Meubels kopen bij Zuiderster
Geplaatst: 18 sep 2007 17:44
Hallo allemaal,
hier even een kort stukje over mijn ervaringen met de Zuiderster in Barendrecht en Capelle a-d ijssel.
Wij hebben al onze meubels (eetkamertafel, salontafel, audiomeubel, dressoir, eetkamertafel stoelen en spiegel) daar besteld in November 2006, zodat ze in Maart 2007 geleverd konden worden. Alles werd keurig op tijd geleverd, toen begon echter de ellende. Salontafel, audiomeubel, dressoir en spiegel zeer erg beschadigd. Nou probeer dan de zuiderster maar eens aan de telefoon te krijgen. Ten eerste hang je heel lang aan de telefoon voor je te woord wordt gestaan. En dan wordt je beloofd dat je teruggebeld wordt de volgende dag. Nou na 4 dagen nog niets dus weer zelf maar gebeld en weer wachten aan de telefoon. Toegezegd om de spullen om te ruilen. Levertijd 10 weken, goed de goede hoop er maar in houden. 10 weken later, ook geen moment eerder, de nieuwe goederen worden geleverd. En wat schetst mijn verbazing, weer alles beschadigd, zelfs de dubbele salontafel die ze bij zich hadden allebei beschadigd. En de spiegel, ja die zat er zelfs niet eens bij. Weer bellen, en ook dat werd weer minimaal een 15 minuten wachten. Alvorens in de wacht gezet te worden en daarna beloofd om teruggebeld te worden. 3 dagen later. Geen telefoontje, dan maar weer zelf bellen. We konden nieuwe meubels krijgen of herkeuze maken. Na verteld te hebben te gaan kijken in de winkel voor andere meubels, we wilden tenslotte ook niet zonder zitten, zouden we 2 dagen later terugbellen. Dus 2 dagen later bellen met de Zuiderster, 15 minuten wachten, en daarna te horen krijgen ogenblijk geduld we zoeken diegene op die U heeft gesproken. Wat schetst mijn verbazing, terug naar het hoofdmenu en weer 15 minuten minmaal wachten. Toen maar langs gegaan, want vrolijker werd ik hier niet van. Nieuwe meubels besteld en jawel levertijd 10 weken. 10 weken later, de nieuwe meubels. Ze worden uitgepakt en wat ik toen zag was gewoon echt erg. Wederom weer beschadigde meubels en wederom geen spiegel. Gelijk bellen met de zuiderster, waar gezegd wordt dat ze niets kunnen doen omdat ze nog geen bon terug hadden. Dit na overigens weer 15 minuten wachten. Verteld dat ik de bon dan zelf wel kwam brengen, de auto ingestapt en bon gebracht. En verteld dat ik alle meubels wilden retourneren en niets meer van de zuiderster aan meubels wilde hebben. Na veel wikken en wegen en lang wegblijven voor "overleg" zou dat geregeld worden, echter zelfde dag kon niet meer, zou de volgende dag worden. De volgende dag wordt alles opgehaald dachten we helaas, eetkamertafel en stoelen stonden niet op de bon en de betaalde spiegel ook niet, dus daar had de bezorger geen geld voor bij zich. En toen begon het feest weer, het bellen. Eerst 15 minuten gewacht voor iemand mij te woord kon staan, daarna werd ik in de wacht gezet en na 13!!! minuten werd er weer opgenomen met de mededeling dat alles mee mocht en dat ik mijn geld terug kreeg. Daarop heb ik verteld dat ik dan direct het geld zou komen halen en gelijk een brief zou overhandigen met daarin mijn extra onkosten. Dit ook gedaan, en tevens dag daarna aangetekend verstuurd nog eens. Dezelfde week brief ontvangen dat ze de brief hadden ontvangen en dat ze gingen overleggen en wij in de loop van week 36 een reactie tegemoet konden zien. Inmiddels halverwege week 38 en niets meer gehoord. Dus maar weer gebeld. 10 minuten wachten en toen iemand aand elijn gehad, die niets kon vinden over een brief en zou regelen dat ik door iemand terug gebeld werd. Volgende dag vanddag dus teruggebeld door zuiderster (voor het eerst!!) en die man wist niets van de inhoud. Daarop inhoud kort verteld en gezegd dat ik voor het eind van de week een reactie wilde van ze.
In de betreffende brief vraag ik om een onkosten vergoeding voor alle vrije dagen die ik extra heb moeten nemen, de vele telefoontjes die ik heb moeten plegen, de ritten vanaf mijn werk in den helder naar huis hiervoor en de ritten naar de zuiderster die ik moest maken om iemand te kunnen spreken. In al die tijd nog nooit een excuus of telefoontje van ze gehad. Werkelijk waar een schande om zo je klanten te behandelen.
De grote vraag is van mijn kant nu eigenlijk, is er aan deze waardeloze service iets te doen. Voelde me werkelijk waar als een stuk vuil behandeld door de Zuiderster. En is er via rechtswege geld terug te vragen voor de onkosten die gemaakt zijn? En kan op een of andere manier ervoor gezorgd worden dat dit bedrijf niet nog meer mensen zo behandeld en schade berokkend. Dit is niet een op zich staand feit omdat een van mijn vrienden zojuist ook problemen heeft gehad met de zuiderster, dit doordat ik hem te laat had ingelicht over de slechte service van de Zuiderster.
