LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Djoser
Djoser
Afgelopen zomer zijn wij met Djoser naar Thailand geweest, een 23 daagse rondreis. We hadden er lang voor gespaard en lang naar uit gekeken. De reis kostte ruim 5500 Euro voor vervoer en logies voor twee volwassenen en één kind. Als één van de hoogtepunten in de Djoser reisgids wordt genoemd een driedaags verblijf in een drijvend hotel, een zgn. jungle-raft. Dit leek ons heel leuk en avaontuurlijk! Echter, daar aangekomen bleek dit hotel overboekt te zijn. We werden in een (volgens Djoser) gelijkwaardig alternatief geplaatst. Dit was een ongezellig betonblok, alleen het zwembad was wel okay. Een drijvend hotel is toch wezenlijk anders dan een gewoon hotel?
Ook de andere hotels waarin we verbleven waren vaak groezelig of gewoonweg niet leuk. Hierbij denken we aan een hotel in Chiang Mai pal naast het centraal station waar we 4 nachten bleven. De hele dag herrie van diesellocs....volgens Djoser was dit een goed en centraal gelegen hotel! Er waren ongeveer 65 Djoser gasten (3 groepen) en slechts 8 (!!!) ligbedjes bij het zwembad.Ter plekke én thuis hebben we een klacht ingediend, tevergeefs. Er is zelfs geen sprake van een vergoeding. Wij vinden dit niet kunnen. Maar als je via de ANVR een klacht indiend, begin je met een 100 Euro aan kosten. Wat nu te doen??
Ook de andere hotels waarin we verbleven waren vaak groezelig of gewoonweg niet leuk. Hierbij denken we aan een hotel in Chiang Mai pal naast het centraal station waar we 4 nachten bleven. De hele dag herrie van diesellocs....volgens Djoser was dit een goed en centraal gelegen hotel! Er waren ongeveer 65 Djoser gasten (3 groepen) en slechts 8 (!!!) ligbedjes bij het zwembad.Ter plekke én thuis hebben we een klacht ingediend, tevergeefs. Er is zelfs geen sprake van een vergoeding. Wij vinden dit niet kunnen. Maar als je via de ANVR een klacht indiend, begin je met een 100 Euro aan kosten. Wat nu te doen??
Re: Djoser
Meestal dekken zij zich in voor overboeking, stond dat niet in de reisbescheiden of is het misschien verteld bij het boeken?
Verder zit je met een mening, wat de ene leuk vind hoeft de ander niet leuk te vinden.
Verder zit je met een mening, wat de ene leuk vind hoeft de ander niet leuk te vinden.
Re: Djoser
Ik heb niets gelezen over hoe men zich indekt tegen overboeking. Maar als je een bootreis boekt, hoef je toch ook geen vliegreis als alternatief te accepteren? Wij zijn van mening dat een drijvend hotel iets wezenlijk anders is. Een week voor vertrek hebben we nog geïnformeerd of alles klopte zoals op de reisbescheiden stond!!!
Re: Djoser
Altijd wordt aangegeven dat het mogelijk is dat er een ander hotel nodig is om wat voor reden ook
En dat het hotel volgens u niet mooi is, is voor Tailand misschien super modern, houdt wel rekening dat u niet in het westen zit
Ik neem aan dat u met de reisgenoten van de tour heeft gesproken?
Zij hadden dezelfde mening?
Ik lees dat u een bootreis naar Thailand had geboekt en het is veranderd naar een vliegreis?
Wat was daar de reden van?
U heeft het geaccepteerd toch?
En dat het hotel volgens u niet mooi is, is voor Tailand misschien super modern, houdt wel rekening dat u niet in het westen zit
Ik neem aan dat u met de reisgenoten van de tour heeft gesproken?
Zij hadden dezelfde mening?
Ik lees dat u een bootreis naar Thailand had geboekt en het is veranderd naar een vliegreis?
Wat was daar de reden van?
U heeft het geaccepteerd toch?
