LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Falcon-Leven produkten

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Ondernemer1

Falcon-Leven produkten

Ongelezen bericht door Ondernemer1 »

Graag zou ik in contact komen met mensen die een Falcon_levenprodukt hebben afgesloten. Ik ben zo'n 13 jaar geleden begonnen en onlangs ben ik er achter gekomen dat het rendement 0% is. Navraag blijkt dat de kosten erg hoog zijn. Toen ik mijn product wilde stoppen, bleek dat ik nog ruim 3000 kwijt was aan kosten. In totaal 4800 euro kosten in 13 jaar !!!!!!!!!!!

Mensen let goed op. Stop met Falcon en betaal dan maar de extra kosten. Dat is altijd beter dan over 20 jaar er achter komen dat je meer geld hebt gebracht dan dat je krijgt.

JUSTTINA

Re: Falcon-Leven produkten

Ongelezen bericht door JUSTTINA »

ooohhhh Dat is lekker dan.... :cry: :cry: :cry: !

We hebben Falcon tot en met St Juttemis denk ik.

Gekoppeld met onze hypotheek... en iedere maand betalen we ..146,- eur per maand.

Maar alle adviseurs raden ons aan om de polis te laten lopen en vooral niet beeindigen.
En voorzover ik hun allemaal kan begrijpen, hebben we een beetje in de richting van 7000, - euro aan waarde opgebouwd.

En we moeten nog 22 jaar... !

Gr
J

MauriceE

Ongelezen bericht door MauriceE »

Ik heb eenzelfde probleem.

Het Falcon Levensplan afgesloten in december 1999, gekoppeld aan mijn hypotheek. Nu blijkt dat ik van mijn ingelegde € 11814,12 nog maar 6731,97 uitbetaald zou krijgen als ik de polis wil afkopen omdat ik een nieuwe hypotheek wil afsluiten.

De waarde van de polis is momenteel € 10685,66 maar ik zou nog 3953,69 aan kosten moeten betalen.

Ik moet me nog beraden wat ik met deze polis ga doen.

:evil:

A.Heksenberg

Ongelezen bericht door A.Heksenberg »

Beste Ondernemer1:

Wat een bedroevend resultaat! Ik begrijp dan ook dat je van de Falcon-polis afwenst. De keerzijde is echter de 'boete' die je daarvoor moet betalen. Misschien is/zijn dit betere optie(s):

- Laat de polis lopen, maar maak het premievrij. Zolang de polis loopt is er immers geen boete. Ik vermoed namelijk dat de gepresenteerde rekening mede is gebasseerd op negatieve resultaten én op een vergoeding voor doorlopende provsie etc. Kosten die niets met de opbouw te maken heeft, derhalve.
- Start ergens anders een nieuwe polis op.
- Waarschijnlijk heb je voor minder redabele fondsen gekozen. Ik heb ook een Falcon levenpolis, maar die loopt redelijk. Probeer anders eerst van fondsen te switchen (kijk eerst even of dat kosteloos kan) en maak daaropvolgend wederom de polis premievrij.

Misschien praat ik onzin, en misschien kun je er wat mee. Ik hoop in ieder geval dat je een betere verzekeraar zult vinden! Succes.

admmarion

Ongelezen bericht door admmarion »

Er loopt van ons een polis waar we sinds 1994 45, 38 euro p.m. aan betalen.
Totaal betaald: 7578,46. De waarde op dit moment is 5391 en we willen deze polis afkopen, maar nu worden er 1094 euro kosten in rekening gebracht en houden we dus maar 4297 euro over. Schandalig toch. :cry:

Roman78

Ongelezen bericht door Roman78 »

Ik ben in 2001 bij Falcon begonnen met een beleggingsverzekering. Toen voor 100 gulden per maand, nu voor 75 euro. Ach ja je bent jong en begint net te werken en denkt van laat ik maar eens wat voor de toekomst doen. Deze zou dan op mijn 50st uitlopen en zou ik iets tussen de 100.000 tot 300.000 gulden moeten hebben. Zogenaamd.

