Pagina 1 van 1

Eenmaal een fout in de administratie........................

Geplaatst: 09 okt 2007 23:30
door screwdriver
Uit mijn ervaring met de RWE blijkt wel dat als die grote jongens eenmaal een fout maken in de administratie het bijna nooit meer goed zal komen.

Na mijn verhuizing 1,5 jaar geleden had ik RWE gevraagd het lopende 3 jarige contract over te hevelen naar het nieuwe adres. Dit was geen probleem volgens hun en is alszodanig bevestigd.

Heb toen de meterstanden d.m.v. een meterstanden formulier (ondertekend door makelaar, nieuwe bewoner en mezelf) opgestuurd. Vervolgens een foute jaar afrekening ontvangen en dit gemeld bij RWE. Uiteindelijk een bevestiging gehad dat zij dit niet konden wijzigen aangezien de netbeheerder geen aanpassing wilde maken. Heb hun toen verteld dat dit niet mijn probleem was en na vele aanmaningen en incasso buro's is er inmiddels niks opgelost. Het grappige is wel dat als je de klantenservice belt naar de zoveelste aanmaning ze inderdaad in het systeem zien dat je hebt aangegeven dat de rekening niet juist is en ze je dan vertellen de aanmaning als niet gezonden te beschouwen (keer of 6 gebeurd). Verder heb ik tussendoor zelfs nog een brief van RWE ontvangen waarin wordt aangegeven dat ze e.e.a. zouden corrigeren op de volgende jaar rekening (2007). We heel grappig om de meter standen van het ene huis te corrigeren via de meterstanden van het andere huis. Dit is natuurlijk uiteindelijk niet gebeurd.

Toen de eerste jaar rekening van het nieuwe adres. Alleen maar foute tarieven ten opzichte van de contract prijs, gemeld, in behandeling genomen, maar nooit meer wat van gehoord. En nu de afrekening van dit jaar wederom weer andere tarieven en dus maar besloten ook die afrekning niet meer te betalen.

Uiteindelijk ben ik nu dan bezig om zo snel mogelijk over te stappen naar een nieuwe leverancier maar zelfs dat wordt onmogelijk gemaakt door RWE. Zij sturen mij een brief dat mijn 3 jarige contract per 1 november 2007 afloopt, maar bij de nieuwe leverancier geven ze aan dat er niet opgezegd kan worden aangezien mijn contract tot november 2008 zou doorlopen.

Ik stel me voor dat dit voor vele problemen bij de leveranciers van toepassing is. Als de administratie eenmaal een puinhoop is, kom je er ook nooit meer vanaf.

Ik wacht nu gewoon totdat ze me voor de rechter dagen naar aanleiding van het niet meer betalen van minn rekeningen en we zien dan wel weer wat er gebeurd.

Success iedereen die met soortgelijke onzin te maken heeft.

Re: Eenmaal een fout in de administratie........................

Geplaatst: 10 okt 2007 10:40
door roerganger
Waarom denk je dat de HEMA, die ook via de RWE gas en elektra verkocht, daarmee gestopt is... :cry: Ik had daar indertijd precies hetzelfde.

Re: Eenmaal een fout in de administratie........................

Geplaatst: 10 okt 2007 15:16
door Abonnee
Niet alleen bij energieleveranciers of kabelmaatschappijen, maar ook bij Canal Digitaal heb ik al ruim anderhalf jaar gedonder met afrekeningen.
Afspraken, zoals de z.g. een euroabonnementen, levert een gigantisch administratiefprobleem bij ze op. Ondanks aangetekend schrijven en bellen, niets helpt! Drie voudig wordt je rekening geplunderd. Te pas en te onpas worden z.g. registratiekosten verlangd. Deze zijn al bij begin van de aanschaf en de activering automatisch voldaan. Knal hard deelt men mee dat er nog een jaar contract loopt, terwijl aanschafdatum en activeringsdatum helder vast staan. Lange telefoonwachttijden onder 0900, tel uit je winst. Dezelfde mentaliteit als de RTL-groep en anderen met die belspelletjes, die godzijdank per een november afgelopen zullen zijn. Alsof er niets anders te zien is. Het beste is dat de Staat der Nederlanden zijn publieke omroepen net als de regionale omroepen los van Canal Digitaal via de satelliet zal distribueren, desnoods met de ARD of de BBc. Dan nog het geetter met die z.g. codering, die de ontvangst stoort, ondanks het gebruik van Canal Digitaal CAM. En hiermee is nog maar het topje van de ijsberg ter discussie gebracht

Re: Eenmaal een fout in de administratie........................

