LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Snapt de Belastingdienst het zelf nog wel??

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
S@ski@
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 jan 2008 04:05

Re: Snapt de Belastingdienst het zelf nog wel??

Ongelezen bericht door S@ski@ »

@ sil 59:
Da's geen foutje van zalmmetwijn. De huurtoeslag is op 1-1-2006 ingevoerd en verving de huursubsidie en de huursubsidie verliep niet via de belastingdienst. De zorgtoeslag is pas ingevoerd bij de intrede van het nieuwe zorgstelsel en dit was ook op 1-1-2006....

Meetje
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jan 2008 09:13

Re: Snapt de Belastingdienst het zelf nog wel??

Ongelezen bericht door Meetje »

Wat er bij de belasting zit weet ik niet, maar denk dat ze niet veel meer doen dan in de tv reclame en das zitten en koffie leuten ...want ze maken fouten aan de lopende band....zo sukkelen wij zowel mijn ouders al lange tijd met hun.

Te weten bij mijn ouders: Mijn moeder ontvangt heffingskorting. Krijgen ze ineens brieven dat ze flink wat geld moeten gaan terugbetalen. eerst over het ene jaar, enige tijd later ineens weer over een heel ander jaar en zo meerdere keren. Onze belastingconsulente is ermee aan de slag gegaan, want klopte sowieso al niet dat ze terug moesten betalen. Tegen elke brief loopt bezwaar...en wat doet de beasting, ze houden zonder pardon als verekening gewoon de heffingskorting in. Wat dus lopende een bezwaarschrift helemaal niet mag, maar ja hun zijn de HEREN en maken hun eigen wetten schijnbaar

Bij ons slaat het al net zo hard in als een BOm....Wij zijn al ellenlang bezig. Eerst in 2006. Ook ik ontvang heffingskorting. begin 2006 krijg ik doodleuk een brief dat ik er in 2005 zogezegd volgens hun geen recht op had en even ruim 1800 euri wilde betalen. Meteen via consulente bezwaar ingediend. Vervolgens krijg ik evengoed cheques toegestuurd met het verzoek te betalen. Hierop weer geschreven, en krijg doodleuk aanmaning en vervolgens zelfs 2 maal de deurwaarder aan huis. Consulente na 2de bezoek deurwaarder een flink boos telefoontje gepleegd en Hoppa 4 dagen later ligt er een brief op de deurmat dat alles in orde is. Nu wachten we al bijna een jaar op een voorlopige teruggave voor alimentatie die we betalen. Als je boven een bepaals bedrag per 3 maanden zit krijg je ( als het goed is dfus ) per maand een bepaald bedrag hiervoor terug. Voor 2007 horen we dit te krijgen, zowel voor 2008. Van beide jaren dus nog altijd niets gehoord.

In augustus zijn we trotse ouders geworden. Nu krijgen we vanaf januari dus kindertoeslag. Erg mooi, we hebben hem ook ontvangen, alleen dus minder als zou moeten. Wat staat dus doodleuk achterop de brief van hun. Ik zou een inkomen hebben van bijna 10000 euri, terwijl ik helemaal geen inkomen heb......... :evil: :evil:

Nou als ze daar dus nog weten waar ze mee bezig zijn dan weet ik het niet hoor :shock:

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Snapt de Belastingdienst het zelf nog wel??

Ongelezen bericht door sprokkel »

http://www.overgeld.nl/rubriek/belastin ... html?p=2,1

Nu niet massaal op je aangifteformulier verkeerde bedragen gaan invullen.

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: Snapt de Belastingdienst het zelf nog wel??

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Ik moet de belasting dienst toch een beetje verdedigen. Een aantal jaar geleden moesten ze van de regering bezuinigen en landelijk 7000 mensen ontslaan.
Een jaar later moesten ze de hele zorgtoeslag(bestond voorheen niet) en huur toeslag (werd voorheen door ministerie van VROM uitgevoerd) gaan regelen dus heel veel werk meer met 7000 man/vrouw minder!

