LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Adres op kentekenbewijs

Andere onderwerpen over auto en vervoer
msabbe
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:15

Adres op kentekenbewijs

Ongelezen bericht door msabbe »

Ik ben op een onbekend tijdstip mijn kentekenbewijs kwijtgereikt.
Dat is ws. in verkeerde handen terechtgekomen, want er is inmiddels geprobeerd mijn simpele autootje (Suzuki-Alto) te stelen.
Toen dat door het stuurslot niet lukte, zijn de achterwielen eraf gehaald en is alles uit de auto gehaald waar men bij kon. O.a. reservewiel, gereedschap, reserveblik benzine etc. etc. Inmiddels € 500,- schade.

Mijn directe vraag: wat is het nut van een adres op het Kentekenbewijs?
Nu wordt het oneerlijke mensen wel erg gemakkelijk gemaakt de bijbehorende auto te vinden.

BMS.Purmerend

Re: Adres op kentekenbewijs

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Is dit geen vraag om een verwacht antwoordt te krijgen die nergens op slaat?
Nou ja maakt niet uit, hier een antwoordt op je vraag.

Registratie is nodig om herkomst te achterhalen en de eigenaar verantwoordelijk te houden voor dit bezit.
Als elke dag op deze manier je auto wordt leeggehaald kun je daarbij een vraagteken bij plaatsen of registratie wel zin heeft en deze niet op een andere manier zou kunnen worden ingevoerd. (Echter zou ik eerder het huis leeghalen dan een auto?).

Maar hoelang is die nieuwe methode dan weer onkraakbaar.
Het is de bedoeling je papieren niet kwijt te raken, dus ook hiervan is weer iets te verwijten.

Het is nu eenmaal zo dat je tesamen met je rijbewijs in geval van een ongeluk kunt overleggen de juiste gegevens tussen de bestuurder en het voertuig. Dus stel Indien Naam en adres in code? Indien je als burger het kenteken ter plaatsen zou kunnen uitlezen is het nut ervan niet bruikbaar meer.

Anders. Bij verkoop als geen handelaar weet je nooit of de auto daadwerkelijk bij de verkoper hoort. Dus zul je altijd moeten kunnen bewijzen dat het jou eigendom is. Dus vallen we terug op de huidige system.

Nee, laten we niet verder ingaan op wat wel of niet kan.
Je bent gewoon de klos zorg er voor dat je de papieren niet kwijt raakt.
Is het ook niet mogelijk dat bij toeval ook je auto is ingebroken en dit niets met elkaar te maken heeft
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Sluit altijd de gepaste verzekering af.
Groeten Jan

msabbe
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:15

Re: Adres op kentekenbewijs

Ongelezen bericht door msabbe »

Dank voor je antwoord Jan.

Maar ik ben nog steeds niet overtuigd van het nut van het vermelden van het adres. Naam en geboortedatum okee, maar adres is overbodig.
De politie heeft tegenwoordig in hun auto's (althans in Den Haag) computers en kan zo alles nakijken.

Waarschijnlijk rijdt ook nog eens een flink aantal van de bestuurders met een oud adres op het kentekenbewijs, want mensen verhuizen nu eenmaal wel eens. En ik denk niet dat iemand om die reden een nieuw kentekenbewijs aanvraagt.

Dus nog een reden om het er helemaal niet op te zetten.

Wat je zegt over leeghalen van een huis, dat zou inderdaad voor de hand liggen als ik mijn handtas + sleutels zou zijn kwijtgeraakt.
Ik ben echter alleen mijn kentekenbewijs waarschijnlijk verloren, want verder heb ik alles nog.

Groeten, Mary

BMS.Purmerend

Re: Adres op kentekenbewijs

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Beste Msabbe reagerende u antwoord 22-9-2007

Als je verhuisd zullen de gegevens ook bij de RDW automatisch vermeld worden.
Ik heb in mijn antwoordt dan ook duidelijk vermeld dat indien onderling een regel wordt getroffen zal het wel zo verstandig zijn deze auto c.q. voertuig te verifiëren met het rijbewijs.
De politie is in het gehelen land met de zelfde opsporing mogelijkheden uitgerust.

