Pagina 1 van 1

opzeggen HetNet

Geplaatst: 29 sep 2007 23:19
door bluebelle47
Ben in januari al begonnen en uiteindelijk is het me in juni gelukt om alles opgezegd te krijgen en heb daar ook een bevestiging van. Alleen nu hebben ze een incassobureau op me af gestuurd om onterechte rekeningen te innen. Er staat volgens de medewerker helemaal niets uit ik zou geld terug gekregen hebben(wat trouwens niet waar is!). Idd helpt schrijven en e-mailen helemaal niets.Elke keer zeggen ze ,nee het is nu echt geregeld maar ik geloof er helemaal niets van.Heb ook een klacht naar KPN gestuurd maar die hebben mijn mailtje naar HEtNet gestuurd!Gek word ik ervan :x Volgende week maar weer eens naar Primafoon en misschien maar een IMK melding doen,schijnt nog wel eens te willen helpen :evil:

Re: opzeggen HetNet

Geplaatst: 01 okt 2007 11:11
door Big-V
Volgende week maar weer eens naar Primafoon en misschien maar een IMK melding doen,schijnt nog wel eens te willen helpen.
Ik denk dat u in een dergelijk geval inderdaad beter geholpen wordt wanneer u een IMK-melding maakt.
Succes.

Re: opzeggen HetNet

Geplaatst: 01 okt 2007 16:27
door kanovaarder
IMK-melding?

Leg eens uit aan de minder-ingewijden?
Liefst in begrijpelijke taal want ........

Grootvader
begrijpt alles niet meer zo vlot.

Re: opzeggen HetNet

Geplaatst: 01 okt 2007 23:13
door Fahri
Opzeggen bij Het Net is inderdaad een crime.
Ik heb bijtijds opgezegd, maar de afschrijvingen gaan door, toen gebeld a 0,45 cent per minuut, van het kastje naar de muur gestuurd, kiest u optie dit en dan dat en dan weer kiest u optie dit en dat.
Niks mee opgeschoten, al gauw 2 uur gebeld en dan te horen gekregen stuur een aangetekende brief, heb ik gedaan met ontvangstbevestiging.
Die is binnen ze hebben mijn brief ontvangen.
Nog steeds geen antwoord.
Dat ik niet de enige ben met problemen met KPN Het Net blijkt wel uit onderstaande links.
Hier moet echt eens iets aan gedaan worden.
http://www.opzeggen.nu/index.php?option ... Itemid=108
http://www.opzeggen.nu/index.php?option ... Itemid=107

Re: opzeggen HetNet

Geplaatst: 02 okt 2007 16:53
door Paullus
Ik snap niet dat Radar maar geen aandacht besteedt aan deze zaak. Er lopen meerdere topics over de handelswijze van KPN-Internet inzake afzeggingen waarbij elke keer naar voren komt dat KPN de contracten niet wil stopzetten.

Re: opzeggen HetNet

Geplaatst: 03 okt 2007 20:01
door Bell
Hier ook problemen te over met HetNet. In mei dit jaar opgezegd (zou in septemeber aflopen, dus mooi op tijd!). Brief gehad van HetNet dat per 1 september het contract zou stoppen.

In augustus, ivm verhuizing, KPN aansluiting opgezegd en een welkomsbrief van HetNet gekregen. Gebeld dat ik niets besteld had, moest ik toch wel schriftelijk annuleren, gedaan. Brief ontvangen van HetNet. Order geannuleerd.

Geld afgeschreven ivm het nieuwe contract (?) Gebeld, was foutje in systeem. Weer een contract moeten opzeggen dat zij eenzijdig hebben afgesloten.

Vandaag weer geld afgeschreven... Na boze klacht mijn kant doorverbonden --> lees, verbinding verbroken. Telefoonnummer dat ene Edzo Witters (?) gaf was van KPN die niet wist wat zij er mee moesten.

IK heb mijn bank opdracht gegeven alle bedragen terug te storten naar mijn rekening en het rekening nummer van HetNet te blokkeren. Zij kunnen dus nu geen cent meer afschrijven.

