LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
anitaatjes
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2007 11:43

Garantie

Ongelezen bericht door anitaatjes »

Ik heb voor mijn zoon een sagem mobiel gekocht met 1 jaar garantie zeiden ze in de winkel,na 3 maanden laadde het toestel niet meer op en heb die terug gebracht naar Bel companie,waar ze hem opstuurde ter reparatie.
Dit duurde 2 maanden,en kreeg gister te horen dat ze het toestel terug hadden maar niet gerepareerd was.
Ik moet dus nu 42 euro betalen voor onderzoekskosten en zit nog steeds met een kapotte mobiel.
Dit kan toch zomaar niet???

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Garantie

Ongelezen bericht door Big-V »

Waarom hebben ze het toestel niet gerepareerd?

ST

Re: Garantie

Ongelezen bericht door ST »

Ik moet ook onderzoekskosten betalen, als ik mijn dure toestel ongerepareerd terugwil. 39,72 om precies te zijn.

Ik vind het ook belachelijk dat ík voor die kosten zou moeten opdraaien, aangezien er nog garantie op het toestel zit.

Ik heb dan ook een klachtbrief geschreven naar mijn provider, waar ik tot op heden nog geen reactie op heb gehad.

Als ik voor 17-10 niet laat weten wat ik met mijn toestel wil (maken á 80 euro, ongerepareerd retour á 39,72 of afstand doen waarna hij milieuvriendelijk word vernietigd en dat hoef ik dan niet te betalen?) anders krijg ik hem zowiezo retour (thuis) gestuurd, á 39,72 dus.

Ik vind het ook belachelijk!

anitaatjes
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2007 11:43

Re: Garantie

Ongelezen bericht door anitaatjes »

Uit de brief die erbij zat,begreep dat de waarde van het toestel(100 euro)niet op woog tegen de reparatie kosten.
Maar mijn mening is dat ze dan toch voor een andere mobiel moeten zorgen?

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Garantie

Ongelezen bericht door Big-V »

Als dat de reden is, dan zou ik het vooral niet betalen en een vervangend toestel eisen.
Weet u trouwens zeker dat het defect niet door uzelf is veroorzaakt?

kica1
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 jan 2007 16:40

Re: Garantie

Ongelezen bericht door kica1 »

Heeft u al contact gehad met de fabrikant, Sagem, zelf?
Hun telefoonnummer in Nederland is 040-2580111

Mr. Floppy
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25

Re: Garantie

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

Uit de brief die erbij zat,begreep dat de waarde van het toestel(100 euro)niet op woog tegen de reparatie kosten.
In dat geval is Belcompanie verplicht om jou je geld terug te geven, of om je een nieuw toestel te geven. Simpeler kan het niet.
Ze weten dit uiteraard zelf ook wel, maar ze proberen jou dus gewoon op te lichten!

Overigens heb je dit topic in de verkeerde rubriek geplaatst. Hoort eigenlijk onder "Garantie" thuis.

Gesloten