Ik zeg dat als de kenteken in bezit is van de dief aannemelijker is dat je huis wordt leeg gehaald dan eerst je auto waar dan ook geen sleutel bij was (neem ik aan uit u verhaal).

Dus berust ik u verhaal op toeval 2 incidenten.
Groeten Jan

Ps het kenteken zou toegevoegd kunnen worden in streepscode op je rijbewijs.
Alleen raken diverse instantie gestrest en je zelf ook, omdat er maar een instantie is die deze kan invoeren (het gemeentehuis) het wachten op nieuw rijbewijs wekt weer stres bij jou op omdat je weer vrij moet nemen om het op te halen enz.

Nee ik denk gewoon beter opletten tegen te verliezen.

msabbe
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:15

Re: Adres op kentekenbewijs

Ongelezen bericht door msabbe »

Beste Jan,
Voor het leeghalen van mijn huis hebben dieven geen adres op een kentekenbewijs nodig! Dat kan ieder moment gebeuren.

Maar een kentekenbewijs is handen krijgen en dan door de adresvermelding de auto erbij kunnen zoeken, is een ander verhaal.

Ook de agent bij wie ik aangifte deed, vond het een heel ongebruikelijke auto om te stelen. Ook hij zei dat het alleen interessant was voor de dief/dieven, omdat ws. het kentekenbewijs ook in hun handen was. De auto is dan gemakkelijker te verkopen.

Blijft dus nog steeds mijn oorspronkelijke vraag: waarom het adres op het kentekenbewijs. Is helemaal overbodig.

Wederom groeten van Mary.

BMS.Purmerend

Re: Adres op kentekenbewijs

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Beste msabbe,
een laatste poging.

Ik denk dat u het helaas niet begrijpt.
Op het kenteken staat inderdaad het adres vermeld.

Het stelen van deze auto om door te verkopen heeft alleen nut als U fout bent geweest het belangrijke document deel 2 bij elkaar te houden.
Op de achterzijde deel 2 staat duidelijk dik aangegeven
“niet bij het voertuig te voeren. Bewaar dit thuis op een veilige plaats”
Dan nog is het stelen met bruutgeweld de sloten verbreken van die auto niet nodig, indien ik het kenteken geheel op mijn naam kan zetten.

De verkregen informatie betreffende die diender begrijp ik ook niet.
Deze diender moet ook hebben geweten dat de kentekenpapieren volledig moeten zijn om deze op naam te kunnen zetten.(door de vinders c.q. dieven).

Dus indien dit is gedaan door de vinder c.q. dieven is deze hoe dan ook eigenaar van u auto en kan deze in opdracht door een garage deze laten vervoeren en de sloten doen vervangen.

Dus is het totaal strippen overbodig en amateuristisch, ik zou aan hand van de kentekengegevens eerder bij u thuis kijken, maar dan alleen indien u in het bezit bent van een Mercedes of vette BMW. (dan is het best mogelijk ook daar de autosleutels te vinden of in ieder geval meer van waarden) een directeur rijd niet in een mindere middenklasser.

Begrijp mij niet verkeerd maar ik denk dat deze topic hierbij is beantwoordt.
Ik ben van mening dat er twee verschillende gevallen door u als een wordt gebruikt en boos bent dat er een naam vermelding op het kenteken staat. Jammer maar anders is er niet vandaar dat u voor het behoud de delen uit elkaar moet houden.
Groeten Jan

msabbe
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:15

Re: Adres op kentekenbewijs

Ongelezen bericht door msabbe »

Beste Jan,

We zullen ws. wel twee meningen blijven houden.