Klacht gemaild naar HetNet en binnen 3 weken zullen ze reageren lees ik net. Ben benieuwd of het eenzijdige contract mét incasso-opdracht nu eens opgeheven wordt, vind het meer dan opdringerig deze handelspraktijken!

Re: opzeggen HetNet

Geplaatst: 04 okt 2007 23:11
door Alecsander
Een "opsteker" om te lezen dat ik niet de enige ben die problemen heeft met hetnet. Ik had altijd een goed gevoel bij dit bedrijf maar sinds ik probeer mijn inbelabonnement af te laten sluiten is het "dweilen met de kraan open". Ik heb netjes opzegbrief gestuurd waar ik nooit een bevestiging op heb gekregen. Toen ik belde vertelde de medewerker dat de brief was ontvangen en dat mijn abo in september werd stopgezet. Eind goed dacht ik maar nee hoor, de incassi gaan gewoon door. In de factuur wordt een mailadres vermeldt waar ik de factuur netjes in "dispuut" heb gemeld. Krijg ik rustig een automatisch gegenereerd email (naar aanleiding van mijn storno) dat ik de factuur moet betalen omdat men niet bekend is met enig factuurissue. Mail terugsturen heeft geen zin want het betreffende emailadres is vol. Heb mijn klacht nogmaals doorgestuurt naar [email protected] echter zij hebben 3 weken nodig om te antwoorden. Ik veronderstel dat ik me al moet gaan voorbereiden op een incasso bureau? ik ga echt geen factuur meer betalen, hetnet heeft het absoluut niet onder controle. RADAR, kunnen jullie hier eens aandacht aan besteden? Zijn er overigs nog mensen met andere suggesties?

Re: opzeggen HetNet

Geplaatst: 05 okt 2007 12:19
door Eke
Wij hebben dit zelfde probleem bij KPN/ Planet. In Januari een brief geschreven om op te zeggen, keurig een brief terug dat per 28 mei 2007 het contract werd beeindigd........ maar nog steeds wordt of probeerd men geld van onze rekening te halen.
Bellen en mailen helpt niet ze beloven van het komt goed, maar het komt dus niet goed.
Vandaag dus een brief van een incasso of wij maar even 200 euro op tafel willen leggen....... voor iets waar je sinds mei al af bent........

Je wordt er echt gek van en je weet soms echt niet meer wat te doen.

Re: opzeggen HetNet

Geplaatst: 05 okt 2007 19:25
door Bell
Een incasso bureau en vervolgens de deurwaarder staan toch - samen met HetNet/KPN - compleet voor joker als ze geld eisen wegens een niet bestaand contract?

ik kan er met de pet niet bij dat een bedrijf zo oliedom kan handelen.

Re: opzeggen HetNet

Geplaatst: 29 okt 2007 16:32
door Paullus
Je komt gewoon niet af van HetNet.
Ik heb inmiddels:
- Eerst telefonisch opgezegd via de helpdesk,
- Toen er maar geen schriftelijke bevestiging kwam via een aangetekende brief,
- Nadat er een reactie kwam van HetNet om alleen een subaccount te stoppen, ander klantnummer dan de hoofdaccount, een email gestuurd naar info.
- Een mailtje teruggehad dat de gegevens onvolledig waren met een link naar een webformulier om te kunnen opzeggen.
- Webformulier ingevuld en verzonden, gaat automatisch per mail.
Nog steeds niet gewoon een schriftelijke bevestiging dat mijn contract wordt beëindigd per 17-01-2008.
Bellen naar de helpdesk levert op dat de opzegging bekend is, mijn brief schijnt ingescand te zijn, maar men stuurt pas twee weken voor het verstrijken van het contract een bevestiging.
Het komt er dus op neer dat ik geen officiële schriftelijke bevestiging krijg voordat de opzegtermijn verstreken is. Komt die bevestiging dan ook nog niet, heb ik geen enkel juridisch bewijs van de opzegging.
Het is echt een complete administratieve puinhoop bij KPN Internet en geen consumentenprogramma besteedt er aandacht aan.
Het gaat mij overigens niet alleen om KPN wat het laatste aangaat ook andere providers stagneren/ saboteren de boel bewust als je volledig wilt opzeggen. De diverse topics in dit forum spreken boekdelen.

