LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kruidvat Engels Cursus

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
kitt3n
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 nov 2004 10:14

Kruidvat Engels Cursus

Ongelezen bericht door kitt3n »

Mijn vrouw heeft een engels-cursus gekocht bij het kruidvat. Er staat op de doos
volgende text vermeld:
"De Kruidvat College taaltrainingen: absoluut de beste manier om zelfstandig engels te leren lezen, schrijven, spreken en verstaan. Op deze manier traint u alle facetten van deze taal. Onder begeleiding van een 'persoonlijke leraar' en door de intelligente taalherkenningstechnologie kunt u uw uitspraak perfectioneren. U kunt zelf kiezen voor een van de vier nivo's: Beginners, Halfgevorderden, gevorderden of vergevorderden. "

In deze laatste zin ligt het probleem. Hieruit zou ik opmaken - net als bij andere taalcursussen die ik gekocht heb, dat ik een nivo kan uitkiezen, de oefeningen maken en doorgaan naar het volgende nivo... fout!

Het "u kunt zelf kiezen voor EEN van de nivo's" wordt echter letterlijk genomen - zodra
je gekozen hebt is deze keuze permanent en niet meer te veranderen.

Naar mijn mening is dit misleidend. Ik heb kruidvat hiervan op de hoogte gesteld (en een bevestigende mail gekregen dat er inderdaad slechts 1 nivo gekozen kan worden en het product dus nog 3 maal gekocht moet worden voordat alles gebruikbaar is). Ik vind dit tamelijk slap en heb dus een verzoek om ofwel activering van alle 4 nivo's, ofwel restitutie van het geld ingediend.

Dus pas op met dit product!!!

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Kruidvat Engels Cursus

Ongelezen bericht door magel725 »

Naar mijn mening is dit misleidend.
Er staat LETTERLIJK dat u de keuze heeft uit één van de vier niveaus en u vindt het dan misleidend dat u keuze heeft uit één van de vier niveaus?!?!?! Volgens mij begrijp je de betekenis van misleiding niet helemaal!!! Wat moeten ze nog meer doen dan iets letterlijk op de doos zetten???

Is het ook misleidend dat er cola in een fles zit waar cola op staat?
Ik vind dit tamelijk slap en heb dus een verzoek om ofwel activering van alle 4 nivo's, ofwel restitutie van het geld ingediend.
Ik vind het slap dat mensen elk smoesje gebruiken om geld te besparen.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Kruidvat Engels Cursus

Ongelezen bericht door jor »

U kunt zelf kiezen voor een van de vier nivo's: Beginners, Halfgevorderden, gevorderden of vergevorderden. "


Er staat toch echt heel duidelijk dat u kunt kiezen uit 1 van de vier nivo's, Ik begrijp u (probleem ,kuch ) helemaal niet!. Dit noemt men ook wel mierenn**ken.

Jor

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Kruidvat Engels Cursus

Ongelezen bericht door queenfan »

Dit is geen probleem maar een typisch gevalletje van even niet goed lezen.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Kruidvat Engels Cursus

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Ik vermoed dat er is gekozen voor een niveau dat mevrouw op dat moment de baas was/op het niveau was dat zij kon gaan leren
toen zij klaar was met dat niveau wou ze naar een hoger niveau en dat was niet mogelijk

klopt dit?

kitt3n
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 nov 2004 10:14

Re: Kruidvat Engels Cursus

Ongelezen bericht door kitt3n »

Nee, mijn vrouw heeft om het uit te proberen een nivo geselecteerd
en zit er nu aan vast. Ik blijf erbij dat ik het misleidend vind.