Echter nog een opmerking.
THUIS BEWAREN staat inderdaad op deel II en ligt dan ook bij mij thuis.

Het adres staat echter op deel I B (tenaamstellingsbewijs), een deel wat je wél bij je moet hebben.

Groetjes Mary.

BMS.Purmerend

Re: Adres op kentekenbewijs

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

dan is er ook geen reden om deze auto te stelen om door te verkopen. dus is er spraken van inbraak. kinderwerk.
groeten Jan

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Adres op kentekenbewijs

Ongelezen bericht door NAK »

BMS.Purmerend
een laatste poging.

Ik denk dat u het helaas niet begrijpt.
Dit is nu een schoolvoorbeeld van je eigen mening doordrammen Jan.



msabbe,
Heb je inmiddels een vervangend kentekenbewijs aangevraagd.
Kijk op onderstaande link aan welke voorwaarden je moet voldoen.
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/h ... kenbewijs/
Succes

BMS.Purmerend

Re: Adres op kentekenbewijs

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

kijk dit is nu weer NAK. je moet eerst lezen.


msabbe
Geplaatst op 14 Sep 2007 17:07 door msabbe


--------------------------------------------------------------------------------

Ik ben op een onbekend tijdstip mijn kentekenbewijs kwijtgereikt.
Dat is ws. in verkeerde handen terechtgekomen, want er is inmiddels geprobeerd mijn simpele autootje (Suzuki-Alto) te stelen.
:roll:
Toen dat door het stuurslot niet lukte, zijn de achterwielen eraf gehaald en is alles uit de auto gehaald waar men bij kon. O.a. reservewiel, gereedschap, reserveblik benzine etc. etc. Inmiddels € 500,- schade.

Mijn directe vraag: wat is het nut van een adres op het Kentekenbewijs?
Nu wordt het oneerlijke mensen wel erg gemakkelijk gemaakt de bijbehorende auto te vinden.
Laatst gewijzigd door BMS.Purmerend op 24 sep 2007 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Adres op kentekenbewijs

Ongelezen bericht door NAK »

Hé Jan, heb jij mijn opmerking voor msabbe wel gelezen?????

Of reageer je gewoon weer als een blinde mol??????

BMS.Purmerend

Re: Adres op kentekenbewijs

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Dit is nu een schoolvoorbeeld van je eigen mening doordrammen Jan.

Nee, eikel, je wordt irritant NAK met jou opmerkingen, tot op heden op deze topic zijn er maar twee mensen bezig geweest. Dus welke domme opmerking zou ik gemist van je hebben.

Lees verd… nu eens goed, misschien begrijp je dan dat deze Damen twee of drie dingen door elkaar haalt en dit als een punt voor haar dan de waardheid is.

Men steelt geen auto die niet door te verkopen is, een kenteken moet compleet zijn.
En zo als op deze topic al wordt beschreven ga je echt geen auto-tje stelen die een paar honderd euro oplevert. En nog incompleet is ook.

1 het kenteken zal door de kabinet gehandhaafd blijven zoals deze nu is. Rede is simpel en legt voor de hand dat al staat er een adres van een minister op, je kunt net zogoed een telefoonboek pakken en je vinger langs de goudkust halen en als je die al weet heb je ook geen telefoonboek nodig dus? dus is het adres op het kenteken niets.

2 ja! als het een kenteken van een auto is die gemiddeld 40.000,00 euro kost als er is geen compleet kenteken is, geen sleutels dus? Mogelijk legge die dan binnen op het tafeltje op het adres die op het kenteken staat ja, dus is het eerder daar inbreken thuis dan een auto kraken, ben ik nou zo snugger en is jij nou zo dom.

3 zij heeft al vermissing gedaan bij de politie dus zal zij denkelijk wel zo wijs zijn ook een kenteken aan te vragen.

4 er is geen verband te leggen tussen een gevonden kenteken en diefstal uit die auto-tje. Ik kan haar niet overtuigen dat de logica daarin verkeerd is.