Ik denk dat de fout ook bij de regering ligt!

en nee ik werk zelf niet bij de b-dienst :D !

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Snapt de Belastingdienst het zelf nog wel??

Ongelezen bericht door Mendoza »

@ meetje

Volgens mee kun je beter overstappen naar een andere becon, want als hij netjes bezwaar maakt en daarin uitstel van betaling vraagt dan kunnen dit soort dingen niet op zo'n grote schaal voorkomen. Overigens mag de belastingdienst altijd gaan verrekenen als er een betaling openstaat.


En bij de kindertoeslag ontvang je 82 euro per maand bij een inkomen van 10000. Dit is de maximale toeslag die je daarvoor kunt ontvangen, dus voor de kindertoeslag kun je niet te weinig ontvangen.

Meetje
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jan 2008 09:13

Re: Snapt de Belastingdienst het zelf nog wel??

Ongelezen bericht door Meetje »

@Mendoza: met mijn belastingconsulente is niets mis.....Ze heeft bezwaar gemaakt en OOK uitstel van betyaling aangevraagd....ze is van alle markten thuis dus weet heus wel wat ze doet...De belastingdienst is degene die gewoon aan de lopende band fouten maakt....en dit is niet alleen bij ons maar bij heeeeeeeeel veel mensen ( toevallig dat ik meer mensen ken met troubels en van mijn Bc weet ik dat zij en ook collegaas van der zo ongeveer een dagtaak hebben tegenwoordig aan het opknappen van fouten van de Bel.dienst )

En dat kindertoeslag max 82 is weet ook ik....en je kunt wel degelijk te weinig krijgen, wij hebben namelijk recht op het maximale, maar doordat die pipoos beweren dat ik zogezegd inkomen zou hebben ( domste fout ooit want ik ontvang van HUN heffingskorting, wat niet als inkomen telt ) en hierdoor krijgen we dus 10 euro minder kindertoeslag....en nu kun je wel zeggen wat is 10 euro, maar voor sommige mensen is 10 euro veel geld.....en als ik er recht op heb, dan heb ik er recht op

krieties
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 okt 2007 18:02

Re: Snapt de Belastingdienst het zelf nog wel??

Ongelezen bericht door krieties »

loesje2; helemaal eens, de politiek is de schuldige. Die 7000 mensen moet volgens de kranten alleen 3000 zijn. Al jaren wordt erover gepraat dat de politiek eerst eens moet nagaan of bepaalde wetten wel uit te voeren zijn. Er komt niets van, bang voor de "democratie". Nu zien ze het zelf!!
mendoza: de belastingdienst mag helemaal niet zomaar alles verrekenen! Daar zijn regels voor!

sil59
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jan 2008 09:29

Re: Snapt de Belastingdienst het zelf nog wel??

Ongelezen bericht door sil59 »

Euh.....vraagje aan jullie.
Ondanks het feit dat ik dus in 2006 t/m eind 2007 de belastingdienst, aangetekend per brief, telefonisch alsook via de electronische weg verzocht heb mijn huurtoeslag stop te zetten betaalden zij deze gewoon door. Ik kreeg wel telkens v.d. inspecteur een brief waarin hij te kennen gaf de huurtoeslag stop te zetten, maar dat gebeurde dus niet.
inmiddels ben ik het teveel betaalde bedrag aan het terug betalen maar ik vraag me af, doordat hun dus een fout gemaakt hebben of ik daartoe verplicht ben. Weet iemand van jullie dit?
Alvast bedankt, gr. Sil

krieties
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 okt 2007 18:02

Re: Snapt de Belastingdienst het zelf nog wel??

