Pagina 1 van 1

Service BCC na kapotte TV

Geplaatst: 14 okt 2007 11:02
door robert b
Medio half juni heb ik bij BCC een platte tv van het merk LG aangeschaft. al na vijf weken (inclusief 3 weken op vakantie) was hij reeds kapot. De TV had mischien 10 keer aangestaan. BCC zag geen aanleiding om een nieuwe te geven en heeft een reparateur de TV laten ophalen. Toen ik na 4 weken nog niets had vernomen heb ik contact met de reparateur opgenomen. Deze wist nog niets en zou mij terugbellen. Omdat hij zich niet aan de afspraak hield heb ik de week erna contact met de winkel gehad. Een vriendelijke dame kon vertellen dat de TV een week later terug zou komen. Omdat ik weer niets hoorde heb ik nogmaals naar BCCgebeld. Ik heb de duidelijke afspraak gemaakt dat ik enkele dagen later gebeld zou worden met een oplossing. BCC meldde later dat de TV vandaag of morgen terug zou komen. Het wordt ééntonig, maar de TV kwam weer niet. Uiteraard weer opnieuw contact gehad met BCC en hun voorgesteld om een nieuwe TV aan te bieden. De vestiging krijgt van het hoofdkantoor geen toestemming om hier aan mee te werken. Het enige wat een megazaak als BBC mij kan bieden is de afspraak dat ik komende woensdag opnieuw door hen gebeld wordt. Een afspraak maken over een nieuwe TV is nog steeds niet aan de orde. Ondertussen sta ik gewoon met mijn rug tegen de muur. Als ik langs de BBC rij en het bord 'beter en goedkoper'zie staan dat weet ik intussen wel beter. EEn lage prijs zegt mijn niets meer. De service van BCC is gewoon flut.

Re: Service BCC na kapotte TV

Geplaatst: 18 okt 2007 22:11
door roerganger
Nee een nieuwe TV zit er idd niet zo gauw in, dat gebeurt alleen als de reparatiekosten hoger zijn dan de waarde van een nieuwe.

Wat soms heel goed helpt is: niet zelf een nieuwe TV eisen, maar de vraag stellen: hoe denkt u het probleem binnen redelijke termijn op te lossen? En ze daar dan aan te houden. Op die manier geleidelijk aan steeds meer druk uit oefenen tot er iets gebeurd.

Het probleem ligt bij BCC. laat ze dus zelf maar de oplossing bedenken.

Re: Service BCC na kapotte TV

Geplaatst: 21 okt 2007 10:06
door seagoing racer2
Beste,

Je moet inderdaad niet nu een nieuwe TV gaan eisen, dat is niet reeel en ook niet je recht.

Wel moet je aangeven dat je de TV werkend terug wilt hebben, en daar een termijn aan verbinden.

Je kan zelfs aangeven, mits het een redelijke termijn is, dat je de koopovereenkomst buitengerechtelijk ontbindt als deze termijn niet wordt nagekomen. Voor dit laatste moet je wel bereid zijn om evt naar het gerecht te stappen.

Het is min of meer standaard in deze business dat je TV drie keer in de garantieperiode kapot mag gaan voordat ze je een nieuwe aanbieden.
Dat geldt overigens niet alleen voor BCC maar ook voor hun collega's