Dus kan ik hierbij jou NAK verzoeken jou irritante vervelende insinuaties achterwegen te laten.
Je bent gewoon een kwal die er op uit is wonden te veroorzaken die vervelend blijven jeuken, ik heb tot op heden mij netjes gedragen en wens door jou niet te worden bekritiseerd dat moet je maar bij je eigen moer doen. Heb je er problemen mee je hebt mijn adres kwal.
En voor de overige lezer mijn excuses voor deze uitspatting.
Groeten Jan

spiky
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 aug 2007 14:06

Re: Adres op kentekenbewijs

Ongelezen bericht door spiky »

Hier valt onze moraalridder BMS een beetje door de mand.

Wat een vriendelijke benaming voor NAK.

EIKEL, (WE MOGEN TOCH NIET SCHELDEN OF SCHREEUWEN HIER).

BMS.Purmerend

Re: Adres op kentekenbewijs

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Je kunt te ver gaan dan is elk vatzoen en moraal van de kant. Ook jij moet eerst lezen voordat er commentaar gegeven kan worden. Het probleem is bij meeste, dat er stukjes gelezen wordt er wordt neer meer doorgedacht.
En ja ik ben het met je eens dat dit niet kan en andersom ook.
Maar een eikel is geen scheldwoord maar een boomvrucht, een kwal is een naar zee schepsel en geen scheld wordt.
Toch gezien mijn uitspatting heb onderaan mijn schrijven, dan ook mijn excuses gemaakt, heb je zeker niet gelezen.
Toch de vriendelijk Groeten Jan

spiky
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 aug 2007 14:06

Re: Adres op kentekenbewijs

Ongelezen bericht door spiky »

Nee BMS niet gelezen .
U bent toch de enige die hier leest?
Lees deze dan ook maar.



JE HOEFT NIET AAN DE BOOM TE HANGEN OM EEN EIKEL TE ZIJN.


Sorry hoor forumleden voor deze uitspatting.

BMS.Purmerend

Re: Adres op kentekenbewijs

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Kort voor iemand met IQ.
Dom om voor iemand de serieus kan worden genomen.
Maar ik neem dit terug ik lees het nu dat jij het eens bent.
Sorry.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Adres op kentekenbewijs

Ongelezen bericht door NAK »

BMS.Purmerend,
Ik zal nog een keer proberen duidelijk te maken wat ik bedoel.
Als je het dan nog niet snapt ligt het niet aan mijn uitleg maar aan je eigen vattings vermogen.

In onderstaande quote staat letterlijk de tekst die ik aan msabbe schreef. Wat is daar verkeerd aan.
Daarbij vind ik het vreemd dat jij antwoord geeft in de plaats van msabbe.
msabbe,
Heb je inmiddels een vervangend kentekenbewijs aangevraagd.
Kijk op onderstaande link aan welke voorwaarden je moet voldoen.
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/h ... kenbewijs/
Succes

-------
Daarnaast de volgende reactie op jouw bijdrage van 24 sep 2007 22:18.

Dat je vet en onderstreept begint te schrijven, schreeuwen genaamd, geeft aan dat je ten koste van alles jouw mening wil opdringen.
Je pretendeert nog steeds de wijsheid in pacht te hebben en gaat er daarom ook maar van uit dat alles wat jij schrijft waarheid is.
Op het moment dat anders denkende daar op reageren zal je niet schromen om hen aan te vallen en ten koste van alles te overtuigen dat jouw woord het juiste is.

De manier waarop jij over het stelen van auto’s denkt is beslist niet bepalend.

Wat je bij punt 1 t/m 4 schrijft is natuurlijk jouw mening. Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat die zaligmakend is en de waarheid vertolkt.