Ongelezen bericht door krieties »

Als je kunt aantonen dat je zelf regelmatig hebt gevraagd de subsidie stop te zetten heb je recht op vrijstelling heffingsrente. maar dat is dan ook het enige. Dit probleem is veel voorgekomen, vandaar de vrijstelling heffingsrente.

sil59
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jan 2008 09:29

Re: Snapt de Belastingdienst het zelf nog wel??

Ongelezen bericht door sil59 »

klopt die vrijstelling v.d. heffingsrente heb ik ook gehad.

Maar ik dacht omdat het nu speelt dat, als de belastingdienst een fout maakt (zoals in het geval v.d. oudere heer, 34 millijoen €) waarbij een fout gemakkt is bij de electronische aangifte,
dat dit bij mij ook mss van toepassing zou kunnen zijn.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Snapt de Belastingdienst het zelf nog wel??

Ongelezen bericht door Mendoza »

Bij die oudere heer was al een definitieve aanslag definitief vastgelegd. Daar wou de belastingdienst weer op terugkomen, de rechter heeft toen "terecht" beslist dat de belastingdienst het maar had moeten corrigeren op de definitieve aanslag.

zalmmetwijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 mei 2006 14:48

Re: Snapt de Belastingdienst het zelf nog wel??

Ongelezen bericht door zalmmetwijn »

Daarnaast gaat het ook nog eens om verschillende wetten t.w AWR en AWIR.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Snapt de Belastingdienst het zelf nog wel??

Ongelezen bericht door sprokkel »

Alles nog 3 jaar proberen uit te zitten, en dan schijnt de belasting dienst alles weer naar behoren te kunnen verwerken.

kyralove
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jan 2008 09:43

Re: Snapt de Belastingdienst het zelf nog wel??

Ongelezen bericht door kyralove »

nog een vraag...

Ik lees in de berichten hieronder dat de Belastingdienst sinds januari 2008 binnen een bepaalde periode moet reageren op bezwaarschriften.
Geldt dat ook voor bezwaren die ingediend zijn in 2007?
Wij hebben namelijk bezwaar ingediend, daar geen reactie op gehad, maar nu wel een geautomatiseerd dwangbevel mogen ontvangen. Erg fijn maar niet heus.
Ik heb geen zin in een deurwaarder (ook omdat je daardoor vaak geregistreerd wordt als wanbetaler) maar eigenlijk wil ik ook niet meteen betalen.
De Belastingdienst heeft namelijk verzaakt om onze voorlopige teruggave hypotheek stop te zetten. Dit moeten wij terugbetalen, maar dat hebben wij vorig jaar netjes gedaan met onze aangifte over 2006. Nu kregen wij een aantal maanden geleden een herinnering voor een bedrag wat we niet helemaal begrepen. Maar het ging over 2007, dus wij dachten, dat waait wel over, we hebben afgesproken dit met de aangifte te verrekenen. Nog geen anderhalve maand later krijgen we een aanmaning met een heel ander bedrag? Wij toch even nadenken hoe dit nu kon. Uiteindelijk maar even gebeld met de Belastingdienst. Nog geen uitsluitsel. Dus dan maar een bezwaarschrift indienen.
Echter hier nog geen reactie op gehad, maar dus wel een dwangbevel en als ik bel met de Belastingdienst zeggen ze geen brief te hebben ontvangen voor dit dossier.
Wat moet ik doen?

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Snapt de Belastingdienst het zelf nog wel??

Ongelezen bericht door Mendoza »

@ kyralove,

Je moet de laatste beschikking van de vt2007 erbij pakken.
Die beschikking eindigt waarschijnlijk op H71. Daar staat het totaalbedrag op wat je moet betalen. Als je dit nu terugbetaald + kosten aanmaning en dwanbevel is de zaak afgedaan. Mocht je recht hebben op teruggaaf ontvang je het weer terug met rente erbij na het doen van aangifte.

