sony vaio service
Geplaatst: 12 okt 2007 17:56
enige tijd geleden kocht ik via een webwinkel een sony ar41S. het op dat moment topmodel van de sony vaio lijn. erg blij ging ik ermee aan de slag. echter na 13 dagen zag ik pas dat ik letterlijk honderden dode subpixels in mijn scherm had en bleek dat de kaartlezer het niet deed (deze teste ik toen pas voor de eerste keer) die pixels had ik eerder niet gezien doordat ik alleen met daglicht werkte en die bewuste avond in het donker zat waardoor het opviel. hier melding van gemaakt bij sony en deze zouden de notebook ophalen. 2 keer heb ik voor niets thuis gezeten omdat sony niet goed aan de couriersdienst had doorgegeven dat ze de notebook op moesten halen. de derde keer kwamen ze zonder te vertellen dat ze langs zouden komen. 2 keer heb ik mijn werk af moeten zeggen en een keer moest mijn vrouw acuut haar afspraken afzeggen.
2 dagen later werd er doodleuk vermeld dat er geen defect werd gevonden. na een melding vanmij dat er nog maar eens moest worden gekeken werd er na 2,5 week eindelijk meegedeeld dat ze het defect inderdaad hadden gevonden (er was namelijk slecht gecommuniceert door sony waardoor de reparatie afdeling niet wist dat ze nogmaals moesten kijken.)
de reparatie zou 2 weken duren, maar na 2 weken een brief gekregen dat de onderdelen niet leverbaar waren waardoor er vertraging op zou owrden gelopen.
al met al heb ik nu mijn notebook nog niet terug. ik heb een schade vergoeding geeist in de vorm van 2 jaar extra garantie verlenging en een nieuwe notebook. sony bood 3 maanden aan maar de notebook wordt wel gewoon gerepareert. ik vind dit schandalig. de schade door het thuis moeten zitten door het niet op komen halen en het niet kunnen werken met de notebook is honderden euro's en ze proberen er zo goedkoop vanaf te komen.
heeft iemand een idee wat ik nog meer kan doen, behalve afwachten op de goede wil van sony
2 dagen later werd er doodleuk vermeld dat er geen defect werd gevonden. na een melding vanmij dat er nog maar eens moest worden gekeken werd er na 2,5 week eindelijk meegedeeld dat ze het defect inderdaad hadden gevonden (er was namelijk slecht gecommuniceert door sony waardoor de reparatie afdeling niet wist dat ze nogmaals moesten kijken.)
de reparatie zou 2 weken duren, maar na 2 weken een brief gekregen dat de onderdelen niet leverbaar waren waardoor er vertraging op zou owrden gelopen.
al met al heb ik nu mijn notebook nog niet terug. ik heb een schade vergoeding geeist in de vorm van 2 jaar extra garantie verlenging en een nieuwe notebook. sony bood 3 maanden aan maar de notebook wordt wel gewoon gerepareert. ik vind dit schandalig. de schade door het thuis moeten zitten door het niet op komen halen en het niet kunnen werken met de notebook is honderden euro's en ze proberen er zo goedkoop vanaf te komen.
heeft iemand een idee wat ik nog meer kan doen, behalve afwachten op de goede wil van sony