LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 7 maanden lang vertraging bij smsen bij Vodafone!?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Lazuur

7 maanden lang vertraging bij smsen bij Vodafone!?

Ongelezen bericht door Lazuur »

Sinds Februari 2007 ondervind ik problemen met het ontvangen en versturen van sms via mijn provider,vodafone. Het te laat ontvangen van sms varieerd van tussen enkele minuten en meer dan 12 uur :twisted: Een enkele keer komt de sms helemaal niet aan..
In de eerste week dat dit zich voordeed heb ik vodafone hier van op de hoogte gebracht. De dame van de klantenservice wist mij te vertellen dat dit soms voor kan komen (dat wist ik ook wel na 8 jaar klant te zijn bij vodafone),sms kan maximaal 72 uur op het netwerk blijven hangen,daarna zal hij ook niet meer aankomen. Het wachten op een oplossing van de kant van vodafone ging over van dagen naar weken,en van weken over in maanden. Telkens opnieuw gaf ik de nieuwe voorbeelden door ; tijdstip van verzenden,het nr waarvan sms verzonden was,de provider (altijd vodafone!?),en uiteraard het tijdstip dat ik uiteindelijk alsnog de sms ontving. In het begin was het nog zo,dat de verzender geen ontvangstbevestiging kreeg zolang ik de sms ook niet ontvangen had. Dit veranderde 3 weken geleden,diegene die de sms verstuurd had ontving een ontvangstbevestiging,maar ik nog steeds geen sms... U snapt hoe een partner zich voelt na al die maanden gezeur met sms,maar het werd voor haar ondragelijk toen zij wel de ontvangstbevestiging kreeg,maar ik vertelde dat ik geen sms had ontvangen.. :? Ook werd het op het terrein van veiligheid minder,mijn vriendin woond hier een half uur rijden vandaan,graag wil ik weten of zij veilig is aangekomen thuis!! U snapt het,ik ontving geen sms,dus maar bellen (voda word slapend rijk zo!! :twisted: ),en wij bellend en smsend armer. 1 pluspunt,lang leve de smsblox van vodafone,en mijn jeugdervaring om van die blokjes een zo voordelig mogelijke samenstelling te creeren :? . Hoewel,voordelig is dit alles behalve,we hebben beiden 2 aansluitingen bij vodafone,dus word elk smsje naar beiden nr's gestuurd,sommige smsjes bestaan uit 2,3,4 en soms zelfs wel uit 5 smsjes. Tel uit Hun winst :twisted: . Uiteindelijk toch maar een brief geschreven aan de befaamde Customer Services,zij werken vanuit het 1 richtingsverkeer principe. Dit wil zeggen,je mag hun schrijven of faxen (maar net wat je zef het leukst vind) Laat nou het toeval zo zijn dat ik naast bellen en smsen,ook Dol ben op faxen :D . Had de dag van mijn leven toen ik 17 dagen geleden sinds lange tijd weer eens mocht faxen,lang leve Voda :lol:.Op 9 september gefaxt,na het weekend op maandag 11 sept een reactie van Customer Secices (verschil moet er zijn,de mensen die het al 7maanden aan moeten horen werken ook dan,maar als de klachten toch echt te gek worden voor een consument,ga ik weekend vieren mentaliteit noemen ze dat,krijgen ze ook nog meer betaald!?) Ook apart dat je via hun service nr (1500),wel sms direct ontvangt!? Kreeg ik de mededeling dat ik binnen 15 dagen een reactie zou ontvangen van hun. U snapt hem al,ik heb nog niets vernomen. Gister en vandaag voldoende post,maar niets van vodafone. Ik heb ooit,in de 8 jaar dat ik nu met 2 nr's klant bij hun ben,1 keer gehad dat ik,toen nog in guldens,7cent te einig had overgemaakt (had iets te maken met een creditering van hun kant,die ik verkeerd beoordeeld had blijkbaar),ik wrd gesommeerd om dat "bedrag" binnen drie dagen op hun rekening te storten...!?? Anders zou ik worden afgesloten... Dat is tot nu toe het enigste bedrag geweest dat ik "te laat" heb voldaan.
Genoeg zo,uiteraard vraag ik mij af of meer mensen dit probleem hebben (die zijn er,hoorde ik gister van een medewerkster van voda klantenservice),en ook al drie maanden lang!? Had mijn probleem 7 maanden geleden serieuzer genomen,dan was het al die andere mensen bepaart gebleven...
Ondanks mijn lengte van 1.92m voel ik mij toch net calimero tegenover vodafone :lol: . Misschien zijn er mogelijkheden om de krachten te bundelen,om zo het probleem eerder opgelost te krijgen,en een tegemoetkoming van vodafone af te dwingen... Denk dat ik inmiddels het recht heb om Hun een rekening te sturen....