Re: Djoser
Wij zijn ervaren reizigers, dus we weten dat een hotel in het westen heel anders kan zijn dan in Azië. De hele groep, 23 personen, was ontstemd over deze wending. Het gaat ons niet zozeer om het andere hotel, het gaat ons om het feit dat een drijvend hotel vervangen wordt door een gewoon hotel. Er wordt door Djoser een avontuurlijke rondreis aangeboden, speciaal gericht op gezinnen met tienerkinderen. Je kunt dan niet zo'n avontuurlijk item eruit halen en vervangen door iets gewoons zonder compensatie tijdens (want daar hebben we naar gevraagd!) de reis. Omdat tijdens de reis er veel dingen tegenvielen, niet alleen voor ons maar voor de hele groep, is tijdens de reis al een groepsklacht ingediend bij Djoser. Ook na de reis hebben we dit gedaan, maar zonder resultaat.
Re: Djoser
ik ben Djoser in Zuid Afrika geweest, op een enkele ander hotel na en een andere route heeft Djoser zich gehouden aan de reis uitgangspunten, in ons geval was een hotel vol en was er een matig alternatief met een flesje wijn werd het probleem ter plekke geregeld.
De route wijziging was een foutje van de chauffeur, hiervoor heeft hij en de gids s,avonds een BBQ geregeld.
Overmacht is altijd een rekbaar begrip
De route wijziging was een foutje van de chauffeur, hiervoor heeft hij en de gids s,avonds een BBQ geregeld.
Overmacht is altijd een rekbaar begrip
Re: Djoser
U wilt een vergoeding, zij geven die niet. Meer brieven schrijven zal niet helpen.
Als u het wilt doorzetten dan is de enige mogelijkheid de Geschillen commissie reizen.
Als u het wilt doorzetten dan is de enige mogelijkheid de Geschillen commissie reizen.
Re: Djoser
Tja, we hebben ons dan ook inderdaad tot de geschillencommissie gewend...maar ja, je bengint met het betalen van 100 Euro en moet maar afwachten of je daar iets van terug krijgt. Al die kleine lettertjes...eigenlijk dekken ze zich tegen van alles en nog wat in.
Re: Djoser
ik kan me voorstellen dat als zo'n drijvend hotel niet door gaat vet balen is, daar ga je voor, het zou een hoogtepunt moeten zijn
dat begrijpt djoser ook wel en daar hadden ze rekening mee moeten houden
dat begrijpt djoser ook wel en daar hadden ze rekening mee moeten houden
Re: Djoser
Ik ging in 1992 met Djoser naar Thailand, dat was denk ik nog veel erger dan nu. Hele vieze 'hotels' die de naam niet mochten hebben, guesthouses, met kakkerlak in het eten en met haren (beslapen) in het bed en met vlooien in het bed.
We hadden wel het drijvende 'hotel', maar dat was een (nat) matras op de grond, want het had geregend. In de 'douche' (buiten) zat een vette kikker. Wsl. is het hotel nu vervangen door een ander, maar het is druk. Het feit blijft dat Djoser vet geld verdient aan mensen. Het wordt steeds erger, maar mensen betalen het en als je bedot wilt worden, dan moet je bij deze organisaties boeken (ze zijn nu nog erger op het geld dan toen).
Als je een mooie Thailand reis moet maken, dan moet je boeken bij tekkel in Den haag, geweldige hotels, alles keurig geregeld en voor minder geld dan bij Djoser. En het is onzin om te zeggen dat Azie anders is dan in het westen, in Thailand kun je het perfect hebben, er zijn hele mooie hotels, goede service, goed eten, maar dan moet je niet bij een organisatie boeken die alleen maar vet wil verdienen.
We hadden wel het drijvende 'hotel', maar dat was een (nat) matras op de grond, want het had geregend. In de 'douche' (buiten) zat een vette kikker. Wsl. is het hotel nu vervangen door een ander, maar het is druk. Het feit blijft dat Djoser vet geld verdient aan mensen. Het wordt steeds erger, maar mensen betalen het en als je bedot wilt worden, dan moet je bij deze organisaties boeken (ze zijn nu nog erger op het geld dan toen).
Als je een mooie Thailand reis moet maken, dan moet je boeken bij tekkel in Den haag, geweldige hotels, alles keurig geregeld en voor minder geld dan bij Djoser. En het is onzin om te zeggen dat Azie anders is dan in het westen, in Thailand kun je het perfect hebben, er zijn hele mooie hotels, goede service, goed eten, maar dan moet je niet bij een organisatie boeken die alleen maar vet wil verdienen.
