LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon, termijnbedragen en weergave MijnPostbank.nl

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
qwerty2007

Nuon, termijnbedragen en weergave MijnPostbank.nl

Ongelezen bericht door qwerty2007 »

Hallo.

Er is mij in het verleden meerdere malen verteld dat als er op mijn Postbank afschrift bv. staat: "26-09-2007 *bedrag* termijn: augustus",
dat het dan eigenlijk om het termijn van september zou gaan. De Postbank zou dit zelf fout weergeven om een of andere reden.

Nu ben ik sedert 21-08-07 (en daar heb ik ook een administratieve bevestiging van) overgestapt voor stroom naar een andere leverancier.
Namelik Oxxio.
Maar nu heeft Nuon alsnog op 26-09-07 een termijn bedrag afgeboekt voor stroom. Dan heb ik toch teveel betaald?

.

qwerty2007

Re: Nuon, termijnbedragen en weergave MijnPostbank.nl

Edit: Nuon zegt 'ja dat is voor termijn september, en ik heb idd teveel betaald en dat bedrag van septemeber dat teveel betaald is, is weer verrekend met de jaarafrekening dat wat later kwam'. Ok. dat volg ik nog wel.

Nu het volgende. Ik heb in juni getekend om overte stappen van nuon naar oxxio, alleen voor stroom.
Toen heeft oxxio een fout gemaakt en mij opgezegd voor gas ipv stroom bij Nuon. dit zou worden rechtgezet en dat is tot op heden nog niet gebeurd!!!
Wat wel is gebeurd is dat Oxxio mij al wel heeft opgezegd voor stroom bij nuon en die levering al heeft overgenomen.
Maar ze hebben mij nog niet "terrug aangemeld wegens vergissing" bij nuon voor gas. Dit duurt al een hele tijd dus. Oxxio zegt dat zij wel een brief hebben verstuurd en wachten op antwoord van Nuon oid.

Ok.
Ondertussen heeft Oxxio dus de verkeerde meterstanden doorgegeven aan Nuon (heb ik begrepen van Nuon), want Nuon zou ze dan krijgen van de nieuwe leverancier die levring overneemt.
Hierdoor kwam ik met een veels te hoge gas-aindafrekening te zitten van 245 bij Nuon. Dit klopt dus niet en de teller liegt niet (op dit moment dan oomdat ie stilstaat).
Die staat ook al op dezelfde stand sinds eind maart dit jaar omdat ik sindsdien geen gas meer gebruik (kook electrisch en heb stadsverwarming met radiatoren)
De teller staat dus veel lager dan op de eindafrelening van Nuon. Echt 3x lager dan de eindstand die Nuon heeft.

Welnu.
Toen heb ik een meterstanden kaart ontvangen van nuon (of continuon) en heb toen in september de juiste gas en stroom standen doorgegeven. Volgens continuon zou dan een correctie plaatsvinden..
Ok. dan komt alles goed zou je denken.

Vandaag belde ik met Nuon, en die zeggen dat er op de eindafrekening heelmaal geen correctie komt. Waarom niet?
Omdat Oxxio die correctie moet doorgeven, anders maakt nuon geen correctie. Ondertussen dreigt nuon wel met een incasso-bureau.
En heeft Oxxio nogsteeds niets rechtgezet mbt. tot de levering van de gas. Dit is dus allemaal niet mijn fout. En ben al een paar keer van kastje naar de muur gestuurd omdat beiden (Oxxio en Nuon) naar mekaar wijzen. Want Oxio zegt: dat Oxxio nooit meterstanden opneemt. Maar dat continuon dat doet. En continuon is van Nuon.
En waarom continuon niet direct met Nuon kan communiceren over de correctie van de standen, blijft mij een raadsel. En Oxxio zegt dat continuon de leveringen dus de meterstanden regelt.

Nuon zegt dat ik Oxxio moet aanspreken dat zij de fout moeten oplossen.
Oxxio zou die misverstand met de gas-standen en gas-contract rechtzetten maar heeft dat op heden nog niet gedaan.

Ik wordt mesjokke van die bedrijven. Ik wordt ook mesjogge van die steeds hogere prijzen. Als ik niet beter wist is dit een manier om mij te pesten ofzo. En die vage eindrekeningen met vage richtprijzen bla bla, wekt bij mij ook geen vertrouwen..

Ik woon al sinds 1998 op mijzelf, geen vriendin niks. niks is verandert.
Ik gebruik niet meer. ben een 1 persoonshuishouden.
En toch heb ik de laatste 2-3 jaar fors moeten bijbetalen aan gas.
Echt heel vreemd allemaal. En dan dit.
Ik zou ze de keel wel willen doorsnijden
Laatst gewijzigd door qwerty2007 op 18 okt 2007 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Ali Bensalah

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

kijk eens bij het volgende topic:
"Non en termijn bedragen, hoe zit het nou eigenlijk?"

qwerty2007

ik ga het even lezen. maar wilde ook nog iets anders naar voren helen mbt. Oxxio en Nuon.. Doe ik wel in een appart topic.

tjoektjoek

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Het is wel heel vervelend. Ik zou dan ook met Nuon bekijken of zij niet een uitstel van betaling kunnen regelen. Dat geeft je in ieder geval weer een paar weken "rust" bij Nuon.

De Nuonmedewerker heeft wel gelijk. Oxxio zal de wijziging moeten doorgeven. Daar kunnen Nuon en Continuon niets aan doen.
Als Oxxio gewoon de standen aan Continuon doorgeeft die u opgeeft wordt het bij beide bedrijven gecorrigeerd. Dat is de enige juiste weg. De nieuwe leverancier moet de standen corrigeren.

Wat betreft de gaslevering. Ik zou Oxxio schriftelijk sommeren je gaslevering weer naar Noun te laten gaan. Oxxio en telefoon gaan niet zo goed samen :?

Succes!

Ali Bensalah

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

ik ga het even lezen. maar wilde ook nog iets anders naar voren helen mbt. Oxxio en Nuon.. Doe ik wel in een appart topic
Kijk even op het volgende topic tjoektjoek:

"Oxxio en Nuon wijzen naar mekaar."

Gesloten