Ben erg benieuwd naar de reacties!

Voor alle voda gebruikers met dit probleem,en ook nog een partner hebben,Heeel veel sterkte :wink:

Richard Ruinard

Willybilly

Re: 7 maanden lang vertraging bij smsen bij Vodafone!?

Ongelezen bericht door Willybilly »

Dag Richard,
is jou probleem al opgelost?

Zelf kan ik wel sms jes versturen naar Nigeria, maar niet ontvangen! Met het simpele preapaid toestel van mijn vrouw wel, zenden en ontvangen!

grt. Teun

Lazuur

Ongelezen bericht door Lazuur »

Beste Teun,

Het probleem is helaas nog niet verholpen bij mij. Ook ik hoorde ongeveer 3 weken geleden van een callcenter medewerker van Vodafone,dat er toen,al drie maanden bij vele andere klanten het probleem zich voordeed...!? Als ze mijn probleem,inmidddels 8maanden geleden begonnen,direct serieus hadden genomen,hadden al die mensen waarschijnlijk nu geen probleem gehad! Op 8 september heb ik naar de afdeling Vodafone Customer Sevices een brief gefaxt,uitgebreid en uitvoerig mijn verhaal gedaan. Op maandag 11september ontving ik een sms van Vodafone Customer Services via het nr 1500,met daarin de volgende tekst; Wij danken u voor uw brief. Binnen 15 dagen ontvangt u van ons een reactie. Met vriendelijke groet, Vodafone Customer Services.Na 15 dagen nog geen reactie.De 16e dag gebeld met Vodafone.De betrefende mevrouw aan de telefoon op nr 1200 van Vodafone,vroeg mij dringend,doch beleefd mijn toestel ter reparatie aan te bieden. En ook sinds wanneer dit probleem zich afspeelde...? Lees de loggins Mevr :? . Het probleem was voor haar volkomen vreemd :o . Toen ik over de brief vertelde,kwam zij mt het antwoord dat die afdeling 30 dagen de tijd heeft om te reageren!? Stuur mij dan geen sms,dat ik binnen 15 dagen een reactie krijg...!? Precies vandaag zijn die dertig dagen om,als het nu wel eens goed is,ontvang ik vandaag per post dus antwoord van Vodafone? Het is al zover,dat mijn toestel goede dekking heeft (volle bak!),mensen mij bellen,de beller krijgt te horen dat mijn toestel over gaat,maar mijn toestel geeft geen kick,trilt ook niet,en geeft geen gemist gesprek weer in het display...? Na enkele uren ontvang ik dan een voicemail sms van Vodafone,dat ik 7 oproepen heb gemist... :? . Misschien is het toch verstandiger dan m onze eigen Nationale trots op telecom gebied e gaan steunen,en over te stappen op het,wat ik er over hoor,veel beter en betrouwbaardere netwerk van KPN :D .... Ik hoop vandaag iets te vernemen van Vodafone. Vraag mij af,sta ik inmiddels na 8 maanden niet datgene leveren waar ik recht op heb,in mijn recht,als ik nu mijn betalingen opschort aan Vodafone...? Ik zal het hier melden zodra ik iets vernomen heb van Vodafone!

Sterkte teun,en alle andere die met dit probleem worstelen!

Misschien een goede om eens een oproep te doen tijdens de uitzending over dit onderwerp?

Grt Richard

Willybilly

Ongelezen bericht door Willybilly »

Dag Richard,

heb je wel eens gekenen op www.gsmhelpdesk.nl ?
daar staan alle smarten van de mobile telefoon bezitters.

grt. Teun

p.s. ook de mobile telefoon companies lezen deze sites, dus wie weet.

kan nu melden dat ik wel SMS jes ontvang van Celtel uit Nigeria, dit is een Hollandse company. Celtel was vroeger Vodafoon in Nigeria.
Dus deze kan ik versturen en ontvangen......!!!
WOW!!!!!
Nu GLO nog, waar Vodafoon connecties mee heeft en MTN.

Neem van mij aan: op mijn vrouw haar telefoon met haar prepayed nummer gaat het allemaal als een speer, verzenden en ontvangen!
Met alle netwerken van Nigeria,,,, GLO, MTN, CELTEL.
Zelf heb ik als ik in Nigeria ben GLO en MTN. Waarom? Netwerk is niet overal even goed, dus als MTN het niet doet, dan GLO proberen.
Ook van GLO naar GLO is goedkoper, net als van MTN naar MTN.
Dus alle Nigerianen zie je lopen met 2 tot 3 mobieltjes!

We houden elkaar op de hoogte, grt. Willybilly = Teun

Gesloten