Eenmaal een fout in de administratie........................
Geplaatst: 09 okt 2007 23:30
Uit mijn ervaring met de RWE blijkt wel dat als die grote jongens eenmaal een fout maken in de administratie het bijna nooit meer goed zal komen.
Na mijn verhuizing 1,5 jaar geleden had ik RWE gevraagd het lopende 3 jarige contract over te hevelen naar het nieuwe adres. Dit was geen probleem volgens hun en is alszodanig bevestigd.
Heb toen de meterstanden d.m.v. een meterstanden formulier (ondertekend door makelaar, nieuwe bewoner en mezelf) opgestuurd. Vervolgens een foute jaar afrekening ontvangen en dit gemeld bij RWE. Uiteindelijk een bevestiging gehad dat zij dit niet konden wijzigen aangezien de netbeheerder geen aanpassing wilde maken. Heb hun toen verteld dat dit niet mijn probleem was en na vele aanmaningen en incasso buro's is er inmiddels niks opgelost. Het grappige is wel dat als je de klantenservice belt naar de zoveelste aanmaning ze inderdaad in het systeem zien dat je hebt aangegeven dat de rekening niet juist is en ze je dan vertellen de aanmaning als niet gezonden te beschouwen (keer of 6 gebeurd). Verder heb ik tussendoor zelfs nog een brief van RWE ontvangen waarin wordt aangegeven dat ze e.e.a. zouden corrigeren op de volgende jaar rekening (2007). We heel grappig om de meter standen van het ene huis te corrigeren via de meterstanden van het andere huis. Dit is natuurlijk uiteindelijk niet gebeurd.
Toen de eerste jaar rekening van het nieuwe adres. Alleen maar foute tarieven ten opzichte van de contract prijs, gemeld, in behandeling genomen, maar nooit meer wat van gehoord. En nu de afrekening van dit jaar wederom weer andere tarieven en dus maar besloten ook die afrekning niet meer te betalen.
Uiteindelijk ben ik nu dan bezig om zo snel mogelijk over te stappen naar een nieuwe leverancier maar zelfs dat wordt onmogelijk gemaakt door RWE. Zij sturen mij een brief dat mijn 3 jarige contract per 1 november 2007 afloopt, maar bij de nieuwe leverancier geven ze aan dat er niet opgezegd kan worden aangezien mijn contract tot november 2008 zou doorlopen.
Ik stel me voor dat dit voor vele problemen bij de leveranciers van toepassing is. Als de administratie eenmaal een puinhoop is, kom je er ook nooit meer vanaf.
Ik wacht nu gewoon totdat ze me voor de rechter dagen naar aanleiding van het niet meer betalen van minn rekeningen en we zien dan wel weer wat er gebeurd.
Success iedereen die met soortgelijke onzin te maken heeft.
Na mijn verhuizing 1,5 jaar geleden had ik RWE gevraagd het lopende 3 jarige contract over te hevelen naar het nieuwe adres. Dit was geen probleem volgens hun en is alszodanig bevestigd.
Heb toen de meterstanden d.m.v. een meterstanden formulier (ondertekend door makelaar, nieuwe bewoner en mezelf) opgestuurd. Vervolgens een foute jaar afrekening ontvangen en dit gemeld bij RWE. Uiteindelijk een bevestiging gehad dat zij dit niet konden wijzigen aangezien de netbeheerder geen aanpassing wilde maken. Heb hun toen verteld dat dit niet mijn probleem was en na vele aanmaningen en incasso buro's is er inmiddels niks opgelost. Het grappige is wel dat als je de klantenservice belt naar de zoveelste aanmaning ze inderdaad in het systeem zien dat je hebt aangegeven dat de rekening niet juist is en ze je dan vertellen de aanmaning als niet gezonden te beschouwen (keer of 6 gebeurd). Verder heb ik tussendoor zelfs nog een brief van RWE ontvangen waarin wordt aangegeven dat ze e.e.a. zouden corrigeren op de volgende jaar rekening (2007). We heel grappig om de meter standen van het ene huis te corrigeren via de meterstanden van het andere huis. Dit is natuurlijk uiteindelijk niet gebeurd.
Toen de eerste jaar rekening van het nieuwe adres. Alleen maar foute tarieven ten opzichte van de contract prijs, gemeld, in behandeling genomen, maar nooit meer wat van gehoord. En nu de afrekening van dit jaar wederom weer andere tarieven en dus maar besloten ook die afrekning niet meer te betalen.
Uiteindelijk ben ik nu dan bezig om zo snel mogelijk over te stappen naar een nieuwe leverancier maar zelfs dat wordt onmogelijk gemaakt door RWE. Zij sturen mij een brief dat mijn 3 jarige contract per 1 november 2007 afloopt, maar bij de nieuwe leverancier geven ze aan dat er niet opgezegd kan worden aangezien mijn contract tot november 2008 zou doorlopen.
Ik stel me voor dat dit voor vele problemen bij de leveranciers van toepassing is. Als de administratie eenmaal een puinhoop is, kom je er ook nooit meer vanaf.
Ik wacht nu gewoon totdat ze me voor de rechter dagen naar aanleiding van het niet meer betalen van minn rekeningen en we zien dan wel weer wat er gebeurd.
Success iedereen die met soortgelijke onzin te maken heeft.