Nu een kleine 6,5 jaar verder krijg ik zoals elk jaar een overzicht van mijn belegging toestand. Hier staat dus vroolijk in dat ik momenteel 5363,50 euro heb. Als ik dus 6.5 x 12 x 75 doe kom ik dus op 5850 euro en dat zonder rente. Met gemiddeld 3 procent rente zou ik op 6450 euro moeten zitten over die 6.5 jaar heen. Ruim 1000 euro meer.

Er is bij mij een adviseur geweest die ook zei dat dat bedrog is wat ze belofen. Ze rekenen 174,41 euro kosten over 1 jaar, dus 20 procent van wat ik inleg (12 x 75 = 900 euro).

En mijn winst uit het "fonds" is dit jaar -409.30. Was geen sucessvol jaar. Was de afgelopen 6.5 jaar niet echt successvol. Ik zit eraan te denken het op te zeggen. Maar hoe zit dat met die boete? Wat kan ik het beste doen?

Jack747

Ongelezen bericht door Jack747 »

Hoi Roman78,

Deze beleggingsverzkeringen staan bekend onder de noemer 'woekerpolis'. Er is hier een forum over waar je veel info vindt; http://forum.trosradar.nl/viewforum.php ... 1d252b9071 ook over Falcon; http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... ght=falcon

De vraag die je stelt is niet zo eenvoudig te beantwoorden. In ieder geval is het zo dat bij dit soort produkten een groot deel van de kosten in de eerste 5 jaar ingehouden worden. In de praktijk betekent dit dat er nauwelijks rendement wordt behaald. Is er dan ook nog sprake van een slecht beursklimaat, dan blijft er niets aan rendement over.
Gevolg is wel dat je nu in feite de meeste kosten hebt betaald, dus zal er meer belegd kunnen worden.
Dus of beeindigen nu goed voor je is, is de vraag. Waar je naar zou kunnen kijken is het soort beleggingsfondsen waar je in kunt beleggen. Wil je gegarandeerd rendement, een soort spaarrekening dus, dan is er mogelijk een dergelijk fonds waar je naar kunt switchen.

Succes!

Jack

fazant90

Ongelezen bericht door fazant90 »

Ik hem gedurende 01-03-1992 twee jaar lang een bedrag van fl. 416,- ingelegd. Totaal: fl. 9984. Dit bedrag was gegroeid € 8426,05 op 18-02-2001. Vervolgens in 2002 tot € 6264,68, in 2003 tot € 3563,25, in 2004 tot € 4177,74, in 2005 tot € 4398,75, in 2006 tot € 5347,44, in 2007 tot € 5819,14 en in 2008 tot 4730,72.
Ik ben blij dat ik indertijd gestopt ben met premiebetaling. Dit product levert niets op dan alleen maar ellende. Het blijkt zelfs dat afkoop niet eens kan omdat de Wet Brede Herwaardering dat niet toestaat volgens een schrijven van Falcon Leven. IK raad ieder aan om voortaan dit soort producten te mijden. Het levert niets op. Moet je voorstellen dat je 16 jaar lang het maandbedrag had betaald. Ik vertrouw dit soort verzekeringsmaatschappijen en hun colporteurs voor geen meter. :twisted:
Overigens heeft iemand dit product al eens afgekocht en onder welke voorwaarden?

J.S.

Roman78

Als ik dan switch houden ze dan ook nogsteed 174 euro aan kosten in? Dan kan ik het beter op een rekening storten waar ik rente op krijg. Of niet?

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij zulke producten heb je te maken met jaarlijkse administratie- en beheerskosten en met inhouding op de inleg. De jaarlijkse administratie- en beheerskosten blijf je betalen, ook als je niets meer inlegt. Admkinistratiekosten zijn meestal een vast bedrag, administratie beheerskosten een percentage van je saldo. Ik denk dat je het gros van de kosten zo nog zult moeten blijven betalen.

Jos van Geel

Ongelezen bericht door Jos van Geel »

Los van m'n hypotheek in 1992 met Falcon begonnen.
Afgelopen jaar de waarde weer eens gedaald met ruim € 2000,-
(inleg € 1361,30) Hoog tijd om de boete en belasting voor de rekening te nemen en te stoppen.
Als je € 15.000,- in de eerste de beste schuur stopt is 't na een jaar al meer waard en bij de Falcon krijgen ze 't niet voor elkaar.