Re: Djoser
Enige jaren geleden ben ik samen met mijn vrouw naar Thailand geweest, kennissen hebben mij gewaarschuwd om NIET met djoser te gaan maar met een reisburo uit Bilthoven,(zit in het winkelcentrum bij het station) ik ben de naam vergeten maar dat buro doet alleen verre oosten reizen, ik heb nog nooit z,on goed reisburo gehad ter plaatse in Thailand konden we kiezen vanuit Shang-Mai terug naar Bankok met de trein, bus of vliegtuig. Met het vliegtuig moesten we GLD 100 bijbetalenDe rondreis was perfekt geregeld, de reisleidster (sprak Nederlands) was werkelijk fenomenaal. Voor dat we weg gingen hebben we eerst een dia-avond gehad met mensen die ervaring hadden met deze operator.
Ook de eigenaar was erbij en hij verzekerde ons dat als we terug kwamen wij uiterst tevreden waren ,zo niet dat konden we rekenen op een royale tegemoetkoming.Alle afspraken werden nagekomen.
Ook de eigenaar was erbij en hij verzekerde ons dat als we terug kwamen wij uiterst tevreden waren ,zo niet dat konden we rekenen op een royale tegemoetkoming.Alle afspraken werden nagekomen.
Re: Djoser
Met alle respect, U zegt ervaren reizigers te zijn.
Wat verwacht U eigenlijk voor 5500€?
U reist 23 dagen met 3 personen............
Probeer voor die prijs eens 14 dagen aan de kust te verblijven......wedden dat het niet lukt! ! ! !
En ja, ik ben een zeer tevreden Djoser reiziger van 51 jaar.
Wat verwacht U eigenlijk voor 5500€?
U reist 23 dagen met 3 personen............
Probeer voor die prijs eens 14 dagen aan de kust te verblijven......wedden dat het niet lukt! ! ! !
En ja, ik ben een zeer tevreden Djoser reiziger van 51 jaar.
Re: Djoser
Ach Djoser.
2x met Djoser, waarvan 1x uitstekend. Alles staat of valt bij een reisbegeleider en daar stellen ze bij Djoser niet zulke hoge eisen aan.
Er zijn veel reisburootjes die dat soort alternatieve reizen aanbieden.
Goedkoop, maar dat betekent dat je nooit weet wat je kunt verwachten.
Ik zou er die 100 euro wel voor over hebben, desnoods met de hele groep dit aankaarten, of met z'n allen naar Radar.
2x met Djoser, waarvan 1x uitstekend. Alles staat of valt bij een reisbegeleider en daar stellen ze bij Djoser niet zulke hoge eisen aan.
Er zijn veel reisburootjes die dat soort alternatieve reizen aanbieden.
Goedkoop, maar dat betekent dat je nooit weet wat je kunt verwachten.
Ik zou er die 100 euro wel voor over hebben, desnoods met de hele groep dit aankaarten, of met z'n allen naar Radar.
Re: Djoser
Hallo,
Ik kan me uw ongenoegen volledig indenken. Ben ook enkele keren met djoser gereisd maar wat mij betreft erger ik me soms meer aan de medereizigers dan aan de organisatie van djoser. Naar verhouding is djoser niet te duur en dat is ook wat waard. Maar terzake. Als u het echt niet vindt kloppen dan niet zeuren. Gewoon Euro 100,- betalen en doorzetten naar de geschillencommissie.
Ik kan me uw ongenoegen volledig indenken. Ben ook enkele keren met djoser gereisd maar wat mij betreft erger ik me soms meer aan de medereizigers dan aan de organisatie van djoser. Naar verhouding is djoser niet te duur en dat is ook wat waard. Maar terzake. Als u het echt niet vindt kloppen dan niet zeuren. Gewoon Euro 100,- betalen en doorzetten naar de geschillencommissie.
Re: Djoser
Verschillende malen met Djoser op reis geweest naar diverse windstreken en nog nooit klachten gehad. Prijs/kwaliteits-verhouding moet je natuurlijk wel rekening mee houden. Wie voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten........ enz.enz.
