Firma Krommedijk BV Heerenveen
Geplaatst: 07 apr 2003 13:27
Eind september vorig jaar hebben wij besloten om onze 14 jaar oude CV en warmwater Vaillant ketel te vervangen. Omdat dit nogal een flinke uitgave is hebben wij ons via internet georienteerd op priizen van ketels. Zo zijn wij , helaas moet ik nu zeggen, terecht gekomen bij de firma Krommedijk, De Ynfaert 7-212, 8447 GM Heerenveen , tel 0513-654748.
Aangezien het een erkend installateur is ( het is mij overigens een raadsel door wie deze firma erkend is maar niet door het VNI) en de ketel die ik heb aangeschaft van een gerenomeerd merk is, ATAG S HR 24 TI HR combi-ketel, en de heer Ruud Oosten mij verzekerde dat het voor de service geen enkel probleem is, aangezien er ook veel ketels in het Westen geplaatst en onderhouden worden, heb ik een bestelling gedaan.
Aangezien plaatsing niet door kon gaan indien er geen aanbetaling zou worden gedaan heb ik toen een en aanbetaling gedaan via girotel. Door een vergissing van mijn kant heb ik per abuis twee maal dit bedrag overgemaakt. Tot op heden en na vele verzoeken van mijn kant en toezeggingen van de heer Oosten is dit per ongeluk teveel betaalde geld nog steeds niet aan mij terugbetaald. Dat is nu dus al 5 maanden!!!
De plaatsing van de ketel zelf heeft ook veel problemen gekend.
Na twee maal tevergeefs een dag te hebben gewacht op de monteurs is de ketel geplaatst. De eerste keer, werd het niet komen opdagen van de monteur uitgelegd als overmacht. Bij navraag bleek deze monteur op maandag vaak verstek te laten gaan letterlijk: “ tja meneer u weet hoe dat gaat met die jongens tegenwoordig, gaan zondag’s uit en dan hebben ze moeite om s’morgens op te staan maar het zijn goede jongens hoor.
Bij de derde poging kwamen de monteurs om 12.30 uur en gingen zij om 15.30 uur weg. Zij hadden weliswaar de ketel aangesloten maar geen thermostaat aangesloten. Helaas had ik ook lekkage nadien als gevolg van ondeugdelijke installatie ( kosten reparatie 171 euro). Na twee maanden de ketel handmatig( twee trappen op en af) aan en uit gezet te hebben heb ik besloten maar een andere firma een thermostaat te laten plaatsen( 145 euro) zodat ik althans voorlopig niet meer steeds die trappen op en af hoefde te lopen. Deze vertelde mij dat de ketel niet goed was aangesloten. Aangezien ik een S-HR 24 TI had besteld wilde ik graag een zgn intelligente thermostaat maar deze bleek niet aangesloten te kunnen worden. Omdat de firma Krommedijk een 200 euro goedkopere ketel had geplaatst. U begrijpt ik voel mij door deze firma opgelicht en aan het lijntje gehouden met steeds maar toezeggingen; “Ik ga het goed maken met u meneer Wijnands”, “Morgen maak ik het geld telefonisch aan u over”, “ Hebt u het nog niet binnen ik ga er direct achteraan”.
Aangezien het een erkend installateur is ( het is mij overigens een raadsel door wie deze firma erkend is maar niet door het VNI) en de ketel die ik heb aangeschaft van een gerenomeerd merk is, ATAG S HR 24 TI HR combi-ketel, en de heer Ruud Oosten mij verzekerde dat het voor de service geen enkel probleem is, aangezien er ook veel ketels in het Westen geplaatst en onderhouden worden, heb ik een bestelling gedaan.
Aangezien plaatsing niet door kon gaan indien er geen aanbetaling zou worden gedaan heb ik toen een en aanbetaling gedaan via girotel. Door een vergissing van mijn kant heb ik per abuis twee maal dit bedrag overgemaakt. Tot op heden en na vele verzoeken van mijn kant en toezeggingen van de heer Oosten is dit per ongeluk teveel betaalde geld nog steeds niet aan mij terugbetaald. Dat is nu dus al 5 maanden!!!
De plaatsing van de ketel zelf heeft ook veel problemen gekend.
Na twee maal tevergeefs een dag te hebben gewacht op de monteurs is de ketel geplaatst. De eerste keer, werd het niet komen opdagen van de monteur uitgelegd als overmacht. Bij navraag bleek deze monteur op maandag vaak verstek te laten gaan letterlijk: “ tja meneer u weet hoe dat gaat met die jongens tegenwoordig, gaan zondag’s uit en dan hebben ze moeite om s’morgens op te staan maar het zijn goede jongens hoor.
Bij de derde poging kwamen de monteurs om 12.30 uur en gingen zij om 15.30 uur weg. Zij hadden weliswaar de ketel aangesloten maar geen thermostaat aangesloten. Helaas had ik ook lekkage nadien als gevolg van ondeugdelijke installatie ( kosten reparatie 171 euro). Na twee maanden de ketel handmatig( twee trappen op en af) aan en uit gezet te hebben heb ik besloten maar een andere firma een thermostaat te laten plaatsen( 145 euro) zodat ik althans voorlopig niet meer steeds die trappen op en af hoefde te lopen. Deze vertelde mij dat de ketel niet goed was aangesloten. Aangezien ik een S-HR 24 TI had besteld wilde ik graag een zgn intelligente thermostaat maar deze bleek niet aangesloten te kunnen worden. Omdat de firma Krommedijk een 200 euro goedkopere ketel had geplaatst. U begrijpt ik voel mij door deze firma opgelicht en aan het lijntje gehouden met steeds maar toezeggingen; “Ik ga het goed maken met u meneer Wijnands”, “Morgen maak ik het geld telefonisch aan u over”, “ Hebt u het nog niet binnen ik ga er direct achteraan”.