LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kan geen verbinding maken
Kan geen verbinding maken
Ik woon in Engeland maar neem aan dat het systeem hier hetzelfde is als in Nederland?
Een tijdje geleden ben ik naar een nieuw appartement verhuisd. Ik heb me toen bij Tiscali aangemeld voor ADSL breedband internet. Ik kreeg een modem en installatiepakket toegestuurd maar kon helaas geen verbinding maken. De helpdesk vertelde mij een aantal verschillende dingen maar een nieuwe modem, nieuwe kabels enz hielpen allemaal niets. Tiscali opgezegd en toen bij Virgin gegaan. Alles opnieuw geinstalleerd maar kan nog steeds geen verbinding maken. Het adsl lampje op de modem blijft knipperen. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Een tijdje geleden ben ik naar een nieuw appartement verhuisd. Ik heb me toen bij Tiscali aangemeld voor ADSL breedband internet. Ik kreeg een modem en installatiepakket toegestuurd maar kon helaas geen verbinding maken. De helpdesk vertelde mij een aantal verschillende dingen maar een nieuwe modem, nieuwe kabels enz hielpen allemaal niets. Tiscali opgezegd en toen bij Virgin gegaan. Alles opnieuw geinstalleerd maar kan nog steeds geen verbinding maken. Het adsl lampje op de modem blijft knipperen. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
-
Re: Kan geen verbinding maken
Wonen in Engeland en een nederlandse provider willen??
Sorry, dat ik dit niet begrijp???
Immers, het lijkt mij juist de meest aangewezen weg om in dit geval te kiezen voor een engelse provider waar u gewoon een e-mailadres kunt krijgen als [email protected].
Of zie ik dit nu totaal verkeerd??
Grootvader.
Sorry, dat ik dit niet begrijp???
Immers, het lijkt mij juist de meest aangewezen weg om in dit geval te kiezen voor een engelse provider waar u gewoon een e-mailadres kunt krijgen als [email protected].
Of zie ik dit nu totaal verkeerd??
Grootvader.
-
Totaal.... Quote jij maar waar staat dat ze een Nederlandse IP wilOf zie ik dit nu totaal verkeerd??
Haha sorry het is een beetje ingewikkeld inderdaad. Maar ben hier inderdaad gewoon bij een engelse provider hoor. Kan alleen steeds geen verbinding maken en vroeg me af of iemand hier er iets meer vanaf weet dan ik (of dan de providers).
Als je het IP adres van je modem intikt krijg je dan wel verbinding met je modem?
uhmmmm.....?
sorry ik ben echt hopeloos met dit soort dingen.
sorry ik ben echt hopeloos met dit soort dingen.
-
Of je kan inloggen in je modem is niet zo relevant. Het is overigens iets wat de provider moet oplossen meestal. Zij zijn verantwoordenlijk voor de WAN kant (makkelijker gezegt: zij zijn verantwoordelijk voor het kastje totaan de centrale en 'internet'). Het DSL lampje knippert wat eigenlijk aangeeft: "Ik krijg niet genoeg signaal over de telefoonlijn binnen en kan geen verbinding opzetten". Dit is onafhankelijk van je instellingen in je modem. Je kan het zien als stroom, hij ontvangt zeg maar te weinig stroom om een verbinding op te zetten.
* een modem reset kan helpen. Hierna modem opnieuw installeren
* modem kan defect zijn
* bekabeling verkeerd. Aansluiten zonder splitter (doosje met 3 kabels erin) is nodig om te testen of de splitter defect is.
Wanneer dit het niet is, ligt het bij de provider.
Dit geldt voor NL overigens, maar ik denk dat je in engeland ook zo wel een eind komt.
* een modem reset kan helpen. Hierna modem opnieuw installeren
* modem kan defect zijn
* bekabeling verkeerd. Aansluiten zonder splitter (doosje met 3 kabels erin) is nodig om te testen of de splitter defect is.
Wanneer dit het niet is, ligt het bij de provider.
Dit geldt voor NL overigens, maar ik denk dat je in engeland ook zo wel een eind komt.
Zit de splitter wel goed aangesloten?
Dus dat er voor de splitter géén telefoontoestellen zijn opgenomen?
Dus dat er voor de splitter géén telefoontoestellen zijn opgenomen?
Als TS niet weet hoe in het modem te komen, zal naar verwachting ook het modem niet geconfigureerd zijn.
In modem zullen o.a. inlognaam en wachtwoord moeten worden ingevoerd, en ook mogelijke andere providerafhankelijke instellingen zijn waarschijnlijk dan niet correct, mogelijk kan TS beter de helpdesk van de provider bellen en zo mogelijk de juiste instellingen van het modem te configureren.
Hopelijk heeft TS wel een modem dat door de provider wordt ondersteund, met andere woorden dat de helpdesk bekend is met de instellingen welke voor het desbetreffende modem gelden.
TS kan in het modem komen door in de adresregel van de internetbrowser het IP adres van het modem in te typen, het standaard IP adres staat wellicht in de handleiding. (mocht het IP adres niet kloppen is dit waarschijnlijk gewijzigd, door op reset te drukken worden de fabrieksinstellingen weer actief, let wel ALLE instellingen welke ooit zijn gewijzigd gaan dan verloren)
In modem zullen o.a. inlognaam en wachtwoord moeten worden ingevoerd, en ook mogelijke andere providerafhankelijke instellingen zijn waarschijnlijk dan niet correct, mogelijk kan TS beter de helpdesk van de provider bellen en zo mogelijk de juiste instellingen van het modem te configureren.
Hopelijk heeft TS wel een modem dat door de provider wordt ondersteund, met andere woorden dat de helpdesk bekend is met de instellingen welke voor het desbetreffende modem gelden.
TS kan in het modem komen door in de adresregel van de internetbrowser het IP adres van het modem in te typen, het standaard IP adres staat wellicht in de handleiding. (mocht het IP adres niet kloppen is dit waarschijnlijk gewijzigd, door op reset te drukken worden de fabrieksinstellingen weer actief, let wel ALLE instellingen welke ooit zijn gewijzigd gaan dan verloren)
Heel erg bedankt voor al jullie tips. Het probleem is inmiddels opgelost door iemand van Virgin die bij ons langs kwam. Blijkbaar kun je alleen met 1 van onze telefoonaansluitingen verbinding maken en dat was dus verkeerd gegaan.