Als je meent een klacht te hebben in eerste instantie bij de reisbegeleider/hostess klagen en laten registreren dat je bij hem/haar al een klacht hebt ingedient en daarna na terugkomst alsnog bij de reisorganisator een klacht indienen en als dat niet naar tevredenheid wordt opgelost dan naar de geschillencommissie.
Overigens is Teckel-Air uit Den Haag niet bij de ANVR en SGR aangesloten. dus het risico wat je daar loopt is natuurlijk wel voor jezelf.
Verder het reisbureau in Bilthoven heet BM Air en is te vinden op www.bmair.nl Ook hiermee heb ik hele goede ervaringen vooral met reizen naar Azie/Thailand.
Als je meent een klacht te hebben in eerste instantie bij de reisbegeleider/hostess klagen en laten registreren dat je bij hem/haar al een klacht hebt ingedient en daarna na terugkomst alsnog bij de reisorganisator een klacht indienen en als dat niet naar tevredenheid wordt opgelost dan naar de geschillencommissie.
Overigens is Teckel-Air uit Den Haag niet bij de ANVR en SGR aangesloten. dus het risico wat je daar loopt is natuurlijk wel voor jezelf.
Verder het reisbureau in Bilthoven heet BM Air en is te vinden op www.bmair.nl Ook hiermee heb ik hele goede ervaringen vooral met reizen naar Azie/Thailand.
Re: Djoser
wij zijn twee jaar geleden met Djoser op vakantie geweest en dat is prima bevallen. het valt of staat wel voor een heel groot gedeelte met wie de nederlandse reisleider is, daar hebben wij geluk mee gehad. ook de groep kan van invloed zijn op het wel en wee van de reis.
het drijvende hotel is inderdaad 1 vd hoogtepunten. alleen daarvoor zouden we er nog wel een keer heen willen. niet alleen het verblijf, maar ook de activiteiten er omheen maken het heel bijzonder. wij kwamen aan in het donker op een longtail boot, heel bijzonder. ook het varen op een vlot en het bezoek aan een waterval was toppie.
in Chang Mai vonden wij het hotel het minst van de hele reis. maar dat was niet in de buurt van het station, dat moet een ander hotel geweest zijn.
succes!
het drijvende hotel is inderdaad 1 vd hoogtepunten. alleen daarvoor zouden we er nog wel een keer heen willen. niet alleen het verblijf, maar ook de activiteiten er omheen maken het heel bijzonder. wij kwamen aan in het donker op een longtail boot, heel bijzonder. ook het varen op een vlot en het bezoek aan een waterval was toppie.
in Chang Mai vonden wij het hotel het minst van de hele reis. maar dat was niet in de buurt van het station, dat moet een ander hotel geweest zijn.
succes!
Re: Djoser
Wat jammer dat jullie vakantie, wat betreft hotels , is tegengevallen. Zelf denk ik dat je er niets aan kunt doen. Die 100,00 euro zal je wellicht ook wel kwijt zijn als je dit voorlegt aan de geschillencommisie. Djoser zal zich wel ingedekt hebben. Wij hebben ooit een klacht ingediend tegen een hotel in Tunesie via ons reisbureau. Nooit iets van gehoord of gezien. Bij zulke klachten delf je altijd het onderspit.
Wij hebben 2 jaar geleden een rondreis door Noord Thailand geboekt bij Fox Travel. Prima naar ons zin gehad en een Joe de reisleider was top. Op de site bij Fox kun je ook zien welke hotels er worden geboekt, dit geeft wel zekerheid en het klopte ook allemaal percies. Het hotel van Fox zelf, in de buurt van Chang Mai was helemaal top. Het waren zelfs luxe bungelows. Wij betaalde 1300 euro per persoon voor 16 dagen incl. alle opitonele excursie's en diner's
Wij dachten onze komende rondreis naar China met Djoser te boeken, ik denk dat we nu toch maar weer met Fox Travel gaan.
