LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WIA opgelet zeer belangrijk!!!

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Palmbeach
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 sep 2007 13:21

WIA opgelet zeer belangrijk!!!

Ongelezen bericht door Palmbeach »

Over het UWV valt helaas weinig goeds te vertellen.

Wel hierbij een belangrijke tip voor mensen die herkeurd worden!

Enkele jaren geleden deed ik onderzoek naar het Maatman uurloon of terwijl het uurloon wat u in soort gelijk werk had kunnen verdienen.
Hier heeft een WAOér nu WIA mee te maken indien hij herkeurd wordt of beter te lezen hetzijnde als wij gaan jouw een kunstje flikken vanwege economische staatsbelangen.

Het UWV suggereerd beduidend lagere uurlonen bij soortgelijke bedrijven en werkzaamheden zodat zij een lagere uitkering denken uit te kunnen uitbetalen.

De dubieuze referenties van zgn berekende maatman uurlonen worden veelal uitgereikt door de arbeidsdeskundige en zitten standaard in de dubieuze software die de bedenkelijke organisatie het UWV lijkt te hanteren.

Ik confronteerde het hoofdkantoor met de door het UWV gesuggereerde uurlonen en geloofd u mij het UWV was echt in paniek.
Zij weigerden catagorisch mij te vertellen wat hun bronnen waren en natuurlijk is weer niemand verantwoordelijk.

Via eigen onderzoek bleken het 100% gefantaseerde uurlonen te zijn die niets met de werkelijkheid te maken hadden.

De media weigerden hier geen aandacht hieraan te besteden en de vakbonden hadden het waarschijnlijk te druk petjes te bedrukken.

Tot heden lijkt het UWV zich schuldig te maken aan gelegaliseeerde staatsfraude en de zaak lijkt zeer gevoelig te liggen.

Dus naast het feit dat iedere ex WAO'er plotseling weer genezen wordt verklaard door de ........? van het UWV, voor die mensen die nog een gedeeltelijke uitkering krijgen houdt het maatmanloon goed in de gaten want dit stinkt idem als het vele miljoenen verbouwde kantoor van het UWV in het verleden waar geen haan naar kraaide.

Let op dit nieuwe tomaatje!!

picnicker
Berichten: 89
Lid geworden op: 09 sep 2007 12:34

Re: WIA opgelet zeer belangrijk!!!

Ongelezen bericht door picnicker »

Hee cyber.Vakantieplannen met je Palmbeach :shock:

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: WIA opgelet zeer belangrijk!!!

Ongelezen bericht door SJZ »

De media weigerden hier geen aandacht hieraan te besteden
Da's mooi, dus het heeft in alle kranten gestaan?

spiky
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 aug 2007 14:06

Re: WIA opgelet zeer belangrijk!!!

Ongelezen bericht door spiky »

picknicker,

Als je ook naar Palmbeach op vakantie zou willen moet je minstens voor 3 of 2 weken gaan ,1week zal de moeite niet lonen.
Mooie omgeving ook voor glas alen :wink:

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: WIA opgelet zeer belangrijk!!!

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Zei de de ene tomaat tegen de andere:

Dankzij het UWV
zitten er velen in de puree :wink:

>cybertomaat<

Govert Westerveld
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2007 22:09

Re: WIA opgelet zeer belangrijk!!!

Ongelezen bericht door Govert Westerveld »

:(
Is dit het Nederland waar ik vroeger gewoond heb? Altijd vertelde ik iedereen dat Nederland hele goede voorzieningen had, maar dat er veel belasting betaald moest worden. Dit zijn volgens mij geen goede voorzieningen meer en een heel ongezonde situatie om mensen weer gezond te maken. Het gaat Nederland economisch voor de wind, maar wie profiteert daar dan van? Lees veel over deze nieuwe toestanden van de WAO en kom zeer onder de indruk van deze nieuwe situatie en nederige situatie voor vele goede mensen. Nederland heeft de laagste werkloosheidcijfers, dus werken willen die Nederlanders wel. Kan helaas niet geloven dat vele mensen in de WAO liegen. Vele mensen voelen zich bedrogen door vroegere vakbondsleden. Jammer, vind Nederland politiek gesproken niet gezond meer.

Govert Westerveld

Ed Westerveld
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2007 16:20

Re: WIA opgelet zeer belangrijk!!!

Ongelezen bericht door Ed Westerveld »

Je bent op het ogenblik alleen nog goed af, als je een baan hebt of een gouden handdruk krijgt. Als je deze twee dingen niet bezit eindig je bij de voedselbank. En dan maar hopen dat die voedselbank niet te ver van je huis staat. Op een boerderij ziet men wel eens een spreuk die luid; Arbeid Adelt. Op heden is die spreuk weer erg in. Dus wat letje stap naar een uitzenburo daar is altijd werk. Allemaal veel sterkte.

hansworst
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 sep 2007 17:21

Re: WIA opgelet zeer belangrijk!!!

Ongelezen bericht door hansworst »

klopt! ik ben in de bres gesprongen voor een kankerpatient.
het is vrij ingewikkeld om hier even de berekening neer te zetten. heeft men namenlijk vast overgewerkt ,13e maand etc etc.

deze kanker patient had/heeft een andere baan gekregen met andere functie met hoger salaris. nu is het zo ,ook in dit geval dat deze man eerder al gedeeltelijk was afgekeurd met maatman !!
maatman krijgt men maar eens in het leven!! behalve top functionarissen die maken geen deel uit van cao e.d

maatman = oude loon: nieuweloonx100 dus stel 1000 oude loon nieuwe loon 1500 dan is percentage afkeuring 1000:1500x100=66% is uitkering
51% .daarom is het belangrijk dat je bij (theorie) 5 euro te veel loon soms 19(inmiddels 24%) minder uitkering krijgt~~ dat is ook een streek van uwv omdat ze nooit precies vertellen wat je mag bijverdienen!

terug naar de kanker patient,deze wilde het uwv afschepen met € 855 euro per maand. ik heb middels excel uren en uren zitten rekenen waar hij recht op had! de arbdesk kwam er helemaal niet uit.

conclusie, na 2 uur!! telefoon met hoogste direct afdelings chef werden !! we het eens met 1165,- euro per maand (inmiddels € 1234,23)

dus het kan wel !! ik durf de stelling aan! dat duizenden waoérs in nederland een verkeerd lees=te lage ,uitkering hebben.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: WIA opgelet zeer belangrijk!!!

Ongelezen bericht door cybertomaat »

dus het kan wel !! ik durf de stelling aan! dat duizenden waoérs in nederland een verkeerd lees=te lage ,uitkering hebben.
Ik durf deze stelling te ondersteunen.

>cybertje<

haagje2002
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 okt 2007 22:33

Re: WIA opgelet zeer belangrijk!!!

Ongelezen bericht door haagje2002 »

ik ondersteun direct mee, maar als diegene die in de wao zit nu eens niet zo wiskundig onderlegd is om te kunnen berekenen hoe of wat waar kanhij of zij dat aankloppen?

hansworst
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 sep 2007 17:21

Re: WIA opgelet zeer belangrijk!!!

Ongelezen bericht door hansworst »

omdat ik me op veel terreinen heb verdiept ik zat o.a in de C.O.R van een groot concern , heb ik ook op belasting gebied e.e.a meegemaakt.
maar erger is dadelijk voor de sociaal zwakkeren het verdwijnen van de TBU EN BU in de belasting sfeer!!

ik kom op dit forum er nog op terug,omdat de gegevens tot nu toe
te summier zijn

dus wordt vervolgd!

Gesloten