LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Credit Europe Bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
PCStitch
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jan 2007 11:51

Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door PCStitch »

Ik ben op zoek naar een internet spaarrekening met hoge rent en kwam uit bij Credit Europe Bank (www.crediteurope.nl). Wie heeft ervaring met deze bank of weet een andere bank met hoge rente!

Patricia

MAXIEM

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door MAXIEM »


Baskruit
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 feb 2007 22:11

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door Baskruit »

Ik heb er een spaarrekening lopen. Geen fratsen, geen beperkingen. Werkt gewoon.

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door NewDutchie »

Heette tot vorig jaar Finansbank. Goeie rentes in de afgelopen jaren, niks mis mee.

SpaarXL
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 okt 2007 20:49

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door SpaarXL »

Ik heb er ook 19500 euro staan, "durf" nog niet boven dit (door de garantieregeling gedekte) bedrag te gaan. Wie overtuigt me dat Credit Europe een topbank is, zodat ik er wel meer op durf te storten?

juuldijk
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 jun 2007 12:07

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door juuldijk »

Credit Europe is een aanrader. Het is een internetspaarrekening, maar ze sturen als extra service ook nog es afschriften

E-rente.nl
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 nov 2007 14:10

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door E-rente.nl »

Ik ontvang uitsluitend positieve berichten over CreditEurope. Ze bieden het gemak van een internetspaarrekening en ze sturen bij een mutatie ook nog afschriften. Wat mij betreft een aanrader. Het is natuurlijk wel de vraag hoe lang zij vasthouden aan 4.5% zonder beperkingen. Credit Europe heeft duidelijk als doel om een stevige plek te bemachtigen in de financiele dienstverlening in Nederland. Zodra Nederlanders een spaarrekening bij deze bank hebben is natuurlijk de volgende stap, de overige financiele diensten waaronder hypotheek. Het wordt ook tijd dat de gevestigde orde (Rabo / Abn / ING) concurrentie krijgt.

adri85
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2007 22:21

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door adri85 »

Dat internetbankieren moet overigens wel met een korrel zout worden genomen...
Tot mijn stomme verbazing kunnen opdrachten tussen 20:00 en 04:00 niet worden verwerkt. En wanneer zit de gemiddelde spaarder nou juist te internetbankieren?
Op de site wordt overal de indruk gewekt dat dit 24 uur per dag en 7 dagen per week mogelijk is, maar dit is dus niet correct. De melding verschijnt ook pas na het verzenden van de opdracht.

pcforever
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2006 12:20

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door pcforever »

Sinds vandaag zijn de rente tarieven bij Credit Europe weer flink aangepast, 5 jaar vast --> 5,25%. Ik had daarom al een paar maanden geleden 90% van mijn spaargeld van mijn Postbank Internetrekening gehaald. Nu krijg ik op mijn spaargeld dus ruim 2x zoveel rente dan bij de Postbank. Je moet wel gek zijn om het niet te doen. Daarbij krijg je zo ie zo al 4,50% rente op de normale Credit Europe rekening dus geen deposito.......
:D

reijntjes
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mei 2006 11:28

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door reijntjes »

Ik heb sinds een paar maanden een zakelijke rekening bij deze bank maar zit er hard aan te denken om maar weer op te zeggen ondanks de hoge rente. De service is zeer slecht en de bank is niet bereikbaar . Ik probeer al weken contact met ze te zoeken via mail en telefoon maar op mails wordt niet gereageerd en de telefoon wordt niet opgepakt. Ook internetbankieren zoals op hun site staat is niet mogelijk met een zakelijke rekening. Ik wordt hier goed ziek van. Zijn er mensen met een soortgelijke ervaring ?

Greenfield
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2008 15:44

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door Greenfield »

Zit zelf ook te kijken of deze bank solide genoeg is om onze spaargelden onder te brengen, dus wat onderzoek gedaan. Op hun eigen website gevonden, dat de bank vrijwel volledig (98%) in handen is van de Fiba Holding, die in Istanboel is gevestigd en die eigendom is van de Turkse familie Ozyegin.
Verder is er een analyse te vinden van het gerenommeerde bedrijf Moody die deze bank in 2006 een vrij lage waardering geeft (D+). Vooral door te grote beleggingen in Rusland en Turkije.
Ik ben er niet geruster op geworden en denk toch maar voor de nieuwe Top-rekening van de Postbank te kiezen.