Iedereen succes!

Roman78

Ik heb gisteren contact gehad met Falcon om het te stoppen. Dus ik hoop dat dat lekker snel gaat.

Werd mij eerst gezegd dat ik contact moet leggen met mijn tussenperzoon... Dat is dus Quinta (en die zij over de kop gegaan)

Roman78

Vandaag de brief binnen van Falcon.

Totaal betaald 6030,96
Waarde 5364,09
Afkoopzom 1877,43
Rest waarde 3486,66

Dus van de 6000 euro die ik betaald heb hou ik 3500 over. Dit noem ik regelrecht bedrog! Voordat ik deze teken laad ik hem eerst nakijken.

fazant90

Ongelezen bericht door fazant90 »

Brief binnen met afkoop polis. Kosten zijn 2596 over een bedrag van 4899 euro. Zij zeggen dat ze een boete van de belastingdienst krijgen als ik het bedrag niet aangeef die als nog mogelijk afkoopwaarde wordt uitgekeerd. Dat is volgens hen een bedrag van 2847,- Nu hebben zij de voorwaarden zo opgesteld dat als de boete hoger of lager is dan 1135,- dat er eigenlijk dus geen mogelijkheid is om aan het geld te komen. Tenzij ik eerst met de belastingdienst afreken over het volle bedrag. Ik snap niet dat in dit land al dit soort praktijken wordt geoorloofd. Als ik het bedrag indertijd van mijn inkomen voor belasting in mindering had gebracht moet ik over de uitkering belasting betalen. Maar dat is nooit gebeurd. Het bedrag is netto betaald. Dus heb ik recht op uitkering zonder er een cent belasting over te betalen. Ik ga het formulier ondertekenen en wat er ook gebeurd, ik wil de naam Falcon Leven nooit meer horen.

Roman78

Ik vraag me af hoe ze aan die getallen komen...?

Volgens mij verzinnen ze dat ter plekke. Er werd mij aangeraden het geld te laten staan en aflosvrij te maken. (de vraag is wat dan de kosten zijn).

Kitty22

Ongelezen bericht door Kitty22 »

Goedemiddag,

Graag zou ik in contact willen komen met de mensen die net als mijn schoonouders in zee zijn gegaan met Falcon. Mijn schoonouders hebben mij gevraagd om uit te zoeken hoe het nu precies zit. Zij betalen een premie en in de voorwaarden staat dat het ingelegde bedrag 100 % belegd zou worden. Bij het afschrift staat dus een flink bedrag dat berekend wordt voor administratiekosten....enkel 1 afschrift per jaar. Ik moet dus een brief op gaan stellen waar ik om opheldering vraag.

Wie o wie kan mij helpen om zulke malafide praktijken te stoppen. Deze mensen hebben hard moeten werken om een leuk bedrag te hebben over een aantal jaar maar als ik het allemaal lees ben ik bang dat ze van een koude kermis thuis komen.

Hartelijk Dank
Kitty

espace47

Ongelezen bericht door espace47 »

Mensen ik heb bij Falcon een "Levensplan sparen" (Dus niet voor een hypotheek of zo. Ik betaal sedert 011098 maandelijks € 100. Ik heb momenteel zo'n beetje € 12.000 betaald. Het heeft een looptijd van 15 jaar. Dus ik heb 2/3 betaald.Kreeg onlangs post van die mannen en de waarde bleek € 9.500 te zijn. !!!!!!!!!!!!!! Ik wil hem nu afkopen. Wat zal mij dat opleveren. Ik heb al navraag gedaan bij Falcon maar ik hoor maar niets.

michael777

Ongelezen bericht door michael777 »

Beste heer/ mevrouw

In 2001 heb ik een hypotheek afgesloten bij een tussen persoon voor 10 jaar
Ik was toen 23 jaar en mijnvriendin was toen 21 jaar,het betrof mijn eerste huis.