Re: opzeggen HetNet

Geplaatst: 29 okt 2007 17:36
door Bell
Goed nieuws!

Ik heb, nav van hun radiocommercial (nergens aan vast zitten), een klacht ingediend bij de reclame code commissie. Dit met het oog op opzeggen van HetNet nooit gevolgd kan worden door opzeggen van KPN zonder aan een nieuw abonnement vast te zitten. Dus hun leus "nergens aan vast zitten" is in mijn ogen misleidend.

Van de reclame code commissie had ik binnen 2 dagen een brief in de bus, met een kopie van de klacht zoals deze namens de RCC naar HetNet was gestuurd.

Binnen een week werd ik 2x door HetNet gebeld, tig excuses, ze gaan geld terugboeken en mijn gegevens zijn per direct uit het systeem gehaald.

Of het allemaal hier stopt weet ik nu niet, maar ik heb er vertrouwen in.

Re: opzeggen HetNet

Geplaatst: 15 nov 2007 16:46
door Paullus
Nog steeds heb ik geen bevestigingsbrief gekregen van Hetnet over de beëindiging van het abonnement. Ik ben hier nu al 5 maanden mee bezig.
Wat een eindeloos gebed is het om van dat KPN-Internet af te komen. Je moet gewoon een half jaar van te voren beginnen met opzeggen en dan mag je nog je handen dichtwrijven als het op tijd lukt.

Re: opzeggen HetNet

Geplaatst: 16 nov 2007 11:29
door Big-V
IMK-melding?

Leg eens uit aan de minder-ingewijden?
Liefst in begrijpelijke taal want ........
Een interne klacht/terugbelopdracht.

Re: opzeggen HetNet

Geplaatst: 23 nov 2007 17:54
door Paullus
Wat een afgrijselijk bedijf is dat KPN. Ik heb zoals ik in vorige posts heb gemeld al vele pogingen gedaan om van Hetnet af te komen.
De laatste actie was een webformulier invullen van Hetnet zelf nadat ze hadden gestuurd dat ze te weinig gegevens hadden gekregen om aan mijn verzoek te voldoen.
En toch komen ze wéér met een mail terug dat ze niet voldoende gegevens hebben om het verzoek te verwerken.

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij ontvangt u het antwoord op de door u gestelde vraag.

Wij hebben te weinig gegevens van u ontvangen om informatie over uw order of abonnement op te kunnen vragen. Wilt u zo vriendelijk zijn dit bericht te beantwoorden met zoveel mogelijk van de volgende gegevens:

- Naam
- Adres
- Postcode en huisnummer
- Telefoonnummer
- Ordernummer
- Klantnummer
- Gebruikersnaam
- E-mailadres Het Net

Wanneer u bepaalde gegevens niet meer tot uw beschikking heeft, kunt u het beste telefonisch contact opnemen met onze Helpdesk op 0900 - 1407 ( € 0,45 per minuut ) De Helpdesk is dagelijks van 08.00 tot 22.00 uur geopend.


Met vriendelijke groet,

Het Net

Het is gewoonweg idioot dat je niet van zo'n internetprovider kan afkomen.
De overheid had allang moeten regelen dat opzeggingen van abonnementen gewoon worden afgehandeld door een bedrijf en niet moedwillig worden vertraagd. Ik ben nu al maanden bezig, heb allerlei soorten berichten gehad over nieuwe abonnementen, alleen opzegging subaccounts, dat er onvoldoende gegevens zijn enz.
Gewoon een brief met de juiste datum en klantnummer als bevestiging voor het beëindigen van het abonnement: ho maar. :evil:

Ik heb de mail als volgt beantwoord:

Dit is echt de laatste keer dat ik actie onderneem om het abonnement op te zeggen. Ik begin het nu zat te worden dat u moedwillig de boel stagneert onder het mom van dat u geen volledige gegevens heeft. Te meer daar ik als laatste een door u zelf toegezonden webformulier volledig heb ingevuld...

Ik heb inmiddels:
- Telefonisch opgezegd
- Aangetekend opgezegd
- Per email opgezegd
- Per door u gestuurd webformulier opgezegd
Evenwel nog steeds geen officiële bevestigingsbrief met juiste klantnummer ter beëindiging van het totale abonnement gekregen.

