Hallo,
Ik zal hieronder de brief neerzetten zoals die nu naar de rechtsbijstandverzekering gaat. Misschien dat jullie hier mij ook verder kunnen helpen
Rond November van 2007 zijn wij telefonisch benaderd door Tele2. Tele2 gaf aan dat zij service verlenen op onze postcode en vroegen of wij interesse hadden voor hun producten.
In dit gesprek gaven wij aan dat wij hier over wouden nadenken en dat ze ons binnen enkele dagen hierover konden terug bellen.
Naar overleg met mijn partner en de berekening of wij inderdaad voordeliger zouden uit zijn bij Tele2 voor internet en telefonie hebben wij aangegeven dat wij inderdaad de overstap zouden maken naar Tele2. Tele2 gaf aan dat ze een leuke aanbieding hadden waarbij wij ook nog eens een GRATIS laptop zouden ontvangen van het merk Acer als welkom geschenk. Ik vroeg nog nadrukkelijk is gratis dan ook werkelijk gratis ?? Waarop de medewerker mij het antwoord gaf dat deze helemaal gratis zou zijn. Er werd ook nog bij verteld dat we ook konden kiezen uit andere Laptops van hetzelfde merk maar met een groter geheugen waar dan wel een betaling voor moest plaatsvinden maar die dan wel met de korting konden worden ingekocht van de prijs van de gratis laptop, namelijk € 295,-. Hierop gaven wij aan dat we voor de gratis laptop zouden gaan. Dus kosteloos !
In dit gesprek werden onze gegevens verder genoteerd. ( telefoonnummer voor de overname, NAW gegevens en bankgegevens voor de automatische incasso)
Binnen enkele dagen ontvingen wij dus ook een welkoms brief waarin aangegeven werd de service vanaf dat moment was opgeleverd en dat we eerst een tijdelijk telefoonnummer zouden hebben totdat we ons “oude” nummer weer konden gebruiken.
In Januari heb ik nog gebeld met Tele2 voor de Laptop die nog niet geleverd was. Ze gaven mij een website en een klantnummer waarop in precies kon zien wanneer deze geleverd zou worden. Deze werd pas geleverd eind Februari 2008.
Eind Mei 2008 werd duidelijk dat wij moesten verhuizen voor het werk van mijn partner naar een ander postcode gebied. Hierop heb ik telefonisch contact gezocht met Tele2 met de vraag of zij ook service hadden in dit gebied. ( 9909AZ ) Waarop de medewerker aangaf dat ze hier helaas geen service hadden. Ik vroeg haar wat ik nu het beste kon doen. Ze gaf aan dat wij een brief konden sturen naar Tele2 waarin wij zouden aangeven dat wij gaan verhuizen en daarbij een kopie van het koopcontract moesten mee zenden. En dat wij dan geheel kosteloos van ons contract af konden zien.
Op de dag dat wij het koopcontract hebben getekend ontvingen wij een mail van Tele2 waarin ons werd verteld dat er op ons Telefoonnummer/ postcode een nieuw contract was aangevraagd en wij nu een boete zouden moeten betalen van € 719,11. Hierop heb ik meteen gebeld met Tele2 dat wij geen nieuw contract hadden aangevraagd op ons adres maar dat wij zouden verhuizen naar een andere plaats en postcode en dat zij geen service hebben in dit gebied. De medewerker gaf hierop aan dat het misschien ook wel de nieuwe bewoners kunnen zijn van ons “oude” adres die alvast een internet verbinding en telefoonnummer aanvroegen. Ze gaf aan om zo snel mogelijk een brief te zenden met het voorlopige koopcontract van ons nieuwe huis. Deze dan ook gelijk met een brief naar Tele2 gestuurd ( zie bijlage). Enkele dagen later heb ik gebeld met Tele2 of mijn brief was binnengekomen. Hierop gaf de medewerker aan dat deze in goede orde was ontvangen.