Tijdens de periode dat je pas net volwassen bent komt er veel op je af als je een huis gaat kopen
Via een tussenpersoon Hypotheekcheckpunt in utrecht ( nu in almere) heb ik mijn hypotheek afgesloten. Onze enige wens was dat we een veilige hypotheek wilde hebben vandaar dat we gekozen hebben voor een spaar hypotheek (en dat in 2001)
Deze adviseur raden mij een belegginspolis van falcon leven aan, 100% fortis dus ik dacht dat zit wel goed.
Mijn vriendin en ik hebben beide een polis afgesloten omdat dit goed voor de toekomst was beide van 1000 euro per jaar.
Nu 8 jaar later ben ik mijn financiële situatie op orde aan het brengen, het is immers weer bijna tijd om mijn hypotheek over te sluiten
Mijn 2 beleggings polissen van falcon leven staan te boek als woekerpolissen die zeer risicovol zijn.
Dit is niet wat wij in 2001 hebben afgesproken, het zou allemaal veilig zijn met minimale risico
Dat wanneer de beurs slecht gaat e wat verlies maakt kan ik inkomen.

Inmiddels heb ik nu 16000 euro betaald aan falcon leven de polis heeft nu een waarde van 12000 euro

Nu 8 jaar later wil ik van deze polis af alleen dan moet ik falcon nog even 5500 euro betalen omdat ik er van af wil en niet mijn looptijd vol maak
Het blijkt dat ik er 30 jaar aan vast zit en dat van mijn 2000 euro inleg er ruim 700 euro van af gaat voor kosten voor falcon leven en de tussen persoon.
Ik heb op dit moment dus al 6400 euro betaald voor de kosten.

Graag zou ik deze woekerpolis willen oversluiten naar een veilig spaarprodukt
De polissen hebben nu nog een waarde van 5927 euro en van 5917 euro als ik ze over wil sluiten moet ik 2750 per polis aan falcon betalen Dus 5500 euro
Van mijn 16000 betaalde euro’s is nu nog maar een kleine 7500 euro over

Ik ben van mening dat wanneer mij was uitgelegd dat het een verbintenis was van 30 jaar ik nooit had getekend
Ik was van mening dat na 10 jaar net zo als mijn hypotheek alles herzien kon worden.
Tevens als iemand mij had verteld dat van de 2000 euro er ruim 700 euro aan kosten af ging had ik helemaal niet getekend

Wij zijn dus opgelicht door onze eigen bank en tussen persoon
Welkom in de complexiteit van de financiële wereld

Ik heb geprobeerd te bellen naar falcon leven alleen is het alleen mogelijk om een brief te schrijven, zelfs een email sturen kan niet (en dat in 2008)

Ik kan niet begrijpen dat deze vorm van oplichting niet word aangepakt, als iemand 8000 euro steelt dan gaat hij de gevangenis in maar als je een bank bent en je heet falcon of fortis dan mag dat allemaal. Ongelofelijk

Graag reaktie

finadv

Ongelezen bericht door finadv »

Beste Michael,

Aangezien je blijkbaar een subsantieel bedrag hebt betaald (binnen de kosten) voor de adviseur (tussenpersoon), lijkt het me niet meer dan logisch dat zij jou (jullie) gedurende de looptijd begeleiden en adviseren.

Een hypotheek loopt in principe 30 jaar (aangezien je ook een aftrekbaarheid van 30 jaar hebt), dit betekent niet dat je ook voor 30 jaar vast zit aan dezelfde hypotheek. Echter is het wijzigen van een hypotheek helaas niet iets wat je met een simpele brief bewerkstelligd.

Als ik je ergens mee kan helpen (met of zonder het product van Falcon, want ook hier valt veel over te vertellen / verdiepen), laat het me maar weten!

grt. Tim

msahin64

Ongelezen bericht door msahin64 »

Help een leek,

In 2003, voor een hypotheek aanvraag moest een levensverzekering afsluiten die ik voor 30 jaar moest afkopen, ruim 18000 euro anders kreeg geen hypotheek dit gebeurde dus bij falconleven.

Hier zou dan ook een gedeelte van belegd worden, en hebt begrepen dat dit gebeurd in nederlandse aandelen B. afgelopen maart na ruim 5 jaar blijkt er nog maar 14000 over te zijn van deze inleg, wat de dag van vandaag daar nog van over is durf ik niet op te vragen.

Wie o wie kan mij raad geven hierover wat te doen.bvd

Gesloten