Pagina 1 van 1

mobieltjes

Geplaatst: 05 okt 2007 20:24
door twin
HOi,

nou wij hebben sinds juli 2007 2 x nokia E 65 aangeschaft. en 1 daarvan ik nu voor de derde keer terug geweest ter reparatie.
Iedere keer hebben ze de software ge update en ja hoor ...afgelopen woensdag heb ik de telefoon voor de derde keer opgehaald en vandaag gaat ie weer uit nadat we gebeld hebben.
Ik heb me een nieuwe batterij laten opsturen (onder garantie) ja t moest er nog bij komen dat ik e'm zou moeten betalen. Het ene toestel is nog geen maand goed geweest.
Dus vandaag heb ik de nieuwe batterij erin gedaan. en ik ben benieuwd want volgens de wet moet je een leverancier 3 x de kans geven iets te repareren en dat is nu geweest...Ik ben benieuwd of de telefoon het nu wel blijft doen met de nieuwe batterij.....wordt vervolgd.....

Re: mobieltjes

Geplaatst: 05 okt 2007 20:37
door pindatjuh
mijn nokia 6111 is nu ook al voor de derde keer opgestuurd
ze hebben t recht om een telefoon 3 x te proberen te repareren.
als t dan nog niet goed is moet de winkel waar je t gekocht hebt,
je tegemoet komen met een oplossing.

ik heb zelf geen moed meer dat mijn tel goed gemaakt word.
dus ik heb gevraagd wat de tegemoetkoming zal zijn van die betreffende telfoon zaak. ze bieden me dan 149,- euro aan om een andere tel uit te zoeken. nou hier ben ik t dus niet mee eens want mijn telefoon was ruim 200 euro waard toen ik m bij me abo kreeg., duss...

het geen moed meer hebben in de reparatie komt
omdat mijn probleem zo bekend is bij de telefoon .
bij bekenden en ook op internet zie je vergelijkbare problemen met de tel.
probleem. scherm slaat opeens wit uit en schakelt zichzelf uit en na een paar minuten kan ik m pas weer opstarten

dus waarom ruilt nokia gw niet de tel in na de tweede keer als dat probleem niet kan worden opgelost.

mis kan radar mij hiermee helpen :P

groetjes linda

Re: mobieltjes

Geplaatst: 10 okt 2007 11:00
door anpubliek
Mijn dochter (15 jaar) heeft eind februari 2007 een Nokia n70* aangeschaft twv. € 325,--
Een paar weken geleden kon zij het mobiel niet meer gebruiken, zij kreeg het 's morgens niet meer aan en heeft het ter reparatie aangeboden bij de winkel waar het gekocht is. Daarbij heeft zij een afgiftebewijs ontvangen waarop de toestand van haar mobiel omschreven staat.
zoals:
Beschadigingen: lichte gebruikssporen
Displayschade: nee
Zichtbare schade: nee
Zij ontving per post een prijsopgave die geraamd is op € 190,--en dat dit niet onder de garantiebepaling valt omdat het defect door val- of stootschade ontstaan zou zijn.
Wanneer zij besluit niet te laten repareren dan worden de onderzoekskosten € 30,-- in rekening gebracht.
Kortom: wij voelen ons als consument compleet overgeleverd, de reparateur meldt deze schade terwijl het mobiel niet gevallen is voordat het ermee stopte en ook geen schade aan de buitenkant zichtbaar is.
Wat kunnen wij doen, op deze manier ben je haast verplicht om bij aankoop van een apparaat die extra verzekering voor vijf jaar af te sluiten. Terwijl je als consument toch mag rekenen op een apparaat waar je minstens 3 jaar goed gebruik kan maken! ??
De winkel waar het mobiel gekocht is is niet aangesloten bij een branche vereniging zodat wij dit probleem niet aan een geschillencommissie kunnen voorleggen.
Blijft over de rechtsbijstandverzekering of wanneer je daar niet voor verzekerd bent het juridisch loket.

heeft u dit zelfde meegemaakt? Welke stappen heeft u ondernomen en wat was het resultaat?
[/i]

Re: mobieltjes

Geplaatst: 10 okt 2007 11:10
door ST
@ anpubliek

Ik heb op dit moment hetzelfde met een Nokia 7370, s'nachts is ineens het lcd-scherm kapot gesprongen.
Ik heb hem ook weggebracht, en het was volgens hun ook val/stoot/klemschade, terwijl ik duidelijk heb gemaakt dat ik hem niet in mijn broekzak/los in handtas of zelf heb kapot gemaakt en er is ook geen uiterlijke schade te zien aan de telefoon.
Ik moest 80,91 betalen, of ongerepareerd retour á 39,72.
Ik nam dan ook geen genoegen ermee.


Na diverse klachtbrieven naar Vodafone en Nokia en ik heb bij Tweakers/andere fora een topic aangemaakt, waarin ik vroeg om ervaringen, en zij vertelden mij dat het een probleem is van dat type display's. Ik heb ook ervaringen van internet geplukt, deze heb ik dan ook voorgelegd aan Vodafone/Nokia in mijn klachtbrieven/telefoongesprekken. Ik heb ook duidelijk gemaakt dat er 2 jaar garantie op een toestel zit, en dat Vodafone ten minste mijn onderzoekskosten moet betalen, aangezien ik ook al 6 jaar dit abonnement heb. (sinds mijn 13de) Ik heb net een belletje gehad van Vodafone dat ik het toestel mag ophalen, ongerepareerd, en voor een tegenexpertise/second opinion bij een Nokia Service Center mag aanbieden. Vodafone betaald voor mij de onderzoekskosten.
De mevrouw van klantenservice die mijn klacht behandeld was heel vriendelijk, en ze geloofde me.

Nu wacht ik af tot mevrouw vanmiddag terugbelt, mijn vader is namelijk de contracthouder en die moet akkoord gaan met wat we afgesproken hebben, daarna wachten tot mijn toestel retour komt.

Re: mobieltjes

Geplaatst: 10 okt 2007 18:57
door stanleyvc
In een Ander topic geef ik problemen aan omtrend mijn N73.

Over Nokia in het algemeen kan ik maar een ding zeggen, KOOP GEEN NOKIA

Per definitie liegt de klant en heeft de klant GEEN gelijk.
Service; dat word kennen ze bij Nokia niet.
Garantie; Tot de deur....