LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laptop kopen bij Dixons? Nou nee dank je niet nog eens,

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Peter4871

Laptop kopen bij Dixons? Nou nee dank je niet nog eens,

Ongelezen bericht door Peter4871 »

Nou lang leve Dixons hoor,

Het begon eind 2005, toen ik een laptop kocht,
Aangezien er bij ons in Hengelo maar 1 pc winkel was die mij bekent wat ging ik vol frisse moet naar de Dixons,

Daar aangekomen naar enig overwegen een Laptop uitgekozen, een Packert Bell.
Een kameraad van mij had de dag er voor er een gekocht, en wist mij te vertellen dat je er een gratis tas bij kreeg,
Maar toen ik dat na vroeg werd mij verteld dat dit dus niet zo was, en ik hem er bij kon kopen,
na 3 seconden denken heb ik de meneer vriendelijk bedankt en heb gezegd dan maar bij een andere winkel te kijken, gelijk werd mij verteld dat hij plots een aanbieding uit zen mouw toverde waar bij het mogelijk was een tas gratis te krijgen, nogmaals bedankte ik de man, en ging verder,

Maar ja, toch later terug gegaan, en de laptop gekocht, samen met tas, router en een extra verzekering voor een jaar langer,

na dat ik mijn pas er door had gehaald en op ja gedrukt had voor betaling werd mij de bon in handen gedrukt en de verkoper draait zich om naar iemand anders, een tot ziens of iets kon er blijkbaar niet meer van af,
Enigszins geërgerd loop ik de winkel uit, maar tja het was nu maar zo,

Nu Begin zomer 2007 begeeft mijn Laptop het plots, waarop ik terugkeer naar het filiaal om mijn laptop op te sturen, er was een nieuw iemand in dienst daar getreden, en werd zeer vriendelijk en behulpzaam geholpen, mij werd nog verteld dat het door de vakantie wat drukker was, en dus de reparatie wel eens 8 weken kon duren,
Aangezien het vakantie was vond ik dit niet erg, en ging weer,

Maar naar 10 weken was er nog steeds taal nog teken te horen van mijn laptop,
daarop maar naar de winkel gegaan, en mij werd verteld dat hij er was,
Ik blij, want tja school was al weer een week bezig, en daar heb ik toch echt een nodig,

Thuis gekomen start ik hem op, alles verloopt prima tot dat ik op internet wil,
Niks, totaal niks, helle Laptop opnieuw geïnstalleerd, geen effect,
De cd’s die ik aangemaakt had bij het kopen van de laptop er in, en alles weer terug zetten naar het begin, geen succes,
daar bij kwam ook nog eens dat na de reparatie is een schroefje miste aan de onderkan van mij laptop

en toen moest ik weer terug naar de winkel,
Daar aangekomen werd mij verteld dat ik zelf contact op moest nemen met het hoofdfiliaal via de mail, [email protected] erg geïrriteerd verlaat ik weer de winkel,
1 omdat ik zelf achter hun fouten aan moet
En 2 omdat zij mij alleen een e-mail adres kunnen geven, en dat duurt meestal langer,

Maar gelukkig naar ongeveer 5 tot 8 dagen een reactie terug, ik kon hem terug brengen naar het filiaal, daar laten opsturen, reparatie nummer opsturen, en hun zouden hem versneld maken, (Ja ja)
(ook naar 8 dagen kreeg ik een kennisgeving dat mijn laptop er was, en ik had hem al 9 dagen thuis liggen)

Dit heb ik dus gedaan, maar naar een paar weken geen reactie,
daarop gebeld naar het hoofdkantoor van Dixons, daar werd mij verteld dat er een aanvraag was gedaan bij de verzekering en dat daar op gewacht moest worden,

Daarop heb ik aangegeven dat mij laptop al eens gemaakt was, en dus garantie had op de reparatie,
ze zouden het door geven, en ik was weer even blij,
naar een paar dagen dacht ik er nog eens achter aan te bellen, en weer het zelfde verhaal er werd gewacht op de verzekering, daarop weer het helle verhaal verteld, en ze zouden het door geven,
nog een paar dagen later weer gebeld, en je raad het al, weer het zelfde verhaal, er werd gewacht op de verzekering, na dit nogmaals door gegeven te hebben, en duidelijk eindelijk iemand aan de telefoon had die wist wat de bedoeling was, werd het door gegeven,