Hoe de belastingdienst dit heeft verzaakt begrijp ik ff niet, je bent namelijk zelf verantwoordelijk voor het indienen van een wijziging voor je voorlopige teruggaaf. Heb je een wijziging ingedient en doen ze er om wat voor reden dan ook langer over om het te verwerken, dan hou je daar rekening mee door het geld wat je onterrecht hebt ontvangen niet uit te geven. Zo kun je het bij een aanslag alsnog direct terugbetalen.

hugo_b
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2009 11:38

Re: Snapt de Belastingdienst het zelf nog wel??

Ongelezen bericht door hugo_b »

Gisteren naar het regiokantoor Helmond geweest voor een 4 maanden lopende "zaak" met de belastingdienst. Vriendin en ik beiden uren opnemen (alweer!) van ons werk omdat het al om 17.00 uur sluit. Aangezien we de afgelopen maanden al ervaringen met de BD op hebben gedaan, om 15.30 naar het regiokantoor. Om 16.35 eindelijk een spreekkamer vrij om ons verhaal te doen. Perfect geholpen door de dienstdoende man aldaar (een dikke pluim!) en eindelijk actie na 4 maanden bellen, bezoeken en bezwaarschriften. Voornamelijk veroorzaakt door verkeerde voorlichting vanuit de callcenters van de BD. Aangezien het tegen 17.00 uur was nog even zitten kletsen met onze held.

Het onderwerp kwam op de belastingtelefoon gekoppeld aan slechte ervaringen. De beste man had werkelijk geen goed woord over voor deze - ik quote - incompetente nietsnutten die mensen onnodig op de kast jagen. Naar zijn mening was de helft tot 3/4 van de dagelijkse bezoeken aan regiokantoren overbodig indien de telefonisten hun werk naar behoren zouden uitoefenen. De belastingtelefoon zorgt voor een groot deel - onnodige - werkverschaffing op de kantoren.

Ik ben sinds deze tragiek al een tijdje klaar met de belastingdienst. Gelukkig zijn er nog mensen werkzaam met know-how en een beetje menselijkheid, die met wat extra inzet veel leed oplossen voor goedwillende burgers. Wij zijn na 4 maanden uit de zorgen en daar zijn we deze man zeer dankbaar voor!

nanah
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 jan 2009 12:49

Re: Snapt de Belastingdienst het zelf nog wel??

Ongelezen bericht door nanah »

Haha, ik bel altijd 2 keer met de Belastingtelefoon met dezelfde vraag. Als ik dan van 2 verschillende medewerkers hetzelfde antwoord krijg, geloof ik er nog een beetje in... :D

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: Snapt de Belastingdienst het zelf nog wel??

Ongelezen bericht door ruitenheer »

De politiek wilde graag dat je snel iemand aan de telefoon krijgt als je de belastingtelefoon belt. Dus wat doet het callcenter, ze trekken een blik medewerkers open. Tijd en geld voor opleiding is er niet, dus gaat de kwaliteit hard achteruit. Dat is niet moeilijk om te voorspellen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Snapt de Belastingdienst het zelf nog wel??

Ongelezen bericht door kweenie »

De belastingtelefoon is ook wat anders dan de belastingdienst. Het zijn twee totaal verschillende, en losstaande, instanties. Je moet dus niet denken dat als je de belastingtelefoon belt, dat je dan de belastingdienst aan de lijn hebt.

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: Snapt de Belastingdienst het zelf nog wel??

Ongelezen bericht door __oi__ »

De belastingtelefoon is ook wat anders dan de belastingdienst. Het zijn twee totaal verschillende, en losstaande, instanties. Je moet dus niet denken dat als je de belastingtelefoon belt, dat je dan de belastingdienst aan de lijn hebt.
Dat is onjuist. Belastingtelefoon is een integraal onderdeel van de belastingdienst. Het is dus dezelfde organisatie.

Zie hier het profiel van de belastingdienst
http://www.belastingdienst.nl/jaarversl ... ofiel.html

Gesloten