Geplaatst: 10 okt 2007 16:12
door Ellenes2
Wat hebben we toch een wereld van verschil binnen europa en wel zo dichtbij, waaraan zal het toch liggen?

Ik krijg ook de stroom van de RWE, maar dan in Duitsland en ik moet zeggen, mijn petje af voor de service, die wordt trouwens hier in Duitsland niet alleen bij de RWE met een hoofdletter S geschreven

Re: Eenmaal een fout in de administratie........................

Geplaatst: 10 okt 2007 18:23
door ajfvanvalkenburg
Het is in Nederland slecht gesteld omtrend wijzigingen, of heb je over opgavens stroom of gas verbruik of betalingen voor andere mensen omdat die met vacantie zijn stort men naar twee weken je geld weer terug op je rekening,en betrokken krijgd een boete van 15€ .Als dan wat vraagd waarom ze de koppeling zo slecht verzorgd hebben dan hebben ze geen oplossing.

Re: Eenmaal een fout in de administratie........................

Geplaatst: 13 okt 2007 22:47
door Chanmaster
Uit mijn ervaring met de RWE blijkt wel dat als die grote jongens eenmaal een fout maken in de administratie het bijna nooit meer goed zal komen.
Wijze woorden maar boekhoudtechnisch moeten de cijfers wel kloppen en valt er niet mee te sjoemelen.

Re: Eenmaal een fout in de administratie........................

Geplaatst: 14 okt 2007 13:02
door screwdriver
Wijze woorden maar boekhoudtechnisch moeten de cijfers wel kloppen en valt er niet mee te sjoemelen.
Tuurlijk....maar een administratie klopt altijd als je gewoon fakturen uitstuurd. Dat die fakturen niet goed zijn staat los van de boekhouding.

Re: Eenmaal een fout in de administratie........................

Geplaatst: 18 okt 2007 15:27
door qwerty2007
Das niet helemaal waar Chan. Volgens mij kunnen ze boehoudtechnisch het wel een zooitje maken voor de klant en ze zo nog geld afpakken ook!
Bv. als je overstapt of verhuist en met de meterstanden, dat ze die bv, net iets te hoog inschatten, zodat je nieuwe leverancier of voor het nieuwe jaar ze toch een paar dubbeltjes meer van je af kunnen pakken dat bovenop de al aanwezige prijverhogingen enzo.

En hoeveel mensen gaan niet achter die onterechte 15 euro boete aan?
Als dat een paar duizend keer gebeurt is dat ook weer vetpot voor de leverancier. Kijk zo kan je middels chaotisch boekhoudtechnische geintjes toch meer geld verdienen aan klanten. nederlanders zijn slim en heel gewiekst met dit soort dingen. ze leren economie als de besten.
En dan maar denken dat ze per ongeluk een slechte boekhouding voeren?
Je kan ook iets te nuchter denken als nederlander over dit soort zaken en denken dat alles wel zal kloppen.. Volgens mij wordt er wel gesjoemeld.

Re: Eenmaal een fout in de administratie........................

Geplaatst: 18 okt 2007 15:39
door Ali Bensalah
Kijk zo kan je middels chaotisch boekhoudtechnische geintjes toch meer geld verdienen aan klanten.
Wat denk je dat een rechtzaak kost (die door slordige voorbereiding - aanlevering van informatie - ook nog eens verloren wordt)? Zal een veelvoud zijn van die 15 euro.
Wat denk je dat een klantenservice kost die overuren draait in verband met vele klachten? Als jij een paar keer belt zijn ze hun marge al weer kwijt.
Wat denk je dat het aan klanten kost die overstappen door negatieve publiciteit?
Chaotische boekhouding is geen keuze; bedrijfjes die daarvoor kiezen (bewust of onbewust) hebben over het algemeen geen bestaansrecht.