LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energysaver van Luctor (te mooi om waar te zijn?)

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
kwelletje

Energysaver van Luctor (te mooi om waar te zijn?)

Ongelezen bericht door kwelletje »

Via een e-mail van www.50plusplein.nl werd ik opmerkzaam gemaakt op een interessant apparaatje, waarmee tot 30% energiebesparing mogelijk zou zijn. het kost € 34,99 (introductieprijs)
Hij wordt verkocht via smart simple.
Het apparaatje zou werken met behulp van het principe cos phi
Op hun website wordt verwezen naar een link waar dit principe wordt uitgelegd.
Echter: Op een vraag van een bezoeker van deze website wordt geantwoord dat toepassing in de privésituatie niet zinvol is.
Kennelijk heeft de betreffende webwinkel dit eventjes gemist. Al hoewel het geen grote uitgave betreft lijkt het mij geen aanrader. Wie heeft ervaring met dit apparaatje? Is het inderdaad mogelijk op deze manier energie te besparen? :?:

resp00112469

Re: Energysaver van Luctor (te mooi om waar te zijn?)

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk en ook ongewenst. Cos phi heeft betrekking op inductive belastingen zoals transformatoren en motoren.
Ook bij TL verlichting heeft men met dit verschijnsel te maken.
Cos phi is een verschuiving van de fase die in het lichtnet optreedt door zoals gezegd, wordt veroorzaakt door inductive belasting.
Dat betekent dat men volgens de meter bv. 50 watt afneemt terwijl het feitelijk 60 watt moet zijn.
Dat is schijnbaar vermogen tegen werkelijk vermogen. Als men deze dingen gaat toepassen zullen de energiebedrijven hier ernstige bezwaren tegen hebben.
30% besparing lijkt mij wel erg veel en in feite is het geen besparing omdat de energie leverancier toch het werkelijk vermogen moet leveren, terwijl U in feite te weinig voor de leverantie betaalt.

Vr. Gr. Hans.

Herman50

Ongelezen bericht door Herman50 »

Even ter verduidelijking op de vraag cq opmerking van kwelletje.
De website 50plusplein.nl heeft de energysaver niet op haar website staan. Er was door 50plusplein.nl een nieuwsbrief verstuurd aan alle leden waarin deze aanbieding werd vermeld met een link naar de aanbieder van de energysaver omdat door deze de energysaver werd aangeboden als prijs in een door 50plusplein te organiseren prijsvraag.
Ook stelt kwelletje- Echter: Op een vraag van een bezoeker van deze website wordt geantwoord dat toepassing in de privésituatie niet zinvol is.

Er is op de website van 50plusplein geen vraag gesteld door een bezoeker omtrent dit product. Er is derhalve ook geen antwoord gegeven.
Nogmaals het product wordt als prijs beschikbaar gesteld en de consument zal zichzelf op de hoogte moeten stellen over de werking ervan. Dit valt buiten de verantwoordelijkheid van 50plusplein.nl

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Via een e-mail van www.50plusplein.nl werd ik opmerkzaam gemaakt op een interessant apparaatje, waarmee tot 30% energiebesparing mogelijk zou zijn. het kost € 34,99 (introductieprijs)
Hij wordt verkocht via smart simple.
Het apparaatje zou werken met behulp van het principe cos phi

Wat een broodje aapverhaal zeg!

Dus als ik dat apparaatje tussen het stopcontact en een gewone lamp zou zetten, dan zou ik met hetzelfde lichtopbrengst wel 30% besparen op de energie?

Vergeet het, dat kan nooit!!!

Met het hele verhaal van die cos phi is dat de cos phi zo dicht mogelijk op 1 moet zijn.

En lampen e.d. hebben al een cos phi waarde van 1, behalve de tl-verlichting.

De cos phi zal van de 1 afwijken als in het verbruiksapparaat een electrische spoel of een condensator zit (globaal).

Dus TL-verlichting, wasmachines, stofzuigers, ed. hebben wel een afwijkende waarde, maar zal door de fabrikant zo worden gemaakt dat ze toch in de buurt van de 1 komen.

En als je 4 TL-bakken in huis hebt hoef je ook nog niet eens te kijken naar de cos phi waarden.

Dat is alleen van toepassing als je 200 of meer tl-bakken hebt.

enz., enz.

Gesloten