Tot slot schrijf je een aantal dingen over mij die bij mij de volgende vragen oproepen:
Welke “irritante vervelende insinuaties” praat jij over?
Welke wonden veroorzaak ik?
En met de onderstaande quote zou ik maar goed uitkijken als ik jou was. Want het tegendeel is in die zelfde zin al waar.
ik heb tot op heden mij netjes gedragen en wens door jou niet te worden bekritiseerd dat moet je maar bij je eigen moer doen
Maar ik zal je rust stellen Jan, voor mensen zoals jij zal ik nooit weglopen. Het is dus niet uitgeslotendat we, of je dat nu prettig vindt of niet, elkaar nog wel eens tegekomen op dit forum.
En dan zal ik schrijven wat ik denk en hoe ik denk, net zo als jij.

BMS.Purmerend

Re: Adres op kentekenbewijs

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

NAK: Dit is nu een schoolvoorbeeld van je eigen mening doordrammen Jan.

Re. Jan:Ik mag aannemen dat ik niet blind ben dus kom ik terug op mijn vorige schrijven, je begrijpt hopelijk nu zelf dat je niet weet wat je aanhaalt.

NAK:Je pretendeert nog steeds de wijsheid in pacht te hebben en gaat er daarom ook maar van uit dat alles wat jij schrijft waarheid is. Re Jan: alleen als ik denk dit wel te hebben en het tegendeel niet is bewezen blijf ik bij mijn mening Ja.

NAK: Op het moment dat anders denkende daar op reageren zal je niet schromen om hen aan te vallen en ten koste van alles te overtuigen dat jouw woord het juiste is. Re Jan: dan is jou overtuiging niet voldoende mij te overtuigen.

NAK: De manier waarop jij over het stelen van auto’s denkt is beslist niet bepalend. Re Jan: Nee, maar heb jij dan wel ervaring in? En zou jij alle moeite nemen met een gevonden kenteken een auto te stelen van een paar duizend euro marktwaarde in onderdelen 200 euro? Terwijl je er duidende ander kunt stelen die voor de onderdelen 580% meer opleveren. Kan het niet zo zijn dat je morgen een APK keuring hebt en geen geld hebt voor banden en dan maar op pat gaat om deze elders te stellen en dat je denkt laten we deze iets verder parkeren dan kan ook meteen het bekleding er uit het jammer genoeg niet lukt dan maar hier enz.

NAK: Wat je bij punt 1 t/m 4 schrijft is natuurlijk jouw mening. Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat die zaligmakend is en de waarheid vertolkt. Re Jan: (Wederom) alleen als ik denk dit wel te hebben en het tegendeel niet is bewezen blijf ik bij mijn mening Ja.

NAK: Maar ik zal je rust stellen Jan, voor mensen zoals jij zal ik nooit weglopen. Het is dus niet uitgeslotendat we, of je dat nu prettig vindt of niet, elkaar nog wel eens tegekomen op dit forum.
En dan zal ik schrijven wat ik denk en hoe ik denk, net zo als jij. Re Jan: zal mij een worst zijn als je mij maar nergens in betrekt en je alleen maar uitlaat over een ander.

Mazzel Jan

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Adres op kentekenbewijs

Ongelezen bericht door NAK »

Re Jan: Nee, maar heb jij dan wel ervaring in? En zou jij alle moeite nemen met een gevonden kenteken een auto te stelen van een paar duizend euro marktwaarde in onderdelen 200 euro? Terwijl je er duidende ander kunt stelen die voor de onderdelen 580% meer opleveren. Kan het niet zo zijn dat je morgen een APK keuring hebt en geen geld hebt voor banden en dan maar op pat gaat om deze elders te stellen en dat je denkt laten we deze iets verder parkeren dan kan ook meteen het bekleding er uit het jammer genoeg niet lukt dan maar hier enz.
Uit dit antwoord blijkt andermaal jouw ongekende kunst tot raaskallen!!!

BMS.Purmerend

Re: Adres op kentekenbewijs

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

:twisted: :lol:
lezen man :shock:

Gesloten