LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzegtermijn/betaaltermijn kost mij en mijn vrouw 700 Euro.

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.

Is het redelijk nog 7 maanden betalen voor fitness als je 1dag te laat hebt opgezegt?

slaatnergensop
0
Geen stemmen
onzin
0
Geen stemmen
wie verzint zoiets
1
25%
dat is redelijk
3
75%
 
Totaal aantal stemmen: 4

pkleingu
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2007 15:09

opzegtermijn/betaaltermijn kost mij en mijn vrouw 700 Euro.

Ongelezen bericht door pkleingu »

Graag wil ik weten of het normaal is dat je bij een fitnessschool een opzegtermijn hebt van 2 maanden en als je dus 1 dag te laat op zegt dat je dus nog 7 maanden moet betalen. In mijn geval 2 personen a 50 Euro = 2 * 7 * 50 Euro is 700 Euro. Dit is toch van de zotte. Waarvoor dient dit en zijn hiervoor geen wettelijke regels die dit soort praktijken verbieden.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: opzegtermijn/betaaltermijn kost mij en mijn vrouw 700 Euro.

Ongelezen bericht door gravedigger »

Kijk wat er in de Algemene Voorwaarden staat :idea:

Toolboy

Re: opzegtermijn/betaaltermijn kost mij en mijn vrouw 700 Euro.

Ongelezen bericht door Toolboy »

@ topicstarter.
Het zal zoals voorganger meld zeker wat er in de algemene voorwaarden staan.
Edoch zou ik dit persoonlijk niet pikken en schetsen met het volgende.
Is de opzeg termijn gebaseerd op uw werkdagen of op kalender dagen.
Daar is niets over terug te vinden,gaat ver Maar toch.

groet T

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: opzegtermijn/betaaltermijn kost mij en mijn vrouw 700 Euro.

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ik vermoed dat dat vandaag persoonlijk is gedaan op de school.

TucTac
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 aug 2007 17:08

Re: opzegtermijn/betaaltermijn kost mij en mijn vrouw 700 Euro.

Ongelezen bericht door TucTac »

Nederland is een van de weinige landen nog die nog niet in de wet heeft staan dat stilzwijgend verlengen niet meer mag. Dit zit er wel aan te komen. ECI heeft hiermee het voortouw genomen. Ook voor sportscholen en andere contracten gaat dit in de wet komen.

Ik heb wel het contract opgezegd maar ze zeggen dat de brief nooit is aangekomen en moest ook gewoon nog voor het volgende jaar betalen. Ik pikte dit niet, maar omdat ik niet zat te wachten op een uiteindelijk bedrag van 700 euro (incasso, deurwaarders enzovoort) besloot ik om het contract volledig na te pluizen. Dat heb ik gedaan, en ik heb het ze moeilijk gemaakt. Ik betaalde nu per dag 1 euro. Da automatische machtiging stopgezet. Ze konden niet beweren dat i k niet betaalde, want dat deed ik, zelfs meer dan het maandelijkse bedrag. Uiteindelijk hebben ze nu het contract toch stop gezet en het bedrag teruggestort.

Maar van mij mogen ze die wet nu al doorvoeren, want heel veel mensen komen ongelovelijk in de problemen door het stilzwijgend verlengen.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: opzegtermijn/betaaltermijn kost mij en mijn vrouw 700 Euro.

Ongelezen bericht door D1RK »

Tegenvraag;

Zijn de voorwaarden veranderd? Dan gelden de oude indien de beter waren, toen U lid werd.

Prijzen, als deze hoger worden mag je zonder termijn opzeggen.

Betalen, als je niet betaal moeten zij bewijzen dat je 1 dag telaat was, veel kosten en negetive publiciteit, en incasso buro gewoon retour afz, dat mag.
Ik vind de kosten erg hoog, maar tijdig dus 1 maand voor de uiterste datum is veiliger, en vraag bevestiging, als er dan iets fout gaat heb je nog tijd voor herstel.
Daarom voor aanmelden altijd voorwaarden vragen, of ergens lid worden en niet accoord gaan met de voorwaarden, U mag afwijkende regels eisen of elders gaan, zo dwing je dit soort niet sportive bedrijven hun regels aan te passen!

Wettelijk hebben ze gelijk, maar bij vele is langskomen en aanmelden voldoende en opzeggen kan ook mondeling, dus geen bewijs, laat zij het maar bewijzen, en als het niet schriftelijk was zult U wegens gebrek aan bewijs vrijgesproken worden, aantekenen is niet verplicht en erg duur, dus die nonsens doe ik nooit aan mee, ik heb eerder gewonnen omdat een gelijkwaardige firma, na de overname iedereen die nieuwe voorwaarde oplegde, maar niet gaf en geen keuze of je wel accoord ging, en na 2 maanden de nieuwe voorwaarden en achteraf hogere prijzen mag niet!

het antwoord
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2007 15:56

Re: opzegtermijn/betaaltermijn kost mij en mijn vrouw 700 Euro.

Ongelezen bericht door het antwoord »

:lol:
Bezint eer gij begint.
Deze voorwaarden zijn voor mij de reden dat ik niet naar een sportschool ga terwijl ik graag wil sporten.
Eenmaal een contract ondertekent dan kom je er bijna niet van af.

Gesloten