Hoop dat iemand mij antwoord kan geven op de laatste vragen.
Ronald
hier even een kort stukje over mijn ervaringen met de Zuiderster in Barendrecht en Capelle a-d ijssel.
Wij hebben al onze meubels (eetkamertafel, salontafel, audiomeubel, dressoir, eetkamertafel stoelen en spiegel) daar besteld in November 2006, zodat ze in Maart 2007 geleverd konden worden. Alles werd keurig op tijd geleverd, toen begon echter de ellende. Salontafel, audiomeubel, dressoir en spiegel zeer erg beschadigd. Nou probeer dan de zuiderster maar eens aan de telefoon te krijgen. Ten eerste hang je heel lang aan de telefoon voor je te woord wordt gestaan. En dan wordt je beloofd dat je teruggebeld wordt de volgende dag. Nou na 4 dagen nog niets dus weer zelf maar gebeld en weer wachten aan de telefoon. Toegezegd om de spullen om te ruilen. Levertijd 10 weken, goed de goede hoop er maar in houden. 10 weken later, ook geen moment eerder, de nieuwe goederen worden geleverd. En wat schetst mijn verbazing, weer alles beschadigd, zelfs de dubbele salontafel die ze bij zich hadden allebei beschadigd. En de spiegel, ja die zat er zelfs niet eens bij. Weer bellen, en ook dat werd weer minimaal een 15 minuten wachten. Alvorens in de wacht gezet te worden en daarna beloofd om teruggebeld te worden. 3 dagen later. Geen telefoontje, dan maar weer zelf bellen. We konden nieuwe meubels krijgen of herkeuze maken. Na verteld te hebben te gaan kijken in de winkel voor andere meubels, we wilden tenslotte ook niet zonder zitten, zouden we 2 dagen later terugbellen. Dus 2 dagen later bellen met de Zuiderster, 15 minuten wachten, en daarna te horen krijgen ogenblijk geduld we zoeken diegene op die U heeft gesproken. Wat schetst mijn verbazing, terug naar het hoofdmenu en weer 15 minuten minmaal wachten. Toen maar langs gegaan, want vrolijker werd ik hier niet van. Nieuwe meubels besteld en jawel levertijd 10 weken. 10 weken later, de nieuwe meubels. Ze worden uitgepakt en wat ik toen zag was gewoon echt erg. Wederom weer beschadigde meubels en wederom geen spiegel. Gelijk bellen met de zuiderster, waar gezegd wordt dat ze niets kunnen doen omdat ze nog geen bon terug hadden. Dit na overigens weer 15 minuten wachten. Verteld dat ik de bon dan zelf wel kwam brengen, de auto ingestapt en bon gebracht. En verteld dat ik alle meubels wilden retourneren en niets meer van de zuiderster aan meubels wilde hebben. Na veel wikken en wegen en lang wegblijven voor "overleg" zou dat geregeld worden, echter zelfde dag kon niet meer, zou de volgende dag worden. De volgende dag wordt alles opgehaald dachten we helaas, eetkamertafel en stoelen stonden niet op de bon en de betaalde spiegel ook niet, dus daar had de bezorger geen geld voor bij zich. En toen begon het feest weer, het bellen. Eerst 15 minuten gewacht voor iemand mij te woord kon staan, daarna werd ik in de wacht gezet en na 13!!! minuten werd er weer opgenomen met de mededeling dat alles mee mocht en dat ik mijn geld terug kreeg. Daarop heb ik verteld dat ik dan direct het geld zou komen halen en gelijk een brief zou overhandigen met daarin mijn extra onkosten. Dit ook gedaan, en tevens dag daarna aangetekend verstuurd nog eens. Dezelfde week brief ontvangen dat ze de brief hadden ontvangen en dat ze gingen overleggen en wij in de loop van week 36 een reactie tegemoet konden zien. Inmiddels halverwege week 38 en niets meer gehoord. Dus maar weer gebeld. 10 minuten wachten en toen iemand aand elijn gehad, die niets kon vinden over een brief en zou regelen dat ik door iemand terug gebeld werd. Volgende dag vanddag dus teruggebeld door zuiderster (voor het eerst!!) en die man wist niets van de inhoud. Daarop inhoud kort verteld en gezegd dat ik voor het eind van de week een reactie wilde van ze.
In de betreffende brief vraag ik om een onkosten vergoeding voor alle vrije dagen die ik extra heb moeten nemen, de vele telefoontjes die ik heb moeten plegen, de ritten vanaf mijn werk in den helder naar huis hiervoor en de ritten naar de zuiderster die ik moest maken om iemand te kunnen spreken. In al die tijd nog nooit een excuus of telefoontje van ze gehad. Werkelijk waar een schande om zo je klanten te behandelen.
De grote vraag is van mijn kant nu eigenlijk, is er aan deze waardeloze service iets te doen. Voelde me werkelijk waar als een stuk vuil behandeld door de Zuiderster. En is er via rechtswege geld terug te vragen voor de onkosten die gemaakt zijn? En kan op een of andere manier ervoor gezorgd worden dat dit bedrijf niet nog meer mensen zo behandeld en schade berokkend. Dit is niet een op zich staand feit omdat een van mijn vrienden zojuist ook problemen heeft gehad met de zuiderster, dit doordat ik hem te laat had ingelicht over de slechte service van de Zuiderster.
Hoop dat iemand mij antwoord kan geven op de laatste vragen.
Ronald