Pagina 1 van 1

abonnement pretium

Geplaatst: 18 sep 2007 18:00
door riet1711
Mijn zoon krijgt afschrijvingen van een abonnement op pretium. Hij heeft zich nooit opgegeven. Pretium is niet telefonisch bereikbaar, want je moet een klantnummer invoeren (wat hij dus niet heeft).
Hij heeft zelf alleen een mobiel abonnement, nooit een vaste aansluiting gehad zelfs. van de KPN hoorden we dat Pretium alleen
vaste abonnementen heeft. Mijn vraag is of dit klopt, want hoe kan hij
dan rekeningen krijgen voor een tlefoonaansluiting die er niet is???
Ik wil hierover met pretium gaan schrijven, maar wil eerst wel zeker weten dat Pretium alleen vaste telefoonlijnen heeft. Wie kan mij helpen??? Alvast hartelijk dank, groetjes Riet

Re: abonnement pretium

Geplaatst: 19 sep 2007 13:59
door Dirkie
Bekijk het eens van een andere kant. Misschien heeft iemand wel een verkeer rekening nummer opgegeven en wordt het nu van de rekening van Uw zoon afgeschreven. Dit is mij ook al eens overkomen. In het rekening nummer stond 1 cijfer verkeerd, waardoor het ineens mijn rekeningnummer was.
Als het goed is, staat op het afschrift meer dan alleen het bedrag, zoals een klantnummer. Neem contact op met Pretium en leg dit uit. En storneer zelf alle bedragen, die onterecht geincasseerd zijn.
Dit hoort niet voor te komen, maar het kan gebeuren. En je zal zelf actie moeten ondernemen, want degene bij wie het geld echt afgeschreven moeten worden, zal echt niet gaan klagen, denk ik :lol:

Re: abonnement pretium

Geplaatst: 19 sep 2007 14:06
door Big-V
Ik geloof dat Pretium inderdaad alleen abonnementen verkoopt voor de vaste lijn. Daarnaast hebben ze nog wel ADSL-abonnementen, maar mobiele telefonie wordt voor zo ver ik weet niet door Pretium aangeboden.
Woont uw zoon overigens nog bij u in huis? Anders zou ik maar eens in de gaten houden of u nog KPN-facturen ontvangt. Het zou niet de eerste keer zijn dat Pretium een vaste lijn, zonder toestemming van de contractant, overneemt.

Meer informatie kun je vinden op http://www.pretiumtelecom.nl/9/home/.
Succes.

Re: abonnement pretium

Geplaatst: 19 sep 2007 16:23
door riet1711
hallo Big V en Dirkie,

hartelijk dank voor de genomen moeite, nu sta ik sterker in de te nemen stappen. Er staat geen klantnummer op het afschrift, maar ik stuur een kopie van het afschrift mee naar pretium.

vriendelijke groet, Riet