E-rente.nl
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 nov 2007 14:10

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door E-rente.nl »

Grienfield- Waarschijnlijk heb jij het over een bedrag boven het garantiebedrag van de Nederlandsche Bank? De garantie geldt namelijk voor spaargeld tot 20.000 euro 100% en de 20.000 euro daarboven voor 90%

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door Inter »

Ik heb deze bank al een tijdje en nooit geen problemen .Ook toen het nog Finansbank heette .
Verder is er een analyse te vinden van het gerenommeerde bedrijf Moody die deze bank in 2006 een vrij lage waardering geeft (D+). Vooral door te grote beleggingen in Rusland en Turkije.
Ik ben er niet geruster op geworden en denk toch maar voor de nieuwe Top-rekening van de Postbank te kiezen.
Nou en .
Je bent toch verzekerd en moet nooit bij zulk soort banken boven de garantieregeling gaan .
Maar er zijn meerdere banken met hoge rente en je kan het dus goed spreiden .

Trouwens de grote banken als ABN-Amro bank investeren ook in de zuidelijke voormalige USSR .

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door SJZ »

Op hun eigen website gevonden, dat de bank vrijwel volledig (98%) in handen is van de Fiba Holding, die in Istanboel is gevestigd en die eigendom is van de Turkse familie Ozyegin.
Dat kan toch niet kloppen: sinds 2006 is deze bank grotendeels in Griekse handen (National Bank of Greece).

Ook toen het nog Finansbank heette .
Dat was dus in de "Turkse" tijd.[/quote]

Robert-87
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2008 21:22

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door Robert-87 »

Wat houdt de garantie/verzekering in waar mensen hier in het topic over praten?
Ik ben namelijk van plan wat geld op hun/een deposito te plaatsen. Nu is dit niet zo'n groot bedrag, maar houdt de garantie in dat ik standaard als het ware verzekerd ben tegen eventuele fratsen van die bank?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door SJZ »

Het saldo en de rente worden bij faillisement gegarandeerd door De Nederlandsche Bank tot een bedrag van 20.000 per persoon. De volgende 20.000 wordt ovor 90% gegarandeerd.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door Inter »

Wat houdt de garantie/verzekering in waar mensen hier in het topic over praten?
Ik ben namelijk van plan wat geld op hun/een deposito te plaatsen. Nu is dit niet zo'n groot bedrag, maar houdt de garantie in dat ik standaard als het ware verzekerd ben tegen eventuele fratsen van die bank?

Meer info :

http://www.dnb.nl/dnb/home/over_dnb/vee ... 13-64.html


Eens kijken of ik nog kan reageren .

Robert-87
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2008 21:22

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door Robert-87 »

OK, bedankt. (ik zie dat ik zelf wat beter had moeten zoeken.. :oops: )
Ik kom sowieso niet boven de 20000 uit, het is wel fijn om te weten dat ik dan geen risico loop.
Ga het doen, 5% per jaar is toch net iets meer dan de 3,4% die ik op mijn rabo spaarrekening krijg (al is dat al veel vergeleken bij andere banken als ik dat zo vergelijk).
Bedankt!

walter72
Berichten: 55
Lid geworden op: 13 feb 2006 12:25

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door walter72 »

Wel, ik ben erg tevreden over deze maatschappij. Goed bereikbaar, makkelijk en prettig.
Zulke banken zijn alleen te vinden met een vergrootglas.
Maar deze maatschappij raad ik echt aan! :P

Marcel Janssen
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2008 19:53

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door Marcel Janssen »

Ik ben n.a.v. de recente uitzending ook maar eens gaan speuren omdat ik nogal wat spaargeld heb waar ik nou toch eens wat nuttigers mee wil doen dan op een ABN-spaarrekening te hebben zonder al te veel rente. Vandaar dat ik mij in de 5,4% rente aan het verdiepen ben bij Credit Europe Bank.

Het eerste wat mij al opvalt is dat er geen rente over rente wordt uitbetaald. Indien je € 50.000,- vastlegd tegen 5,4% voor 5 jaar, levert dat € 2.700,- per jaar op en na 5 jaar dus 5*2700=13.500, in totaal € 63.500,-. Indien er rente over rente zou komen dan zou dit moeten opleveren € 65.038,-. Je loopt dus €1.538,- mis aan rente over rente. Al met al is de daadwerkelijk effectieve rente dus zo'n 4,9% ! Nog redelijk hoor.

Maar wel iets om in de gaten te houden als je gaat vergelijken... :roll:

Ik moet wel nog even uitzoeken wat er met die rente gebeurd die ik na een jaar krijg (die € 2.700,-). Komt die op een andere rekening te staan ofzo waar ik dan gewoon bij kan? Want die zou ik dan gewoon kunnen opnemen en ergens anders storten waar ik er wel rente over krijg, mits daar geen boete over betaald dient te worden. Weet iemand dit?

Marcel

Gesloten