Pagina 1 van 1

gsmexpress

Geplaatst: 14 okt 2007 21:08
door baltonl
Vraagje,
Ik heb een telefoonabonnement genomen bij GSMexpress. Inclusief een complete pc en een telefoon. Sinds een half jaar is de monitor van de pc defect en ben ik bezig om deze onder garantie vervangen te krijgen. Je begrijpt dat dat nog steeds niet is gebeurt ondanks mijn herhaalde berichtgevingen.
Is hier sprake van wanprestatie en kan ik om deze reden het telefoonabonnement opzeggen wat bij T-mobile is afgesloten.
Wie weet dat?

groeten

Martin

Re: gsmexpress

Geplaatst: 15 okt 2007 11:34
door ST
Het product waarvoor jij een abonnement hebt afgesloten, is de telefoon. De monitor (en de pc) heb je cadeau gekregen (neem ik aan), het lijkt mij niet dat je het abonnement kosteloos kunt opzeggen omdat je cadeau kapot is gegaan. Het lijkt mij niet dat er garantie op je cadeau zit?

Re: gsmexpress

Geplaatst: 15 okt 2007 13:02
door Captain Pervert
Nee, je kan het contract niet ontbinden. Dit is met een derde partij. Wat je wel hebt, is een overeenkomst met gsmexpress ten aanzien van de cadeaus. Hiervan kan je reparatie, vervanging of ontbinding (waarde ik geld uitkeren) eisen, afhankelijk van de stand van zaken.
Doorgaans heb je meerdere reparaties te dulden voor je iets terug kan brengen


Beetje raar trouwens dat jij nu je abonnement wilt opzeggen omdat die pc het niet doet? Wat is dat nu voor iets doms. Dan ben je je nummer ook kwijt en kan niemand je meer bellen. En de telefoon doet het toch nog gewoon? :roll: :roll: :roll:

Re: gsmexpress

Geplaatst: 15 okt 2007 17:54
door Mr. Floppy
Waarschijnlijk zijn de pc en monitor onderdeel van het contract behorende bij het telefoonabonnement bij T-Mobile.
Het zijn dus geen gratis cadeau's, want je betaald er extra abonnementskosten voor en wellicht een langere contractsperiode.

Re: gsmexpress

Geplaatst: 16 okt 2007 08:51
door ST
Aah oke, ik wist het niet.
Ik vind het ook raar dat je het abonnement niet meer wil omdat de monitor het niet doet? Je neemt toch geen abonnement voor de pc die erbij zit? :?:

Re: gsmexpress

Geplaatst: 16 okt 2007 10:47
door Bas76
Als je een contract afsluit met een provider, in dit geval T-mobile geldt dit in eerste instantie alleen voor het telefoonverkeer (sms'en, bellen, mms'en etc). Er is een aantal redenen om je contract te ontbinden. denk aan: geen dekking, overlijden, verhuizing naar het buitenland etc. In de meeste gevallen wordt het contract gratis ontbonden als de provider een probleem op dit gebied niet kan verhelpen en in geval van overlijden. In andere gevallen moet het contract afgekocht worden tegen gehele of gedeeltelijke resterende maandlasten (bijv. in geval van verhuizing naar het buitenland).

Bij het contract ontvangt u doorgaans een telefoon, of zoals in uw geval ook nog een computer. De garantie van deze producten ligt bij de fabrikant van het betreffende product en kan varieren. Als service stuurt een provider in geval van defect vaak het telefoontje voor u op (dit is een service, geen verplichting). Dit zou het geval kunnen zijn voor de computer maar dat vermoed ik niet. Het is geen geval reden om uw contract te ontbinden, u kunt immers telefoneren (lees: uw simkaart werkt en u heeft bereik). Ik adviseer u dan ook om te achterhalen of er garantie zit op uw computer en mocht dit het geval zijn contact op te nemen met de fabrikant, zit er geen garantie op dan heeft u botte pech!

Re: gsmexpress

Geplaatst: 16 okt 2007 13:25
door Mr. Floppy
Bas76,
Je zit er toch echt naast. (heb je mijn eerdere post wel gelezen?)