Als er gestaan hat dat een nivo geselecteerd kan worden en dat deze keuze permanent is (met grote een waarschuwing op het moment dat ik een keuze maak), dat is een ding, maar zoals het er nu staat ga ik er vanuit dat ik een nivo kan selecteren en naar believen een ander nivo.

kitt3n
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 nov 2004 10:14

Re: Kruidvat Engels Cursus

Ongelezen bericht door kitt3n »

>Is het ook misleidend dat er cola in een fles zit waar cola op staat?
Ik zou het eerder vergelijken met een woordenboek nederlands-engels/engels nederlands waar als text op staat "Selecteer een richting voor de vertaling" - waarbij daarna blijkt dat deze selectie permanent is en voor vertalingen in de andere richting het product nogmaals gekocht moet worden.

Maar ja, ik moet zeggen dat we uiteindelijk een avondje puur amusement van deze cursus gehad hebben.

De spraakherkenning was lachwekkend (als een papegaai 20 keer
dezelfde woorden zeggen terwijl de computer er niets van verstaat) -
en uiteindelijk hebben er grote lol aan beleeft om de uitspraak in alle mogelijke variaties uit te spreken (tot compleet andere woorden zeggen die dan als "93% correct" gezien worden)

Het vergevorderde nivo is volgens mij in ieder geval perfect geschikt
om een papegaai te leren praten :lol:

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Kruidvat Engels Cursus

Ongelezen bericht door magel725 »

Afgezien van dat die vergelijking niet klopt, gaat het dus om het volgende: U heeft de tekst niet goed begrepen. En dat u iets niet goed begrijpt wil niet meteen zeggen dat u misleid bent.
Ik zou het eerder vergelijken met een woordenboek nederlands-engels/engels nederlands waar als text op staat "Selecteer een richting voor de vertaling" - waarbij daarna blijkt dat deze selectie permanent is en voor vertalingen in de andere richting het product nogmaals gekocht moet worden.
Voor het vertalen van Engels naar Nederlands en van Nederlands naar Engels heb je inderdaad twee aparte woordenboeken nodig. Dit onderstreept dus het feit dat u de tekst niet goed hebt begrepen en zich daardoor misleid voelt. U bent echter niet misleid, maar u bent het slachtoffer van uw eigen conclusie geworden.

kitt3n
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 nov 2004 10:14

Re: Kruidvat Engels Cursus

Ongelezen bericht door kitt3n »

>Voor het vertalen van Engels naar Nederlands en van
>Nederlands naar Engels heb je inderdaad twee aparte
>woordenboeken nodig.
Niet echt... er zijn genoeg woordenboeken/vertalingsprogramma's die in twee richtigen werken.

Als er op de verpakking staat "Nederlands-Engels", verwacht ik
dat de vertaling in een richting werkt - en niet in de andere.

Als er staat "Nederlands-Engels / Engels-Nederlands" verwacht ik dat ik in twee richtingen kan vertalen (ook als er in de beschrijving staat "selecteer een richting voor de vertaling" ).

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Kruidvat Engels Cursus

Ongelezen bericht door fietsje »

Nee, mijn vrouw heeft om het uit te proberen een nivo geselecteerd
en zit er nu aan vast. Ik blijf erbij dat ik het misleidend vind.
In die zin misleidend, dat je eerst een niveau moet kiezen.

hoe weet je dan VOORAF aan welk niveau je toe bent ?

Overigens doet zelfs de grootste software leverancier ter wereld het op dezelfde manier. Alle versies van windows vista staan op 1 en dezelfde DVD. Echter mag je er slechts 1 activeren.

PS: toch eerst een cursus nederlands proberen ? :oops:

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Kruidvat Engels Cursus

Ongelezen bericht door Pruim »

Spaar dat geld dat je uitgeeft aan drogisterij-cursusjes lekker op, en ga lekker op vakantie naar Engeland. Dan kun je pas echt de taal leren.

(begin dan niet in schotland, ierland of wales, want dat kan werkelijk onbegrijpelijk wezen)

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Kruidvat Engels Cursus

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 04 Okt 2007 20:31 door fietsje


--------------------------------------------------------------------------------



Overigens doet zelfs de grootste software leverancier ter wereld het op dezelfde manier. Alle versies van windows vista staan op 1 en dezelfde DVD. Echter mag je er slechts 1 activeren.

