LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aldi verkoopt laptops met virus

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Aldi verkoopt laptops met virus

Ongelezen bericht door fietsje »

Internet is niet veilig.

Het gevaar loert steeds.

Als je een onbeschermde computer aan internet koppel, dan ben je binnen de kortste keren besmet.
Dit gebeurt alleen bij systemen die een OS hebben dat niet op netwerken, en of meerdere gebruikers zijn ingesteld. Laat me raden...
En je hoort vaak dat de providers een internetdienst leveren.

Totale onzin.
Ze leveren wel een dienst nl. de verbinding tot/naar het internet. En een goede provider knupt dat niet zomaar aan elkaar, maar beheert die verbinding, monitort war er over heen gaat, levert een mail gateway met virus scanner en sluit bepaalde poorten en soorten communitatie protocollen af .

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Aldi verkoopt laptops met virus

Ongelezen bericht door fietsje »

Ik ben het met anderen eens dat het OS wel degelijk bepaalde taken die nu door virus scanners worden gedaan zelf moet regelen.
- register bescherming. dit is onderdeel van het systeem en dus moet het systeem er voor zorg dragen dat dit beschermd wordt tegen oneigenlijk gebruik.
- uitvoerbare bestanden : of vragen of niet uitvoeren. als ze al lopen mogen ze nooit zomaar systeem rechten hebben.
Gaat ie weer :

http://www.nu.nl/news/1244701/50/Hacker ... eader.html

Weer een voorbeeld van hoe het niet moet : hoe haal je het in je hoofd zo maar code te executeren!
The vulnerability affects Windows XP SP2 with IE7 and Adobe Reader 8.1, 8.0 and 7. Windows Vista users are not affected. Here is a harmless demonstration of the issue:
http://www.youtube.com/watch?v=R_mv49Sdeok

Geen virus scanner die daar tegen helpt!

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Aldi verkoopt laptops met virus

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 20 Sep 2007 23:20 door ikbenik
Precies. Die worden gewoon met de auto meegeleverd. M.a.w. autogordels zijn toch gewoon onderdeel van het product?
Klopt, maar als de mensen verdommen die te gebruiken, heb je er ook niks aan.
Daar gaat het in deze discussie niet om. Heb jij weleens gehoord dat iemand de autogordels in z'n nieuwe auto vervangen heeft omdat deze onveilig zijn? Ik niet. Sterker nog, bedoelde auto zou nooit goedgekeurd worden door het RDW om op de Nederlandse wegen te rijden.

Bij de besturingsystemen van Microsoft zijn dit soort dingen blijkbaar de normaalste zaak van de wereld :roll:

Uiteraard heeft de consument (gebruiker) z'n eigen verantwoordelijkheid, dat geldt voor autorijden, computergebruik, etc. Maar de kwaliteit van een product is ook een belangrijke bijdrage aan de veiligheid.

Edit: z'n auto veranderd in z'n nieuwe auto

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Aldi verkoopt laptops met virus

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Ik mag hopen dat we het er allemaal dus over eens zijn dat het leveren van laptops met een virus (op welke wijze dan ook) niet moet kunnen?

ikbenik

Re: Aldi verkoopt laptops met virus

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik mag hopen dat we het er allemaal dus over eens zijn dat het leveren van laptops met een virus (op welke wijze dan ook) niet moet kunnen?
Absoluut niet.

Ik snap trouwens niet waarom dat de consumenten helemaal beginnen te flippen als een computerwinkel een computer levert met een virus, en dat ze alles pikken wat Medion,Packard-Bell en Dell flikken.

Dus als ik een computer met een virus zou leveren (wat heus niet voor zal komen) dan is de wereld te klein.

En als Medion zoiets flikt (wat dus gebeurd is) dan vinden de consumenten dus dat het wel vervelend is, maar dat zoiets kan gebeuren.

En dat begrijp ik dus niet.

WAAROM WORDT MEDION TOCH ZO OP HANDEN GEDRAGEN, TERWIJL ZE VAAK DE BOEL BEDONDEREN?????? :evil:

ikbenik

Re: Aldi verkoopt laptops met virus

Ongelezen bericht door ikbenik »

Een computer of een harde schijf of een externe harde schijf leveren met een virus erop KAN dus niet.

En wie dat wel doet, moet keihard worden aangepakken, wie het ook is.

Zulke dingen mogen niet kunnen gebeuren.
Simpel zat.


Het zegt ook iets over de kwaliteit van die computers.
Want als een computer geleverd wordt met een goede virusscanner, dan wordt bij het opstarten die virus gelijk gevonden en verwijderd.

Bij Medion is dat dus niet het geval, omdat die virus niet door de geïnstalleerde virusscanner opgemerkt wordt.

Een zeer kwalijke zaak!!

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Aldi verkoopt laptops met virus

Ongelezen bericht door Moppentappers »

dan zijn we het dus wel met elkaar eens?
waarop " absoluut niet!" dan sloeg snap ik op mijn beurt niet, maar dat zal we laan mij liggen ofzo

3es
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2007 16:09

Re: Aldi verkoopt laptops met virus

Ongelezen bericht door 3es »

Gepost door Bericht

Moppentappers hey man je hebt wel veel te klagen maar wie geeft nou 3 jaar op een systeem kast nou garantie . voor maar 500 euro man kom op muis toetsen bord en een aftsanbediening en het zijn jouw woorden .of waar kan je het bewijzen dat ze nagatief zijn of slect en van waar heb je dat van een krant of site laat wat zien dan .of zeg waar je het kan zien over medion ncomputers van aldi mket 3 jaar garantie

ikbenik

Re: Aldi verkoopt laptops met virus

Ongelezen bericht door ikbenik »

maar wie geeft nou 3 jaar op een systeem kast nou garantie
Ik!!!


En Medion, Packard-Bell en ook Dell, zijn gewoon oplichters.

Proberen door een flinke rookmuur de waarheid te verhullen!

Medion, een bedrijf die door de mazen in de wet (ten nadelen van de consument) zelf beter probeert te worden.

Dell: een bedrijf die de consumenten keihard voor de gek houdt.

Packard-Hell, echte troep.


Hoe ik hierbij kom?

Simpel, door de ervaringen als monteur zijnde.

Mike W
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2007 17:11

Re: Aldi verkoopt laptops met virus

Ongelezen bericht door Mike W »

Heel simpel. Een nieuwe computer mag geen virus en/of spyware bevatten. Dit is een fout van de fabrikant. De mogelijkheden die er daarna allemaal geopperd zijn doen niet terzake. En over het OS? Windows is zo lek als een mandje, nog steeds. Ik vind het onterecht dat je als consument/gebruiker geconfronteerd wordt met een product dat inbreuk doet op jouw veiligheid. Er is een computerfabrikant dat een OS levert dat niet te hacken is. Maar ja, niemand die dat gelooft ook al is dat de afgelopen 30 jaar al bewezen. Mijn advies: hou op over virusdingen/anti-spy/trojan horse software want die zijn allemaal outdated. Je kunt nl geen virusbeveiliging maken voor een virus dat nog niet geschreven is. Indien je meer wilt weten over vielig je computer te gebuiken en het OS waar ik het over heb kan je mij een email sturen.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Aldi verkoopt laptops met virus

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Met heuristieke detectie zou je inprenciepe nieuwe virussen het hoofd kunnen bieden, probleem is dat de makers van virussen ook toegang hebben tot AV producten en hun virus eerst testen om te kijken of nog niemand het detecteerd
virussen zouden opzich wel voor ze gemaakt zijn gedetecteerd kunnen worden, maar door deze methode lukt dat bijna nooit

Gesloten