hier was vond het heel erg, want mijn moeder moet nu bijna 1000 euro terug betalen.
Terwijl nuon een grove fout heeft gemaakt hiermee.
Maar ze willen wel geld zien van mijn moeder.
We hebben zo vaak gebeld naar nuon toe en telkens kregen we te horen ja mevrouw het klopt wel anders krijgt u geen geld van ons terug. Zelf het kantoor die mijn moeder en mij hebben terug gebeld zeiden het zelfde dat het systeem dat bekijkt en dat het dan ook klopt. En nu nog geen half uur geleden krijgt mijn moeder dus te horen waar ze dus al bang voor was. Dat NUON een verschrikkelijke en een grove fout is begaan.
Nu mijn vraag kan mijn moeder hier iets tegen doen?
Of is ze gewoon verplicht te betalen terwijl nuon flink de fout is ingegaan, wat de incasseerder zelf ook toegeeft dat zo iets gewoon niet mag gebeuren.
Wie weet wat mijn moeder hier mee aan kan vangen.
Want zij vindt dat ze niet hoeft te betalen omdat nuon fout is geweest en eigenlijk na alle telefoontjes die er gedaan zijn naar hun toe er verder ook niet serieus mee omgegaan is.
Ik heb een vraag voor mijn ouders.
Zij waren vorig jaar afgesloten en in september 2006 weer aangesloten. Zij kregen een brief daarna met dat ze maandelijks een geld bedrag terug kregen. Mijn moeder en zelfs ik hebben meerdere malen gebeld om te vragen of dit wel klopt. Het verhaal was ja het klopt zo staat het ook in mijn systeem.
Nu het mooiste, ik kreeg vandaag een meneer van de nuon die bij mij een bedrag kwam incasseren. Daar heb ik verder geen problemen mee. Maar mijn moeder is ook hier en heeft toen de vraag gesteld van hoe kan het dat ik elke maand geld terug krijg en dat al een jaar lang. Ook heb ik een brief ontvangen van nuon met de mededeling dat ik over het jaar 2008 ook niet hoef te betalen en ik heb een eind afrekening gister gekregen en ik krijg 158 euro terug.
Mijn moeder heeft een slechte ervaring met nuon en vertrouwt dit niet en heeft het aan de incasseerder gevraagd om uitleg.
Hij begreep het zelf ook niet en heeft toen naar kantoor gebeld met het verhaal wat hij van me moeder te horen heeft gekregen.
Zij hebben toen in de computer gekeken en wat bleek, ze hebben mijn moeder aangesloten in september 2006 maar vergeten de slotjes die onder in het scherm komen te staan te verwijderen.
Nuon dacht aldoor dat mijn moeder afgesloten was.
Die meneer die hier was vond het heel erg, want mijn moeder moet nu bijna 1000 euro terug betalen.
Terwijl nuon een grove fout heeft gemaakt hiermee.
Maar ze willen wel geld zien van mijn moeder.
We hebben zo vaak gebeld naar nuon toe en telkens kregen we te horen ja mevrouw het klopt wel anders krijgt u geen geld van ons terug. Zelf het kantoor die mijn moeder en mij hebben terug gebeld zeiden het zelfde dat het systeem dat bekijkt en dat het dan ook klopt. En nu nog geen half uur geleden krijgt mijn moeder dus te horen waar ze dus al bang voor was. Dat NUON een verschrikkelijke en een grove fout is begaan.
Nu mijn vraag kan mijn moeder hier iets tegen doen?
Of is ze gewoon verplicht te betalen terwijl nuon flink de fout is ingegaan, wat de incasseerder zelf ook toegeeft dat zo iets gewoon niet mag gebeuren.
Wie weet wat mijn moeder hier mee aan kan vangen.
Want zij vindt dat ze niet hoeft te betalen omdat nuon fout is geweest en eigenlijk na alle telefoontjes die er gedaan zijn naar hun toe er verder ook niet serieus mee omgegaan is.