LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kleurenprinter

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Nita

kleurenprinter

Ongelezen bericht door Nita »

Mijn kleurenprinter drukte enkele kleuren niet meer af,ook niet na de reinigingsfunctie enkele keren te hebben gebruikt.Nu kreeg ik van iemand een tip die ik niet 123 durf uit te voeren.

De tip; Vul een schaaltje met warm water,zodat de printerkop iets onder water staat.Doe een tablet "Steradent"in het water om op te lossen,leg de printerkop hier in en laat een nachtje staan .
(voor Canonprinters <ip 4000> en hogere nummers)
Afspoelen met lauw stromend wateren afdeppen met stukje keukenrol.
(spuitopening niet aanraken met blote hand) .Inktkop terug in de printer plaatsen en weer reinigen met de reinigingsfunctie.
Niet bekend was of dit ook werkt met inktcardridges waarvan de printkop mee geïntegreerd is in de cassette. :?:

ikbenik

Re: kleurenprinter

Ongelezen bericht door ikbenik »

De tip; Vul een schaaltje met warm water,zodat de printerkop iets onder water staat.Doe een tablet "Steradent"in het water om op te lossen,leg de printerkop hier in en laat een nachtje staan .
Oei, dat kan alleen als je losse inkttankjes bovenop de spuitmondjes hebt staan.

Want het water wordt helemaal omhoog gezogen en als je dan cartridges gebruikt met vaste spuitmondjes, dan wordt de inkt die in die cartridge zit verdunt met water en je loopt dan de kans dat de inkt uit de cartridge stroomt.

Heb je een cartridge met vaste spuitmondjes erin?

Vervang dan de gehele cartridge en ga er niet mee experimenteren.
Niet bekend was of dit ook werkt met inktcardridges waarvan de printkop mee geïntegreerd is in de cassette.
Niet dus. Of je wilt het proberen. :roll:

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Het zou handig zijn als je het merk en type printer even erbij zet :D
Mocht het gaan om een Canon printer met een printkop en losse inktpatronen, dan kun je dit inderdaad doen.

Zorg er wel voor om de spuitopeningen en de inkt inlaat 'sponsjes' niet aan te raken. Als er geen inkt meer in zit, de kop goed (laten) drogen en dan terug zetten. Vervolgens een paar maal de reiningings functie uitvoeren om inkt er weer in te brengen.

En dan heb je een kans, dat het geheel weer (tijdelijk) werkt. En ik spreek uit eigen ervaring (met een Canon I850).
Maar ga er voor de zekerheid wel vanuit, dat het op korte termijn einde verhaal met je printer/printkop. De printkop is waarschijnlijk echt op. En in het geval van Canon is het kopen van een nieuwe printkop (als het al mogelijk is) duurder dan een nieuwe printer :?
Ik heb gewoon een nieuwe (Canon) gekocht

Nita

ikbenik,

Geen zeeuwse en toch zunig.
Bedankt voor je uitleg.

Dirkie,
Ik zal je advies maar opvolgen en een nieuwe kopen,maar is de Canon
wel de beste keus,Ik maak gebruik van de 5 kleurenpatronen(HTML).
Mochten jullie een betere keus weten lees ik het graag.Moet deze wel voor zaterdag in huis hebben dus , snel advies? :oops:

Nu ik toch een nieuwe moet kopen ga ik het met de oude printerkop wel uitproberen.Baat het niet dan SCHAAD het wel.Het resultaat lezen jullie nog.

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Op het moment dat je printer dit soort problemen geeft is de kans klein dat je het met dergelijke maatregelen nog op kunt lossen. Door te weinig printen en/of gebruik van cheapass inkt is de kop uitgedroogd.

Ik ken de warmwatertruc en ook met een ammoniakoplossing, allemaal ooit geprobeerd om een Epson printer te redden.

Maar helaas.

De enige remedie, zeker bij hoge resolutie fotoprinters (=kleinere gaatjes in de kop die sneller verstoppen!!) is om goede inkt te kopen en minstens 1x per maand een foto te printen. Anders droogt die zooi uit en kan je de hele printer weggooien, want z'n printkop kost 80% van de nieuwprijs van een printer.