Nu maandag en vandaag weer gebeld, ze waren er nog mee bezig, 1 oktober waren de onderdelen besteld en daar werd op gewacht,

Ik ben nu inmiddels mijn laptop al kwijt vanaf 05-07-2007 en inmiddels is het 10-10-2007 nou reken zelf maar uit hoelang ik al zonder laptop zit,

Daarbij komt nog eens dat de reparatie kosten, overigens niet door mij te hoeven voldaan per keer rond de 600 euro liggen, aangezien ze telkens een nieuw moederbord er inzetten, nou 2x600 euro is al 1200, daarbij komt nog de verzendingskosten, en personeelkosten.
Al met al anderhalf keer de waarde van de laptop (898,-)

Dus mensen als je een laptop koopt, ga niet naar de Dixons, want zo snel je betaald hebt krijg je de deur tegen je gat of neus

jor

Re: Laptop kopen bij Dixons? Nou nee dank je niet nog eens,

Ongelezen bericht door jor »

Dat is nu precies de reden dat ik maar weer een Desktop neem.want het is gewoon een feit dat onderdelen voor een laptop soms heel lang op zich laten wachten en dat gebeurd niet alleen bij dixons. Dat neemt natuurlijk niet weg dat zo een behandeling als jij kreeg afgestraft moet worden door voortaan ergens anders te gaan kopen.Wat de delen betreft zal hun weinig blaam treffen en gelukkig kocht je er extra garantie bij. Voor de rest hoop ik dat je hem vlug terug hebt.

Jor.

Peter4871

nou heb ook gewoon een vaste pc, deze koop ik zelf in losse onderdelen en stel hem zo zelf samen,

Wat betreft het leveren van de goederen, klopt moeten ze op wachten kunnen ze niks aan doen, maar als hun alles wat eerder hadden gedaan had ik nu mijn spul al gehad, dus kan best zijn dat de leverancier alles op het juiste tijdstip levert, maar hun gewoon te laat bestellen :idea:

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Het klopt inderdaad dat op dit moment een echt tekort is aan laptoponderdelen. Veel fabrikanten hebben daar last van.

De oorzaak is tweedelig:

- De verkoop van laptops is drastisch gestegen, waardoor veel meer onderdelen geproduceerd moeten worden.

- De toeleveranciers van de fabrikanten kunnen de vraag niet aan, maar durven niet grof te inversteren in productiecapaciteit omdat niet duidelijk is hoe lang dit gaat duren. Dus je bent als fabrikant wel gek om sterk te gaan uitbreiden, terwijl de koopgolf van laptops tijdelijk kan zijn.
En doordat er meer laptops verkocht worden, gaan bijna alle beschikbare onderdelen naar de fabricage toe en daardoor komt er een leveringstekort voor de reparaties.

Dus dat er nu tekort aan reparatieonderdelen zijn is dus niet zo verwonderlijjk.
Ik hoop dat ik jullie als consumenten meer inzicht heb kunnen geven omtrent de leveringsproblemen van de onderdelen.

En ga aub nu geen oogkleppen opzetten en kom aub niet met zinnen als "wij hebben daar als consumenten niks mee te maken".

Want je kunt dan wel roepen en schreeuwen dat je als consument daar niks mee te maken hebt, maar daarmee los je het probleem niet op.

jor

Niet zo zeuren ikbenik, In dit topic is dat helemaal niet zo aan de orde.Natuurlijk zal topicstarter daar begrip voor op moeten brengen. Het is een bekend probleem dat onderdelen van laptops soms moeilijk verkrijgbaar zijn. Echter dit stukje ging veel meer over loze belofte's en de manier waarop topicstarter zich behandeld voelde door dixons.

Jor. :wink:

ikbenik

Ik zal eerlijk zijn, Dixons is qua computers een ballentent.

Ik heb dat wel eens van een klant gehoord dat ze totaal geen service hebben.