Wij hebben 2 jaar geleden een rondreis door Noord Thailand geboekt bij Fox Travel. Prima naar ons zin gehad en een Joe de reisleider was top. Op de site bij Fox kun je ook zien welke hotels er worden geboekt, dit geeft wel zekerheid en het klopte ook allemaal percies. Het hotel van Fox zelf, in de buurt van Chang Mai was helemaal top. Het waren zelfs luxe bungelows. Wij betaalde 1300 euro per persoon voor 16 dagen incl. alle opitonele excursie's en diner's
Wij dachten onze komende rondreis naar China met Djoser te boeken, ik denk dat we nu toch maar weer met Fox Travel gaan.
Re: Djoser
Ook al is de reis relatief goedkoop, je mag wel kwaliteit en een correcte behandeling verwachten!
Re: Djoser
Ik kom een paar maal tegen 'prijs-kwaliteitsverhouding' en 'wat wil je voor 5500 euro?', dat ben je voor een paar weken aan het strand ook kwijt.
Ik vind het nog steeds veel geld, soms te veel, voor wat je ervoor terug krijgt, vooral in (goedkope) Aziatische landen wordt volgens mij woekerwinst behaald door Djoser en anderen. Dan is het produkt van BM en Tekkelair veel beter. En van mij mag Djoser geld verdienen met het verkopen van reizen, maar soms gebeuren er onbehoorlijke dingen, die heb ik ook meegemaakt en klagen helpt niet. Je krijgt er geen speld tussen, ze sturen brieven zonder te antwoorden op je opmerkingen. Ik heb zelfs meegemaakt dat ze een chauffeur lieten rijden van 07.00 tot 22.30 uur (in Libie). Ik zei er iets van, omdat ze die leuke cheques aan Unicef geven (mooie reclame) en vroeg of ze dit normaal vonden. Ze verschuilden zich gewoon achter de lokale agent, alsof die het programma bedenkt! En ze zeiden: 'nu gaan we niet meer naar dat land toe'. Twee jaar later zag ik dat ze er opnieuw heengingen en wat denk je? Het programma was precies hetzelfde! De mensen kunnen hen niets schelen, de klanten lijken hen soms ook niet te kunnen schelen, gezien het feit hoe ze ermee omgaan. Ook in dit geval krijgen de mensen toch geen behoorlijke reactie?
En als je dan hoort hoeveel groepen tegelijk (65 personen???!!!) daarmee op vakantie zijn!!! En je kunt het ook niet 'alternatief' noemen hoor, zo bijzonder zijn die reizen al lang niet meer. Succes met de afhandeling, als je onheus bejegend bent, moet je je recht halen.
Ik vind het nog steeds veel geld, soms te veel, voor wat je ervoor terug krijgt, vooral in (goedkope) Aziatische landen wordt volgens mij woekerwinst behaald door Djoser en anderen. Dan is het produkt van BM en Tekkelair veel beter. En van mij mag Djoser geld verdienen met het verkopen van reizen, maar soms gebeuren er onbehoorlijke dingen, die heb ik ook meegemaakt en klagen helpt niet. Je krijgt er geen speld tussen, ze sturen brieven zonder te antwoorden op je opmerkingen. Ik heb zelfs meegemaakt dat ze een chauffeur lieten rijden van 07.00 tot 22.30 uur (in Libie). Ik zei er iets van, omdat ze die leuke cheques aan Unicef geven (mooie reclame) en vroeg of ze dit normaal vonden. Ze verschuilden zich gewoon achter de lokale agent, alsof die het programma bedenkt! En ze zeiden: 'nu gaan we niet meer naar dat land toe'. Twee jaar later zag ik dat ze er opnieuw heengingen en wat denk je? Het programma was precies hetzelfde! De mensen kunnen hen niets schelen, de klanten lijken hen soms ook niet te kunnen schelen, gezien het feit hoe ze ermee omgaan. Ook in dit geval krijgen de mensen toch geen behoorlijke reactie?
En als je dan hoort hoeveel groepen tegelijk (65 personen???!!!) daarmee op vakantie zijn!!! En je kunt het ook niet 'alternatief' noemen hoor, zo bijzonder zijn die reizen al lang niet meer. Succes met de afhandeling, als je onheus bejegend bent, moet je je recht halen.
Re: Djoser
Het door Rijk bedoelde reisbureau is BMAir (Bankok Manila Air) Inderdaad gespecialiseerd in reizen naar het verre Oosten.
www.bmair.nl
www.bmair.nl