Ik neem inmiddels ook deel aan een topic op het forum van Tros Radar over opzeggen van Het Net om mijn ongenoegen te uiten over de door u gevoerde praktijken om opzeggingen te frustreren.
Hieronder punt voor punt de gegevens die u maar niet schijnt te kunnen vinden om de opzegging af te handelen:

[Alle gegevens volgens het lijstje van Hetnet punt voor punt correct ingevuld]

Ik wens nu eindelijk een schriftelijke bevestiging te ontvangen op mijn huisadres dat mijn ADSL-abonnement met klantnummer ******** is beëindigd per 17-01-2008.

Re: opzeggen HetNet

Geplaatst: 28 nov 2007 10:33
door Paullus
Of het nu komt door de publicatie op dit forum of niet, eindelijk heb ik dan na 6 maanden de juiste brief gekregen ter bevestiging van opzegging abonnement met de juiste gegevens.
Eindelijk dus juridisch bewijs.
Natuurlijk blijft het krankzinnig dat dit 6 maanden moet duren.

Re: opzeggen HetNet

Geplaatst: 07 jan 2008 19:30
door Michel75
Er kan eventueel een brief gestuurd worden aan:

KPN
Postbus 30.000
2500 GA Den Haag

tav E. Blok of J. Middeldorp

Re: opzeggen HetNet

Geplaatst: 20 jun 2008 16:12
door trynhen
Voor iedere gedupeerde van een onwillige Hetnet of Planet: niet meer bellen met 0900-1407 (€0,45/min.) maar gewoon de helpdesk van KPN: 0900-0244, deze kost maar €0,10/min. en je krijgt dezelfde ondeskundige helpdesk.
Nog beter, maar helaas alleen bereikbaar tijdens kantooruren: gewoon het kantoor van Hetnet; 020-4846716.
Dus bellen maar!
Groet, Hendrik

Re: opzeggen HetNet

Geplaatst: 20 jun 2008 17:08
door anita1971
Volgens mij komt het doordat ik in de buurt van het hoofdkantoor woon want ik heb indertijd gewoon telefonisch voor mijn schoonvader opgezegd.

Re: opzeggen HetNet

Geplaatst: 25 jun 2008 14:36
door gbreeman
Het is ongehoord hoe slecht hetnet en kpn de voorkant van hun "dienstverlening" hebben georganiseerd als het aankomt op opzeggen. Wij hadden adsl van hetnet/kpn, met een subaccount (=extra emailadres). Netjes 2 maanden voor aflopen abb gebeld (en brief gestuurd en email gestuurd) om op te zeggen: nee meneer dat kan niet want eerst moet het subaccount eraf: zo werkt het systeem nu eenmaal. u moet nog een keer bellen als het subaccount eraf is Daar zit ook een opzegtermijn aan vast! Nogmaals gebeld (a 45 ct p/m) nadat subaccount eraf was. En ja hoor: nee meneer ik kan uw abb niet binnen maand opzeggen want datum is net verlopen. Uiteraard boos geworden en dan kan het weer wel.

KPN: zelfde verhaal. Willen vast lijn opzeggen. Blijkt maand opzegtermijn: dat is prima. Maar dan: "ik zie dat u ook adsl hebt". Ja die loopt over 3 dagen af. "het systeem gaat een signaal afgeven dat uw contract wordt omgezet in een nieuw contract zonder vaste telefonie omdat de opzegging van vaste lijn voor de datum ligt van beeindiging van adsl". Een nieuw contract? waarom hoezo? etc. DUS over 4 dagen nog maar eens een keer bellen, als adsl eraf is. zucht

Waarom moeten klanten het juk dragen van rigide computersystemen? Dacht dat kpn zo'n modern bedrijf was. wat een amateurs. Tijd voor een uizending van Radar hierover

Re: opzeggen HetNet

Geplaatst: 26 jun 2008 08:43
door TdeHond
Dacht dat kpn zo'n modern bedrijf was. wat een amateurs. Tijd voor een uizending van Radar hierover
Dit is al behandeld bij Kassa.

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... er=4071546
Zie
2. Problemen bij overstap naar andere provider