Een klant had zijn computer naar Dixons gebracht en vroeg of zij de persoonlijke gegevens van de klant op een USB-stick wilde zetten die de klant meegebracht had. Het antwoord was dat ze dat niet konden doen, omdat de USB poorten van de computer defect waren.

Dus de klant vraagt om het veiligstellen van de persoonlijke gegevens en Dixons weigerde dat.

Als winkelier zijnde ben je het aanspreekpunt voor de klanten, en als een reparatie wat langer duurt is het ook de taak van de winkelier om het ongemak zo min mogelijk te houden.
Overlast is nooit onvoorkombaar, maar als een reparatie wat langer duurt is er wel een mogelijkheid om bijvoorbeeld een leencomputer te verstekken.

Daarnaast ben ik van mening dat een goede winkelier nooit toestemming moet gaan vragen van de verzekering of een reparatie wel of niet uitgevoerd mag worden!!!
Is een computer nog in de garantie of uitgebreide garantieperiode en de computer is niet door de schuld van de klant kapot gegaan, dan moet gewoon tot reparatie worden overgegaan en niet aan de verzekering worden gevraagd of een reparatie mag worden uitgevoerd!
Een computermonteur kan besluiten of een reparatie uitgevoerd kan worden, de verzekering kan dat dus nooit!!!!!

jor

En daar ben ik het helemaal mee eens.Bij Dixons hier bij mij in de buurt heb ik een paar maal iets proberen te kopen. Zelfs na een telefoontje naar de zaak waarin mij werd meegedeeld dat het produkt aanwezig was ( Lasermuis/Geheugen ) kwam ik tot twee maal voor niets. De kennis en vooral de interesse van de medewerkers is in de winkel hier vrijwel nul. Je hoeft geen enkele ietswat moeilijke vraag te stellen of men reageert schouderophalend. Ook hebben de medewerkers een stuk meer belangstelling voor elkaars verhalen dan wat de klant vraagt. Een ordinaire dozenschuiver waar bij het personeel onvoldoende kennis aanwezig is.Ook de prijzen rechtvaardigen deze houding niet, dixons is bepaald niet de goedkoopste ( hoeft ook niet maar geef dan goede service ). Voor mij geen dixons meer, dat zal duidelijk zijn.
:arrow:
Jor.

Peter4871

ik vind het niet erg te wachten op de spullen voor de reparatie,
want dat snap ik zelf ook dat hun daar niks aan kunnen doen,
zit niet voor niks zelf ook in de handel.

Het is alleen dat alles bij elkaar zij het allemaal veel sneller hadden kunnen verhelpen, als zij daar de laptop al getest hadden had ik niet terug gehoeven, en als zij gewoon hadden gekeken naar waar de laptop vandaan kwam hadden ze kunnen weten dat het een 2de reparatie was en dus geen vraag van de verzekering nodig had, dus dat had weer tijd gescheeld, maar omdat de comunicatie daar volgens mij bagger is duur het allemaal langer,

ik ben het dus wel deels met ikbenik eens, alleen wat betreft ik heb niks te maken met de leveransier is wel zo, ik koop het bij hun, dus hun moeten het regelen met de levernacier niet ik, maar dat is nu ook niet aan de order

aussienl

Ongelezen bericht door aussienl »

Een klant had zijn computer naar Dixons gebracht en vroeg of zij de persoonlijke gegevens van de klant op een USB-stick wilde zetten die de klant meegebracht had. Het antwoord was dat ze dat niet konden doen, omdat de USB poorten van de computer defect waren
Waarom zet hij er die niet zelf op voor dat ie de computer wegbrengt?

Peter4871

Waarom zet hij er die niet zelf op voor dat ie de computer wegbrengt?
nou neem aan dat de pc kapot was, dus hij brengt hem weg,
je weet niet in welke staat hij verkeerd, het kan zijn dat de pc het hellemaal niet meer deed, of de meneer er zelf niet alle kennis van had

aussienl

Ongelezen bericht door aussienl »

Nou? Dat vraag ik dus. Tis gewoon nieuwsgierigheid.

ikbenik

je weet niet in welke staat hij verkeerd, het kan zijn dat de pc het hellemaal niet meer deed, of de meneer er zelf niet alle kennis van had
Je slaat de spijker op zijn kop! :lol:

In mijn algemene voorwaarden heb ik staan dat de klanten altijd zelf voor de backups moeten zorgen en dat ik niet aansprakelijk ben en kan gehouden worden voor verlies van eventuele persoonlijke gegevens.

