Pagina 1 van 1
Alice
Geplaatst: 27 sep 2007 00:58
door majouaou
Voor degen zie zich afvragen hoe het zit met Alice, ik heb geen beslist goede indruk van ze. Ik heb een waslijst aan vragen beantwoord, en krijg een dankantwoord over mijn aanvraag, echter zonder duidelijk te maken of de aanvraag wel of niet gehonoreerd. Ook staan er vage dingen over een mogelijke levertijden. Door deze onzekerheid heb ik geannuleerd, maar volgens hen was ik te laat om de 'order te annuleren'. Ik heb geen contract ondertekend. Totaal geen begrip voor mijn onzekerheid. Dat belooft du seen uitestekde servise van deze 'goedkope' provider. Dit heb ik geantwoord
Geachte heer, mevrouw,
Ik wens mijn aanvraag direct te annuleren. In uw eerdere reactie op mijn aanvraag reageert vaag over wanneer u de opdracht zou gaan uitvoeren. Bovendien hebt bij de vragenformulier gesuggereerd dat u mijn gegevens zou voorleggen leggen aan een beoordelaar van mijn creditwaardigheid. Over de uitkomsten hebt u mij niet bericht. Hierdoor bracht u mij in onzekerheid over al dan niet honorering van de aanvraag. Omdat een nieuwe aanvraag gepaard gaat met het opzeggen van mijn huidige abonnement, vind ik het gezien het bovenstaande te risicovol om met u in zee te gaan. Ik heb bovendien geen contract getekend en mijn aanvraag niet geactiveerd.
Ik wens mijn aanvraag daarom te annuleren.
Re: Alice
Geplaatst: 29 sep 2007 11:37
door Big-V
Als ik eerlijk ben, vind ik de redenen waarom u de aanvraag wil annuleren nogal onzinnig. U vindt het een probleem dat uw kredietwaardigheid wordt gechecked, maar dat doet werkelijk elke aanbieder. U ontvangt hier normaal gesproken nooit bericht van, tenzij u natuurlijk onvoldoende kredietwaardig bent.
Het is me niet duidelijk wat u bedoelt met "vage dingen over levertijden", maar bij praktisch geen enkele aanbieder kan er op de dag nauwkeurig worden gemeld wanneer een ADSL-installatiepakket wordt geleverd.
Daarnaast doet het niet ter zake of u een contract heeft ondertekend of niet. Als u een aanbod heeft geaccepteerd, bent u gebonden. Blijkbaar geeft Alice u nog wel een periode om u te bedenken, maar zoals ze u gemeld hebben is die termijn ook al verstreken.
Mocht u toch op willen zeggen, om wat voor reden dan ook, dan kan dat bij Alice elke maand. En ja, dat is service.
Re: Alice
Geplaatst: 29 sep 2007 18:33
door majouaou
Ik krijg vandaag bericht dat ALice mijn aanvraag toch zal proberen te annuleren.
ALice probeert met veel tam tam de NL markt te veroveren, maar als je een aanvraag doet, weet je niet waar je aan toe bent. Dat is 'vaag'. Als ik niet precies weet wanneer de dienst wordt geleverd en of die auberhoaut wordt geleverd, kan ik mijn huidige abonement ook niet opzeggen. Sterker nog ik had al mijn abonement opgezged, maar na de brief van Alcie de opzegging geannuleerd omdt ik van alice geen zekerheid krijgt over de te leveren dienst.
Alice: doe eens je huiswerk goed en leer van de beginnersfooten van andere anbieders. Het veranderen van de provider is voor de consument helaas niet een kwestie van 'even opzeggen' zoals de reactie van deze kennelijk medewerker van Alice betoogd. Er komt veel bij kijken.
Re: Alice
Geplaatst: 30 sep 2007 00:54
door Big-V
Ik denk dat u zelf uw huiswerk beter moet doen. Je hoeft je huidige telefonie-abonnement bij Alice niet zèlf op te zeggen; dat doen zij namelijk wanneer je dat niet zelf wilt doen.
Korte tijd na de bevestiging van uw bestelling ontvangt u bij Alice een brief waar de exacte leverdatum van het installatiepakket in wordt vermeld.
Daarnaast is de bevestiging van de aanvraag op zich toch al een teken dat de dienst geleverd gaat worden? Indien het om wat voor reden dan ook niet leverbaar zou zijn, ontvangt u daar ook nog eens bericht van.
Ik krijg de indruk dat u gewoon overhaast een beslissing heeft genomen en Alice daarvoor verantwoordelijk houdt, maar natuurlijk bent u zelf degene die de bestelling heeft gedaan.
Re: Alice
Geplaatst: 30 sep 2007 11:53
door majouaou
Duidelijk. De stategie van mevrouw Alice is als volgt: naast mooie reclame, houdt elke negatieve bericht dat consumenten plaatsen over alice in de gaten. Dat zegt al veel.
mijn doel is niet om te klagen, maar medeconsumenten te informeren over mijn ervaring. wij hebben genoeg ellende meegemaakt met internet provider. Dat beschouw ik als mijn plicht.
Re: Alice
Geplaatst: 30 sep 2007 13:21
door kanovaarder
Alice
En zoals gisteravond bleek is Alice kennelijk niet alleen slecht in communiseren maar ook nog eens slecht in (hoofd)rekenen.
Hoewel dit laatste in een berekening gunstiger uitviel voor die Alice tussen het Alicevoorbeeld en het werkelijke belbedrag.
Tsja, Alice!
Ppffff
Weer een seksistische opmerking van.........
Grootvader
Re: Alice
Geplaatst: 30 sep 2007 14:30
door queenfan
heel veel ophef om niks, en het gelul om de kredietwaardigheid sluit maar eens een mobielabonnement af gebeurd het zelfde.
Slotje lijkt me we op zijn plaats.
Re: Alice
Geplaatst: 01 okt 2007 11:07
door Big-V
Duidelijk. De stategie van mevrouw Alice is als volgt: naast mooie reclame, houdt elke negatieve bericht dat consumenten plaatsen over alice in de gaten. Dat zegt al veel.
Als ik u goed begrijp, beweert u hier dat ik voor Alice werk. Dat is natuurlijk de grootste onzin. Ik ben altijd bereid om medeconsumenten te helpen, maar dat betekent niet dat ik mensen niet op hun fouten zal wijzen wanneer zij een bedrijf door het slijk halen zonder enige aanleiding. Wat u doet, is klagen
om het klagen ten koste van een bedrijf en dat irriteert me.
Re: Alice
Geplaatst: 12 okt 2007 17:02
door enrico08
Heel, heel dom van Alice het hier zo te doen want in Italië staan ze goed aangeschreven. (Heb daar ook een account nooit problemen gehad zonder ADSL/ Webmail)
Re: Alice
Geplaatst: 12 okt 2007 18:24
door R!CK
Lees dan het andere draadje over Alice maar eens goed.
Ik heb geen goed woord voor Alice over.
Het bedrijf rammelt aan alle kanten, net zoals mijn verbinding.
Zowel internet als telefonie, is zwaar CRAP!