Alleen het LCD-scherm, niet het omhulsel.
Nu zeggen Dynafix/Nokia dat een LCD-scherm niet binnen de garantie valt, maar toen ik een topic aanmaakte bij Tweakers, zeiden zei dat het wél binnen de garantie valt.
Ik quote:
Nu ben ik zelf totaal niet op de hoogte van dit soort dingen, en wil ik graag weten van het hoe of wat dat het wél in de garantie zit zodat ik dat kan voorleggen aan Vodafone, want Nokia kan verder niets doen als ik geen tegenexpertise laat doen. (maar ik heb het toestel dus niet in bezit, en moet betalen wil ik hem ongerepareerd retour krijgen.)Ja, dat type displays hebben helaas de slechte eigenschap dat ze onder weinig spanning al kunnen barsten. Echt spontaan is het niet, maar de druk die erop heeft gezet zou normaal niet in een barst moeten resulteren....
Het probleem is alleen dat er maar weinig mensen zijn die dit weten en nog minder mensen zijn die weten dat dit gewoon onder de garantie geclaimed kan worden.
Vodafone stuurt al zijn toestellen naar Dynafix. Ook daar zouden ze dit moeten weten. Alleen Dynafix repareert liever een toestel buiten de garantie dan dat ze lager bedrag van Nokia krijgen voor een reparatie onder garantie.
Ik zou nogmaals Nokia even bellen. Melden dat jouw toestel bij Dynafix ligt en zeggen dat het display 'spontaan' kapot is gegaan en dat er geen uiterlijke beschadigingen op het toestel te zien zijn wat zou moeten duiden op val/stoot/klemschade. Als je de juiste persoon aan de lijn krijg, zal die het probleem kennen en begrijpen dat jouw toestel onder de garantie gerepareerd moet worden.
Dat je op de hoogte ben van het feit dat displays die o.a. in de Nokia 7370 zitten regelmatig kapot gaan, zonder dat daar een aanleiding voor is. Als je met je vinger over het display heen ga, dan voel je ook geen barst. En dat het niet echt redelijk is dat daar kosten voor in rekening worden gebracht.
Nou hoop ik dat jullie (dat zeg je dus tegen Nokia Care Line) dit probleem onderkennen en Dynafix mogelijk de opdacht kunnen geven om dit toch onder de garantie te kunnen repareren...
Pas als ze op dat moment echt beginnen tegen te spurten, is het mogelijk nodig om misschien iets duidelijker te maken dat dit bij veel andere ook onder de garantie gerepareerd is. En iemand die al lang bij de Nokia Care Line werkt zou dit moeten weten, want dit geldt zowel bij de 7370 als bij de 7373, E50, 6233, 5300 en nog veel meer.
Nokia Care Line zal dan, als ze akkoord gaan Dynafix de opdracht geven om jouw toestel onder garantie te repareren. Vodafone moet je dus in dit verhaal even omzeilen... Die sturen het alleen maar op (terwijl hun eigenlijk wel verantwoordelijk zijn)
EDIT:
Gisteren heeft Bas van Vodafone Web Relations mijn klachtbrief doorgegeven aan de klachtafdeling van Vodafone omdat ze mijn brieven niet gehad hebben, en ik ben net gebeld door iemand van de klachtafdeling dat ik mijn toestel ongerepareerd retour krijg, en een tegenexpertise mag laten uitvoeren door Nokia.[/b]