Pagina 1 van 1
service bij BCC is waardeloos
Geplaatst: 14 okt 2007 17:22
door robert b
eind juni 2007
LG tv gekocht bij BCC
half augustus 2007
ondanks drie weken vakantie TV kapot
BCC weigert nieuwe te geven en stuurt reparateur langs. Ruil TV is lomp en groot en past niet op steun slaapkamer
4 weken later
reparateur gebeld en voortgang gevraagd. Deze belooft terug te bellen maar doet dit niet.
1 week later
BCC gebeld en hen gevraagd actie te ondernemen. Ondanks toezegging gebeurt er niets
vorige week
BCC gevraagd om mij binnen twee dagen terug te bellen met een oplossing. BCC gaat akkoord. De oplossing is dat ze volgende week weer bellen
De consument staat hier weer eens met zijn rug tegen de muur. De TV is al 7 weken weg en ik heb er slechts drie naar gekeken. BCC noemt zich beter en goedkoper. Wat een lachertje BCC. Ik heb nog nooit een bedrijf gezien met een flutservice als die van u.
Re: service bij BCC is waardeloos
Geplaatst: 15 okt 2007 12:18
door D1RK
De leen TV is dus beter als andere die niets geven, en Goedkoper is de service dienst, die maakt zo weinig kosten!
Dat het toestel te groot is, maar meestal krijgen grootbeeld kopers juist een kleine, die beter in de service auto paste!
Ze gebruiken hiervoor gerepareerde of demo's die ze overhouden als ze niet snel kunnen reparenen, en dan zo inzetten!
Als je via Zoeken hier had gekeken voor de koop,was het vermoedlijk een andere winkel met echte service geworden!
Re: service bij BCC is waardeloos
Geplaatst: 15 okt 2007 12:26
door ST
Ik heb nooit geen problemen gehad met BCC.
Mp3 was kapot, weggebracht, binnen een week werd ik gebeld dat hij niet gemaakt kon worden en mocht ik een nieuwe komen uitkiezen voor hetzelfde bedrag. Ik hoefde niet dezelfde te nemen, en kreeg opnieuw een jaar garantie op de nieuwe mp3, die ze voor mij moesten bestellen omdat ze die niet op voorraad hadden.
Re: service bij BCC is waardeloos
Geplaatst: 15 okt 2007 12:50
door Captain Pervert
BCC is niet verplicht om een nieuwe te geven, je moet de winkelier in staat stellen het defect te verhelpen door omruiling of reparatie. Wanneer dan een omruiling? Als dat "billijk" is. Met andere woorden: als overduidelijk is dat een reparatie zinloos is (bijv. bij een ontplofte TV of eentje die in de fik vloog). In jouw geval lijkt een reparatie dus meer op zijn plaats en dat heb je te dulden.
Dat de leen-tv niet past is natuurlijk niet het probleem van BCC, je hebt ook zaken waar ze die service helemaal niet hebben.
Re: service bij BCC is waardeloos
Geplaatst: 15 okt 2007 13:06
door bot321
Ik denk eerder dat het hier gaat om het feit
dat dit al de achtste week is waarop hij op
zijn tv wacht.Eerlijk gezegd vind ik dat schandalig
en heeft mij doen besluiten om mijn plasma
maar bij Polectra te kopen.
Re: service bij BCC is waardeloos
Geplaatst: 15 okt 2007 13:14
door Captain Pervert
Dat komt doordat BCC afhankelijk is van de traagheid van de door LG aangewezen reparateur in Nederland. Vaak staat zo'n toestel 3-6 dagen op de plank in de winkel voor het opgehaald wordt door de reparatiedienst. Daar belandt het dan in een stroperig traject waardoor 8 weken reparatietijd helaas normaal is bij sommige merken.
Wanneer het langer dan 8 weken duurt zou ik toch echt aan de bel trekken, want dat is ECHT te lang. Nergens in de wet staat omschreven wat een "redelijke termijn" is, maar er bestaat zoiets als een consensus dat 6-8 weken redelijk is. Langer niet.
Re: service bij BCC is waardeloos
Geplaatst: 15 okt 2007 13:26
door NewDutchie
BCC mag dan wel afhankelijk zijn van een reparateur, maar dat is hun probleem. Robert heeft een koopovereenkomst met BCC, niet met de reparateur!