Als een klant bij mij komt, zal ik altijd proberen om de persoonlijke gegevens veilig te stellen. Helaas lukt dat soms niet, doordat de harde schijf bijvoorbeeld gecrashed is.

Peter4871

neem aan dat ikkeben zelf een pc shop heeft of iets dergelijks, en daarom ook blijft hameren op het wachten op onderdelen probleem?

Tja als je het zelf dagelijk mee maakt moet je het ook wel weten,
maar neem aan dat je er zelf ook wel mee eens bent dat het eigelijk niet gaat om het wachten op onderdelen, maar om het helle gebeuren zelf, het wachten op onderdelen kan ik me voorstellen, maar dat ze pas een maand na dat ik de laptop heb ingeleverd pas de onderdelen bestellen, en het dan ook nog een spoedreparatie noemen vind ik toch niet echt top

Peter4871

Nou word hij leuk,

Maandag weer naar de dixons gebeld, vrijdag waren de onderdelen binnen gekomen laptop zou worden gemaakt en met de eerst volgende vracht mee gestuurt worden.

Dus ik vandaag naar de dixons in hengelo even vragen hoe en wat,

Ik kom binnen leg mijn verhaal uit, en die man begind te zeuren hoe ik aan het nummer van hun hooftkantoor kom

Ik uitleggen dat ze mij in hun filiaal hadden gezecht dat ik het zelf moest regelen met het hooftkantoor en dus hun gemaild had en daarna dat nummer had gekregen.

Blijkbaar hadden zij een boze mail van het hooftkantoor gekregen met de vraag waarom ze dat nummer gegeven hadden aangezien het niet de bedoeling was dat klanten zelf bellen.

Beedje krom mij eerst dat nummer geven en dan boos worden dat ik het nummer heb, Ben dus wederom zeer pist, aangezien toen ik daar binnen kwam en uitlegde wat ik kwam doen 2 man personeel met boze koppen op me begonnen te zeuren en te vragen hoe en wat, alleen de grote lamp ontbrak nog in men gezicht.

Na dat ik duidelijk had verteld dat ik het nummer van het hooftkantoor had waren ze al wat minder boos, maar zijden dat het maar raar was dat ik contact had opgenomen met het hooftkantoor, had toch mijn laptop daar ingeleverd?

Ja HALLO eers zeggen je moet zelf contact op nemen en nu 3 maand na bijna 3 keer per week bellen naar hun hooftkantoor krijg ik hopelijk mijn laptop deze week terug en dan is het ineens dat zij het hadden moeten doen.

Nou ik weet wel waar ik nooit meer kom, het is dat ik er heen moet omdat hij daar gekocht is want anders en daarom er heen moet anders kwam ik er nooit meer

ikbenik

maar dat ze pas een maand na dat ik de laptop heb ingeleverd pas de onderdelen bestellen, en het dan ook nog een spoedreparatie noemen vind ik toch niet echt top
Je hebt daar helemaal gelijk in.

Peter4871

nou dat laaste beedje wat ik nog vond van de dixons is nu ook door de plee getrokken,

Dinsdag daar geweest, wert mij gezecht, zo snel als hij binnen is bellen we hoor echt waar,

Nou vandaag krijg ik een brief in de bus, uw laptop is binnen gekomen op 17-10
Dat was woensdag en kan hem pas morgen ophalen,
Nou leuk is dat ze hebben dus niet gebeld,

En nu komt het leuke, in de reparatieomschrijving staat,

De laptop is gerepareerd, het was een sofwarematige probleem, het besturingssysteem is opnieuwe geinstaleerd, wireless werkt naar behoren.