PS: toch eerst een cursus nederlands proberen ?
Dat is niet helemaal hezelfde natuurlijk, Aan de hand van de gekochte versie is de sleutel/key alleen maar geldig voor de aangekochte versie. Dus koop je de Premiumversie is deze key niet bruikbaar voor bv de Ultimateversie,Je kunt hem dan niet activeren.En dat weet je vooraf. Wel staan alle versie's op 1 DVD.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Kruidvat Engels Cursus

Ongelezen bericht door D1RK »

Via een Russische website kun je de activerings code uitschakelen en de goedkoopste DVD kopen, 1x legaal gebruiken en de rest later upgraden en meerdere keren gebruiken, alle Update worden dan via deze eerste legale doorgestuurd naar de illegale, dus zo kan dat!

Dus 1x XP legaal en Vista werkte ook zo.
Enige nadeel is dat je altijd via deze legale moet upgraden, dus elke keer een CD RW bakken en alle illegale PC's aflopen!

martijntje_1987
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 apr 2007 14:41

Re: Kruidvat Engels Cursus

Ongelezen bericht door martijntje_1987 »

Ook ik heb zo een cursus gekocht, en nu blijkt dat deze slechts een jaar te gebruiken is, dat staat ook niet op de verpakking, dus is hier wel degelijk sprake van misleiding. Voor wat betreft de nivokeuze vind ik ook dat er sprake is van misleiding omdat er inderdaad niet wordt aangegeven dat men niet kan switchen tussen de verschillende niveaus. De cola-vergelijking vind ik dan ook onzin.

Ook ik heb inmiddels een boze mail naar kruidvat gestuurd.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Kruidvat Engels Cursus

Ongelezen bericht door magel725 »

Voor wat betreft de nivokeuze vind ik ook dat er sprake is van misleiding omdat er inderdaad niet wordt aangegeven dat men niet kan switchen tussen de verschillende niveaus. De cola-vergelijking vind ik dan ook onzin.
Oh ja? Waar lees je dan dat je WEL kunt switchen? Dat zou er namelijk moeten staan als het misleiding zou zijn.

16again
Berichten: 16407
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Kruidvat Engels Cursus

Ongelezen bericht door 16again »

En toch mis ik een essentieel woord op de doos:

"u kunt zelf EENMALIG kiezen voor een van de nivo's"

m.i. wordt onvoldoende duidelijk gemaakt dat de doos 4x aangeschaft moet worden om het volledige traject te doorlopen.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Kruidvat Engels Cursus

Ongelezen bericht door magel725 »

Dat klopt niet aangezien er meermalig gekozen kan worden voor één van de 4 niveau's.

16again
Berichten: 16407
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Kruidvat Engels Cursus

Ongelezen bericht door 16again »

Uit topicstart maak ik toch echt op dat je (per doos en dus per aanschaf) maar 1 keer kan kiezen.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Kruidvat Engels Cursus

Ongelezen bericht door magel725 »

Je kunt één keer kiezen voor 1 niveau. Je kunt wél meerdere keren kiezen voor hetzelfde niveau.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Kruidvat Engels Cursus

Ongelezen bericht door roerganger »

Goed, dit was dus weer de Hollandse lont in het Kruitvat.

Hoe duur/goedkoop was die cursus eigenlijk?

Ik denk een cursusje Open Universiteit, dat die een stuk duurder is... waarbij je je dan moet afvragen of alle deelnemers in de groep wel voldoende gemotiveerd zijn.

Heb laatst een beginnerscursus Spaans gedaan (niet via de OU trouwens), maar sommigen deden niks aan hun huiswerk, dus de kostbare tijd moest regelmatig gebruikt worden om dingen uit te leggen die de mensen hadden kunnen weten. Dáár ben je blij mee.

Gesloten