Nita

Inderdaad heb ik de printer een aantal maanden niet gebruikt dus dat is wel de oorzaak.Moet hem nu wel vaak gebruiken, daarom ook mijn vraag wat de beste keus is want ik heb niet veel tijd meer om te shoppen.

Bedankt Captain

langerjan

Ongelezen bericht door langerjan »

Een brother DCP-115C is een all-in-one printer voor een eerlijke prijs !

Werkt altijd :!:

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Hangt er helemaal vanaf wat je wilt.

Brother is goed voor laserprinters... Maakten ook goede typemachines vroeger :) Ik ben persoonlijk een enorme Canon fan: niet te duur in aanschaf, goede kwaliteit, redelijk zuinig met inkt, en de inkt is niet duur.

Kijk liever even op kieskeurig.nl :)

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Beste Nita,

Je kunt je zelf beter in het water zetten...
maar de inknavullingen van Blokker bevatten een schoonmaakvloeistof dus naast 3x zwarte of 3x kleur kun je dit 4e flesje met wattenstaafje gebruiken, en wel handschoentjes dragen...
zorg voor een plasticzak met krant erop, want zelfs de keuken heeft last van inkt als het doorlekte.
Dit €4,95 kostende setje zou ik gezien jou type de zwarte kopen...en die gebruik je het meeste, dus vul die potten, en printen maar...
De schoonmaak kan voor elke printer en elke kleur gebruikt worden, na afloop op keuken papier de cartridge afdeppen ,dus niet wrijven maar stempelen.

Dit is voordeliger dan een nieuwe printer kopen!

Nita

Mezelf in het water zetten lost het probleem printer niet op beste D1RK.Wel bedankt voor de andere tip.

Captain bedankt, ik ga ook maar weer voor de Canon,heb met de oude redelijk lang gedaan.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik ben overgestapt op een kleurenlaserprinter en ik heb geen last meer van verstopte spuitmondjes! :wink: 8)

Nita

Heb de HP Fotosmart 7100 gekocht .Hoop een goede keus.
Probeerde de truc ook nog uit ,WAARDELOOS dus ,een hoop geknoei voor niks.Heb zelf geen vals gebit dus ïemand interesse in Steradent tabletten?

fietsje

Ongelezen bericht door fietsje »

Heb zelf geen vals gebit dus ïemand interesse in Steradent tabletten?
Steradent is een prima huismiddel voor ontkalken. Wellicht de douchekop, boiler, plantenvazen, watertank caravan.

Nita

Fietsje, ik kreeg net van de buuf ook een tip;

Witte vitrage wordt echt spierwit als je ze een tijdje in een bad zet met steradent tabletten.
Jammer dat ik geen vitrage heb maar kan jouw tip goed gebruiken.
Op de bodem van de kattebak zit ook een laag kalk die ik er niet uit krijg ,ga dus daar de steradent maar op stukgooien.
DAGEBEDANKTZIJTDAWITTE> :wink:

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik weet dat in 80% van alle gevallen de schoonmaakvloeistof die bij de navul flesjes zit wel goed werkte, mits je zelf geen kleurtje kreeg!

Verder is het goedkoper en ook op geen koopzondag bij te vullen...
Soms is de kleur zelfs beter als orginele, maar dit verschilt per merk en type printer.

De oude HP van eind vorige eeuw die op koningine dag ooit gekocht is voor f1,- werkte ook nog steeds met dezelfde cartridge, we moeten wel, we hebben nog 6 oude, en daarna jammer, dit model is nergens meer leverbaar, ook op HP.NL niets te vinden!

Dus hoezo huisvuil?

Nita

@ D1rk,

Goedkoper en ook op "geen" koopzondag bij te vullen :?:

Met de Steradent moet beter maar niet gestunt worden,

hharteman

Ongelezen bericht door hharteman »

-------
Een brother DCP-115C is een all-in-one printer voor een eerlijke prijs !
---------------------------------------------------------------------------

Yep, heb ik ook.
Te koop voor rond de € 80.
Een prima huis tuin en keukenprinter, multifunctioneel.
Inkt catridges op Ebay in duitsland € 0.87 per stuk.
Als het ding het 2 jaar volhoud (Garantietijd) en het opgeeft kan hij zonder bezwaar bij de vuilnis toch?
Een printer voor de prijs van een catridge
Veel schik met dit apparaat

Gesloten