Pagina 1 van 1

Beëindiging KPN InternetPlusBellen

Geplaatst: 15 sep 2007 17:05
door bjorn4548
Ik had sinds februari 2006 IPB van KPN. Op zich werkte het goed en heb ik weinig problemen gehad. Omdat ik uiteindelijk toch naar een andere provider wou, heb ik in januari 2007 mijn IPB abonnement opgezegd, met het verzoek het telefoonnummer te wijzigen naar een analoge lijn (dit nummer was overigens een nieuw nummer bij IPB, voorheen nog niet analoog geweest). Dit zou allemaal geen probleem zijn.
Enkele dagen later kreeg ik een brief, met de bevestiging. Per 02-02-2007 zou mijn abonnement stoppen. In deze brief stond verder niets over het telefoonnummer. Hier heb ik nogmaals voor gebeld, maar dit zou allemaal geregeld worden.

Uiteindelijk, 02-02-2007, geen IPB meer, maar ook geen analoge lijn. Weer gebeld. Was niet goed gegaan, zou binnen enkele dagen geregeld zijn. Een week later weer niets, dus weer gebeld. Nu was het verhaal dat ze, omdat ons nummer voorheen niet analoog was, van dit nummer nu ook geen analoge lijn kunnen maken!! Wat overigens onzin is. Uiteindelijk hele discussies gehad met KPN (telefonisch want schriftelijk doen ze niets) en met veel pijn en moeite uiteindelijk maar een nieuw telefoonnummer op kosten van KPN.
Dus dat was opgelost, al was het niet op de gewenste manier.

Vervolgens blijft KPN abonnementsgeld afschrijven voor IPB. De maanden maart, april en mei heb ik telkens laten storneren. In deze periode heb ik tig keer gebeld en gemaild, maar ze kunnen blijkbaar het administratieve gedeelte niet op orde krijgen. Iedere keer het antwoord dat er problemen zijn en dat dit spoedig verholpen zou zijn. Ik zou al meerdere malen worden teruggebeld, wat tot nu toe precies 1 keer is gebeurd! Uiteraard inmiddels op diverse manieren al klachten ingestuurd.

Uiteindelijk heb ik ze mijn rekeningnummer laten wijzigen in 123456789, zodat het in elk geval niet meer afgeschreven zou worden. Dit werkte, maar ik kreeg nog wel steeds facturen. De maanden juni, juli, augustus en inmiddels ook september heb ik al weer staan. Maar deze worden natuurlijk niet meer afgeschreven vanwege dat fictieve rekeningnummer.

Ik had inmiddels al een hele tijd niets meer gehoord, en ondanks dat ik nog wel de facturen krijg dacht ik dat het de goede kant op ging. Tot vandaag.

Vandaag ontving ik een brief van KPN, die ik hieronder zal plaatsen, voorzien van mijn commentaar (deze heb ik letterlijk inmiddels ook al naar KPN gemaild:


"Geachte mevrouw/meneer,

Vanwege een klacht heb ik de incasso op de aan u verzonden facturen uitgesteld. Inmiddels is deze klacht afgehandeld. De reden van uitstel van betaling komt hierdoor te vervallen.
Er zijn door ons inmiddels meerdere klachten ingediend, dus at klopt. Echter zou het netjes zijn als een klacht volgens jullie is afgehandeld, dit ook aan ons te melden. Dan weten wij ook wat het resultaat hiervan is. En naar nu blijkt, is de klacht dus helemaal niet afgehandeld.

Op 12 september 2007 was u KPN nog een totaalbedrag verschuldigd van € 128,85, Ik verzoek u er zorg voor te dragen dat dit bedrag voor 22 september 2007 op de rekening van KPN breedbanddienst is bijgeschreven. Hiervoor kunt u gebruik maken van de bijgevoegde acceptgiro.
Van welke maanden is dit? Ik heb immers al 7 maanden niet betaald (omdat ik 7 maanden al geen abonnement meer heb. Dus van de 7 maanden staan er maar 3 bij jullie open? Hoezo een zootje op jullie administratie??

Omdat er voor u een klacht was geregistreerd, heb ik vanzelfsprekend tijdelijk alle inningsactiviteiten gestaakt.
Jullie hebben NIETS gedaan, het rekeningnummer is op MIJN verzoek gewijzigd naar een fictief nummer (wat jullie overigens ook doodleuk op de bijgevoegde acceptgiro hebben gezet).
Ik hoop dat u er begrip voor kunt opbrengen, dat aan deze bijzondere situatie een einde komt, als betaling of enige reactie vanuw kant uitblijft. In dat geval zal ik de inningsactiviteiten hervatten en dient u rekening te houden met de mogelijkheid dat uw internetdiensten bij KPN geblokkeerd kunnen worden.
Voor KPN kan ik helemaal geen begrip meer opbrengen, en als jullie mijn internetdiensten bij KPN willen blokkeren: ga lekker jullie gang, IK HEB DEZE SINDS FEBRUARI AL NIET MEER!

Voor inlichtingen over deze brief kunt op werkdagen van 08:00 tot 17:30 uur bellen met de afdeling Collections, bereikbaar op telefoonnummer 010-4578321.
Een beetje flauw, kinderachtig en zeker klantonvriendelijk (maar dat verbaasd me dan weer niet) om deze brief dan op vrijdag te versturen. Jullie weten dat de mensen deze brief dan op zaterdag krijgt, en die kunnen jullie dan niet bellen...

Hoogachtend,

J.Middeldorp,
Directeur Klantcontact"
Ik zou zeggen, directeur, controleer het werk beter of zoek een andere baan



Ik heb nog wel naar de reguliere klantensevice (a € 0,10 p/m) gebeld, lang aan de telefoon gezeten maar die konden natuurlijk ook weer niets doen.
Men ging het navragen bij de betreffende afdeling, en daar kwam als antwoord vandaan dat men het uit moest zoeken (wat al ruim een half jaar duurt), en ik zou inmiddels sinds 06-02-2007 een abonnement bij Planet hebben. Ik kan iedereen verzekeren: ik heb totaal niets van Planet, en ook nooit gehad.
Op de vraag of ik doorverbonden kan worden met de betreffende afdeling, komt er als antwoord dat deze afdeling gesloten is. Toch knap als ze net zelf wel die afdeling gesproken hebben... Maar het bleek dat deze afdeling alleen voor KPN medewerkers open is, en niet voor klanten... wat een logica!

Nu zou ik, naar hun zeggen, donderdag (!) worden teruggebeld. Het zal mij benieuwen, ik reken nergens meer op... Maar betalen doe ik natuurlijk niet!!