Nou leuk is dat, ik zit al 3 maand zonder laptop alleen omdat zij er achter moeten komen dat het sofware matich is?

En daarbij komt dat ik 3 keer windows opnieuw heb geinstaleerd en dit geen succes had, en nu gaan zij mij vertellen dat dat wel hielp?

En waarom moesten ze dan eerst weer een aanvraag doen bij de verzekering? en waarom moest ik op onderdelen wachten als het software matich was?

Kom nou maak dat een ander wijs, eerst word mij verteld er word weer een nieuw moederbord ingezet, en nu is het inees dat het aan de software lag?

Ik instaleer elke week bijna 3 pc's en nu gaan ze mij vertellen dat het daar aan ligt, ik weet gelukkig zelf wel beter en ga ze morgen hier ook het fijne van na vragen

companancy

Ongelezen bericht door companancy »

hoi ik vind de service in dixons ook niet echt om geweldig te noemen
althans dat was een tijdje zo en het ligt eraan wie er staat moet ik zeggen

toen ik de ds van mijn zoontje daar kocht waren ze erg vriendelijk en hebben mij alles van a tot z uitgelegd.

mijn familie was ook hier op vakantie en die zijn toen gaan toeren en hebben bij de dixons in belgie een laptop gekocht.
ze hebben hem daar duidelijk gezegt(iets waar ik met mijn verstand niet bij kan moet ik eerlijk zeggen) dat hij moet zorgen dat hij het in een keer goed doet anders zal hij in frans opstarten. mijn stiefvader vroeg me of ik wist waar exit knop was of backspace zo iets in iedergeval
we konden hem niet vinden maar hij wilde uit die site waar hij was dus ik zeg oh druk dan op esc en ik deed het in een keer begon dat ding op te starten in het frans en we konden het niet meer veranderen.

zo zijn ze naar dixons gegaan en daar hebben ze zijn laptop weer terug gekocht en hem gezegt dat hij een andere kon kopen want diezelfde hadden ze hier niet meer maar ze konden hem wel bestellen maar omdat mijn moeder en stiefvader geen tijd hadden om erop te wachten hebben ze een andere uitgekozen waar ze iets meer voor moesten betalen maar ook korting erop kregen en een tas gratis

dus dat vond ik heel netjes

maar wat ik niet snap is dat je dit toch moet kunnen veranderen in de taal die jij graag wilt hebben of heb ik het fout?

dus hier ging het prima niks te klagen

heel in het begin toen ik naar dixons ging was dat wel anders hoor
men stond echt niet klaar om je te helpen
lieten je gewoon lang staan wachten en het leek er soms op dat ze geen zin hadden je iets te verkopen. of soms deden ze ook ja maar dit is wel erg duur hoor zo van kun je dat wel betalen oef dat vind ik toch zo erg he dan loop ik dus al helemaal weg uit de zaak want daar kan ik niet tegen. niet omdat ik een tint heb is het onmogelijk dat ik zoiets kan betalen. is toch belachelijk voor woorden maar goed gelukkig is het
nu in iedergeval veranderd en zijn ze wel klantvriendelijker geworden

Peter4871

neem aan dat je niet de dixons in nederland bedoeld,
en dan al hellemaal niet in hengelo

IJskonijn

Ongelezen bericht door IJskonijn »

Als mede-Hengeloer kan ik me helemaal vinden in wat Peter hier post. Dixons Hengelo zijn een stelletje ongeinteresseerde mafketels die alleen maar interesse in elkaar hebben. Hulp kunnen ze je niet bieden wat ze weten het zelf bijna niet (of doen alsof)...

Heb ook zeker mn lesje geleerd bij Dixons Hengelo, ik zeg niet dat alle Dixons slecht zijn maar die in Hengelo spant tot nu toe wel de kroon.

Dixons Apeldoorn (heb een tijdje naast hun gewerkt) was overigens een top-shop. Uiterst goede service en men wist wat ze verkochten, altijd handig!

Succes Peter!

companancy

Ongelezen bericht door companancy »

ja dixons in ned bedoel ik ermee
weert om precies te zijn

in hengelo heb ik geen idee van dus kan best wel

groetjes

Gesloten