Enkele dagen later ontving ik een brief ( zie bijlage ) dat ik mijn gratis laptop zou moeten gaan afkopen ?? Weer zocht ik telefonisch contact met Tele2 met de vraag hoe kan ik in hemelsnaam iets afkopen wat GRATIS is en wat moet ik betalen ??? Er staat niet eens een bedrag in de brief !!De medewerker gaf aan dat dit in de actie voorwaarden zou hebben gestaan ?? Ik gaf aan dat ik never en nooit niet actievoorwaarden had ontvangen en vroeg haar of ze mij deze nog een keer wou toesturen zodat ik het ook zelf kon lezen. De medewerker gaf aan dat ik deze al eens had ontvangen en verbrak hierop de verbinding ?? Verbaasd belde ik nog een keer het nummer en gaf aan dat de verbinding verbroken werd. Ik ha nu een andere medewerker aan de telefoon. Deze gaf aan dat ik het gewoon diende te betalen want hier had ik immers voor getekend in het contract ?? Ik gaf aan dat ik helemaal geen contract had getekend en dat ik telefonisch was benaderd voor deze actie. De medewerker gaf aan dat ik gewoon zo snel mogelijk moest betalen anders zouden ze het direct naar een deurwaarder overdragen. Weer gaf ik aan dat ik dan eerst zou willen weten waarom en vooral wat ik zou moeten betalen. De medewerker gaf aan dat we uitgepraat waren en dat ze verder niks meer voor mij kon doen.
Vandaag 11-07-08 ontving ik een mail van Tele2, ze zouden mijn abonnement geld + gespreks kosten zouden incasseren van mijn rekening. Maar daarbij ook een bedrag van € 719,11 euro zouden incasseren wegens het te vroeg ontbinden van mijn contract ?? ( zie bijlage ) Weer heb ik gebeld met Tele2 dit keer met de heer Vries. Ik gaf aan of hij in mijn dossier kon kijken en mij precies kon vertellen wat er nu mis gaat. Meneer Vries Gaf aan dat het inderdaad niet de bedoeling is dat ze € 719,11- gaan incasseren. Hij gaf aan dat mijn voorlopig koopcontract binnen was en dat dit conform de voorwaarden is en dus wel KOSTELOOS mag opzeggen binnen de 2 jaar dat mijn abonnement geldig was. Ook hier is ons niet bekend dat wij een contract hadden voor een periode van 2 jaar. Hij zou een formulier sturen naar de afdeling facturatie en de en er zorg voor dragen dat het geld niet van mijn rekening zou worden afgeschreven. Ook gaf hij aan dat mijn abonnement per 04-07-08 was opgeheven ??? Ik gaf aan dat de medewerker mij vorige week vertelde toen mijn telefoon en internet het niet deden dat het aan mijn modem zou liggen en dat ik hierop een nieuw modem zou ontvangen. Dat deze dinsdag 08-07-08 was binnen gekomen maar dat ik deze aan de deur geweigerd had omdat ik niet het gevoel had dat dit aan het modem lag. Ik heb er inmiddels een eigen draadloos modem aangezet en deze werkt prima alleen werken mijn Tele2 email en telefoonnummer niet meer. Hij gaf aan dat het komt doordat mijn abonnement niet meer werkt. Maar ik had alles opgezegd per 1 aug 2008, Hij gaf aan hierin niks meer te kunnen doen maar dat ik geen abonnement kosten zou moeten betalen voor de maand juli Ik vroeg hem hoe het dan mogelijk is dat ik een gratis laptop zou moeten afkopen. Hij gaf aan dat dit helemaal niet bekend was bij hem en dat het inderdaad wel raar is dat je iets moet betalen wat gratis is. Hij gaf aan dat hij er voor zou zorgen dat ik terug gebeld zou worden door een afdeling die hier over gaat.
En dan nu 12 Juli is er ineens een bedrag van mijn rekening gehaald van bijna 800 euro !!! Weer gebeld met Tele2 ...maar daar kunnen ze niks doen ( uiteraard) Het enige wat je te horen krijgt is dat ze het wederom naar een betreffende afdeling zullen versturen en dat het maar de vraag is ??? of wij ons geld wel terug zullen krijgen ...
Uiteraard heb ik het bedrag bij de bank laten storneren. ( wij zijn toch niet gek ) Maar moet nu wel zeggen dat we hier zo'n beetje alle 2 staan te trillen van woede en dat de drang heel groot is om nu naar het kantoor in Groningen te rijden en daar maar verhaal te gaan halen.
Het is een lang verhaal; geworden ...
Alvast bedankt voor het lezen en wellicht een een goede tip!